PDA

View Full Version : wouldbe rock'nroller probeert te croonen



hansli
13 oktober 2008, 23:27
Al gehoord mensen?, de nieuwe plaat van de metropole bigband, met Barry Hay?

Ik heb nu tweemaal "waiting for a friend" gehoord, en ik snap werkelijk niet dat een maatschappij zoiets durft uit te brengen.......

Het orkest is prima, arrangement is OK, het lijkt zelfs redelijk opgenomen, maar helaas meende iemand het meest opgeblazen non-talent onder de nederlandse zangers te moeten vragen...........
De meest zouteloze droplul van de nederpop meent dat croonen gelijk staat aan ongeinteresseerd een deuntje op 1 geluidssterkte voortbrengen, zonder ook maar 1 seconde de indruk te wekken dat de tekst er ook nog iets zou kunnen doen, maar ja, alleen lalalala staat nog lulliger...............

Nu kunnen we natuurlijk discussieren over de vraag of er 1 nederlandse popzanger is die dit project wel aan zou kunnen, naar mijn mening niet, raar eigenlijk, terwijl er een aantal zangeressen rondlopen die dit heel goed kunnen, maar daar gaat het even niet om.

Ik heb dus maar 1 nummer gehoord, en ben absoluut niet geinteresseerd in de rest, dat begrijpen jullie, maar ik ben nooit in meneer Hay geinteresseerd geweest.

Het punt is: hoe kan dit aan de aandacht van een producer ontsnappen: niet toch?
Dus iemand bij die platenmaatschappij, en ik ben bang nog meer lieden, geloven er wel in......

Nou ja, wat zit ik me ook op te winden over een haagse blaaskaak die zich heel puberaal met een zonnebril op laat interviewen voor de TV omdat dat zo rock'nroll is, de slapjanus!

Han S
13 oktober 2008, 23:40
Heb je een link naar de muziek? Je bent wel een beetje erg harsh, ik heb ook heel mooie dingen van hem gehoord en het blijft smaak. Maar ik wil dat gecrone van hem wel eens horen.

Het Metropole orkest doet dit soort dingen regelmatig, laatst nog met Within Temptation en het mooiste vond ik Gorefest, die mannen schrokken zich een ongeluk toen Jan Chris begon te brullen. Maar dat is al lang geleden.

Pegasus
13 oktober 2008, 23:53
Ik heb dus maar 1 nummer gehoord, en ben absoluut niet geinteresseerd in de rest, dat begrijpen jullie, maar ik ben nooit in meneer Hay geinteresseerd geweest.


Wanneer je nooit in hem geďnteresseerd bent geweest vind ik het niet zo vreemd dat je de cd niets vindt.
Op basis van wat ik ervan gehoord heb kan ik zeggen dat ik het prima vindt klinken. Oké, zang kan beter, maar hij is dan ook niet Neerlands beste zanger. Hay is zelf de eerste om dat toe te geven.
Aan een nummer als Let's Spend The Night Together geeft hij toch maar een geheel nieuwe betekenis.

Volgens mij is het allemaal maar een kwestie van smaak.


Het Metropole orkest doet dit soort dingen regelmatig, laatst nog met Within Temptation en het mooiste vond ik Gorefest, die mannen schrokken zich een ongeluk toen Jan Chris begon te brullen.

En vergeet natuurlijk de samenwerkingen met Mike Keneally, Steve Vai en Herbie Hancock

hansli
13 oktober 2008, 23:54
http://www.youtube.com/watch?v=4KT70NdJsec&hl=nl

dit zijn repetitieopnames lijkt me, de plaat is nog softer.......

en het label is notabene Blue Note, how deep can you go......

wel lekker veel mic's te zien han, daar hou je toch zo van?

Harry
14 oktober 2008, 17:36
ik heb de plaat niet gehoord, maar ik vind Barry Hay wel een goede zanger. Maar ik heb het idee dat dit me niet zo gaat bevallen, maar dat is een ander verhaal.

Van Dattum
15 oktober 2008, 08:56
Ik zou Barry Hay met de beste wil van de wereld geen "would-be rock 'n roller" willen noemen. Ik hoor hem ook liever Long Blond Animal of When the Lady Smiles zingen, maar ja, dat is zijn keuze....

beruk
15 oktober 2008, 21:04
Is tie ook niet, maar croonen is ook een vak, en dat beheerst ie niet. Net als wijlen Herman Brood en Brian Ferry en Rod Steward die er ook niks van bakten...
Luister naar Harry Conick Jr. of anders naar de klassiekers: Nat King Cole en Johnny Hartman hoe het wel moet.