PDA

View Full Version : Line 6 Pocket Pod Express



RobertoL
13 oktober 2008, 09:48
Ik ben aan het rondkijken op de site van line 6 en kom dit tegen:

http://bx.line6.com/pocketpodexpress/

Met de zoekfunctie kon ik er niks op vinden. Hij is goedkoper als een pocket pod en hij is niet zo moeilijk te bedienen. Is dit wat?

Robert

Bram+
13 oktober 2008, 10:10
Ligt eraan waarvoor je 'm wil gebruiken. Leuk voor op vakantie schat ik zo, maar ik zou er niet al m'n pedaaltjes en versterker voor verkopen..

Het is volgens mij ook een 'uitgeklede' Pod 2.0 met echt minimale specs. Als een pod wil, zou je beter zo'n Pod 2.0 of een van de nieuwere Pods van marktplaats kunnen trekken. Ben je waarschijnlijk wel iets meer kwijt (hoewel ik de nieuwprijs van die expresspod niet weet), maar je hebt er ook veel meer aan.

Hier kun je ze goed vergelijken:
http://bx.line6.com/pod/compare.html

Rutger
13 oktober 2008, 10:21
Het is eerder de uitgeklede versie van z'n 'grote' broer de Pocket

Lijkt me een erg leuk oefenapparaat. Met doppies in je oren lekker oefenen zonder dat iemand zich eraan stoort. Voor meer moet je m ook niet willen gebruiken denk ik.

Jimwoud
13 oktober 2008, 10:44
Ik vond die pocket pod ook al niks, opzich is deze simpelere uitvoering wel leuker. Die pocket pod was ook klote te bedienen btw.

Wat gaat ie kosten?

rocker_71
13 oktober 2008, 14:59
100 dollar, dacht ik...

RobertoL
13 oktober 2008, 16:00
75 euro, thomann

Is wel leuk voor de drive. Moet je verwachten dat ie net zo goed klinkt als een line 6 spider?

vettavillenl
13 oktober 2008, 23:46
Hij klinkt meer als een POD 2.0, maar je kunt er niet echt een verkeerde sound 'indraaien' alles is voorgeprogrammeerd. Hoe verder het level van een ampmodel toeneemt hoe meer drive wordt toegevoegd.

Hall reverb en Delay zijn zelfs in stereo (hoofdtelefoon).

ook is het design platter als van de pocketpod en door het gering aantal knoppen zelfs 'gemakkelijker' te bedienen als laatstgenoemde.




http://www.vettaville.nl/page.php?id=126#top

vulvasonic
13 oktober 2008, 23:57
En is het ding, ondanks de eenvoud, goed genoeg om te gebruiken als basis voor gitaargeluiden voor je eigen demo-studiootje?
Ik bedoel dus of het goed genoeg is om in je pc te prikken en op te nemen met een programma als Cubase?

vettavillenl
14 oktober 2008, 08:48
En is het ding, ondanks de eenvoud, goed genoeg om te gebruiken als basis voor gitaargeluiden voor je eigen demo-studiootje?
Ik bedoel dus of het goed genoeg is om in je pc te prikken en op te nemen met een programma als Cubase?

POD 2.0 blijft POD 2.0 in welke versie je het ook steekt. Als je veel wilt opnemen zou ik eerder een Toneport kopen, meer keuzes / mogelijkheden.

PPE is alles vooraf ingesteld, daarmee kun je niet mis gaan, aan de andere kant slechts 5 amps. Ik zie het meer als een oefenversterkertje (evt. backup in het geval van uitval van je normale amp, als hem toch bij hebt als tuner) met hoofdtelefoon.

Ik heb hem zojuist op mijn genelecs geprobeerd, gaat zeker prima, dus recording zal eenzelfde resultaat geven.

Bram+
14 oktober 2008, 17:01
Het is eerder de uitgeklede versie van z'n 'grote' broer de Pocket
De Pocketpod is ook gebaseerd op de Pod 2.0, dus wat dat betreft hebben we allebei gelijk.

The Mess
14 oktober 2008, 22:46
Ziet er uit als een leuk speelte, ik houd wel van simpele dingen :)