PDA

View Full Version : PDF-Bouwtekening Explorer??



knarf
14 oktober 2008, 12:52
Hallo !

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 1 op 1 bouwtekening voor een explorer model. Een tijdje geleden vond ik hier al PDF-tekeningen voor een strat, tele en LP. Echt de max!! Maar al wat ik kan vinden voor een explorer is in CAD-formaat (blijkbaar alleen bruikbaar mits de juiste software en machines??).

Kan er mij iemand vertellen waar ik een PDF-bestand voor een explorer kan downloaden??
Alvast bedankt!

Yoshida
14 oktober 2008, 12:58
Hallo !

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 1 op 1 bouwtekening voor een explorer model. Een tijdje geleden vond ik hier al PDF-tekeningen voor een strat, tele en LP. Echt de max!! Maar al wat ik kan vinden voor een explorer is in CAD-formaat (blijkbaar alleen bruikbaar mits de juiste software en machines??).

Kan er mij iemand vertellen waar ik een PDF-bestand voor een explorer kan downloaden??
Alvast bedankt!
Van de Autodesk website kan je een programma downloaden dat heet design review (http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/mform?id=9131297&siteID=123112&CMP=ILC-GN9219645015), daarmee kan je printen. Je moet eerst wat persoonlijke gegevens opgeven maar dat mag letterlijk alles zijn. Autodesk stuurt niet ongevraagd nieuwsbrieven.

Vervolgens kun je schaalgetrouw printen naar papier of een PDF bestand. Dit vergt even wat uitzoekwerk maar je kan het mij desnoods ook laten doen. Stuur me (indien nodig) een privé bericht met de details en (een link naar) het CAD bestand.

pueblo
15 oktober 2008, 08:40
er is hier ooit een layout gepasseerd, maar er stond dan had je gewoon de vorm, zonder afmetingen

Jeef4h
16 oktober 2008, 14:05
Hallo !

Ik ben al een tijdje op zoek naar een 1 op 1 bouwtekening voor een explorer model. Een tijdje geleden vond ik hier al PDF-tekeningen voor een strat, tele en LP. Echt de max!! Maar al wat ik kan vinden voor een explorer is in CAD-formaat (blijkbaar alleen bruikbaar mits de juiste software en machines??).

Kan er mij iemand vertellen waar ik een PDF-bestand voor een explorer kan downloaden??
Alvast bedankt!
Zou je misschien ook die link voor die pdf's van die andere kunnen posten? (strat, tele en lp)

Greetz,
Jeef4h

knarf
16 oktober 2008, 15:20
Van de Autodesk website kan je een programma downloaden dat heet design review (http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/mform?id=9131297&siteID=123112&CMP=ILC-GN9219645015), daarmee kan je printen. Je moet eerst wat persoonlijke gegevens opgeven maar dat mag letterlijk alles zijn. Autodesk stuurt niet ongevraagd nieuwsbrieven.

Vervolgens kun je schaalgetrouw printen naar papier of een PDF bestand. Dit vergt even wat uitzoekwerk maar je kan het mij desnoods ook laten doen. Stuur me (indien nodig) een privé bericht met de details en (een link naar) het CAD bestand.


Eerlijk gezegd ben ik totaal niet thuis in het werken met software en dan zoeken naar hoe ik precies de zaak 1 op 1 kan printen en zo... :chicken:

Daarvan vind ik zo'n PDF wel makkelijk: hiermee weet ik hoe ik verschillende overlappende delen kan printen op A4, de boel samenkleven en dan uitknippen. Omslachtig maar het lukt wonderwel !

Welke details heb je nodig om het om te kunnen zetten naar PDF?

Alvast enorm bedankt voor de moeite !!
Hier is de link naar dat CAD-bestand:

http://www.guitarbuild.com/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=4
(en even 2 klikjes naar beneden scrollen: "bolt-on explorer")

Er staan tekeningen voor allerlei modellen tussen, dus wie interesse heeft... :satisfie:

knarf
16 oktober 2008, 15:42
Zou je misschien ook die link voor die pdf's van die andere kunnen posten? (strat, tele en lp)

Greetz,
Jeef4h

Dag Jeef4h,

De link ben ik even kwijt. Ben een tijdje geleden na veel zoeken hier op 't forum die pdf uiteindelijk tegengekomen, maar je hebt pm!

Gegroet,
Knarf

knarf
16 oktober 2008, 15:45
er is hier ooit een layout gepasseerd, maar er stond dan had je gewoon de vorm, zonder afmetingen

Jep, heb ik ook zien passeren.
Maar 't was niet 1 op 1 geloof ik, toch?

Jeef4h
16 oktober 2008, 16:40
Thnx, voor je pm:)
Als je trouwens een 1op1 print programmaatje wilt is ace poster een goed.
Je kan van allerlei formaten erin stoppen en ze 1op1 of op schaal ook uitprinten.
Bij de ongeregistreerde versie staat: 'not registred' op elke pagina (maar als je het alleen voor de vorm nodig hebt maakt dat niet uit;) ik heb het zelf ook zo gedaan:D)
En als je dat toch weg wil hebben bij dat programma is het niet zo duur ($9.95 (USD), site: http://www.aceposter.com/ )
Oja, en het is best simpel mee te werken.

Ik zal op de uitkijk blijven voor een ander 1op1 print programma..maar misschien is dit al voldoende;)