PDA

View Full Version : Mesa boogie Express of Fender Deville



sietze
13 oktober 2008, 23:06
Ik ben weer op versterkerjacht.. Ik heb net mijn Vox AC-30 de deur uit gedaan omdat het schijnbaar toch niet helemaal was wat ik zoek. Ik het laag vond ik het niet echt goed aansluiten op mijn speelstijl.

Ik speel veel in de stijl van John Mayer, Any Timmons, Eric Johnson etc.

Ik zoek dus naar een vol laag en een lekker dik clean, zoals bovenstaande gitsristen ook bekend staan.
Nou spreken de versterkers die ik in de titel noem me erg aan. Kan iemand me adviseren hierin? Misschien zijn er suggesties voor ndere versterkers? Budget is 1300 euro.

Vast bedankt,

groetjes Sietze.

MarkV
13 oktober 2008, 23:22
Ik zou voor een mooie ander Boogie gaan: de Blue Angel. Erg zeldzaam, dat wel, maar voor een mooie prijs op MP te vinden ;-)

Nee serieus, die Blue Angel heb ik nooit gehoord, maar het clean schijnt zeer OK te zijn en is al vaker aangeraden voor de genoemde stijlen.

Voor dat geld zou ik iig niet voor een nieuwe Fender zoals de DeVille, maar eerder een RI van een Deluxe Reverb ofzo. Wat vond je eigenlijk niet lekker aan die AC30?

sietze
13 oktober 2008, 23:32
Hey bedankt voor de reactie.
Ik vond de Ac-30 in het laag een beetje iel.
Britse versterkers zijn nu eenmaal (misschien iets te kort door de bocht) schel en hoog. Ik zoek een lekkere dikke amerikaanse sound.

Heb even op die blue angel gezocht. De Deville heb ik al getest en het laag is heerlijk zowieso. Heb het idee dat sommige boogies nog net iets meer te bieden hebben ;) ben benieuwd naar mee reacties :D

eggen_h
14 oktober 2008, 11:48
heej sietze,

heb je die Vox al verkocht? wij hebben contact gehad via de mail en telefoon. Ben nog steeds wel geinterreseerd, moet alleen mijn rivera nog kwijtraken. :sneaky:

Kim Wilson
14 oktober 2008, 11:50
Hey bedankt voor de reactie.
Ik vond de Ac-30 in het laag een beetje iel.
Britse versterkers zijn nu eenmaal (misschien iets te kort door de bocht) schel en hoog. Ik zoek een lekkere dikke amerikaanse sound.

Heb even op die blue angel gezocht. De Deville heb ik al getest en het laag is heerlijk zowieso. Heb het idee dat sommige boogies nog net iets meer te bieden hebben ;) ben benieuwd naar mee reacties :D
De Hotrod Deville heeft idd wel veel laag, maar heerlijk? Veel slap sublaag maar weinig druk, net het soort laag wat je niet wil in een band...

Shaggy
14 oktober 2008, 15:18
Daarom heb je de 4x10 van die strakker in het laag zit.

Mesa en fender ontlopen elkaar niet echt in het clean. Mesa is over het algemeen wat meer donker gevoiced dan fender.

Verder is de speaker ook belangrijk, 12 of 10 .. alnico heeft een meer nasale klank.

el84 vind ik ook minder dik en juist iel in het laag, dan blijft 6L6 over.

6l6, 12 inch, ceramic

You can't go wrong with a mesa met een 12 inch electrovoice. Deze blijft op de hoogste volumes strak klinken.

zjanke
14 oktober 2008, 19:04
Maar dan mis je weer mid, het is maar net waar je voor kiest

En een Blue angel met een electrovoice? Een EV is inderdaad erg goed voor retestrakke rectifiers, maar dat is toch echt een ander type dan een Blue angel of een Fender de Ville ;)

arjanb01
14 oktober 2008, 19:30
Ik zou in jouw geval een amp nemen met 6L6 buizen erin, inderdaad een Fender amp, hot rod deville 2x12 is erg lekker qua clean. Heb hem zelf ook gehad en was een hele goeie amp die heel goed op scheurpedaaltjes reageerde dus dan heb je een hele veelzijdige setup. Er zitten trouwens jensens in die hotrod deville.

Shaggy
15 oktober 2008, 13:58
Maar dan mis je weer mid, het is maar net waar je voor kiest

En een Blue angel met een electrovoice? Een EV is inderdaad erg goed voor retestrakke rectifiers, maar dat is toch echt een ander type dan een Blue angel of een Fender de Ville ;)


Met een 2x12 kun je een combi maken van een EV voor laag en een V30 voor de mids. Ook dat opgelost.





Er zitten trouwens jensens in die hotrod deville.

Er zit standaard eminence in de deville!

zjanke
15 oktober 2008, 16:12
Met een 2x12 kun je een combi maken van een EV voor laag en een V30 voor de mids. Ook dat opgelost.

Een 4x10 zal anders klinken dan 2x12, welke combi je ook kiest. Het blijft echter wel een kwestie van smaak, dus het een is niet beter dan het ander.
TS wil een dik clean. Strak laag en dik clean lijken mij wat lastig te combineren, dus of dat V30+EV de beste keus is heb ik zo mijn twijfels over.

Kim Wilson
15 oktober 2008, 16:15
Strak laag en dik clean klinkt voor mij wel eerder als 4x10 dan 2x12.

Yek1
15 oktober 2008, 16:24
Fender (Hot Rod) Deville klinkt heerlijk clean. Het gain kanaal sucks, maar dat los je op met wat pedaaltjes.

De Mesa Express heb ik 2 weken thuis gehad en geretourneerd. Daar werd ik niet blij van...

zjanke
15 oktober 2008, 16:37
Strak laag en dik clean klinkt voor mij wel eerder als 4x10 dan 2x12.

Wederom een bewijs dat geluid moeilijk te omschrijven valt. Strak laag kan met de juiste 10" en 12" speaker, maar bij dik clean hoort bij mij veel mid en dat krijg ik niet lekker voor elkaar met 4x10 (kwestie van smaak, geen feit!)
Het is zelfs de reden om te twijfelen of ik mijn 4x10 niet moet ruilen voor een 2x12 met H30's of M20's.