PDA

View Full Version : metal versterker



gus87
13 oktober 2008, 19:35
hallo,

ik ben van plan een versterker kopen voor live op te treden. Ik heb al online beetje rondgekeken maar ik wordt eigenlijk niet veel wijzer.

Ik weet dat versterker geluid grotendeels subjectief is maar zijn er merken of bepaalde model versterkers die mogelijk veel gebruikt en gewoon goede reputatie hebben?

Enige eisen die ik eigenlijk heb is dat de distortion toon duidelijk hoorbaar moet zijn als ik accoorden speel (niet dat het in een onverstaanbare muur van geluid verandert) en dat ook mooie clean toon moet hebben. mijn huidige gitaar is steinberger GM als het iets uitmaakt

Mijn budget is tot de 1000 euro ongeveer

alle suggesties of commentaar is welkom!!!

Najera
13 oktober 2008, 19:58
Goed gedefinieerde overdrive, helder clean. Oke, das duidelijk.

Maar ben je op zoek naar een versterkertop of een combo? of een top en combo?

Je zou kunnen kijken naar een Peavey Valveking, past makkelijk binnen je budget en is gewoon een goede versterker.

Anderzijds zou je ook kunnen uitkijken naar een 2ehands Engl powerball ofzo.
De meeste marshalls kunnen, indien aangevuld met een pedaaltje, ook best wel metal aan, alleen moet je een beetje van het Marshall clean houden (denk aan Frusciante van de red hot chili peppers). Als dit je ding niet is dan moet je ook zeker eens naar Laney kijken. Tommi Iommi van Black Sabbath speelt hier geloof ik over en de gitarist van HIM ook.
Ik denk daarnaast dat het in jouw geval ook wel eens heel erg lonend zou kunnen zijn op de 2ehands markt rond te kijken.

nevyn292
13 oktober 2008, 20:05
KFK signature marshall?

dat moet wel lukken voor marshall, meot je er alleen nog een leuke cab bijhalen :satisfie:

ColourofFire
13 oktober 2008, 20:07
Laney GH50 zou je misschien wel kunnen proberen, maar die heeft niet echt een clean kanaal. Anders kun je een Engl Fireball proberen, is wel een top. Als een combo ook okay is, uit een Engl Screamer of Sovereign combo komen ook hele lekkere metalgeluiden, met ook een hele sterke clean...

TimmU
13 oktober 2008, 20:08
laney GH100 , ENGL speelgoed.

rack met E530 en een peavey 50/50 kan ook welvoor 1000 euro. Desnoods een JMP-1 in plaats van de e530, of allebei als je heel erg geluk hebt.

Jimwoud
13 oktober 2008, 20:28
Ik zou ook nog even nadenken of je een combo of een top + speakerkast 2x12 of 4x12 wilt. Ik zou voor live zeker de 2de optie kiezen. En dan kijken voor een ENGL Blackmore of een Fireball. Die hebben een hele heldere overdrive waar je goed de losse snaren nog hoort, en een goed clean geluid. Voor mij is het ultieme een Soldano, die heeft dat heldere en duidelijke articulatie nog net even beter en klinkt nog even gaver.

Maar ook zeker de Peavey Valveking uitproberen en eventueel Bugera 6260 of 6262.

Marshall zou ikzelf niet snel naar kijken is al snel dichtgesmeerd qua gain/ distortion.

Kijk ook even op youtube voor revieuws en opnames.

Geoffrey
13 oktober 2008, 20:29
Simpel :
Peavey 5150/6505

De distortion-toon regel je zelf en clean is hij zeker en vast aanvaardbaar.
Je kan er nog altijd een pedaaltje tussen hangen.

tabmaniac
13 oktober 2008, 22:29
Simpel :
Peavey 5150/6505

De distortion-toon regel je zelf en clean is hij zeker en vast aanvaardbaar.
Je kan er nog altijd een pedaaltje tussen hangen.

Mee eens.
(toevallig allebei 5150 eigenaar;))

een rectifier krijg je niet voor dat geld vrees ik.
Laboga mr hector?

happynjitram
13 oktober 2008, 22:31
Engl blackmore. Duidelijke distortion en prachtige clean.

Steven Otto
13 oktober 2008, 22:49
Vergeet ook zeker de hogere Randall modellen niet!

Jimwoud
13 oktober 2008, 22:51
Vergeet ook zeker de hogere Randall modellen niet!
+1, hoorde laatst naamgenoot van de topicstarte Gus G van Firewind met zo'n V2 live, en dat klonk echt super. Dik geluid en super strak.

Steven Otto
13 oktober 2008, 22:59
Nog van plan om naar 013 te gaan in november?

Jimwoud
13 oktober 2008, 23:07
Nog van plan om naar 013 te gaan in november?
Misschien, heb ze nu 3 keer gezien, en moet zeggen dat ik het nu wel gezien heb. Ik zie wel.

pannekoek
13 oktober 2008, 23:12
ik zou zeggen:

line 6 spider valve 212

erg goede combo met een killer sound!

almarvk
14 oktober 2008, 07:28
Voor metal mist die Spider Valve ontzettend veel laag. Dat ding lijkt mij niet geschikt. Daarnaast richt die versterker zich ook op een hele andere doelgroep...

Maar goed; voor een goede clean en scheur kan je het beste kijken naar Engl.

Realeigo
14 oktober 2008, 07:33
+1 voor de Engl powerball.

Jimwoud
14 oktober 2008, 08:49
Voor metal mist die Spider Valve ontzettend veel laag. Dat ding lijkt mij niet geschikt. Daarnaast richt die versterker zich ook op een hele andere doelgroep...

Maar goed; voor een goede clean en scheur kan je het beste kijken naar Engl.
+1, en voor het geld dat de topicstarter te besteden heeft zou ik echt nooit iets van Line 6 kopen.

Waar is de TS trouwens?

gerrekat
14 oktober 2008, 09:31
ENGL fireball top is onder de 1000 te verkrijgen.

Tho
14 oktober 2008, 09:36
+1, hoorde laatst naamgenoot van de topicstarte Gus G van Firewind met zo'n V2 live, en dat klonk echt super. Dik geluid en super strak.

is dat niet zo'n veredelde transistor?

TimmU
14 oktober 2008, 09:39
Jup. Wel gave bakken trouwens.zowel transistor als buizenvoorversterker:

400W @ 4 Ohms, 280W @ 8 Ohms, 500W@2 Ohms
3-MIDI programmable channels:
Ch.3: All tube preamp with 3-12AX7 preamp tubes. Includes "Attack" switch for tight and loose feel, and "Bright" switch.
Ch. 2- Classic Randall S.S. channel with push/pull “Sustain Boost”.
Ch. 1- Classic full clean with big headroom.
MIDI Assignable 6-band Graphic EQ with single On/Off switch. Can be activated for any/all channels then stored and recalled by the included 5-button MIDI foot controller.
Assignable “Series” or “Parallel” Effects loop with single On/Off switch. Can also be activated for any/all channels then stored and recalled by the included MIDI foot controller.
Master front “Volume” control
Master "Density" control. Adjusts the power amp low end dynamics.
Master "Presence" control. Adjusts the power amp extreme high end dynamics
MIDI in/thru
Mic Eliminator XLR direct recording output
World voltage AC inlet
$1,450 Retail

Jimwoud
14 oktober 2008, 09:39
is dat niet zo'n veredelde transistor?
Volgens mij wel ja, zitten volgens mij wel buizen in de preamp dacht ik. Hoewel ik ze wel duur vind voor een transistor amp.

HaroldA
14 oktober 2008, 10:08
Als dit je ding niet is dan moet je ook zeker eens naar Laney kijken. Tommi Iommi van Black Sabbath speelt hier geloof ik over en de gitarist van HIM ook.
Vergeet Opeth niet!

Ik zou voor Laney of de Peavey 5150 gaan, Engl hebben een erg vervelende doch kenmerkende 'ratel' in hun geluid en al klinken ze allemaal wel ok, ik heb er nog nooit 1 gehord waar ik ondersteboven van was...

Jimwoud
14 oktober 2008, 10:36
Vergeet Opeth niet!

Ik zou voor Laney of de Peavey 5150 gaan, Engl hebben een erg vervelende doch kenmerkende 'ratel' in hun geluid en al klinken ze allemaal wel ok, ik heb er nog nooit 1 gehord waar ik ondersteboven van was...
Ratel??? Enige vervelede bij sommig Engl's is dat ze op laag volume een beetje fizzy kunnen zijn.

Ik heb een Laney GH50L gehad, maar kon er niet echt een lekkere metalsound uithalen. Meer hardrock, en ik vond hem toch wel erg schel.

Leuk topic zo zonder TS.

strate
14 oktober 2008, 10:37
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/200526592-engl-blackmore-100-watt-buizen-4-kanaals-met-footswitch.html?return=eJwVzdsOgjAMBuB3IYE7GOMQdIQ YfJMJU5YdWNZiDMZ3t7tpv%2F%2FvRaXg4qtFPYLgVy4yUDIu2 7ghBsGY2YPylZPRYLBSIlTeMnecWplS%2BVJ7wHg45VF59lYRU EVDq3xISPeXRikjW4aurzZ09vaxEy9WmHDP25nn7d3SmIfmktg kdn0iEk8diPBcgQIppLImOOpnT2%2BjXijuoCk3RQjHVGfj7w8 9DEO8&df=1&fta=eNptk1uO2zAMRfeij%2FkmKepFIVvoFgJjnE4NOIkROdO0 QfZeWYptfRQGDPuAr8srdeLlmfJL3W%2Fj8bsbk4r514l6jAf8 6NNhvgrGEcWRjyOJYxPHWf4OU0w%2F%2ByRxmgXieZLL%2FXy6 DZ9xfAiBBYQ4%2FhE2IYCN1zQIfUzT%2FQBLeRY1dV8nFYdcOo kWNfS5byea5TnkckmCKHTeUuCg17jCNKA1lhdGbxaCYyBrFqZX lnORucTxygySywUWZiojABO8Jrsw2zBntVuY23ogaIbCfBMHXp ceYeuLpBHKLAgbzCgEKhD3bOfQlIpIDbToK9Q7tI6o9EFuoPVU l9OoMd4bLNC2kFyRiLsebdn5UGAjiALoGhkaaE0dnmCHiJ5KOj WKwLOp3mzm%2BMVDqHBXxN4TlS0RN9Dm41KgWdPZsUOukbsito FNmZNcA7ORdU6%2FWR68C77WDP85G3pXxAxoyj71rog1eSjpmh o3XX4KbBQROcjwlbJzoubr1PXpOJ4uX%2FOv9RQiiPq8327H4d KfHgt9tz93j%2BNyJfIt6OtCSVT3W8Uf78%2Fv5XqAPF%2Bvf7 u%2F6H4%3D&fta_ind=20&fs=1

ik ben zelf totaal geen metal-man, maar ik weet wel dat metal gewoon engl is. de blackmore is afgeleid van de savage, schijnt buitengewoon goed te klinken en is niet zo duur als de savage. deze 2dehands blackmore kun je denk ik wel voor 700-800 krijgen. succes!

Sarco
14 oktober 2008, 10:58
- Randall rh50t (is cheap en klinkt metal)
- Marshall JCM 900 SL-X (een tubescreamer ervoor en niet overdrijven met de gain => goed gedefinieerde droge metal sound, ik speel er zelf mee)
- H&K Triamp I (is te vinden onder de 1000 euro, kan heel veel)
- Laney VH100 (veel meer opties dan de GH reeks en ook vrij goedkoop)

pol
14 oktober 2008, 11:08
Engl is goed als je een heel proper geluid wil. snap niet wat je bedoelt met die ratel.

spider valve vond ik niks.

peavey 6505 is een klassieker uiteraard, nieuw ook te krijgen onder de 900 euro, clean trekt wel op niks, hangt ervan welke eisen je aan clean stelt natuurlijk, het clean van een mesa rectifier vind ik evengoed slecht.

en het studiogeluid wat je van opeth hoort is geen laney.

Tho
14 oktober 2008, 11:46
Volgens mij wel ja, zitten volgens mij wel buizen in de preamp dacht ik. Hoewel ik ze wel duur vind voor een transistor amp.

Ja ze schijnen ook niet echt 'je van het' te zijn. Snel kapot en zo.

@ de topicstarter: Benediction speelt over CRATE en dat geeft een vet geluid. Ik weet niet welke, maar misschien zit daar iets leuks tussen?

JeanPaul du Vinnie
14 oktober 2008, 11:59
http://muziek.marktplaats.nl/versterkers-bas-en-gitaar/200526592-engl-blackmore-100-watt-buizen-4-kanaals-met-footswitch.html?return=eJwVzdsOgjAMBuB3IYE7GOMQdIQ YfJMJU5YdWNZiDMZ3t7tpv%2F%2FvRaXg4qtFPYLgVy4yUDIu2 7ghBsGY2YPylZPRYLBSIlTeMnecWplS%2BVJ7wHg45VF59lYRU EVDq3xISPeXRikjW4aurzZ09vaxEy9WmHDP25nn7d3SmIfmktg kdn0iEk8diPBcgQIppLImOOpnT2%2BjXijuoCk3RQjHVGfj7w8 9DEO8&df=1&fta=eNptk1uO2zAMRfeij%2FkmKepFIVvoFgJjnE4NOIkROdO0 QfZeWYptfRQGDPuAr8srdeLlmfJL3W%2Fj8bsbk4r514l6jAf8 6NNhvgrGEcWRjyOJYxPHWf4OU0w%2F%2ByRxmgXieZLL%2FXy6 DZ9xfAiBBYQ4%2FhE2IYCN1zQIfUzT%2FQBLeRY1dV8nFYdcOo kWNfS5byea5TnkckmCKHTeUuCg17jCNKA1lhdGbxaCYyBrFqZX lnORucTxygySywUWZiojABO8Jrsw2zBntVuY23ogaIbCfBMHXp ceYeuLpBHKLAgbzCgEKhD3bOfQlIpIDbToK9Q7tI6o9EFuoPVU l9OoMd4bLNC2kFyRiLsebdn5UGAjiALoGhkaaE0dnmCHiJ5KOj WKwLOp3mzm%2BMVDqHBXxN4TlS0RN9Dm41KgWdPZsUOukbsito FNmZNcA7ORdU6%2FWR68C77WDP85G3pXxAxoyj71rog1eSjpmh o3XX4KbBQROcjwlbJzoubr1PXpOJ4uX%2FOv9RQiiPq8327H4d KfHgt9tz93j%2BNyJfIt6OtCSVT3W8Uf78%2Fv5XqAPF%2Bvf7 u%2F6H4%3D&fta_ind=20&fs=1

ik ben zelf totaal geen metal-man, maar ik weet wel dat metal gewoon engl is. de blackmore is afgeleid van de savage, schijnt buitengewoon goed te klinken en is niet zo duur als de savage. deze 2dehands blackmore kun je denk ik wel voor 700-800 krijgen. succes!
Dat is nu eens een goeie tip zie.

En anders, als solid state ok is voor jou en je bent niet bang om van de platgetreden paden af te gaan en je hebt wel zin om een serieuze duit uit te sparen, check deze (http://www.kapaza.be/Muziek_en_instrumenten/Gitaar_en_basversterkers/12136376/Randall_top.html) dan eens (er staat ook eentje op Marktplaats in een set met een Marshall JCM900-kabinet, maar die vraagt veel te veel). Met het geld dat je bespaart kan je investeren in een high end kabinet. Heb er zelf ook eentje als back-up voor m'n Mesa. Anyway, ga ervoor zou ik zeggen, ze zijn ronduit bone crushing. Check Crowbar maar eens op Youtube.

TimmU
14 oktober 2008, 13:03
en het studiogeluid wat je van opeth hoort is geen laney.
Wat dan wel?

pol
14 oktober 2008, 13:14
Jens Bogren over Ghost Reveries.


"On Ghost Reveries i used the MF400 for the main rythms. To be honest i can't remember what amps we used, i know it was one Mesa double Rectifier, but i must get back and... Oh no!!! Never ment to give this away, but the secondary pair was actually a POD XT with the (at the time new) Metal Pack! I see a shit storm coming this way. http://www.ultimatemetal.com/forum/images/smilies/smile.gif I remember now that i did regret it in the mix, and it's mostly the Mesa you will hear."

http://www.ultimatemetal.com/forum/andy-sneap/429348-jens-bogren-my-new-hero-2.html

over watershed:

On Watershed i used the Marshall JVM together with the Mesa cab for the main rhythms. The secondary pair is Mesa Dual Rectifier through the MF400. SM57 and Royer on the main pair, 2x SM57 and one SM58 on the secondary pair (if my memory serves me).

TimmU
14 oktober 2008, 13:29
Ja, ghost reveries. maar dat vond ik sowieso een mindere plaat.

how about Blackwater park? orchid? morningrise ? watershed?

op de DVD van watershed speelden ze ook gewoon over die laneys, en die andere gitarist over een Boss GT-6?8?. Er stond ook een Deuce in die oefenruimte van ze .Klein rothok trouwens, verbazingwekkend.

Marc Oblivian
14 oktober 2008, 15:11
Crate kan idd ook....Cannibal Corpse speel(de) er ook over (1 van de gitaristen iig).
Maar Engl is te gek voor metal. Heb zelf de Powerball en die blaast als een gek. Heb ook een Dual Rectifier. Die is ook goed, maar de Engl is wat strakker en meer geschikt voor echt snelle dingen en wat gebruiksvriendelijker om in te stellen.
Die Mesa is wat lomper, maar wel een mooie, aparte sound als je eenmaal de settings hebt gevonden
Ik prefereer de Engl in ieder geval. De Mesa is ook behoorlijk wat duurder....
De Fireball schijnt de Powerball niet veel te ontlopen qua leadsound en die is makkelijk onder de 1000 euro te krijgen.
De Blackmore ook...die is echter wat meer rock-georienteerd, maar er is makkelijk een metalsound uit te krijgen.

Bottomline: als je brute deathmetal/grindcore of ander heftig spul wilt, zou ik voor een Fireball of een tweedehands Powerball gaan. Gaat het meer om heavy metal/prog/hardrock/powermetal, dan is de Blackmore ook een goede keuze.

gus87
14 oktober 2008, 16:32
bedankt voor de vele reactie allemaal!

die engl powerball/fireball/blackmore en peavet 6505 heads zien er inderdaad erg goed uit, ga ze komende vrijdag in ieder geval uitproberen :D.

gus87
14 oktober 2008, 17:14
nog een vraag, als ik inderdaad voor zo'n engl head ga zijn er dan bepaalde cabinetten die er het beste bijpassen? moet ik aan zoiets (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/4901.html?id=qs2t7mFs) denken?

Realeigo
14 oktober 2008, 17:27
Dat kan, maar een tweedehands marshall 1960 cabinet doet het ook prima!

HaroldA
14 oktober 2008, 17:32
nog een vraag, als ik inderdaad voor zo'n engl head ga zijn er dan bepaalde cabinetten die er het beste bijpassen? moet ik aan zoiets (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/4901.html?id=qs2t7mFs) denken?
Je moet helemaal niets ;)

Als ik jou was zou ik dezelfde kast met verschillende speakers uitproberen, zodat je een idee krijgt van welke speakers je gaaf vind. Kijk daarna naar andere merken met dezelfde speakers en wie weet klinken die zelfs beter...

Ik vind bijvoorbeeld G12H-30 en G12-65 speakers gaaf (liefst wel uit de jaren 70) en heb helemaal niets met de T75 en de V30.

Wat ook erg handig is is om 2e hands te shoppen voor je cabinet. Dat kan echt heel veel geld schelen en de waardedaling is daar al vanaf, dus als je het niets vind kun je het voor (bijna) dezelfde prijs vast weer kwijt!

Tho
14 oktober 2008, 17:36
nog een vraag, als ik inderdaad voor zo'n engl head ga zijn er dan bepaalde cabinetten die er het beste bijpassen? moet ik aan zoiets (http://www.peterverspuy.nl/cgi-bin/x/4901.html?id=qs2t7mFs) denken?

Die is geweldig. Ik heb een Powerball gehad met diezelfde cab (die er nog steeds staat) en daar is niks op aan te merken. Mesa cabs bijvoorbeeld zie je er ook vaak onder, maar die zijn ook meteen 2 keer zo duur. Bang for the buck dus

HaroldA
14 oktober 2008, 17:37
Dat kan, maar een tweedehands marshall 1960 cabinet doet het ook prima!
Als je een 4x12" tegen komt met G12-65 speakers (260 Watt totaal), dan wil ik 'm! :o

Geoffrey
14 oktober 2008, 20:40
Die is geweldig. Ik heb een Powerball gehad met diezelfde cab (die er nog steeds staat) en daar is niks op aan te merken. Mesa cabs bijvoorbeeld zie je er ook vaak onder, maar die zijn ook meteen 2 keer zo duur. Bang for the buck dus

Even offtopic : Wat heb je nu dan?

ontopic : ik speel over een 1960a cabinet.. er bestaan waarschijnlijk wel betere, maar ik heb deze 2de hands voor een mooie prijs kunnen aankopen.
Ga gewoon even testen..

Tho
14 oktober 2008, 22:10
Even offtopic : Wat heb je nu dan?

ontopic : ik speel over een 1960a cabinet.. er bestaan waarschijnlijk wel betere, maar ik heb deze 2de hands voor een mooie prijs kunnen aankopen.
Ga gewoon even testen..

Een freakin' VOX Valvetronix, maar die heb ik al jaren haha. Nee nu even geen serious shit, maar ik hoop binnen een week een 6505 te mogen bestellen, gezien we in november de studio in gaan.

Geoffrey
14 oktober 2008, 22:14
Een freakin' VOX Valvetronix, maar die heb ik al jaren haha. Nee nu even geen serious shit, maar ik hoop binnen een week een 6505 te mogen bestellen, gezien we in november de studio in gaan.

Super.. daar zul je zeker heeeeeeeeeeel tevreden mee zijn!!!

Tho
14 oktober 2008, 22:15
Super.. daar zul je zeker heeeeeeeeeeel tevreden mee zijn!!!

Mits ik er een goede noise gate bij koop! :seriousf:

Ja ik denk het ook wel. Heb er zin an!!

Geoffrey
14 oktober 2008, 22:38
Mits ik er een goede noise gate bij koop! :seriousf:

Ja ik denk het ook wel. Heb er zin an!!

feit..
laat me dan even weten welke je gekocht hebt.. ik ben ook op zoek naar een degelijke noisegate maar ik raak er niet echt uit.

Tho
15 oktober 2008, 10:53
feit..
laat me dan even weten welke je gekocht hebt.. ik ben ook op zoek naar een degelijke noisegate maar ik raak er niet echt uit.

Ik ga denk ik gewoon voor die noise supressor van BOSS.. ik heb geen zin om heel moeilijk te gaan doen, maar als jij een tip hebt :D

HaroldA
15 oktober 2008, 12:22
Ik ga denk ik gewoon voor die noise supressor van BOSS.. ik heb geen zin om heel moeilijk te gaan doen, maar als jij een tip hebt :D
iSP Decimator. Zeer dikke aanrader!

Tho
15 oktober 2008, 12:23
iSP Decimator. Zeer dikke aanrader!

Ja? Snoept ie niet te veel van het geluid?

HaroldA
15 oktober 2008, 12:25
Ja? Snoept ie niet te veel van het geluid?
Deze niet, De Boss wel...

100% transparant en verschrikkelijk goede noisegate. de Decimator kijkt ook naar het 'verval' van het geluid en stelt daarme de treshold af...

Lange noten krijgen lange gate, korte staccato noten worden snel afgekapt. Kijk anders ook ff op youtube...

Tho
15 oktober 2008, 12:31
Deze niet, De Boss wel...

100% transparant en verschrikkelijk goede noisegate. de Decimator kijkt ook naar het 'verval' van het geluid en stelt daarme de treshold af...

Lange noten krijgen lange gate, korte staccato noten worden snel afgekapt. Kijk anders ook ff op youtube...

Ik heb er iets over gelezen, maar hij zegt dat hij juist niet zo goed is met staccato noten. Nou zou ik bij god niet weten wat staccato noten zijn, maar we hebben nogal wat 'stopjes' in onze (high gain) muziek. Dan moet het ook wel meteen muisstil zijn. Kan hij dat?

HaroldA
15 oktober 2008, 12:33
Ik heb er iets over gelezen, maar hij zegt dat hij juist niet zo goed is met staccato noten. Nou zou ik bij god niet weten wat staccato noten zijn, maar we hebben nogal wat 'stopjes' in onze (high gain) muziek. Dan moet het ook wel meteen muisstil zijn. Kan hij dat?
Ja.

Tis dat je zo ver weg woont, anders had je 'm wel ff mogen lenen...

Tho
15 oktober 2008, 12:36
Ja.

Tis dat je zo ver weg woont, anders had je 'm wel ff mogen lenen...

Ja da's een endje weg inderdaad ;) Maar hey, je hebt me al goed geholpen! Mijn andere gitarist vond namelijk ook dat de BOSS te veel snoepte. Ik bestel hem gewoon bij m'n 6505 dan zie ik het wel ;)

Noctiis
15 oktober 2008, 13:09
nog een stem voor de Decimator! Ik gebruik hem sinds april en ben er zeer tevreden mee. Eerst met een Fireball en nu met een Laboga Mr Hector. Met name de Fireball was een gigantische feedback-bak.

De Decimator geeft alles veel meer transparantie en zorgt er niet alleen voor dat de feedback/noise weg is, maar maakt je geluid veel strakker. Beste pedaal uit mn collectie.

Tho
15 oktober 2008, 13:44
nog een stem voor de Decimator! Ik gebruik hem sinds april en ben er zeer tevreden mee. Eerst met een Fireball en nu met een Laboga Mr Hector. Met name de Fireball was een gigantische feedback-bak.

De Decimator geeft alles veel meer transparantie en zorgt er niet alleen voor dat de feedback/noise weg is, maar maakt je geluid veel strakker. Beste pedaal uit mn collectie.

Nou ik ben om ;)

Ik heb een Powerball gehad en dat was ook een behoorlijke feedback bak, hoewel hij enorm strak is.

pol
15 oktober 2008, 13:47
Ik snap die feedbackproblemen toch niet zo goed, speel ook luid op high gain amps, gitaren meestal met seymour duncan pickups, en ik heb nog bij geen enkele amp last van feedback gehad, waaronder een mesa recto, steavens, laboga mr Hector, 5150

volgens mij hebben jullie allemaal de gain veel te hoog staan.

Tho
15 oktober 2008, 14:08
Nee, ook toen ik mijn gain maar op een kwart van het vermogen had, had ik er nog wel eens last van. Misschien heeft het met m'n actieve elementen te maken? We spelen sowieso op vreselijk hoog volume.

interessander
15 oktober 2008, 14:17
De decimator is perfect voor strakke breaks bij high gain inderdaad, ik heb er een maar sinds ik geen pedalboard meer gebruik (en mijn keten een stuk "schoner" is) heb ik hem niet echt meer nodig merk ik.

Marc Oblivian
15 oktober 2008, 15:10
Hmmmm....verkoop je hem?

Steven Otto
15 oktober 2008, 15:26
Nou ik ben om ;)

Ik heb een Powerball gehad en dat was ook een behoorlijke feedback bak, hoewel hij enorm strak is.

Hoe zit dat dan? want ik dacht dat de Powerball een integrated Noise-gate heeft.

HaroldA
15 oktober 2008, 15:32
Hoe zit dat dan? want ik dacht dat de Powerball een integrated Noise-gate heeft.
Je hebt noise gates en je hebt iSP Decimators...

Tho
15 oktober 2008, 15:36
Hoe zit dat dan? want ik dacht dat de Powerball een integrated Noise-gate heeft.

Ja klopt, maar die is niet geweldig hoor. Volgens mij is een gate ook wat anders dan een supressor..

Anyway, ik heb zojuist een ISP Decimator besteld bij Thomann ;)

pol
15 oktober 2008, 15:53
is toch knal hetzelfde ? het enige wat die isp doet is toch ook gaten ? het zal dan wel een gate zijn die een stuk beter/sneller reageert dan anderen, maar het blijft een gate.

de hush nam zogezegd ook hoge ruis weg. Het enige wat die deed was hoog weghalen. als ik mijn treble dichtdraai op de versterker is de hoge ruis ook weg.

Geoffrey
15 oktober 2008, 18:16
Ik ga denk ik gewoon voor die noise supressor van BOSS.. ik heb geen zin om heel moeilijk te gaan doen, maar als jij een tip hebt :D

Beetje laat..
Maar de ISP decimator staat ook bovenaan mn lijstje.. ik wil gewoon nog even de rest bekijken en overwegen voor ik ga bestellen.

Hou me toch nog op de hoogte wat je er van vind!!!

Geoffrey
15 oktober 2008, 18:19
Ik ga denk ik gewoon voor die noise supressor van BOSS.. ik heb geen zin om heel moeilijk te gaan doen, maar als jij een tip hebt :D

Beetje laat..
Maar de ISP Decimator staat ook bovenaan mijn lijstje..
Ik wil toch nog even de rest overwegen voor ik iets aankoop.

Hou me zeker en vast op de hoogte wat je er van vind!!!

tabmaniac
16 oktober 2008, 00:08
Ik snap die feedbackproblemen toch niet zo goed, speel ook luid op high gain amps, gitaren meestal met seymour duncan pickups, en ik heb nog bij geen enkele amp last van feedback gehad, waaronder een mesa recto, steavens, laboga mr Hector, 5150

volgens mij hebben jullie allemaal de gain veel te hoog staan.

Ik meestal ook niet, denk dat het toch wat te maken heeft met de actieve pups;)

HaroldA
16 oktober 2008, 09:24
volgens mij hebben jullie allemaal de gain veel te hoog staan.
DiMarzio Air Norton/ToneZone via SHO boostertje op 1/3, OD-1 op 1/3 en dat gaat naar mijn JCM 800 met preamp op 8.

Ik vind het gewoon fijn om ~100% stil tussendoor te zijn, zeker bij 'stopjes'.

xmichielx
16 oktober 2008, 10:25
mod-edit: daarvoor hebben we gitaarmarkt.
Ik vond zelf ENGL een beetje enge klank hebben..niet heel warm of zo..ik zou zelf voor een peavey 5150/6505 gaan en deze tweaken en het liefst een bbe sonic maximizer aanschaffen..of een laboga mr hector ;)

HaroldA
16 oktober 2008, 10:32
en het liefst een bbe sonic maximizer aanschaffen
Dat vind ik hele enge pedaaltjes... Klinken leuk en een beetje meer hifi, maar je vernielt heel 'live' gevoel van je geluid... Alles wordt 'saai' zeg maar...

TimmU
16 oktober 2008, 10:34
Zo'n BBE verklooit een beetje je geluid vind ik. Thuis klinkt het gaaf, live/op hogere volumes blijft er weinig van over. Dat is dan overigens wel mijn mening.

HaroldA
16 oktober 2008, 10:40
Zo'n BBE verklooit een beetje je geluid vind ik. Thuis klinkt het gaaf, live/op hogere volumes blijft er weinig van over. Dat is dan overigens wel mijn mening.
Zie 1 post terug ;)

xmichielx
16 oktober 2008, 12:41
mja.ik denk daar anders over..en chimaira en machine head ook ;)
het geluid werd strakker en helderder...en veel meer punch..ik heb wel 1 van de laatste versie de 882i of zo..
ho wacht..je hebt het over het pedaaltje..ik heb het over de 19" variant..en in de effectloop..misschien dat dat wel ea uitmaakt :)

gerrekat
19 oktober 2008, 11:56
heb hier een nieuw clippie van mijn INVADER 100, Dean USA ML met custom DiMarzio Schenker PU's:

http://soundclick.com/share?songid=6984273

is nog niet niet gemixed ofzo, volgende week komen de bas en zang erbij, oh we hebben ook en ISP gebruikt bij deze opnamen