PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar Hagström Select Ultra Swede (leftie)



Toosh
13 oktober 2008, 13:28
Hello, (kan het mij niet laten om gitaar te laten zien)

Zocht een degelijke all-round gitaar die vele genres aankan en heb gevonden.

http://i413.photobucket.com/albums/pp215/tooshje/IMG_0178.jpg

http://i413.photobucket.com/albums/pp215/tooshje/IMG_0179.jpg

http://i413.photobucket.com/albums/pp215/tooshje/IMG_0177.jpg

Looks:
Qua afwerking vind ik deze gitaar echt geslaagd. Ik had 2 andere referentiemodellen die ik ook wou testen namelijk een epi standaard en een gibson studio (als referentie). De inlays vind ik zeer knap, finish is ook zeer mooi (kleur moet je wel voor zijn, het heeft iets unieks naar mijn mening) Pickups hadden misschien nog voorzien mogen worden van een kapje, dit had nog iets mooier geweest denk ik. Op vlak van afwerking moest de hag niet echt onderdoen voor de gibson. De epi vond ik iets minder.

Bespeelbaarheid:
De hals is vrij dun en nodigt echt uit om op te spelen, nog nooit gingen bends zo vanzelf, ik speel ook op een tele (american) en heb daar echt het gevoel dat ik aan het werken ben, op de hagström gaat dit zoals nooit tevoren.

Sound:
Onversterkt klint de gitaar echt luid en helder. Eenmaal ingeplugd heeft hij een mooie clean, warm en helder. Met de coil switch kan je er op het nek-element zelfs wat funky dingen uithalen, echt een meerwaarde. Hetgeen me meteen opviel is de ellenlange sustain dat deze gitaar heeft. Met wat scheur krijg je een fatte zingende volle toon die blijft doorgaan. De pickups hebben wel minder output as de gibsons maar maken geen ongewenste bijgeluiden. Vrijdag zal ik is kunnen spelen op oorlogssterkte met band en zal dit ook duidelijk worden.

Kortom voor een 500 euro vind ik dit echt een koopje

almarvk
13 oktober 2008, 13:35
Super gitaar! Super gave uitvoering, maar helaas wel in spiegelbeeld ;)

Ik heb ook op zo'n variant gespeeld in Almere over een Diezel en dat knalde super hard! En inderdaad een goede afwerking en speelde erg fijn. Het gewicht was echter ook behoorlijk.

pannekoek
13 oktober 2008, 13:50
het zijn echt gave planken! spelen super lekker en hebben top afwerking gefeliciteerd

Otje
13 oktober 2008, 14:01
Het zijn door en door professionele gitaren voor een zeer scherpe prijs. En dan heb ik het over alle modellen met "Swede" in de naam en ook over de Viking en de Jimmy. Gefeliciteerd - je zult er een hoop lol van hebben denk ik.

Toosh
13 oktober 2008, 14:03
Laat ons hopen,
Dit is ook weer is iets helemaal anders als tele die ook zeker lekker klinkt.
Maar heb nu toch eve meer zin om die hag vast te neme.
Riffkes ala zztop guns and roses etc, iron maiden ... klinke zooo fat

Mark1990
13 oktober 2008, 15:26
ik heb er ook zo een, maar dan rechtshandig en met tigerstripes, hoewel de bodyvorm wat op een stagg lijkt, speelt hij een epi er makkelijk uit, met als bonus natuurlijk de coilsplit

zeppo
13 oktober 2008, 16:06
Gefeliciteerd! Heftige top, lijkt wel een PRS ;)

In dit prijssegment heb je wel aardig wat keuze wanneer je een LP model wilt, maar ik vind de Hagström toch wel een streepje voor de eeuwige Epiphones hebben. Bovendien: een Epiphone blijft toch altijd een 'kopie van', terwijl je dat met deze gitaar veel minder hebt.

Toosh
13 oktober 2008, 16:41
Was oorspronkelijk ook aan het kijken naar prs de student editie, maar niet te vinden linkshandig. De hagström heeft dan ook weer een carved top wat ik net zo mooi vind die prs niet.

kalmah
13 oktober 2008, 19:13
Super! Echt een plaatje.

Trouwens, die kapjes kun je toch zo los bestellen en over je humbuckers doen?

Jeroenv
12 februari 2013, 16:41
Super mooie gitaar! Maar ik vroeg me af of deze ook geschikt is voor metal? Je zei dat de hals vrij dun is, maar zou ik dit kunnen vergelijken met een hals van esp of iets dergelijks?

frekie
14 februari 2013, 14:28
Is dat nou een massieve maple top of gewoon een dikke binding? Mooie plank hoor!

muziekschuur
14 februari 2013, 14:52
Lachu.... Die hoorn lijkt inderdaad op die Stagg's van mij.... Maar wel een top gitaar volgens mij... Veel plezier ermee..

Casual Ruud
14 februari 2013, 19:01
Mooie plank hoor.

Is die binding een beetje "houtachtig"? Kan het niet zo goed zien. Op de Select Super Swede die ik laatst bespeelde zat dat ook. Fucking mooi als je het mij vraagt. Mooie top ook.

Neig zelf ook steeds meer na een Hagstrom. Zeker na vergelijkbare gitaren te hebben bespeeld.