PDA

View Full Version : Welk veelzijdig uitstekend combo voor top-40 en blues?



raymyr
5 maart 2003, 11:06
Ik speel over een MB Triaxis en MB 2:90 Simul Class, samen met een Marshall Vintage stereo 4x12, met daarbij een TC Electronics G-Force. Wordt gebruikt in een bluesband. Klinkt erg aardig, maar is natuurlijk wel gesjouw elke keer.
Ik zoek eigenlijk een combootje (met een effectenbakje) dat naast een bluesband ook in een top-40 band zeker zo goed voldoet: clean, crunch en lead (met oneindige sustain) die (doorversterkt) zeker zo goed klinken (moeilijk, hè...)
Wie heeft er een gefundeerde mening uit de praktijk? Het blijven natuurlijk persoonlijke meningen maar ik ben daar erg benieuwd naar...

Groeten,

raymyr

Baker
5 maart 2003, 11:13
Koch Multitone 50 watt. 2x12 3 kanaals.
Toppunt van veelzijdigheid.
Maar goed, je zegt het zelf al, niet helemaal objectief. Ik heb dat ding nog maar net.

kokeleko
5 maart 2003, 12:16
Waarom koop je niet een paar kleinere boxjes , 1 keer"12 ofzo , ik bedoel je hebt toch een puike set. Of ben je dat geluid moe , heb ik ook weleens gehad , en dan heb je een andere set , wil je weer terug , succes.

habberdoedas
5 maart 2003, 13:25
Raymyr,

Dat zat ik me een tijd geleden ook af te vragen. Moet ik mijn boogie rack houden of inruilen voor een combo. Ik ben er gelukkig uit. Ik houd mijn boogie rack. Als je kijk wat je ervoor betaald heb en wat je aan inruil op bv. een combo er voor terug krijgt? Is het het altijd inleveren.
Houd je rack en koop wat kleinere speakerskasten. Een 4 x 12 is wel gaaf en oogt stoer maar aan de andere kant een bakbeest om te vervoeren. Ik zelf gebruik momenteel 1 marshall 1922 kast met 2 x 12"
voldoet prima... Succes ermee

raymyr
5 maart 2003, 14:12
Hey HABBERDOEDASS! Natuurlijk houd ik mijn Boogie set. Precies zoals je zegt. Je krijgt er toch nooit datgene voor terug wat je ervoor betaald hebt. Maar op een of andere manier klinkt een Marshall of ander combo wat strakker en directer.
2 kleinere kastjes kopen betekent nog steeds dat ik mijn versterkerrack (60 kg) mee moet sjouwen.
Dat rack heb ik nu zo'n 5 jaar en bevalt prima maar ik dacht dat er tegenwoordig misschien combo's zijn die hetzelfde en meer kunnen. Dus alle reviews zijn welkom om een keuze te kunnen maken.
Het is precies zoals je zegt: je wilt ook weer eens wat anders ernaast hebben...maar niet inleveren op geluid dan!
LINE6: Vetta? Dual Reverb? Marshall AVT 100/150 W? Fender? Vox? Engl? ........

RadiuS
5 maart 2003, 19:28
Check ook eens de Fender CyberTwin, mn gitaarleraar heeft m en vindt m geweldig!

JV
5 maart 2003, 19:46
Op 2003-03-05 11:13, schreef mbakker75:
Koch Multitone 50 watt. 2x12 3 kanaals.
Toppunt van veelzijdigheid.
Maar goed, je zegt het zelf al, niet helemaal objectief. Ik heb dat ding nog maar net.


bevalt ie trouwens een beetje?

misschien moet je kijken naar een mesa boogie mark 4, zijn heel veelzijdige beestjes en is bijna overal geschikt voor

telecastermaster
5 maart 2003, 20:41
Ik zie het punt niet. Want je wilt natuurlijk een goed klinkende versterker => dus buizen => dus zware transformatoren etc. Breek je nog je rug. Ik ken bijna geen enkele lichte buizenversterker. Denk je echt dat een combo nou zoveel lichter is????????

Als ik je een tip mag geven, denk eens in een nadere richting; bv. Roland VG88. Geen buizen, maar (naar ik overal hoor) zeer goed en kan direct in de PA. Geen gesleep en ALLE geluiden binnen handbereik. Lijkt me ideaal voor top 40 band.

mijn 2 eurocenten

Peter

srv-man
5 maart 2003, 22:21
Kennelijk mag het wat kosten! Maar als je toch al van Boogie houdt, waarom dan niet een mooie 2ehands MK4, is zeer geschikt voor dergelijke sounds en klinkt zacht ook al goed (echt waar). Alleen voor metal zou ik hem je niet aanraden, maar een pedaaltje kan wonderen verrichten met zo´n amp.
En het scheelt toch al snel weer een kg of 25...

ch@rlie
5 maart 2003, 22:57
probeer een engl thunder 50w. goed te tillen, drie kanalen en erg goed, strak, direct, en met reverb, dus je kan met alleen dat ding al los.

ook erg makkelijk voor kleine gigs, oefenruimte, het is nl. erg plug 'n play.

ik geloof niet dat er een combo op de markt is dat tipt aan triaxis/2:90. enige wat in de buurt komt is mark IV.

Experience
5 maart 2003, 23:25
Kijk anders is naar een Line 6.. Heeft vaak goed geluid en heel veel mogelijkheden. Ik vind het echt een aanrader. Bijvoorbeeld de flextone ofzow..

raymyr
6 maart 2003, 09:20
De tips stromen al binnen. Bedankt.
Het hoeft ook niet te lijken op MB. Die set is ook erg goed, maar ik wil er gewoon een combosetje bij: strak, ruis- en storingsvrij (Die Mark III en IV heb ik ook gehad, maar die waren me toch te luidruchtig)
Dan graag een effectsloop om toch stereo te kunnen uitsturen. Dus een effectenbakje is ook nodig. En die er zijn nogal wat....
Iemand ook nog ervaring met andere versterkers? VOX, Fender? Waar speelt tegenwoordig eigenlijk iedereen mee?

marc_o
6 maart 2003, 12:07
Engl-souvereign, ruisvrij en echt heel veelzijdig, 100 Watt, 4 kanalen, 2 masters, dus 8 bruikbare sounds, 2 reverbs 1 keer 12", dus weinig plek, gebruik 'm al jaren

raymyr
6 maart 2003, 12:44
FF gekeken op http://www.engl-amps.com/engl-amps/ en dat lijkt me wel wat.
Blijft de vraag hoe je live met 4 kanalen en straks een effectsprocessor gaat schakelen.
Ben je dan eerst 5 minuten aan het trappen voordat je het juiste versterkerkanaal hebt mét een bijpassend chorusje..?
Nu heb ik via een FC 200 midicontroller met één schakelaar de juiste versterker- instelling + een combinatie van delay/reverb/chorus of wat ook....

raymyr
6 maart 2003, 12:48
In dat opzicht lijkt me een Fender Cybertwin ook wel handig. Hebbie alles onder 1 knoppie..niet? Iemand ervaring daarmee?

PeteRS
6 maart 2003, 12:51
Ik ben anders dan alle buizen masochisten toch erg gecharmeerd van m'n line6 Flextone II HD voldoet aan alle eisen die jij stelt...

marc_o
6 maart 2003, 13:09
Cybertwin wordt nogal afgekraakt in een hoop vakbladen, maar ik moet zeggen dat ik 'm nog nooit heb gehoord, zal zo thuis eens kijken of die Engl niet mee te schakelen is, ik dacht dat ie mee te schakelen was met een midi-apparaat...daarover later meer.

Baker
6 maart 2003, 14:25
Best wel heel erg goed.
Alleen het maakt wel degelijk heel erg veel verschil of je de speaker damping op high of low zet. Ik had hem thuis op high gezet (want dat is de normal setting volgens de gedownloade handleiding) in de oefenruimte klonk ie zwaar K"£4. dus ik draaien en draaien en draaien... het duurde een uur voordat ik erachter kwam dat ie met speaker damping op low VEEL beter en vetter klinkt!




Op 2003-03-05 19:46, schreef JV:


Op 2003-03-05 11:13, schreef mbakker75:
Koch Multitone 50 watt. 2x12 3 kanaals.
Toppunt van veelzijdigheid.
Maar goed, je zegt het zelf al, niet helemaal objectief. Ik heb dat ding nog maar net.


bevalt ie trouwens een beetje?

misschien moet je kijken naar een mesa boogie mark 4, zijn heel veelzijdige beestjes en is bijna overal geschikt voor


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mbakker75 op 2003-03-06 14:27 ]</font>

Bobsterke
6 maart 2003, 15:27
[quote]
Op 2003-03-06 14:25, schreef mbakker75:
Best wel heel erg goed.
Alleen het maakt wel degelijk heel erg veel verschil of je de speaker damping op high of low zet. Ik had hem thuis op high gezet (want dat is de normal setting volgens de gedownloade handleiding) in de oefenruimte klonk ie zwaar K"£4. dus ik draaien en draaien en draaien... het duurde een uur voordat ik erachter kwam dat ie met speaker damping op low VEEL beter en vetter klinkt!


Mwoh ligt een beetje aan wat voor muziek je speelt. Speel zelf covers in funk, pop en rock richting; dus geen metal.

Heb mijn multitone 50 watt Top + cabinet nu een week of 2 en toen ik hem uit de doos haald vond ik kanaal 3 veel te phaser achtig. Heb vermogen nu op de helft gezet en dan klinkt ie veel "vintage" achtiger. Vind ik persoonlijk weer wat mooier.

Clean is het een beetje aftasten, ben een fender transitor gewend en daar vond ik het clean iets lekkerder. Vooral op mijn strat vond ik het clean van de koch niet echt lekker. Tele en LP klonken perfect.
Kanaal 2 is supers. En met kanaal 3 kan ik nu ook alle kanten op.

Misschien dat het verschil van die damping iets te maken heeft met verschil tussen combo / top+cab. Door het gesloten cabinet krijg je stukken meer bas dan uit een open-back combo.

Of zijn jouw ervaringen anders???

Baker
6 maart 2003, 16:46
Misschien dat het verschil van die damping iets te maken heeft met verschil tussen combo / top+cab. Door het gesloten cabinet krijg je stukken meer bas dan uit een open-back combo.
Of zijn jouw ervaringen anders???


Ja, het is ook zo dat het natuurlijk uitmaakt wat voor muziek je speelt. Dat vergeet ik nog wel es.

En voor wat betreft dat geloten cabinet, daar heb je helemaal gelijk in. Is ook de reden dat ik nog zo'n gesloten 2x12 cabinet erbij wil hebben. (als er weer een scheepje met geld komt)

raymyr
6 maart 2003, 23:38
Ja, zo'n Marshall 1936 2x12 model. Kost iets meer dan 400 europeaantjes...

Bobsterke
6 maart 2003, 23:51
Op 2003-03-06 23:38, schreef raymyr:
Ja, zo'n Marshall 1936 2x12 model. Kost iets meer dan 400 europeaantjes...




Bah niet gaan vloeken he :smile:

raymyr
7 maart 2003, 08:43
Hey marc_odijk, heb je nog gekeken of die Engl mee te schakelen is met een FX-processor? Of heb je toch een aparte voetbediening nodig?

Baker
7 maart 2003, 17:52
Ha,
ik heb gisteravond een tweedehands 2x12 speaker cabinet op de kop kunnen tikken!
Met dank aan dml!

marc_o
10 maart 2003, 11:50
Op 2003-03-07 08:43, schreef raymyr:
Hey marc_odijk, heb je nog gekeken of die Engl mee te schakelen is met een FX-processor? Of heb je toch een aparte voetbediening nodig?

oeps, was ik even vergeten, als ik straks thuiskom zal ik direct een kijkje wagen....ik weet wel dat de savage die ik had dit wel kon...lijkt me dus van wel, maar even zekere voor onzekere..

Ic3gl0vE
10 maart 2003, 17:00
al aan een line6 vetta gedacht? kost wat maar dan heb je ook iets heel moois. geen idee wat 'ie weegt

BLOK182
10 maart 2003, 18:23
Misschien kan je ook nog eens een Nomad proberen als je van boogies houdt? Ook behoorlijk veelzijdig met 2 voicings per kanaal x 3 kanalen.

habberdoedas
11 maart 2003, 19:56
Raymyr,

Probeer eens de nieuwe F serie van Mesa Boogie. Mooie versterker(s) met een lekker geluid. Of wat ook mooi is een Rivera Chubster lekker klein, compact en handig in vervoer. Of gewoon ff wat kleine comboo'tjes bij je dealer uit gaan proberen.....
Succes ermee

marc_o
12 maart 2003, 16:28
Op 2003-03-07 08:43, schreef raymyr:
Hey marc_odijk, heb je nog gekeken of die Engl mee te schakelen is met een FX-processor? Of heb je toch een aparte voetbediening nodig?

Het kan dus wel (sorry voor de late reactie) maar dan moet je eerst de Engl midi-interface kopen en dan zou het moeten gaan, maar geld is voor jou geen probleem, dus, hup! Naar de winkel zou ik zeggen...
succes in ieder geval

raymyr
13 maart 2003, 11:56
Thnx! Ik zal een rondbeuzenn en uitproberen.
Get back 2 U.
raymyr