PDA

View Full Version : Kopen op Marktplaats



Melon1510
13 oktober 2008, 22:08
Hee jongens,

Sinds anderhalf jaar ben ik fervent aan het sparen voor mijn eerste elektrische gitaar. Ik heb vrijwel vanaf het begin besloten voor Gibson te gaan en heb nu zo'n 1500 euro bij elkaar gespaard. Probleem is nu de aanschaf. Na weken zoeken heb ik op Marktplaats een Gibson Les Paul Standard gevonden die de beoogde prijsklasse ligt. Echter, de verkoper woont op meer dan anderhalf uur rijden afstand, als ik met de trein/bus zou gaan zelfs meer dan 2 uur. Dat maakt het hele idee van testen iets ingewikkelder voor mij: mijn hele kapitaal gaat straks in die gitaar zitten en ik wil die knoop het liefst niet doorhakken na een uurtje testen bij een kerel thuis. Om het verhaal nog wat ingewikkelder te maken heb ik van mijn leraar een Terry McInturff gitaar aangeboden gekregen voor een prijs die ik goed op kan brengen. Na een weekje pielen op deze gitaar begin ik deze elke dag mooier te vinden en speelt hij elke dag lekkerder. Dit is dus ook nog een optie voor mij

Vraag is nu dus: wanneer jullie een gitaar op Marktplaats kopen, waarop baseren jullie je keuze dan? Na gewoon eventjes testen? Of is heeft kopen in een winkel toch meer voordelen? Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en daaruit bleek dat veel leden een "impulsaankoop" doen en er later thuis achterkomen of deze gitaar nu wel of niet "de ware" is. Ik vind dat alleen nogal riskant: nogmaals, ik steek mijn volledige kapitaal erin en ik moet die gitaar daarna wel weer zien te verkopen.
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/adviezen!

PS: O ja, wie benieuwt is naar die Terry McInturff kan hier een verzoek posten of mij PM-en.

Manuvdv
13 oktober 2008, 22:10
Zolang je ze zelf kan testen en beoordelen zie ik er geen graten in... Als je er kaas van gegeten hebt natuurlijk.

Melon1510
13 oktober 2008, 22:22
Ik vrees dat dat dus een probleem is: ik speel pas twee jaar gitaar en heb op niet veel andere gitaren dan mijn ouwe trouwe Epiphone Scroll gespeeld. Vaak heb ik al moeite met het horen van verschillen tussen een Epiphone en een Gibson bijvoorbeeld, of verschillende modellen Gibson en wanneer ik dus een gitaar bespeel met volledig andere apparatuur in een volledig andere omgeving denk ik dus dat ik een beetje dichtklap wat betreft een betrouwbare beoordeling. Maar in principe kan ik wel regelen om mijn leraar mee te nemen, dat verhelpt bovengenoemd probleem ook wel weer wat...

wietse
13 oktober 2008, 22:34
epiphone scroll??

dan heb je ook een goede gitaar te pakken, doet niet onder voor veel van de "goedkopere" gibsons.
mooie beginners gitaar hoor zo'n scroll, die oude epi's kan je niet vergelijken met wat ze nu maken.
een klasse beter durf ik zelfs te beweren, werden door matsumoku gebouwd en sommigen dichten de gitaren die daar weg komen bijna mytische eigenschappen toe.
net zoals dat bij oude ibanezzen wordt gedaan, met het verschil dat die uncle mat gitaren veel constanter van een goede kwaliteit waren.
heeft die scrol van je een gelijmde of geschroefde hals?
foto's zouden leuk zijn, zo'n gitaar is veel interesanter dan een doorsnee gibson.

yanto
13 oktober 2008, 22:52
Je leraar meenemen is een goed plan. Hij kan beoordelen of er geen rare dingen met de gitaar zijn. Of de gitaar uiteindelijk bij je past is een tweede. Dit kun je alleen zelf beoordelen en waarschijnlijk ben je hier idd niet achter na een uurtje testen. Zeker als je nog niet zoveel ervaring hebt.
Op zich zijn Gibsons waarde vast en mocht je er later achter komen dat de gitaar niet is wat je zoekt dan kun je hem zeker voor dezelfde prijs weer verkopen.

pannekoek
13 oktober 2008, 22:53
epiphone scroll??

dan heb je ook een goede gitaar te pakken, doet niet onder voor veel van de "goedkopere" gibsons.
mooie beginners gitaar hoor zo'n scroll, die oude epi's kan je niet vergelijken met wat ze nu maken.
een klasse beter durf ik zelfs te beweren, werden door matsumoku gebouwd en sommigen dichten de gitaren die daar weg komen bijna mytische eigenschappen toe.
net zoals dat bij oude ibanezzen wordt gedaan, met het verschil dat die uncle mat gitaren veel constanter van een goede kwaliteit waren.
heeft die scrol van je een gelijmde of geschroefde hals?
foto's zouden leuk zijn, zo'n gitaar is veel interesanter dan een doorsnee gibson.


ts heeft al eerder een topic gemaakt over deze gitaar:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99152

daar kan je dus ook de foto's vinden

wietse
13 oktober 2008, 23:00
ts heeft al eerder een topic gemaakt over deze gitaar:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=99152

daar kan je dus ook de foto's vinden

heb toen geslapen zeker, een identificatie topic van een vreemde gitaar en ik heb er niet eens in gepost .

pannekoek
13 oktober 2008, 23:03
heb toen geslapen zeker, een identificatie topic van een vreemde gitaar en ik heb er niet eens in gepost .


we vergeven je wietse ^^

Eko
14 oktober 2008, 07:48
Het verschil tussen een doorsnee Gibson en een zeer goede is moeilijk te horen voor mensen die niet lang spelen. Zelfs voor geoefende spelers niet altijd gemakkelijk te horen. Een USA Gibson blijft wel redelijk vast van waarde.
Als je zeker wilt zijn kun je ook gewoon nog wachten op een Gibson die dichter in de buurt wordt aangeboden.
Als je al maanden hebt gewacht op je ultieme axe lijkt mij een ritje van 2 uur niet teveel gevraagd. Zoek anders iemand , zoals je leraar , om je te brengen. Neem je versterker mee zodat je zeker weet hoe hij klinkt op je eigen spullen.

Kim Wilson
14 oktober 2008, 08:15
Bij mij rijst dan algauw de vraag of het verstandig is om na twee jaar gitaarspelen al je spaarcenten in een dure gitaar te stoppen. Hoogstwaarschijnlijk zal je smaak zich nog een poosje ontwikkelen, en het is goed mogelijk dat de gitaar die je nu gaat kopen op den duur niet meer bij je past. Dat je via Marktplaats gaat kopen is wel een pluspunt, want bij een latere verkoop zul je nooit (veel) afschrijven.

Waarom heb je gelijk al besloten dat het een Gibson moest worden? Toen ik begon met gitaarspelen, kocht ik een nieuwe Epi Les Paul, want dat vond ik een stoere gitaar en dat móest het worden. En ik moest ook alleen Fender amps hebben. Als ik toen het geld had gehad, had ik ook een Gibson gekocht. Maar helaas is mijn smaak en speelstijl door de jaren heen zo ontwikkeld, dat ik tegenwoordig met een Tele over een Marshall speel.

DaveItUp
14 oktober 2008, 08:36
Hmmm de naam Gibson zal toch een bepaalde aantrekkingskracht hebben.

HaroldA
14 oktober 2008, 10:16
Op zich zijn Gibsons waarde vast en mocht je er later achter komen dat de gitaar niet is wat je zoekt dan kun je hem zeker voor dezelfde prijs weer verkopen.
Heel belangrijk argument!

Je weet pas of het iets is als je het een tijdje in je bezit hebt gehad. Dat is voor gitaren zo, maar ook voor versterkers, pedaaltjes, etc.

Niemand heeft ooit in 1 keer exact dat gekocht wat hij/zij uiteindelijk echt wil hebben...

Hollemans
14 oktober 2008, 10:51
Ik zou zelf, al heb je niet al teveel geld, of het duurt wat langer dat je het bijelkaar hebt, eerst gaan voor een goedkopere. Dan spreidt je het risico wat meer. Als je er toch een wilt kopen, probeer een redelijke deal te maken. Een goeie deal zal lastig worden met alle kapers... Wel handig dat je precies weet wat je koopt.

Tip: kijk eens naar Heritage: vormalige bouwers van Gibson en prijs/kwaliteit erg goed. Mocht je in de buurt van Schoonhoven wonen mag je er eentje gerust uitproberen.

DaveItUp
14 oktober 2008, 10:55
Bij het kopen van gear hou ik absoluut geen rekening met de resale value. Het is geen auto die ik koop...

Kim Wilson
14 oktober 2008, 10:59
Bij het kopen van gear hou ik absoluut geen rekening met de resale value. Het is geen auto die ik koop...
Toch, als het je eerste of tweede gitaar is, is het wel verstandig om daar rekening mee te houden, omdat de kans zeer aanwezig is dat ie uiteindelijk toch niet zo goed bevalt als je had gehoopt. Je weet als beginnend gitarist nog niet waar je overal op moet letten en wat je precies zoekt in (de klank van) een gitaar.

Melon1510
15 oktober 2008, 08:27
Bij mij rijst dan algauw de vraag of het verstandig is om na twee jaar gitaarspelen al je spaarcenten in een dure gitaar te stoppen. Hoogstwaarschijnlijk zal je smaak zich nog een poosje ontwikkelen, en het is goed mogelijk dat de gitaar die je nu gaat kopen op den duur niet meer bij je past. Dat je via Marktplaats gaat kopen is wel een pluspunt, want bij een latere verkoop zul je nooit (veel) afschrijven.

Waarom heb je gelijk al besloten dat het een Gibson moest worden? Toen ik begon met gitaarspelen, kocht ik een nieuwe Epi Les Paul, want dat vond ik een stoere gitaar en dat móest het worden. En ik moest ook alleen Fender amps hebben. Als ik toen het geld had gehad, had ik ook een Gibson gekocht. Maar helaas is mijn smaak en speelstijl door de jaren heen zo ontwikkeld, dat ik tegenwoordig met een Tele over een Marshall speel.

Daar heb ik eigenlijk nog helemaal niet bij stilgestaan. Aan de andere kant raden juist veel mensen aan om, als je over de juiste financiele middelen beschikt, meteen een goede, wat duurdere gitaar te kopen dan een minder goede. Waarom ik voor Gibson koos? Tja, zoals ook al werd opgemerkt, zal het hem vrees ik ook wel wat in de naam zitten, maar ook de klank van een Les Paul, zowel clean als overstuurd, vind ik erg mooi. Wat het veranderen van mijn smaak betreft, misschien is die McInturff dan wat veiliger: die heeft 2 humbuckers en een Single Coil, maar het gewicht en de klank voornamelijk van een Les Paul. En die gitaar bevalt me wel heel erg goed ook, moet ik zeggen. Het lijkt me echter toch wel verstandig wat meer te gaan testen voor ik een aankoop doe.

Melon1510
15 oktober 2008, 08:29
heb toen geslapen zeker, een identificatie topic van een vreemde gitaar en ik heb er niet eens in gepost .

Dat viel mij ook al een beetje op: men dicht jou mythische eigenschappen toe wanneer het gaat om het identificeren van een gitaar :) Maar het was volgens mij ook wel een redelijk kort topic, omdat hij na een dag of 2 al geidentificeerd was.

jimihattricks
15 oktober 2008, 08:58
PS: O ja, wie benieuwt is naar die Terry McInturff kan hier een verzoek posten of mij PM-en.

ik ben wel benieuwd naar die McInturff.. heb je foto's?

(niet omdat ik m wil kopen, gewoon uit nieuwsgierigheid)

Kaboemba
15 oktober 2008, 09:25
Ik heb is op die site van Terry McInturff gekeken maar ik zou het wel weten,
donder die gibsons maar uit het raam.
tuurlijk gibson heeft zijn naam mee en is dus meer waarde vast, maar potverdomme wat een mooie gitaartjes maakt die Terry McInturff.
De psecs en de looks beloven heel veel goeds, en wat vor mij een bijkomend voordeel zou zijn is juist dat het geen gibson
(of fender of ibbie enz enz) is. die kan je altijd nog kopen, die Terry McInturff kan moeilijk aankomen en je hebt dan ook nog is iets bijzonders.
Kan je van een gibson niet zeggen, die is zo doorsnee als Kim wilson.

OJJVZ
15 oktober 2008, 18:03
Dat viel mij ook al een beetje op: men dicht jou mythische eigenschappen toe wanneer het gaat om het identificeren van een gitaar :) Maar het was volgens mij ook wel een redelijk kort topic, omdat hij na een dag of 2 al geidentificeerd was.]
eigenlijk na 4 minuten al, eerste post xD

bert k
15 oktober 2008, 20:07
Ik heb is op die site van Terry McInturff gekeken maar ik zou het wel weten,
donder die gibsons maar uit het raam..
Ik geloof dat ik het hier wel mee eens ben. Wat een mooie gitaren. Als je echt iets bijzonders wilt zou ik voor Billy Turf gaan.

jplm
15 oktober 2008, 20:16
Het verschil tussen een doorsnee Gibson en een zeer goede is moeilijk te horen voor mensen die niet lang spelen. Zelfs voor geoefende spelers niet altijd gemakkelijk te horen

Je zegt hier iets wat ik al vaak gedacht heb. Je zou je zelfs bijna gaan afvragen of het gezever over "écht goede" Gibsons, of welk merk dan ook, eigenlijk wel enige waarde heeft. Heb ik me trouwens ook vaak afgevraagd als ik bij een concert tussen een joelende, meezingende menigte sta, ik denk dan wel eens "die vent had net zo goed op een Squier kunnen spelen, niemand die 't verschil hoort". :p.

Groet, Jan.

Bmweber
15 oktober 2008, 20:30
Je zegt hier iets wat ik al vaak gedacht heb. Je zou je zelfs bijna gaan afvragen of het gezever over "écht goede" Gibsons, of welk merk dan ook, eigenlijk wel enige waarde heeft. Heb ik me trouwens ook vaak afgevraagd als ik bij een concert tussen een joelende, meezingende menigte sta, ik denk dan wel eens "die vent had net zo goed op een Squier kunnen spelen, niemand die 't verschil hoort". :p.

Groet, Jan.

hehe dat denk ik ook idd ^^
maar toch er staan altijd mensen tussen die gitaar spelen zoals jij en ik en als je dan op een gibson(of ander goed bekend merk) speelt dan zie jij dat wel en vind je het net wat vetter :) en geef toe, een beetje aandacht omdat je op een 'echte' gibson speelt is altijd leuk :)

Melon1510
15 oktober 2008, 22:26
ik ben wel benieuwd naar die McInturff.. heb je foto's?

(niet omdat ik m wil kopen, gewoon uit nieuwsgierigheid)

Maar natuurlijk, ik zal morgenmiddag even wat foto's posten. Ben benieuwd hoe hij hier op het forum "ontvangen" wordt. Destijds, zo'n 4 jaar geleden of zo, was dit een van de twee McInturffs in Nederland; de ander was van de zoon van mijn gitaarleraar. Die gitaar van zijn zoon was McInturffs goedkoopste model. De Gitarist heeft die toen getest en zei dat ze nog nooit een Les Paul hadden gehoord die zo goed klonk. Dus een beetje trots ben ik wel.

Melon1510
16 oktober 2008, 18:35
Voor de mensen die nog zijn blijven hangen en er geinteresseerd in waren, hier zijn dus de foto´s van de McInturff gitaar.
Geheel: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00799.jpg
Body: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00797.jpg
Body 2: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00800.jpg
Achterkant: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00802.jpg
Headstock: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00798.jpg
Elementen: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00809.jpg
(Gedeelte van) de hals: http://s120.photobucket.com/albums/o164/Melon1510/?action=view&current=DSC00807.jpg

Here you go! :)

pupanus1
16 oktober 2008, 20:26
pfoe wat een mooie gitaar die McInturff veel mooier dan een les paul standard imo. Ik hou sowieso meer van doublecut dan van singlecut. Ik zou het wel weten dayumn >>kwijl kwijl kwijl<<

bart_g
16 oktober 2008, 20:55
Tja, een moeilijke keuze. Die McInturff ziet er heel erg vet uit en lijkt me een veelzijdige gitaar met z'n HSH setup.

Van de andere kant koop je met een Gibson wel een gitaar van naam die zijn waarde zeker blijft behouden.

Ik heb wel eens een vergelijkbare situatie gehad (alleen dan met goedkopere gitaren). Ik wilde al lang een les paul model, maar heb toen toch een ES model gekocht. Dat was een goede gitaar, maar die les paul bleef toch maar trekken. Uiteindelijk de ES maar verkocht en toch een les paul gekocht.

Het komt er dus op neer dat ik denk dat je er nog maar eens goed over na moet denken. (al heb je met die McInturff wel iets heel aparts)

zeppo
17 oktober 2008, 00:28
Ik zou me geen twee keer bedenken en de McInturff kopen!
Mooie gitaar, en ongetwijfeld twaalf keer zo veelzijdig als een LP.

/Edit: een LP kun je altijd nog kopen, maar hoe vaak heb je de kans om een McInturff te kopen (en dan bedoel ik niet via Ebay ofzo, maar dat je 'm echt in je handen hebt, en kunt testen...)

Kim Wilson
17 oktober 2008, 08:57
Iedereen gaat nu al voor de McInturff, alleen maar op basis van plaatjes en specs. Misschien eerst dat ding eens bespelen? Pas dan kun je een fatsoenlijk oordeel vellen.

zeppo
17 oktober 2008, 10:50
Iedereen gaat nu al voor de McInturff, alleen maar op basis van plaatjes en specs. Misschien eerst dat ding eens bespelen? Pas dan kun je een fatsoenlijk oordeel vellen.
Ben ik natuurlijk wel met je eens, maar niet meer dan een klein beetje.
Ik heb van een stuk of wat gitaren de commentaren gelezen op HC, en het ziet er allemaal goed uit. Natuurlijk, de hals moet je bijvoorbeeld liggen, maar dat vind ik geen reden om een mooie gitaar te laten liggen: wen er maar aan! Ik speel op de meest uiteenlopende gitaren, met een superdunne hals en een dikke hals. Mij maakt het iig niets uit.

Kim Wilson
17 oktober 2008, 10:54
Al worden ze door iedereen de hemel in geprezen, de TS moet erop spelen, en het moet zijn smaak zijn. Als hij niet met die hals overweg kan, of als hij de klank niet mooi vindt, of als hij toevallig een minder goed exemplaar treft, is het niet een gitaar voor hem. Je kunt gewoon niet een gitaar op papier en op verhalen van anderen beoordelen of kiezen.

En op HC is alles geweldig...

HaroldA
17 oktober 2008, 11:01
En op HC is alles geweldig...
Je moet inderdaad veel lezen totdat je een review tegen komt die ook een kritische noot geeft...

De hals is voor mij persoonlijk zeer belangrijk. Als die niet fijn is speel ik er niet op.

Voordat ik wist welke LP ik wilde hebben heb ik een '59, '50s en '60s neck getest en op de '59 en '50s kreeg ik al redelijk snel last van kramp. Dat zal vast wel verdwijnen als je er langer op speelt, maar als de hals (bij mij de '60s) direct vanaf het begin al lekker voelt, moet je die gewoon nemen...

bert k
17 oktober 2008, 11:18
Lees nou de eerste post van dit topic eens. TS heeft die gitaar al in handen, dus Kim, wat bedoel je?



Om het verhaal nog wat ingewikkelder te maken heb ik van mijn leraar een Terry McInturff gitaar aangeboden gekregen voor 1500 euro, destijds voor 4000 gekocht. Na een weekje pielen op deze gitaar begin ik deze elke dag mooier te vinden en speelt hij elke dag lekkerder. Dit is dus ook nog een optie voor mij

Kim Wilson
17 oktober 2008, 11:25
Ik bedoel dat iedereen hier de keuze maakt op basis van wat plaatjes, en omdat ie zo bijzonder is. Alleen de TS heeft erop gespeeld, maar iedereen weet al wat voor hem de beste keuze is. Da's toch raar?

zeppo
17 oktober 2008, 11:45
Alleen de TS heeft erop gespeeld, maar iedereen weet al wat voor hem de beste keuze is. Da's toch raar?

Helemaal niet! Zo zijn wij hier namelijk! Wij hebben de wijsheid in pacht, en geven u gratis advies! Service van de zaak!

"Neemt u deze maar, over 10 jaar bent u blij dat u deze heeft genomen."

/Oh, en ook al vraagt u geen advies, wij geven het toch

Melon1510
17 oktober 2008, 17:34
Helemaal niet! Zo zijn wij hier namelijk! Wij hebben de wijsheid in pacht, en geven u gratis advies! Service van de zaak!

"Neemt u deze maar, over 10 jaar bent u blij dat u deze heeft genomen."

/Oh, en ook al vraagt u geen advies, wij geven het toch

Haha :) Ik heb dit topic aangemaakt hier omdat ik zelf heel erg onzeker ben wat ik nu met zo'n hoeveelheid geld en zo'n grote verscheidenheid aan gitaren moet doen en ik ben blij met elke reactie die ik krijg, of dit nu een onzin-advies is of niet. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het deels met Kim Wilson eens ben: men kan een gitaar niet beoordelen op basis van plaatjes en verhalen. Aan de andere kant kan ik me er ook in vinden dat mensen hun voorkeur (want dat ik wat ik tot nu toe allemaal heb gelezen) posten op basis van plaatjes, exclusiviteit en de verhalen over die gitaar. Nogmaals, door middel van jullie reacties probeer ik als het ware alles nog even bij mijzelf goed door te lopen en elke andere blik op de zaak is mooi meegenomen.

Feit blijft dat die McInturff, die inmiddels twee weken al bij mij op de kamer staat, een mooie gitaar is die ik heerlijk vind spelen, een mooie klank en (misschien ook niet onbelangrijk) een goede waarde heeft. Daarentegen zal bij doorverkopen die gitaar misschien minder opbrengen omdat het merk onbekend is, maar aangezien ik in principe dingen van mijzelf, gitaar of niet, niet verkoop, vind ik dat niet zo'n punt (ik raak nogal snel sentimenteel gehecht aan dingen). Van die enkele keren dat ik op een Gibson heb gespeeld kan ik niet zeggen dat ik een volledige indruk van het merk heb gekregen. Bovendien schijnt de kwaliteit per gitaar nogal te verschillen en is testen nogal moeilijk, omdat er nog maar 4 of 5 officiele Gibsondealers zijn. En ze zijn duur.

En toch denk ik dat nog wat testen geen kwaad kan, niet?

Lexvandoef
17 oktober 2008, 18:28
Als jij verliefd bent op die McInturrf, en het echt een goede, fijne gitaar vindt, zou ik zelf voor die gitaar gaan, maar het kan inderdaad geen kwaad om hem bijvoorbeeld naast een Gibson les paul te horen, om nou het verschil te horen.

Richard33
17 oktober 2008, 23:33
Ben het met Kim Wilson eens; als je twee jaar speelt, kun je eigenlijk nog niet beoordelen wat je prettig vindt en niet. Of, anders gezegd, het verschil tussen 500 en 1500 euro is nog niet zo merkbaar dan wanneer je 10 jaar speelt. Als ik je een advies mag geven, zoek een gitaar (evt op markplaats) die je mooi lijkt en maak een keuze uit de basis fender kopieen, hollow body of Les Paul achtigen. Dan herken je ook de eigenschappen die bij een dergelijke gitaar horen. Als je merkt dat je tegen de limieten van de (goedkopere) gitaar begint aan te lopen - en dat kan werkelijk van alles zijn - wordt het tijd voor een investering in je droom gitaar. Wat voor wereld gaat er dan voor je open...

iig...slechts een advies. It's up to you...

Mitch
18 oktober 2008, 00:44
Wijze woorden. Met ervaring opdoen is niets mis...zeker niet op relatief iets goedkopere gitaren die je weer wat makkelijker doorverkoopt.
Uitgaan van een budget en alleen binnen dat budget kijken is ook niet handig trouwens, daar beperk je je mee.

Het is wel ongelofelijk wat een lelijke pickups en pickup ringen (en schroefjes) ze dan op zo'n prachtige body weten te schroeven bij McInturff, alsof de afdeling Pickups een andere directeur heeft. Eentje met een slechte bril en geen smaak :chicken:

jpb
18 oktober 2008, 07:49
Hoi Melon,

Waarom wil je per se een LP? Is het niet handiger om gewoon een telecaster te kopen? Goedkoper, lichter (in de bus/trein), en vooral veelzijdiger. "Fender" op de headstock staat ook cool... Veel betere keuze voor een beginnend gitarist IMHO..

Succes!

zeppo
18 oktober 2008, 19:07
"Fender" op de headstock staat ook cool... Veel betere keuze voor een beginnend gitarist IMHO..


Cool, ik ga liever voor een goede gitaar, vind ik nog veel cooler

HaroldA
18 oktober 2008, 19:11
Ik zou me geen twee keer bedenken en de McInturff kopen!
Mooie gitaar, en ongetwijfeld twaalf keer zo veelzijdig als een LP.
Deze (http://link.marktplaats.nl/201591285) ziet er ook veelzijdig uit! ;)

(onder het mom van 'laten we het nog moeilijker maken' ;))

Melon1510
21 oktober 2008, 18:28
Hoi Melon,

Waarom wil je per se een LP? Is het niet handiger om gewoon een telecaster te kopen? Goedkoper, lichter (in de bus/trein), en vooral veelzijdiger. "Fender" op de headstock staat ook cool... Veel betere keuze voor een beginnend gitarist IMHO..

Succes!


Hahaha! Dank je voor het advies, maar ik vrees dat de Telecaster Sound mij niet bijzonder aanspreekt; het geluid van een Les Paul daarentegen wel. Inderdaad, je hebt wel het probleem dat een LP minder veelzijdig is, maar ik denk toch dat ik de keuze in mijn hoofd al een beetje gemaakt heb en voor de McInturff ga. Ik ga nog wel even wat rondtesten en kijken en zo, maar dat is meer om me wat meer vergelijkingsmateriaal te geven. Een goedkopere gitaar kopen en later pas omschakelen lijkt mij geen goed idee, aangezien ik thuis al een redelijk goede gitaar heb staan. Ik denk niet dat mijn Scroll voor een nieuwe Epiphone LP onderdoet en bovendien, die Scroll heeft nog een Coil Tap (zo heet dat toch?) ook. Dan heb ik straks twee middenklasse gitaren in mijn bezit en kan ik nog eens een half jaar of langer sparen. Maar toch bedankt, ik zal bij het testen ook rekening houden met de wat minder prijzige gitaren. Ik hoor hier op het forum wel eens dat mensen een Epiphone o.i.d. aanschaffen die beter klinkt dan haar grote broer Gibson.

zeppo
21 oktober 2008, 19:25
Ik hoor hier op het forum wel eens dat mensen een Epiphone o.i.d. aanschaffen die beter klinkt dan haar grote broer Gibson.
Tuurlijk .... dat zal best wel eens voorkomen ..... soms ..... heel soms.

CardioClash
28 oktober 2008, 15:01
Tuurlijk .... dat zal best wel eens voorkomen ..... soms ..... heel soms.

In mijn geval dus :cheerup:

1500 euro voor een gitaar vind ik belachelijk veel geld. De prijs:kwaliteit-ratio wordt dan volkomen uit zijn verband getrokken. Ik koop liever een gewoon goede gitaar voor 500 dan een net iets betere gitaar die dan wel weer drie keer zo duur is. Maar ja ik ben een arme student :(

Maar goed als je het kan betalen moet je het vooral doen.

HaroldA
28 oktober 2008, 15:07
Ik koop liever een gewoon goede gitaar voor 500 dan een net iets betere gitaar die dan wel weer drie keer zo duur is.

Dat dacht ik ook altijd.



Tot ik mijn Gibson LP Standard '96 kocht... :cheerup:

Realeigo
28 oktober 2008, 15:13
In mijn geval dus :cheerup:

1500 euro voor een gitaar vind ik belachelijk veel geld. De prijs:kwaliteit-ratio wordt dan volkomen uit zijn verband getrokken. Ik koop liever een gewoon goede gitaar voor 500 dan een net iets betere gitaar die dan wel weer drie keer zo duur is. Maar ja ik ben een arme student :(

Maar goed als je het kan betalen moet je het vooral doen.

Epiphone <-> Gibson is dat belachelijk grote overpriced verschil waard.

Epi's klinken naar stront, de betere gibsons zijn magisch.

Arjan12
28 oktober 2008, 15:13
Gitaristen zijn altijd zo gierig. Vraag maar eens aan de gemiddelde blazer wat hij voor zijn instrument betaalt...

Hollemans
28 oktober 2008, 17:46
Zeg gemiddelde blazer: wat kost ie? :seriousf: :seriousf: :seriousf:

macwilliams
28 oktober 2008, 18:10
Zeg gemiddelde blazer: wat kost ie? :seriousf: :seriousf: :seriousf:


Nou dat zal ik je vertellen.....zucht

Agent_Smith
28 oktober 2008, 22:40
1500 euro voor een gitaar vind ik belachelijk veel geld.

Hmm, ik vind 1500 redelijk goedkoop voor een goede gitaar.

CardioClash
28 oktober 2008, 22:42
Als je een baan hebt ja.
Als student is het gewoon belachelijk veel geld.

Arjan12
28 oktober 2008, 23:13
Als je een baan hebt ja.
Als student is het gewoon belachelijk veel geld.

Je moet de waarde van iets dan ook niet bepalen op basis van je budget, maar op basis van de kwaliteit van het product ;) .

wietse
29 oktober 2008, 07:01
Als je een baan hebt ja.
Als student is het gewoon belachelijk veel geld.

als je een baan hebt is het ook veel geld, dat is voor mij een maand inkomen.

richwoodplayer
29 oktober 2008, 07:03
dat is voor mij ongeveer 7 maanden werken..

Agent_Smith
29 oktober 2008, 09:51
Je moet de waarde van iets dan ook niet bepalen op basis van je budget, maar op basis van de kwaliteit van het product ;) .

Nou, dat vind ik dus ook. En dat heeft mijns inziens verder niks te maken met of je een student bent of wat dan ook. Als je budget het niet toelaat zul je genoegen moeten nemen met wat anders. De tijd dat je het wel kunt betalen komt vanzelf.

Melon1510
30 oktober 2008, 19:23
1500 euro is ook veel geld, dat vind ik ook, maar ik heb er absoluut geen moeite mee zo'n bedrag in een goede gitaar te investeren. Als je een auto koopt voor 20.000 euro weet je dat hij over een jaar of twee 1/10e van zijn oorspronkelijke prijs waard is. Een gitaar blijft, zeker van een merk als Gibson, in principe waardevast. En wat klankverschil betreft, oordeel zelf maar:
http://www.youtube.com/watch?v=aQSBOz2rwJs





(Ik ben trouwens ook van mening dat het budget van een student sterk beinvloed wordt door zijn bestedingsbedrag)