PDA

View Full Version : Defect?



The Mess
13 oktober 2008, 19:00
EDIT: na de gehele electronica opnieuw te hebben gedaan werkt ie weer naar behoren :)

Hallo,

Vandaag besloot ik om een stel crunchy rails in m'n Samick te zetten en ik kwam met twee probleempjes te zitten:

- De brughhumbucker geeft hardere ruis dan de halshumbucker, niet echt storend bij het spelen (waarschijnlijk) maar wel vervelend.
Dit komt denk ik doordat het silver-shield stuk van het draadje afbrak en nu het 'gewone stuk draad wordt gebruikt'
- Toch ging ik kijken of de ruis ergens anders vandaan zou kunnen komen en heb ik de input vervangen (al eerder problemen mee gehad). Maar, de twee vervangende inputs die ik had hadden een te korte shaft. Toen ik de oude een beetje probeerde te verbuigen brak ie af (onbruikbaar).

Hoe zou ik de ruis van die humbucker op kunnen lossen, en waar zou ik een input met een langere shaft kunnen krijgen?

B.v.d

Yoshida
13 oktober 2008, 19:20
Hallo,

Vandaag besloot ik om een stel crunchy rails in m'n Samick te zetten en ik kwam met twee probleempjes te zitten:

- De brughhumbucker geeft hardere ruis dan de halshumbucker, niet echt storend bij het spelen (waarschijnlijk) maar wel vervelend.
Dit komt denk ik doordat het silver-shield stuk van het draadje afbrak en nu het 'gewone stuk draad wordt gebruikt'
- Toch ging ik kijken of de ruis ergens anders vandaan zou kunnen komen en heb ik de input vervangen (al eerder problemen mee gehad). Maar, de twee vervangende inputs die ik had hadden een te korte shaft. Toen ik de oude een beetje probeerde te verbuigen brak ie af (onbruikbaar).

Hoe zou ik de ruis van die humbucker op kunnen lossen, en waar zou ik een input met een langere shaft kunnen krijgen?

B.v.d

Pech :( dit zijn van die dingen waarvan ik hoop dat het mij niet overkomt.
Guitarsupplies.nl heeft een long shaft input. Het probleem met de ruis en volumeverschil: misschien even al je soldeerpunten langslopen? Anders is het wellicht toch de shielding.

Voor wat t waard is, hopelijk heb je hier wat aan. Succes.

The Mess
13 oktober 2008, 22:55
Pech :( dit zijn van die dingen waarvan ik hoop dat het mij niet overkomt.
Guitarsupplies.nl heeft een long shaft input. Het probleem met de ruis en volumeverschil: misschien even al je soldeerpunten langslopen? Anders is het wellicht toch de shielding.

Voor wat t waard is, hopelijk heb je hier wat aan. Succes.

Die longshafts lijken niet echt op de standaarddingen... Ik zal morgen wel even bellen naar de plaatselijke muziekwinkel.
Iemand nog tips over hoe ik de shielding weer in orde zou kunnen krijgen?

Oh, en het topic staat verkeerd, als een mod 'm zou willen verplaatsen, thx.

The Mess
14 oktober 2008, 13:57
Ik heb per toeval een passende input gevonden! :satisfie:
Heeft iemand tips over hoe ik die ruis zou kunnen verhelpen?

KoenB
14 oktober 2008, 14:24
Goed shielden, en de schielding ook daadwerkelijk aan de aarde verbinden door er een draadje aan te maken. De brug moet je ook aarden met een draadje. Verder ook zorgen dat de soldeerpunten goed zijn.

Ik snap niet precies wat je nou bedoelt met dat afgebroken draadje. Waar is ie afgebroken, bij de pup of aan het einde? In dat laatste geval kun je toch gewoon een stukje draad strippen en het draadje er weer uit vissen?

The Mess
14 oktober 2008, 14:52
Goed shielden, en de schielding ook daadwerkelijk aan de aarde verbinden door er een draadje aan te maken. De brug moet je ook aarden met een draadje. Verder ook zorgen dat de soldeerpunten goed zijn.

Ik snap niet precies wat je nou bedoelt met dat afgebroken draadje. Waar is ie afgebroken, bij de pup of aan het einde? In dat laatste geval kun je toch gewoon een stukje draad strippen en het draadje er weer uit vissen?

Het zit dus zo:
Ik heb twee GFS Crunch Rails. De halspup is nieuw, de brugpup heeft al eens in een andere gitaar gezeten.
Toen ik die brugpup losmaakte uit die gitaar 'scheurde' het zilveren stuk draad af, en toen ik 'm verder stripte had ik dus wel nog een aardedraad maar dus niet meer 'zilver'. Het zou goed kunnen dat dáár de ruis in zit (correct me if i'm wrong). De halspup heeft dit defect immers niet (die is dus nog nieuw.)

Maar ik weet dus niet goed hoe ik het probleem zou moeten verhelpen. Shielden lijkt me sowieso niet zo nodig, want de halspup is wel stil.

The Mess
15 oktober 2008, 14:18
Niemand? :(

no 1 hops
15 oktober 2008, 15:00
zilver, bedoel je vertint draad?
het is misschien makkelijker voor ons als je even een foto laat zien

Yoshida
15 oktober 2008, 15:06
zilver, bedoel je vertint draad?
het is misschien makkelijker voor ons als je even een foto laat zien
Mee eens. Het gaat ueberhaupt op voor soldeerwerk dat je draadeinden vertint en de componenten goed voorverwarmt, maar voor we weten of dat aan de orde is moeten we een foto zien. Naar mijn mening van het hele traject en van de problematische punten.

The Mess
15 oktober 2008, 15:25
Heb zojuist het hele zaakje eruit getrokken. Gelukkig heb ik nog draad, krimpkous en een hele les-paul-wiring-kit liggen. Ik ga het dus maar gewoon eens rustig aan helemaal opnieuw proberen.

Eerst even een stukje van de elementdraadjes af, netjes strippen en dan eens GOED solderen (problematiek bij goedkope gitaren...)

Dan post ik meteen ook een foto van wat er (misschien) kapot is bij de brugpup.

Verder iemand nog tips?

EDIT: na de gehele electronica opnieuw te hebben gedaan werkt ie weer naar behoren :)