PDA

View Full Version : Boss gt-10



joelvereycken
13 oktober 2008, 19:47
Hallo, ik ben van plan om binnenkort een boss gt 10 aan te schaffen, zij er hier mensen die zelf zo'n apparaat hebben, of er veel ervaring mee hebben.

Alle meningen zijn welkom!

TimmU
13 oktober 2008, 20:13
Zo , nu ga ik het ook eens zeggen :

GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE!
GA EENS TESTEN!

Tim..
21 oktober 2008, 21:41
iets ouder topic, maar okee ik reageer ook nog even:satisfie:

Zelf heb ik een GT-8, en ik neem aan dat die een beetje vergelijkbaar is met de GT-10.
het is erg leuk om mee te experimenteren, en je hebt alles bij elkaar, en kunt het zo instellen dat je in één klik bijv. reverb en distortion aanzet.

erg leuk allemaal, maar je bent wel lang aan het programmeren voordat je je 'eigen' geluid hebt zegmaar, en je krijgt nooit dezelfde kwaliteit als losse pedaaltjes..

voor de rest, wel leuk om te hebben hoor:hippie:

MattellicA
21 oktober 2008, 21:50
En bij gebrek aan testmateriaal wil ik er nog aan toevoegen:
Is er iemand die (uitgebreide) ervaringen heeft met de GT10/GT8 en de POD XT LIVE? Ik zou graag een MFX kopen, maar zie door de spreekwoordelijke bomen het bos niet meer staan :chicken:

EDIT: er nog aan vergeten toe te voegen: ik ben eerlijk gezegd niet zo'n held in het uitdokteren van sounds ed... Dus gebruiksvriendelijkheid speelt ook een rol (en sounds op het internet natuurlijk :D)

EDIT2: zeg nou niet GA TESTEN, want dat ga ik morgen dus doen! :p

sugarfish
21 oktober 2008, 22:34
GT-8 is zeer uitgebreid! Dus kost wat tijd om te leren kennen. (ik vind het zelf wel meevallen, maar als je weinig kennis hebt van effecten en pre-amps dan kan het ingewikkeld zijn)
De GT-10 is wat gebruiksvriendelijker maar is nog steeds uitgebreid.
De POD heb ik nooit gebruikt, daar kan iemand anders meer over zeggen.

Wil je puur een multieffect (en ben je een n00b op gebied van effecten en je hebt reeds een versterker) ga dan voor bijvoorbeeld de Boss ME-50, eenvoud op zijn best. Wil je multieffect met pre-amps ga dan voor de GT-10/POD XT live.

Pluspunt voor de GT-8 en de GT-10 dat er sites zijn (www.bossgtcentral.com/forum (http://www.bossgtcentral.com/forum)) waarop je heel veel patches kunt vinden , downloaden en met een MIDI/USB kabel op je GT kunt zetten. Tevens gratis programmatjes te dowloaden waarin je realtime de GT-8 kunt tweaken. Eén programma vind ik zelf heel goed om de GT tevens te leren kennen.
Ga eens op die site neuzen.

MattellicA
21 oktober 2008, 22:47
De GT8 is uitgebreider dan de GT10? :dontgeti: Zoek de logica...:dontgeti:

EDIT: Ik ga morgen testen bij de plaatselijke muziekboer, naar mijn weten staat er zeker een GT-10, voor de rest weet ik niet....

sugarfish
22 oktober 2008, 12:04
nee, GT-8 is niet uitgebreider, de GT-10 heeft een eenvoudigere interface.
Dit maakt de GT-10 eenvoudiger te bedienen. (als ik de recensies mag geloven)

MattellicA
22 oktober 2008, 12:45
Ah key... slecht gelezen, sorry :satisfie: