PDA

View Full Version : von haulshoven live in eindhoven



von haulshoven
13 oktober 2008, 21:47
samen met Phrozenlight hebben we afgelopen zaterdag een ruim 2 uur durende space/sequencer live show gedaan.
hier een impressie http://www.youtube.com/watch?v=yRQdsuoXsfY

geen gitaar. tja helaas.

met speciale dank aan onze vriend uit de UK cameraman Phill :cooler:

chill.

DTmaster
14 oktober 2008, 01:04
hahahahaha dat is echt te gek, kom jij van Mars ofzo :)

Hey, hoe kom je op dit soort ideeen schrijf je ze op of improviseer je maar.

VHsologitarist
14 oktober 2008, 03:03
Mooie space sfeer zet je daar neer! Wat een apparatuur!

Ik heb destijds ook ooit een project gedaan wat als thema 'tijd en ruimte' en de ontastbare werkelijkheid benadrukte. Een soort gelijk project dus.
De audiocompositie was non-lineaire van narratie. Dit heb ik mogelijk gemaakt door patronen volgens bepaalde knooppunten te gebruiken die vaak in de muziektheorie terug komt, die op wiskundige wijze geproduceerd werden d.m.v. programmatuur (programma geschreven in MAX MSP die via Midi Joke naar Reason communiceerde). Knooppunten komen niet alleen in de muziek voor maar was in alles terug te herleiden en wetenschappelijk onderzocht; zo werd bijvoorbeeld de afstanden van planeten ten opzichte van de zon gebestudeerd en met elkaar vergeleken, daarmee werden herkenbare patronen ontdekt. Het menselijk lichaam is in diezelfde knooppunten opgedeeld, die te bereiken zijn met een bepaalde frequentie, waar sommige meditaties dankbaar gebruik van maken.
De audiocompositie was altijd anders, net als tijd en ruimte die beide relatief en nooit absoluut zijn.

Maar echt super! Jammer dat je, in dit tijdperk horende, er niet meer van maakt dan alleen een vaststaande compositie; elektronische muziek maakt juist mogelijk deze interactief te maken.

Gr
Fer

DTmaster
15 oktober 2008, 13:52
waarom gaan jullie samen niet eens optreden :) jij snapt er ook wel wat van VH!!

oorzaak
15 oktober 2008, 17:53
Klinkt heftig naar Tangerine Dream. Een van mijn favorieten als het om synth muziek gaat, dus van mij mag het!

Groeten, Frits

hezz
17 oktober 2008, 00:22
Klinkt helemaal te gek :)

von haulshoven
18 oktober 2008, 22:48
ik had zulke toffe reacties niet verwacht op een gitaarforum, anyway op dezelfde plek staan nog 2 stukkies van het concert.

Riky
21 oktober 2008, 14:24
ja vette shit:D Vind het echt tof! Vind het eigenlijk ook de mooiste en leukste compositie die ik tot nu toe van je gehoord heb!

kokeleko
21 oktober 2008, 18:22
ik had zulke toffe reacties niet verwacht op een gitaarforum, anyway op dezelfde plek staan nog 2 stukkies van het concert.


Verdikkemie Eppo, schier man, goit die beter oaf as op dij olde plaanke, hahahaha.

von haulshoven
22 oktober 2008, 17:25
Verdikkemie Eppo, schier man, goit die beter oaf as op dij olde plaanke, hahahaha.


:) wat`n lawaai noit?
er waren wel 300 bezoekers! dat dan weer wel.
volgend jaar staan er weer een paar concerten gepland. 8-)

kokeleko
22 oktober 2008, 18:18
Mooi waak, zuchst Doode nog wel oins?

von haulshoven
22 oktober 2008, 18:22
Mooi waak, zuchst Doode nog wel oins?


tliekt wol of e van de eertbodem verdweenn is.....

VHsologitarist
22 oktober 2008, 18:43
Minduhda nouw wèhrklukwoar? Ja Zeejtie! Van dn aartbohjum verdwéhnuh..
Wastahnouw mej dieje kletsproat alluhmoal? Moek nouw nondetenaire denke dakda alluhmoal niej ken lese kut?

von haulshoven
22 oktober 2008, 19:07
Minduhda nouw wèhrklukwoar? Ja Zeejtie! Van dn aartbohjum verdwéhnuh..
Wastahnouw mej dieje kletsproat alluhmoal? Moek nouw nondetenaire denke dakda alluhmoal niej ken lese kut?

zo makkelijk is onze code te kraken?

kokeleko
22 oktober 2008, 19:14
tliekt wol of e van de eertbodem verdweenn is.....

Zol er vot weez'n?

kokeleko
22 oktober 2008, 19:15
Minduhda nouw wèhrklukwoar? Ja Zeejtie! Van dn aartbohjum verdwéhnuh..
Wastahnouw mej dieje kletsproat alluhmoal? Moek nouw nondetenaire denke dakda alluhmoal niej ken lese kut?

Ondertietels?

von haulshoven
22 oktober 2008, 19:28
est doe nog wol contact met em?
heb jij nog contactspray?

VHsologitarist
23 oktober 2008, 13:21
Ondertietels?
Onder de tiet en tepels?

Ibanez666
23 oktober 2008, 13:30
Relaxte muziek daar in die operatiekamer :satisfie:

JelmerOnGuitar
23 oktober 2008, 18:06
Vet man! Lekker spacen, lijkt ook op Klauz Schulze!! Goed gedaan man, heerlijke achtergond muziek, en vette gear;)

von haulshoven
23 oktober 2008, 19:25
hier nog 1 met betere audio quality.
http://www.youtube.com/watch?v=yn2_5NxkwFo

VHsologitarist
23 oktober 2008, 20:17
Nee serieus, jullie moeten muziek maken voor films joh!

von haulshoven
26 oktober 2008, 18:43
voor de echte liefhebber,
het concert staat nu op cd/musiczeit.
http://www.downloadplatform.com/directory.php?artist=519&title=Dutch+Space+Mission

meer dan 2 en een halve uur space muziek.