PDA

View Full Version : concert intro laten afspelen



Noctiis
14 oktober 2008, 10:34
Mocht dit het verkeerde forum zijn, excuses! Maar ik denk hier meer ervaringen tegen te komen dan bijv. in Gigs/Concerten.

Wie van jullie laat vóór een concert een intro sample/muziekje als mp3 afspelen? En mijn vraag is dan, wat is de beste manier om dit te laten doen? Een simpele mp3 speler aan de geluidsman geven met de melding 'druk op play op ons commando'? Dit is uiteraard in het geval van een band zonder eigen geluidsman.

Ideeen, tips?

Kim Wilson
14 oktober 2008, 10:36
Ja, zoiets, of een discman of zo. Als je zorgt voor een paar tulp-plugjes voor de uitgang, kan elke geluidsman hem op zijn tafel aansluiten.

Noctiis
14 oktober 2008, 10:37
Check, thanks! :)
Een diskman lijkt me wat te gevoelig, gelukkig heb ik nog ergens zo'n oude mp3 speler stick liggen, toch nog ergens goed voor ;)

Kim Wilson
14 oktober 2008, 10:40
Als een discman gewoon stil op de tafel ligt, is er niks aan de hand. Maar als je een beetje betrouwbare mp3-spelerstick hebt liggen (die goedkope zooi die ik altijd had schoot regelmatig in een storing), is dat ook een goeie oplossing. :)

skanky
14 oktober 2008, 11:03
Waarom niet gewoon een cd'tje geven waar alleen die ene track op staat? Zo krijg ik ze altijd. Elk FOH-rack heeft een cd-speler. En het is altijd goed gegaan, vraag aan de band of ze een seintje kunnen geven als ie ingestart kan worden. En zorg ervoor dat de track ook op het juiste punt eindigd.


Niet klooien met mp3-spelers of discmans met tulpstekkertjes. Veel te onhandig

pol
14 oktober 2008, 11:17
btw, tulpstekkers ??? jacks of xlr zijn eerder standaard bij p.a.'s

bert k
14 oktober 2008, 11:20
Ja, gewoon op een CD zetten, klaar. En van te voren ff bellen of hij ee cd-speler heeft, das ook handig.

Bl44t44p
14 oktober 2008, 11:57
Doen wij ook, maar wij hebben het gemak dat de toetsenist het gewoon via z'n iPod kan afspelen ;)

skanky
14 oktober 2008, 11:59
Doen wij ook, maar wij hebben het gemak dat de toetsenist het gewoon via z'n iPod kan afspelen ;)

Dat kan ook, maar soms is het leuk om het intro af te laten spelen terwijl de band opkomt........ :p

Bins
14 oktober 2008, 12:24
Wij hebben dat ook een tijdje gedaan. Gewoon een cdtje geven.
Zorg wel dat je de track op de cd afkapt/uitfade op het moment dat jij dat wil, anders loopt ie soms te lang door.

Haha... good times waren dat trouwens :) http://nl.youtube.com/watch?v=pXGqR8SuH2I

Noctiis
14 oktober 2008, 13:06
Bedankt voor de tips! CD'tje gaat het worden ;-)

harrie-beton
14 oktober 2008, 13:47
wij hebben wel eens een CD gebruikt maar de laatste tijd een ipod. De audio installaties van zaaltjes zijn meestal gescheiden van de PA / zangset.
Lekker makkelijk. Eh, veel cafe's hebben geen CD's meer...

STW
14 oktober 2008, 16:20
zet m trouwens niet te hard, zo'n cd..
wij hebben wel eens een intro afgespeeld die supervet klonk, en toen we met de band invielen was dat een anticlimax.. dat had andersom gemoeten

bagheera
14 oktober 2008, 16:29
Wij hebben dat ook een tijdje gedaan. Gewoon een cdtje geven.
Zorg wel dat je de track op de cd afkapt/uitfade op het moment dat jij dat wil, anders loopt ie soms te lang door.

Haha... good times waren dat trouwens :) http://nl.youtube.com/watch?v=pXGqR8SuH2I
hahaha my god das lachen
schlager groepje ??? :metal:

Bins
14 oktober 2008, 23:43
Googel maar eens op "van Kooten en de Bie" ;)