PDA

View Full Version : TC Electronics GForce of Lexicon MPX G2 ???



tnijland
13 oktober 2008, 20:05
Het is een veelbesproken onderwerp maar toch zou ik anno 2008 wel eens willen weten wat de meningen op dit moment zijn. Als jij het budet voor een TC Electronics GForce of Lexicon MPX G2 (helaas niet meer nieuw leverbaar) hebt: welke zou je nemen en waarom.

Reden, ik zit te denken om een betere effectunit dan mijn GMajor aan te schaffen en twijfel een beetje tussen deze twee opties. Tevens ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de effecten onderling. Het schijnt dat de GForce meer uitgebreide instelmogelijkheden heeft maar geeft dit dan ook een verbeterde soundkwaliteit t.o.v. de G2? In de magazines komen beide apparaten goed uit de test maar zijn helaas niet met elkaar vergeleken. Uitgebreide reviews zijn natuurlijk helemaal welkom ;).

peter_heijnen
13 oktober 2008, 20:26
Ik heb ze allebei tegelijk gehad, uitgebreid ge-ab'd en kies voor de g2. Voor het ab'en heb ik de g2 niet in paralel mode gezet zodat het signaal helemaal door de convertors moet net als bij de g-force, maar paralel mode waarbij het droge signaal analoog blijft, heeft op de g2 absoluut mijn voorkeur.

Wordt idd niet meer gemaakt maar de mpx1 is zoals je waarschijnlijk weet precies hetzelfde apparaat behalve dan dat de mpx1 geen pre ampeffects heeft, maar dan weer wel digitaal in en uit.

tnijland
13 oktober 2008, 21:16
Bedankt voor je informatie! Qua signaal integriteit lijkt de Lexicon MPX inderdaad beter geschikt dan de GForce. Wat vond je overigens van de preamp effecten (stompboxes) en was de compressor voor de preamp ook beter in kwaliteit?

morris
13 oktober 2008, 22:16
Voor wat het waard is, ik heb een voorkeur voor de (oude) GForce. Ik moet erbij zeggen dat ik alles parallel gebruik i.c.m. een mixer en dan vind ik de GForce de betere totaaloplossing. De preamp sectie van de G2 heb ik nooit gebruikt (matige kwaliteit) maar de delays, pitch en reverbs zijn absoluut super. Ik heb een mpx1 voor WDW en dat bevalt prima.
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de GForce omdat de interne FX routing voor mij makkelijker en intuïtiever te maken is. Vooral verschillende effecten op ongebruikelijke plekken (compressor, OD of filters achter delays etc..). Zal ongetwijfeld met de MPX1 ook kunnen, maar ik krijg het er niet op die manier uit zoals ik dat bij de GForce doe. Zal aan mij liggen ;-)
Ik zou ze gewoon eens naast elkaar leggen en kijken wat je persoonlijk mooier vindt. Je kunt het met geen van beide fout doen.
Ik zou overigens wel voor de MPX1 gaan ipv de G2 (preamp sectie van de G2 sucks IMO), en als je een GForce koopt, zorg dat het een oudere is.

0,02
Morris

Henri H
13 oktober 2008, 22:25
Waarom geen MX-300?

peter_heijnen
13 oktober 2008, 23:51
Ik moet erbij zeggen dat ik alles parallel gebruik i.c.m. een mixer en dan vind ik de GForce de betere totaaloplossing. De preamp sectie van de G2 heb ik nooit gebruikt (matige kwaliteit) maar de delays, pitch en reverbs zijn absoluut super. Ik heb een mpx1 voor WDW en dat bevalt prima.
Toch heb ik een lichte voorkeur voor de GForce omdat de interne FX routing voor mij makkelijker en intuïtiever te maken is. Vooral verschillende effecten op ongebruikelijke plekken (compressor, OD of filters achter delays etc..)
Helemaal mee eens wat betreft gebruikersgemak, als je een goede paralelle loop hebt is de g-force absoluut gemakkelijker in het gebruik. Maar wat dus klank betreft was de g2 echt meer mijn ding, dat waren kleinigheden en bovendien vooral kwestie van smaak.

En ook wat morris verder zegt, de pre amp fx kunnen niet tippen aan goede pedalen (nog een extra reden om bij je bluesbreaker een leuk boardje samen te stellen! :)).

peter_heijnen
13 oktober 2008, 23:52
en als je een GForce koopt, zorg dat het een oudere is.
Maurice, waarom is dat?

morris
14 oktober 2008, 18:53
Maurice, waarom is dat?

oeps.. (blikje wormen opengetrokken :satisfie:)
Sinds TC niet meer alles in eigen huis maakt zijn er nogal wat zaken veranderd (AD/DA en voornamelijk software). Mensen wiens oren ik volledig vertrouw melden dat de kwaliteit van de oudere serie niet meer benaderd wordt. Met name phasing problemen. Ik heb onlangs een Nova gehoord die gewoon slecht klonk, terwijl de eerste serie prima was. Naar het schijnt zijn het software problemen en krijgt men dit bij TC niet onder controle. Voor mij in ieder geval reden om eerst heel goed te testen voordat ik iets nieuws van TC koop. Jammer dat er blijkbaar geen markt meer is voor high end apparaten zoals TC2290/1210 etc... en een company policy omturnen naar bulkmarkt heeft in deze tijden blijkbaar zo z'n voordelen.

Morris

Harm
14 oktober 2008, 19:32
Oude versie G-Force vond ik altijd geweldig! Parallel...

Ik zou dan de mpx-1 nemen, lexicon galm vind ik (persoonlijk) mooier! De mpx-1 heeft die mooie galm zeker, rest is ook prima alleen zoals Maurice zegt iets lastiger te programmeren, heb ik ook last van met de pcm 70 (maar goed ander verhaal). Maar dat ligt aan jezelf. Menu G-force is erg intuitief en erg eenvoudig! Zelfs ik snap het :D

Harm

Nitefly7
14 oktober 2008, 21:09
Ik heb (nog) geen ervaring met de G-force, maar heb sinds een week of 2 de G2..
En ik moet zeggen dat ik lange tijd niet zo 'tevreden' ben geweest met 'n stuk apparatuur als dit; de reverbs, chorus, detune en delays zijn erg fijn.. vooral de reverb is lekker (heb 'm nu via een aux send->return van m'n mixer lopen, met als bronnen m'n M-audio Modeller, en een VG-8, Koch moet nog gerepareerd worden) en warm..
gebruiksgemak is ook zonder handleiding bij de hand best eenvoudig..

de preamp sectie moet je met 'n korreltje zout nemen, maar voor clean en late night jammen is het erg bruikbaar.. echt slecht-slecht zou ik ze (nog) niet willen noemen..

wat betreft distortions/OD-modelling, vind ik de G2 net iets prettiger werken en klinken dan de 'nieuwe' modellers; de Octavia die er bijv. inzit, kan wellicht niet tippen aan 'n echte octave fuzz, maar met een strat, hals-element en noten voorbij de 12 fret, kun je wel lekker loos gaan...!

ik heb de G2 gekozen, daar ik zo af en toe wel 'n octavia wilde gebruiken, en ook een backup-ding nodig had, in het geval dat ik weer eens direct de PA in moet, als buizencombo even 'stopt'...
verder gebruik ik 'm vooral voor jazz-achtige dingen en een beetje ambiance (dus vooral na de speakers, of via m'n studiomonitors..)
De MPX-1 had ook gekund, maar heb mijn Replifex + centjes in een prima verlopen ruildeal kunnen betrekken om de G2 incl. R1-floorboard te krijgen...

tnijland
14 oktober 2008, 22:05
Zijn er qua instelmogelijkheden nog grote verschillen ofwel welke van de 2 is uitgebreider m.b.t. instelmogelijkheden van de individuele effecten?

Rectifier
15 oktober 2008, 17:08
Ik heb ze ook allebei gehad en heb de Gforce nog steeds na alle tevredenheid.
De G2 is klinkt prima en vooral de reverbs + delay's zijn goed maar de preamp sectie qua pedalen
zijn niet te vergelijken met de real-deal pedalen. Ze zijn best bruikbaar als je geen orginele pedalen hebt om te vergelijken.
De Gforce is veel makkelijker te programmeren omdat je in het display ziet wat je doet qua routing.
En dat heeft de G2 niet. Die is lastiger te programmeren.
Ik moest er niet aan denken om live met de G2 effe iets aan te passen terwijl ik dat met de Gforce nu wel doe (en snel).

Doe mij de Gforce maar.

Nitefly7
15 oktober 2008, 17:29
live gebruik ik de Lexicon alleen voor wat reverb, delay en chorus; via de 'soft button' zoek ik snel de gewenste parameter (meestal alleen reverb level en soms reverb mix) en dan speel ik weer verder..
echt drastische 'effect-effecten' haal ik uit mijn pedalboard..

de andere effecten zijn ook spaarzaam, uit de Lexicon haal ik vooral chorus, delay en reverb.. en voor een paar stukjes de leslie, detune (ipv 'cheesy chorus'), univibe en octavia..

de wah klinkt ook wel ok, maar feel en sweep van 535q en RMC3 zijn toch fijner.. (soundwise ook, maar de Lexicon heeft geen 'slechte wah')

preamp/od's halen het niet bij 'the real deal' inderdaad, maar om even late night te jammen, of voor die paar maten octavia solo niet vervelend (vind drive prettiger reageren dan die van veel modellers..)

wat ik ook heel graag gebruik, maar voor jou niet echt een meerwaarde is, is de Jamman looper; 20secs loopen voor jams of even wat opnemen om te stapelen.. goede oefenhulp wel..

Ik denk dat als ik het geld zou hebben, ik qua gebruiksgemak (on screen routing e.d.) een G-force erbij zou nemen..
De lexicon vervult de komende tijd wel alles wat ik in 'n rack-effect zoek; vooral de reverb en 'ambience' dingen..

BeeJee
15 oktober 2008, 22:23
Ik herken het verhaal van Nitefly. Als je de G2 slim gebruikt, dan is deze superhandig en snel in gebruik. Het grote voordeel vind ik de diverse ingangen in de user-interface, bijv. via de soft-row assign, daarmee kun je echt snel on the fly editten.

tnijland
15 oktober 2008, 23:25
Als ik dit zo allemaal beluister is de effectkwaliteit m.b.t. reverb & delay van zowel de G2 als de GForce vergelijkbaar en zijn de preamp effect van de G2 matig van kwaliteit.

Aan de andere kant is een compressor wel weer net zo'n effect dat voor de preamp zou moeten. De G2 lijkt dit prima te kunnen terwijl de GForce hier achter blijjft.

Ik weet dat de GForce deep editable is hetgeen kan uitmonden in zeer geslaagde stereo chorus effecten. Is dit ook mogelijk bij de G2?

Nitefly7
16 oktober 2008, 00:10
Als ik dit zo allemaal beluister is de effectkwaliteit m.b.t. reverb & delay van zowel de G2 als de GForce vergelijkbaar en zijn de preamp effect van de G2 matig van kwaliteit.

Aan de andere kant is een compressor wel weer net zo'n effect dat voor de preamp zou moeten. De G2 lijkt dit prima te kunnen terwijl de GForce hier achter blijjft.

Ik weet dat de GForce deep editable is hetgeen kan uitmonden in zeer geslaagde stereo chorus effecten. Is dit ook mogelijk bij de G2?

qua comp is de G2 in 't (lichte) voordeel, omdat hij 'n insert loop heeft; comp, drive en andere effecten kun je dus voor de preamp zetten via 4-kabel methode (gitaar -> g2 -> preamp in -> fx send -> g2 -> fx return).. compressor zit dan voor je preamp, waar veel mensen 'm willen hebben..

de G2 heeft kan hele dikke chorus of detune sounds maken, maar de 'TC Chorus' zit er waarschijnlijk niet in.. voor mij is 't van lichte settings, tot cheesy en van 'gladjes' tot 'warbly' allemaal te krijgen..
als ik 't vergelijk met mijn TC SC/F pedaal, zat daar wel 'n andere klank aan..
maar brede, zware stereo chorussing haalt de G2 zekersteweten ook..!

morris
16 oktober 2008, 00:35
@Tnijland:

ligt eraan waar je dat soort effecten (comp etc) voor wil gebruiken. Ik blijf erbij; effecten die voor de preamp horen, komen niet uit een 19" multi. Er zijn dan veel betere alternatieven (pedals). Je moet de Gforce dan ook niet zien als all in one, en de comp, od, filter etc. in de GForce dienen eigenlijk ook om je post preamp FX te bewerken/kleuren. Tenminste, zo gebruik ik ze, en dat werkt perfect en net DAT maakt de Gforce met de juiste programmering tot een onverslaanbaar apparaat.

Morris

Nitefly7
16 oktober 2008, 00:49
@Tnijland:

ligt eraan waar je dat soort effecten (comp etc) voor wil gebruiken. Ik blijf erbij; effecten die voor de preamp horen, komen niet uit een 19" multi. Er zijn dan veel betere alternatieven (pedals). Je moet de Gforce dan ook niet zien als all in one, en de comp, od, filter etc. in de GForce dienen eigenlijk ook om je post preamp FX te bewerken/kleuren. Tenminste, zo gebruik ik ze, en dat werkt perfect en net DAT maakt de Gforce met de juiste programmering tot een onverslaanbaar apparaat.

Morris

dat is inderdaad zeker waar, ik meende alleen te lezen dat Tnijland 't (voorlopig) als all-in-1 wilt gebruiken, of sporadisch maar 'n comp nodig heeft..
ik ben 't 100% met je eens dat 'n Gforce post-(pre)amp met pedalen ervoor enorm flexibel is.. en de keren dat ik erop/mee kon spelen was 't ook echt een ander niveau dan wat ik tot dan toe gewend was..

bij de Lexicon ben ik minder onder de 'indruk' van het geheel, maar vind ik het een geweldig apparaat dat precies doet waar ik 'm voor dacht nodig te hebben.. (mini all-in one, backup voor cleane amp en reverbs..)

voor mij persoonlijk (verhouding studie/optredens/bands/budget) is de Lex met een klein board de komende 1,5 jaar een zeer bruikbaar apparaat..

tegen die tijd denk ik echter ook wel voor 'n G-Force te gaan shoppen (als ze er nog zijn.. moet TC geen 'echte' opvolger gaan maken, met 'oude' componenenten? Want veel G-Force adepten, laten de G-System aan hun neus voorbij gaan)

als ik dit topic lees dan is 't wel goed om te lezen dat een van beiden niet per se beter 'is' of 'klinkt'..

als 't echter meer een budgetkwestie is, dan zie ik de meeste 2ehands MPX-g2's meestal voor een hogere vraagprijs dan de G-Force. Op basis daarvan (ervan uit gaande dat het een ouder model Gforce is), is het misschien ook aantrekkelijker om een TC te halen..

Zonder Footcontroller denk ik dat de G2 eigenlijk hetzelfde zou mogen kosten als (oude ?) G-Forces... ook 2ehands..!

Liquid_Metal
17 oktober 2008, 13:27
qua multieffecten heb ik alleen de Boss GT8 gebruikt en nu heb ik een G-Major. Hij werkt, maar ik vind de effecten echt VEEL minder dan die op de GT8. Vooral bij de chorus merk ik goed verschil.
Ook vind ik die wet-mix van de GMajor niet super. Als ik een delay gebruik wil ik dat die parallel komt, en niet een deel van mijn originele geluid 'opeet'. Bij de chorus wil ik echter wel weer serieel, dus parallel aansluiten werkt voor mij niet.
Als iemand hier nog oplossingen voor heeft hoor ik het graag, maar misschien ruil ik m wel om voor een GT Pro.

Nitefly7
17 oktober 2008, 14:04
qua multieffecten heb ik alleen de Boss GT8 gebruikt en nu heb ik een G-Major. Hij werkt, maar ik vind de effecten echt VEEL minder dan die op de GT8. Vooral bij de chorus merk ik goed verschil.
Ook vind ik die wet-mix van de GMajor niet super. Als ik een delay gebruik wil ik dat die parallel komt, en niet een deel van mijn originele geluid 'opeet'. Bij de chorus wil ik echter wel weer serieel, dus parallel aansluiten werkt voor mij niet.
Als iemand hier nog oplossingen voor heeft hoor ik het graag, maar misschien ruil ik m wel om voor een GT Pro.

volgens mij zit je, hoewel je vraag prima is, wel in 't verkeerde draadje te vissen..!
de G-Force kent de routing-problemen die jij aangeeft, vrijwel niet.. ook je loop moet je even goed bekijken..
100% parallel/0% is toch ook serieel ? en heb je geen kill-dry functie in de G-major zitten?

Liquid_Metal
17 oktober 2008, 14:48
volgens mij zit je, hoewel je vraag prima is, wel in 't verkeerde draadje te vissen..!
de G-Force kent de routing-problemen die jij aangeeft, vrijwel niet.. ook je loop moet je even goed bekijken..
100% parallel/0% is toch ook serieel ? en heb je geen kill-dry functie in de G-major zitten?

Ik zie nu ook pas dat het over de G-Force gaat en niet de G-Major :O.
De G-Major heeft wel een kill-dry functie, maar dan komt mijn eigenlijke geluid dus niet door. Ik zet m namelijk serieel (preamp->gmajor->poweramp). Zou parallel beter zijn? dan vertief ik toch een deel van mijn geluiden? :'(

boss
17 oktober 2008, 17:29
Ik zie nu ook pas dat het over de G-Force gaat en niet de G-Major :O.
De G-Major heeft wel een kill-dry functie, maar dan komt mijn eigenlijke geluid dus niet door. Ik zet m namelijk serieel (preamp->gmajor->poweramp). Zou parallel beter zijn? dan vertief ik toch een deel van mijn geluiden? :'(Als je G-Major in serie staat (en dat staat ie volgens jouw beschrijving), dan moet je geen kill-dry aanzetten.
Kill-dry gebruik je alleen bij een parallelle set-up. Daar worden de effecten aan je originele geluid toegevoegd.

Nitefly7
19 oktober 2008, 00:23
Als je G-Major in serie staat (en dat staat ie volgens jouw beschrijving), dan moet je geen kill-dry aanzetten.
Kill-dry gebruik je alleen bij een parallelle set-up. Daar worden de effecten aan je originele geluid toegevoegd.

ik had idd begrepen dat ie parallel draaide..

Liquid_Metal
21 oktober 2008, 13:05
hm misschien moet ik dan maar ns parallel gebruiken en mn preamp rechtstreeks in mn poweramp prikken, met daarnaast mn gmajor, ook direct ik de poweramp. ik kan het altijd proberen en kijken wat voor geluid dat geeft. ik heb in ieder geval wel twee inputs op de poweramp. niet genoeg high-quality cables :P

tnijland
21 oktober 2008, 20:30
Nou, ik heb mijn beslissing genomen. Het is toch een TC Electronics GForce geworden in plaats van de Lexicon MPX G2. Reden van de keuze is deels gebaseerd op het feit dat jullie adviezen de volgende elementen hadden:

- GForce heeft een betere chorus
- GForce lijkt uitgebreidere effect instellingen te hebben (manual)
- GForce is veel gebruikersvriendelijker

- G2 heeft een betere reverb
- G2 heeft een jamman met 20s loop
- G2 heeft zowel een pre- & post effectloop
- G2 heeft matige preamp effecten waardoor het nut van de extra loop wat achter blijft
- G2 is niet gebruikersvriendelijk

- beiden hebben goede delays
- beiden zijn redelijk transparant, G2 lijkt iets beter te scoren op dit gebied

Inderdaad kun als conclusie trekken dat er geen verkeerde keuze is te maken. Wel zat ik beetje met de chorus van de G2. Ik gebruik met name delay (dual), wat reverb maar ook soms voor clean tokkkel werk wat chorus effecten.

Uiteindelijk is de keuze heel simpel geworden omdat ik een GForce in goede staat voor 450 Euro op de kop kon tikken (heb hem voor de zekerheid wel gecontroleerd op serie nr omdat de set van mijn (speel)kameraad onlangs is gestolen). De goedkoopste G2 zat overigens op 550 Euro.

In ieder geval bedankt voor de adviezen. Ik ben er heel blij mee en heb weer wat uitzoekwerk. Ik vond de fabriek presets van de GForce overigens wel een beetje "over the top" klinken maar met wat eenvoudig tweaken was er al wel heel snel een zeer goed basis effect te verkrijgen.

Nitefly7
21 oktober 2008, 20:40
VIERHONDERD-friggin-VIJFTIG EURO :dance:

nee, dan wist ik het ook wel :P

veel plezier met het programmeren van het veredelde 'STOP POLITIE' (Ulco Bed's G-Force boodschap of die van Arnold van Dongen, een paar jaar geleden)-bordje ;)

may the G-Force be with you, veel plezier :)



Nou, ik heb mijn beslissing genomen. Het is toch een TC Electronics GForce geworden in plaats van de Lexicon MPX G2. Reden van de keuze is deels gebaseerd op het feit dat jullie adviezen de volgende elementen hadden:

- GForce heeft een betere chorus
- GForce lijkt uitgebreidere effect instellingen te hebben (manual)
- GForce is veel gebruikersvriendelijker

- G2 heeft een betere reverb
- G2 heeft een jamman met 20s loop
- G2 heeft zowel een pre- & post effectloop
- G2 heeft matige preamp effecten waardoor het nut van de extra loop wat achter blijft
- G2 is niet gebruikersvriendelijk

- beiden hebben goede delays
- beiden zijn redelijk transparant, G2 lijkt iets beter te scoren op dit gebied

Inderdaad kun als conclusie trekken dat er geen verkeerde keuze is te maken. Wel zat ik beetje met de chorus van de G2. Ik gebruik met name delay (dual), wat reverb maar ook soms voor clean tokkkel werk wat chorus effecten.

Uiteindelijk is de keuze heel simpel geworden omdat ik een GForce in goede staat voor 450 Euro op de kop kon tikken (heb hem voor de zekerheid wel gecontroleerd op serie nr omdat de set van mijn (speel)kameraad onlangs is gestolen). De goedkoopste G2 zat overigens op 550 Euro.

In ieder geval bedankt voor de adviezen. Ik ben er heel blij mee en heb weer wat uitzoekwerk. Ik vond de fabriek presets van de GForce overigens wel een beetje "over the top" klinken maar met wat eenvoudig tweaken was er al wel heel snel een zeer goed basis effect te verkrijgen.

tnijland
24 oktober 2008, 23:25
De G-Force is toch wel een heel mooi apparaat maar ook wel erg complex qua instel mogelijkheden.

De standaard presets geven heel goed weer waar dit apparaat allemaal toe in staat is maar zijn tegelijkertijd sounds die ik persoonlijk niet zo snel gebruik.

Ik heb mijn eerste (na ca. 2 uur proberen) bruikbare user preset sound gemaakt met een licht compressor effect, een dual delay (1e links & 2e rechts gepanned) met wat reverb en het klinkt allemaal heel erg overtuigend mits goed afgesteld. Het betreft een delay dat vanwege de instellingen zeer bruikbaar is als ballad tokkel-werk (heeft wel iets van een chorus maar dan met langere en wisselende delay-tijden). Met iets chorus toegevoegd wordt het helemaal een "dwarrelende chorus"

Wel vond ik het moeilijk om vanwege het grote aantal instelmogelijkheden, de juiste combinatie te vinden waardoor dit apparaat wel weer als een nieuw sound design project kan worden beschouwd.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat andere G-Force owners aan meest gebruikte routings met welke componenten toepassen en of de effecten in de mix meer dry of wet worden afgesteld...

Nocki
25 oktober 2008, 10:53
Hoi Gefeliciteerd! Leuk fx ding is het. En je hebt m goedkoper dan dat ik m had en ik durfde al haast niet te zeggen wat ik ervoor had betaald! :-)
Zelf bouw ik mn presets in pincipe allemaal hetzelfde op. Ik maak 1 preset die helemaal goed is. hier doe ik dan een weekje of 2 a 3 over om m helemaal goed te krijgen.

Een van de leukste truucjes is de ducking delay maken. Zorgen dat je delay niet lang duurt en zacht staat als je speelt en als je stopt met spelen pas een lange en iets hardere delay geeft. Wel zorgen dat het nog natuurlijk klinkt want het kan heel gauw erg plastisch klinken. Als je het voor elkaar hebt is het leuk (delay dus koppelen aan envelope follower)

succes!

Harm
25 oktober 2008, 11:56
Ik begin altijd van 0 of pak de galm preset die ik zelf maak en breidt die uit....

Serieel: alles achter elkaar (de blokken) ivm volumeverschillen tussen presets

Parallel: killdry aan, maakt niet uit waar je de blokken neerzet


Zorg dat je de volumes lekker instelt, input en output, net niet gaan clippen etc... als je serieel gaat kijken hoe je signaal even hard blijft.

Pfff... er staan volgens mij wel goede tips in het boekje!
Neem ff de tijd om dingen te programmeren en testen en het werkt dan als een tiet!

Mooi ding, superprijs!!!

PS: oude versie of nieuwe?

Harm

morris
25 oktober 2008, 14:28
Parallel: killdry aan, maakt niet uit waar je de blokken neerzet



Weet je dat zeker?

Harm
25 oktober 2008, 15:42
Weet je dat zeker?

Hmmzz.. tsja... heb ik nooit rare dingen mee gehad... serieel wel omdat elk blok ander uitgangsvolume krijgt en dat meer terugkomt (denk ik) in geluid?
Hmm....

Ik nuanceer even dat maakt niet uit waar je de blokken neerzet.... bij parallel
Ik pak meestal een galm input direct door naar output, blok eronder bijvoorbeeld een delay, direct door naar output en bepaal de volumes in het effect met hoeveel db ik ze eruit stuur...

Jij andere tips daarover Maurice? Ben namelijk benieuwd hoe jij dat aanpakt icm mixer!

Harm

morris
26 oktober 2008, 11:35
In een parallelle setup kun je effecten zowel serieel als parallel van elkaar zetten, en dat maakt zeker een groot verschil. Dus derhalve maakt het wel wat uit waar je de blokken neer zet toch?

Morris

Harm
26 oktober 2008, 17:29
In een parallelle setup kun je effecten zowel serieel als parallel van elkaar zetten, en dat maakt zeker een groot verschil. Dus derhalve maakt het wel wat uit waar je de blokken neer zet toch?

Morris

yep... dat klopt. Ik scheid ze dan zodat de chorus bijvoorbeeld niet over de delay komt etc...

Ik denk dat je dat bedoelt?

Harm

sjaak1990
26 oktober 2008, 19:48
Als ik een G2 in serie zet, dan verlies ik serieel dus als het goed is geen of bijna geen signaal doordat het analoog blijft?
Ik weet dat de verouderde rocktron dingen ook geen verlies hebben maar zijn er ook andere alternatieven te koop? Dus gewoon die op het moment te koop zijn?
Anders moet ik dus maar losse pedaaltjes kopen want ik heb geen parallelle effects loop.

Bedankt:)

morris
26 oktober 2008, 20:01
yep... dat klopt. Ik scheid ze dan zodat de chorus bijvoorbeeld niet over de delay komt etc...

Ik denk dat je dat bedoelt?

Harm

Nee precies, dan hebben we het allebei over hetzelfde. Ik dacht dat je in een parallele setup alle FX blocks serieel (achter elkaar) had staan, maar dan zou je toch e.e.a. missen :satisfie:

Morris

kokeleko
27 oktober 2008, 09:16
Als ik een G2 in serie zet, dan verlies ik serieel dus als het goed is geen of bijna geen signaal doordat het analoog blijft?
Ik weet dat de verouderde rocktron dingen ook geen verlies hebben maar zijn er ook andere alternatieven te koop? Dus gewoon die op het moment te koop zijn?
Anders moet ik dus maar losse pedaaltjes kopen want ik heb geen parallelle effects loop.

Bedankt:)

In de G2 bevint zich een "straight wire bypass", dat is een interne paralelle loop.
Op die manier kun je bv Reverb en Delay parallel zetten op 100% wet, de "wire" geeft 100% direct signaal.
Of je zorgt dat je update krijgt, die heeft namelijk een extra drymix parameter per effect.

bluegate
27 oktober 2008, 12:51
Kan ook met de G-force, trek in de layout een rechte lijn zonder effecten
van In naar Out en je hebt een drypath gemaakt (zijhet digitaal).
Geeft een aanzienlijke verbetering van je geluid.