PDA

View Full Version : NIEUW & Cool: Ibanez Tube Screamer TS808HW Limited Edition Hand-Wired Overdrive



tubeonly
13 oktober 2008, 09:31
Ibanez leert van de Boutique bouwers. Ze hebben nu zelf een handwired TS uitgebracht met True Bypass. Prijs +/- 300 usd....

Ships, ik had net alle tubescreamers compleet, nu moet ik deze ook.... Grrrr... GAS @#%@#% ;)


http://www.bananasmusic.com/multimedia/12732/FullImage/12732.jpg

Met een WEL ERG vet circuit:

http://img513.imageshack.us/img513/8849/ts808hwwn6.jpg

Beetje jaren 60 vox amps en jaren 60 vox fuzz pedalen achtig. Cool...

Ben benieuwd welke chip ze er in hebben gestopt...

tubeonly
13 oktober 2008, 09:32
http://c2.ac-images.myspacecdn.com/images02/50/l_651ce928f68a4cc6b4ca2fa2e1e9db2d.jpg

Kan het hier helaas niet op zien en het ook nergens vinden...


SPECS:

Ibanez Tube Screamer TS808HW Limited Edition Hand-Wired Overdrive Pedal
This Limited Edition hand-wired overdrive pedal delivers that warm, natural tube overdrive sound previously unattainable by conventional units.

Features:
Hand-wired with Mogami cable
True bypass
Overdrive control: Adjusts the amount of distortion
Tone control: Controls the amount of high frequency contour
Level control: Controls the level of the distorted signal
LED status indicator
Input impedance: 500kOhms
Output impedance: 10kOhms
Maximum output level: 0 dBm
Maximum gain: +30 dB
Powered by 9V battery or external AC adaptor (not included)
Battery can be changed easily, without tools


http://img367.imageshack.us/img367/9724/image001de5.jpg

http://blufiles.storage.live.com/y1pm2vP4huPcukHMKWgYlzb5f85XwuzhVyr0XAcrm3AXGQZb9o fNFByjeykPICIX7fGBY9gXrH4pnE



Een recensie:

BUT... i first heard about this yesterday when i walked in to my local shop. so of course i had to. amazingly, and i dont know why, it DOES sound better than the TS and its clones i have played over the years. feels like it breathes a btim more, not the middy caucophony im used to with TSs. kind of airy. woody even. with a hint of oak and detectable peach notes. :corksniff: so there may be SOME merit to it. but it really was meant as sort of a novelty collector's item. they are only making like 10 a year or something like that, so its not like they are trying to pass this off as a novel tone mojo idea or anything. just something cool.

but seriously. PCBs were invented rfor a reason. pretty though. an big in person.

http://acapella.harmony-central.com/showthread.php?p=30397270


En nog een:

For the sound quality, I just compared with a Re-issue TS808, Its was a "Huge" different, The Handwired version just "Killed" the old one
completely !!

The "HW" version have a lot more "Clear", "Headroom" & "Definition" Also, less a lot of "Muddy" & "Mid-Rangy".

Its a Pricy" pedal IMO !! But if u a fans of "Tube Screamer", Its definitely worth for it. This is a "King of a Tube Screamer" for me !!
Hehehehe.........!!

http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=418266&page=4

Zou er ook een klein diamantje voor het ledje zitten?

Ah ja, Next, AD-80 handwired, PLEASE! ;)

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 09:34
fuk.. ik had gehoopt dat dit mojo-apparaat aan Gitaarnet voorbij zou gaan als ik m'n bek maar zou houden.....


Ibanez leert geen kut van boetiekbouwers. Ibanez is een slimme handelsmaatschappij die gebruik maakt van de mojo-boetiek-geilheid van TGP-type gebruikers. Kudo's voor Ibanez, shame voor de mojo geile gitarist.

JelmerOnGuitar
13 oktober 2008, 09:35
Ziet er goed uit, ben erg beneiuwd naar de sound. Wanneer komt ie hier? (of heb ik daar overheen gelezen?)

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 09:35
Enne,
Natuurlijk klinkt dat ding "veeeeeel" beter. Hij kost ook maar een dollar of 450. Dan moettie wel beter klinken.

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 09:38
Ben benieuwd welke chip ze er in hebben gestopt...

Een NOS LK2568 van Brunei Semiconductor. Die klinkt veeeeeeel beter dan die slecht klinkende 4558.

tubeonly
13 oktober 2008, 09:39
hahaha, coole reactie DH, dus ik ben spelbreker ;)

Ik ben wel benieuwd naar hoe deze klinkt. Ze zullen vast wel nog een paar dingen beter hebben gedaan dan in de standaard versie (andere dingen behalve alleen handwired)

Vind het zeker een interessant pedaal, ben benieuwd naar wat ze er allemaal in gestopt hebben om het beter te laten klinken.

Handwired lijkt me overkill en niet handig, maar sommige fuzzes en rangemasters willen zo ook prima klinken. Ik ben in ieder geval blij dat ze iets proberen en houd er wel van als mensen extremen op zoeken. Dit lijkt me vrij extreem ;)

Rutger
13 oktober 2008, 09:47
Toen ik de topictitel zag wist ik direct dat DH het niet kon laten :seriousf:

t Ziet er leuk uit, maar ik vind t wel bijzonder dat ze iets wat altijd al een massaproduct is geweest, opeens handwired gaan maken...

Bram+
13 oktober 2008, 09:50
Werden ze 'vroeger' dan ook niet massaal gehandwired?

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 09:51
Handwired ja. De eerste vraag die ik hier een maand of 2 geleden over zag was heel eenvoudig. Van wie zijn die handen? Van een 8 jarig meisje in China?

waarom die handwired "beter" zou zijn is me niet helder maar ik ben ook geen TGP lid.


@ Tubeonly,
Ben je nou nog op zoek naar dat demoboard? Er heet er een week één op MP gestaan.

Werden ze 'vroeger' dan ook niet massaal gehandwired?

Jawel, de jacks pots en PCB werden handmatig bedraad. Toen was dat normaal. Tegenwoordig is het blijkbaar een indicatie van beter klank.

jero
13 oktober 2008, 09:54
fuk.. ik had gehoopt dat dit mojo-apparaat aan Gitaarnet voorbij zou gaan als ik m'n bek maar zou houden.....


Ibanez leert geen kut van boetiekbouwers. Ibanez is een slimme handelsmaatschappij die gebruik maakt van de mojo-boetiek-geilheid van TGP-type gebruikers. Kudo's voor Ibanez, shame voor de mojo geile gitarist.


hahaha...

wel een tikkie laat van Ibanez. Vraag me af of deze nog een plekje kan veroveren in het boutique TS kamp, 't is daar al erg vol namelijk....

tubeonly
13 oktober 2008, 10:00
Werden ze 'vroeger' dan ook niet massaal gehandwired?

Tot +/- 1967

De eerste Vox wahs (clydes) waren zo ook, evenals de eerste Vox tone bender Fuzzes en de Dallas Rangemaster.

Probleem is dat al die soldeerpunten bij grof gebruik wat minder vast zitten en kwaliteit flink kan verschillen.

Sommige makers van rangemaster clones (analogman) maken dit ook handwired. Iets voor puristen zullen we maar zeggen. Denk niet dat je dit live hoort :B

tubeonly
13 oktober 2008, 10:11
Een NOS LK2568 van Brunei Semiconductor. Die klinkt veeeeeeel beter dan die slecht klinkende 4558.

Lol, dank! Je hebt je al flink ingelezen. Misschien dat die Brunei in deze specifieke configuratie het net wat lekkerder doet?! Ik ben in ieder geval erg benieuwd om ze naast elkaar te horen. Op papier klinkt het als BS en waarschijnlijk roept iedereen dat het super is om de 300 dollar die ze kwijt zijn goed te praten maar ik wil het gewoon ook zelf weten ;)

Mitch
13 oktober 2008, 10:15
Zo lang je het puur ziet als aardigheidje, voor de verzamelaars is er niets aan de hand. Dat het nergens op slaat om een pedaal PTP te gaan uitvoeren mag duidelijk zijn. Toen ik dat op TGP zei werd ik nog niet afgemaakt, maar goed...
Ik vind het een beetje onzin, het heeft totaal geen meerwarde en heeft niets met boutique te maken. het heeft namelijk niets met kwaliteit te maken.

almarvk
13 oktober 2008, 10:21
Maar commercieel is het natuurlijk een slimme zet.

jero
13 oktober 2008, 10:22
Ach waarschijnlijk voldoen de verkoopcijfers van de TS bij Ibanez niet helemaal aan de verwachting, vervolgens hebben ze ontdekt dat er nogal wat clones zijn, met 'upgrades' als PTP en true bypass. Dus zetten ze er nu zelf zo'n TS naast. Vraag is alleen of het gaat werken, voor de gemiddelde TGP'er / boutiquer is Ibanez misschien toch wat gewoontjes...

Bram+
13 oktober 2008, 10:29
Maar commercieel is het natuurlijk een slimme zet.
Inderdaad. Het zal onderhuids misschien geen heel bijzonder pedaal zijn, maar het pedaal heeft wel een hoop gevoelswaarde: een strak, tijdloos ontwerp met een duidelijke knipoog naar de oude tubescreamers, goede presentatie en het hele verhaal straalt een soort van 'authenticiteit' uit. Dat het met die authenticiteit wel mee/tegenvalt doet er eigenlijk niet toe. Slimme marketing.

Bram+
13 oktober 2008, 10:39
Ach waarschijnlijk voldoen de verkoopcijfers van de TS bij Ibanez niet helemaal aan de verwachting, vervolgens hebben ze ontdekt dat er nogal wat clones zijn, met 'upgrades' als PTP en true bypass. Dus zetten ze er nu zelf zo'n TS naast. Vraag is alleen of het gaat werken, voor de gemiddelde TGP'er / boutiquer is Ibanez misschien toch wat gewoontjes...
Misschien een inschattingsfout van mijn kant, maar zijn de bezoekers van TGP niet een beetje een nichemarkt voor een fabrikant als Ibanez? Ik geloof dat merken als Boss/Roland en Line 6 het over het algemeen ook erg goed doen, en dat zullen ook geen populaire jongens zijn daar op het forum. Niet bepaald de markt waar Ibanez zich op richt dus, en als de TGP'ers zich blijkbaar te goed voelen voor een Ibanezpedaal dan is er ook niks aan de hand.

Nielsje
13 oktober 2008, 10:44
Ik heb geen zin te gaan op het gezeur van boutique, kinderhanden of de prijs.

Wel wil ik even kwijt dat ik de styling van het pedaal (dus de behuizing, alsmede de uitvoering qua kleur en striping) helemaal geweldig vind! Ziet er goed uit!
Waarschijnlijk klinkt je eigen handgebouwde TS beter, omdat je zelf wellicht net iets vaker alle soldeer verbindingen controleert.

jero
13 oktober 2008, 10:48
Misschien een inschattingsfout van mijn kant, maar zijn de bezoekers van TGP niet een beetje een nichemarkt voor een fabrikant als Ibanez? Ik geloof dat merken als Boss/Roland en Line 6 het over het algemeen ook erg goed doen, en dat zullen ook geen populaire jongens zijn daar op het forum. Niet bepaald de markt waar Ibanez zich op richt dus, en als de TGP'ers zich blijkbaar te goed voelen voor een Ibanezpedaal dan is er ook niks aan de hand.

Dat is nu net het punt. Volgens mij mikken ze met deze TS op een kleine markt die niet geinteresseerd is in Ibanezzen.

Mitch
13 oktober 2008, 10:58
Juist. Verzamelaars mét geld zónder kennis van zaken ;)
En trouwens, alsof er zo veel PTP boutique klonen zijn... de meste hebben gewoon de pots en jacks op het chassis en dat bedraad naar de PCB, maar da's dus niet wat ze hier hebben gedaan. Nee, het moest meteen helemaal PTP. Voor zover ik me kan herinneren is de eerste Menatone lijn de enige die structureel PTP werd gemaakt. En ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat kwam omdat -ie geen verstand had van het maken van PCB's :D

Bram+
13 oktober 2008, 11:21
Dat is nu net het punt. Volgens mij mikken ze met deze TS op een kleine markt die niet geinteresseerd is in Ibanezzen.
Zijn er geen 'casual' pedalenkopers die ook een zogenaamd authentiek pedaal zouden willen kopen dan? Omdat zij misschien niet de technische of historische kennis hebben van een boutiquenerd, wil niet zeggen dat zij iets dat als exclusief en 'ambachtelijk' op de markt gezet wordt niet 'begrijpen' of zullen kopen. De meeste mensen die een duur en exclusief product kopen, snappen of weten niet eens wat dat product zo duur en exclusief maakt in vergelijking met goedkopere producten.

tubeonly
13 oktober 2008, 11:22
Ik houd van details: valt het jullie ook niet op dat Ibanez op de officiele foto van de binnenkant van het pedaal de IC zwart hebben gemaakt zodat je niet ziet wat er in zit? Op de andere (echte) foto kun je wel zien dat er een stempel op zit ;) Lekker neuzerij om dat op de officiele foto weg te werken!

Nielsje
13 oktober 2008, 11:42
Ja, over details gesproken:

De ene ts heeft wél strepen, de andere niet.
Met is wel een stuk mooier.

tubeonly
13 oktober 2008, 12:30
Ja, over details gesproken:

De ene ts heeft wél strepen, de andere niet.
Met is wel een stuk mooier.

Ik vermoed dat er een los sticker velletje bij zit ;) GAAF HE! ;)

Bij de allereerste ibanezzen werd ook een zwart antislip goedje los geleverd dat je aan de onderkant kon plakken zodat ze op hun plek bleven, sjips, effe naam van dat spul vergeten lol. Ben nu al retegaar van het werken... :hippie:

Fuhgawz
13 oktober 2008, 12:33
Ligt het nou aan mij of lijkt dat ding echt zo'n irritante EHX adapteringang te hebben? Ook niet echt handig... Of klinkt dat soms ook beter? ;)


http://img513.imageshack.us/img513/8849/ts808hwwn6.jpg

tubeonly
13 oktober 2008, 12:44
Zijn er geen 'casual' pedalenkopers die ook een zogenaamd authentiek pedaal zouden willen kopen dan? Omdat zij misschien niet de technische of historische kennis hebben van een boutiquenerd, wil niet zeggen dat zij iets dat als exclusief en 'ambachtelijk' op de markt gezet wordt niet 'begrijpen' of zullen kopen. De meeste mensen die een duur en exclusief product kopen, snappen of weten niet eens wat dat product zo duur en exclusief maakt in vergelijking met goedkopere producten.

Het zou natuurlijk ook nog zo kunnen zijn dat hij per ongeluk volgens sommigen ook nog echt beter klinkt en dat ze hem daarom kopen. Je weet maar nooit ;)

dml
13 oktober 2008, 13:16
Nagenoeg alles is in dit pedaal te vervangen. Behalve het IC, dat ze daar niet een IC-voet voor konden gebruiken.

Ik hoop maar dat het ledje een blauwe is, die klinken namelijk beter.

tubeonly
13 oktober 2008, 13:21
Nagenoeg alles is in dit pedaal te vervangen. Behalve het IC, dat ze daar niet een IC-voet voor konden gebruiken.

Ik hoop maar dat het ledje een blauwe is, die klinken namelijk beter.

Maar schijnen wel weer meer stroom te gebruiken waardoor je batterij weer minder lang mooi klinkt, very big lol

Rutger
13 oktober 2008, 13:23
Ligt het nou aan mij of lijkt dat ding echt zo'n irritante EHX adapteringang te hebben? Ook niet echt handig... Of klinkt dat soms ook beter? ;)

Dan heb je meteen de eerste mod te pakken!

Wel een te gekke behuizing moet ik zeggen :)

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 13:41
Lol, dank! Je hebt je al flink ingelezen. Misschien dat die Brunei in deze specifieke configuratie het net wat lekkerder doet?! Ik ben in ieder geval erg benieuwd om ze naast elkaar te horen

Nee. Niks ingelezen.
Ik heb een dikke duim en van Brunei Semicon heeft ook nog nooit iemand gehoord. Ter illustratie hoe ongefundeerd geblaat automatisch voor waar wordt aangenomen. Soortgelijk als dat ge-point-point gemekker dus.

dml
13 oktober 2008, 13:59
Maar schijnen wel weer meer stroom te gebruiken waardoor je batterij weer minder lang mooi klinkt, very big lol

Dying battery, daar gaat de batterij toch juist mooier door klinken? En misschien heeft dat ook nog invloed op de (duffe) klank van de TS zelf.

Ibanez666
13 oktober 2008, 14:12
Nee. Niks ingelezen.
Ik heb een dikke duim en van Brunei Semicon heeft ook nog nooit iemand gehoord. Ter illustratie hoe ongefundeerd geblaat automatisch voor waar wordt aangenomen. Soortgelijk als dat ge-point-point gemekker dus.

Maar niemand heeft hem nog gehoord, dus is het eigenlijk zinloos om er positief of negatief over te zijn.

pol
13 oktober 2008, 14:18
wat je gitaristen soms kan wijsmaken is toch niet te geloven.

Ik hoor al geen verschil tussen een ts-7 of een ts9 reissue, en als het er al is , is dat nog maar een kleine variatie.. toch niet de moeite om zoveel geld meer aan te geven.

Ibanez666
13 oktober 2008, 14:28
wat je gitaristen soms kan wijsmaken is toch niet te geloven.

Ik hoor al geen verschil tussen een ts-7 of een ts9 reissue, en als het er al is , is dat nog maar een kleine variatie.. toch niet de moeite om zoveel geld meer aan te geven.

Klopt, maar dat neemt niet weg dat dit pedaal heel anders en beter kan klinken

pol
13 oktober 2008, 14:31
waarom zou het wel veel anders klinken ? het is hetzelfde circuit, zoveel invloed gaat pcb/ptb niet hebben.

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 14:33
of slechter Michel ;)

dml
13 oktober 2008, 14:34
Klopt, maar dat neemt niet weg dat dit pedaal heel anders en beter kan klinken

"Anders" is niet hetzelfde als "beter" en vice versa.

Veel gitaristen vinden "anders" automatisch "beter".

En een handwired pedaal...... nou moet het echt niet gekker worden. Je gelooft toch zeker niet dat Ibanez dit pedaal speciaal voor de freaks onder ons op de markt zet? Pure marketing, niets meer, niets minder.

Maareh, hoe zit het nou met dat blauwe ledje?

Ibanez666
13 oktober 2008, 14:36
"Anders" is niet hetzelfde als "beter" en vice versa.

Veel gitaristen vinden "anders" automatisch "beter".

En een handwired pedaal...... nou moet het echt niet gekker worden. Je gelooft toch zeker niet dat Ibanez dit pedaal speciaal voor de freaks onder ons op de markt zet? Pure marketing, niets meer, niets minder.

Maareh, hoe zit het nou met dat blauwe ledje?

Ik ben niet voor of tegen, ik sluit alleen niet uit dat dit pedaal inderdaad lekkerder kan klinken dan een "gewone" TS-9

Ibanez666
13 oktober 2008, 14:36
of slechter Michel ;)

Kan ook :)

dml
13 oktober 2008, 14:39
Maar hou je ook rekening met het feit dat dit pedaal nu al psychisch wat met je doet? Enkele zaken die jouw perceptie nu al beïnvloeden zijn:
-prijs (ding is schreeuwend duur dus MOET het wel goed klinken)
-PtP/HW (PtP schijnt beter te zijn dan PCB, HW zou moeten betekenen dat hij met zorg in elkaar is gezet)
-deze discussie
-evt. het enthousiasme op TGP

Ibanez666
13 oktober 2008, 14:40
Dat geldt in ieder geval niet voor mij, ik verkies mn Ibbie LP van 190 euro zonder na te denken boven mijn Ibbie Artist die vele malen duurder was en is.

edit: Ow ja,als de vraag rechtstreeks aan mij was: het pedaal doet me niks en ik zou hem voor 100 euro nog niet kopen, ik ben al voorzien :)

dml
13 oktober 2008, 14:43
O ja, sowieso KAN dit pedaal niet HEEL anders klinken, anders is het geen TS meer.......

EuroCinema
14 oktober 2008, 10:04
Ach waarschijnlijk voldoen de verkoopcijfers van de TS bij Ibanez niet helemaal aan de verwachting, vervolgens hebben ze ontdekt dat er nogal wat clones zijn, met 'upgrades' als PTP en true bypass. Dus zetten ze er nu zelf zo'n TS naast. Vraag is alleen of het gaat werken, voor de gemiddelde TGP'er / boutiquer is Ibanez misschien toch wat gewoontjes...

Nou dat zijn wel erg veel aannames. Ik denk niet dat Ibanez wakker ligt van de boutiquemarkt op zich, omdat ze waarschijnlijk op een TS van 100 euro meer netto verdienen dan een boutiquebouwer op een kloon van 250 euro. Massaproductie, inkoopvoordeel, lagelonenlanden etc. Ik denk dat Ibanez gewoon zoals elk bedrijf weet dat er altijd geld te verdienen is aan een zeer dure premiumversie van je basisproduct. Een bepaald slag kopers zal die altijd willen hebben. Werkt voor bier, voor koffie, voor auto's, voor gitaren en vast ook voor pedaaltjes. PTP en TB en zijn dan puur een alibi om de premium-kopers een argument te geven. Zo hebben ze nu van 1 simpel pedaaltje een range gemaakt die gaat van budget (ts-7) tot loeiduur (hw) en dat is wel weer uitgekookt van ze.

Kim Wilson
14 oktober 2008, 10:14
Marketing is het creëren van een behoefte. :satisfie:

tubeonly
14 oktober 2008, 18:16
Marketing is het creëren van een behoefte. :satisfie:


Auwsj, de basis definitie was het *inspelen* op de behoefte (Kotler! :punk: )


We kunnen wel theoretisch van alles roepen, maar de kans dat hij anders klinkt is er altijd en is zelfs vrij groot omdat ze meer veranderd hebben. Beter blijft smaak. Wordt tijd dat iemand hem leent en mee neemt naar de volgende meeting! (20 watt marshallmeeting!?)


Er zit tussen al die pedalen kleine verschilletjes. Live kun je net zo goed een soundtank gebruiken met een goede case. Thuis of in een studio kan het lekker zijn wat te klooien en dan gewoon je eigen conclusies te trekken.

zeppo
23 december 2008, 14:51
Getest in Gitarre & Bass van Januari 2009: oordeel : buitengewoon goed.

Nielsje
23 december 2008, 15:05
Getest in Gitarre & Bass van Januari 2009: oordeel : buitengewoon goed.

Beetje summiere info geef je...

getest..vergeleken met wat?
Waar baseren zij hun oordeel op?

guitaraddict
23 december 2008, 17:24
Het is de JRC 4558D net als gewoonlijk.

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/ts808hrw.jpg


Alf

Dirk_Hendrik
23 december 2008, 17:37
YES!!!!
"brunei semiconductor" (met quotes) geeft deze thread als eerste hit in Google.com!! :seriousf:

tubeonly
23 december 2008, 17:39
Het is de JRC 4558D net als gewoonlijk.

http://i291.photobucket.com/albums/ll291/snofal/ts808hrw.jpg


Alf

Samenvatting in een zin: hij klinkt opener en dat resultaat wordt vooral door de superieure bekabeling behaald. Uiteraard is hij zijn geld meer dan waard en kan hij mee met de beste boutique pedalen ;)

Het probleem met een dergelijke review is dat je niet weet wie de bron is (ik ken de schrijver niet) en je weet dus ook niet hoe kritisch deze persoon is.

Snel gelezen, maar zover gezien is hij niet vergeleken met andere pedalen maar was het gewoon een review waarbij hij op zichzelf is bekeken.

Eindconclusie: de enige manier is zelf testen. Zal ik beginnen met een geldinzamelingsactie?! :hippie:

tubeonly
23 december 2008, 17:41
YES!!!!
"brunei semiconductor" (met quotes) geeft deze thread als eerste hit in Google.com!! :seriousf:

Lol, is dit een vorm van egosurfen door pedaalbouwers ;----------)))))))


(PS, google eens "egosurfen" ;------))))))))))))))))))))))))))))))))))


Grtz, Jeroen

Dirk_Hendrik
23 december 2008, 17:44
dat er altijd geld te verdienen is aan een zeer dure premiumversie van je basisproduct.

Niet eens nodig. Alléén al dit ding in de markt zetten geeft ze een partij exposure die de kosten van het marketten zwaar overtreffen.

Dat gezegd hebbende...
Heb ik het gevoel dat ze de draad totaal kwijt zijn bij Hoshino. De 7 serie loopt ook al weer sinds 2001 (!!) maar daarnaast zijn ze alléén maar bezig met rare losse flodders. Deze HW is er één. De Tubeking 999HV ook (binnenkort eindelijk gutshots!) . De 9 series reissues zijn ingezet maar de lijn wordt niet doorgezet, idem voor de "808"-serie waarvan meer gereissued kan worden, begin met de 201.. etc etc

tubeonly
23 december 2008, 17:53
Niet eens nodig. Alléén al dit ding in de markt zetten geeft ze een partij exposure die de kosten van het marketten zwaar overtreffen.

Ik heb zelfs het gevoel dat de grootste groep gebruikers/kopers de journalisten zelf zijn die over het pedaal *moeten* schrijven....




Dat gezegd hebbende...
Heb ik het gevoel dat ze de draad totaal kwijt zijn bij Hoshino. De 7 serie loopt ook al weer sinds 2001 (!!) maar daarnaast zijn ze alléén maar bezig met rare losse flodders. Deze HW is er één. De Tubeking 999HV ook (binnenkort eindelijk gutshots!) . De 9 series reissues zijn ingezet maar de lijn wordt niet doorgezet, idem voor de "808"-serie waarvan meer gereissued kan worden, begin met de 201.. etc etc

Je vergeet die gelimiteerde vliegende pan.

Er zijn wel een paar uitbreidingen geweest op de 7 serie en wat limited editions, maar verder niet. Op zich is het ook een prima serie, dus waarom omgaan? Het was juist fout om in de jaren 80 te stoppen met de 9 serie ;-)

Ik vond de recente uitbreidingen van de 9 serie door Maxon wel erg goed. (buizen overdrives, jetlyzer in 9 cases) Jammer dat die niet onder Ibanez zijn uitgebracht. Misschien dat daar wel de huidige spagaat in zit want ze kunnen niet alles onder de 9 serie uitbrengen.

Dirk_Hendrik
23 december 2008, 17:58
Je vergeet die gelimiteerde vliegende pan.


Inderdaad! Past helemaal in het rijtje.
Alléén nog erger want de ri en het origineel zijn verschrikkelijk anders. Het origineel gebruikt fotocellen voor de phasingsecties. De ri niet..

Bram+
23 december 2008, 18:15
Niet eens nodig. Alléén al dit ding in de markt zetten geeft ze een partij exposure die de kosten van het marketten zwaar overtreffen.

Dat gezegd hebbende...
Heb ik het gevoel dat ze de draad totaal kwijt zijn bij Hoshino. De 7 serie loopt ook al weer sinds 2001 (!!) maar daarnaast zijn ze alléén maar bezig met rare losse flodders. Deze HW is er één. De Tubeking 999HV ook (binnenkort eindelijk gutshots!) . De 9 series reissues zijn ingezet maar de lijn wordt niet doorgezet, idem voor de "808"-serie waarvan meer gereissued kan worden, begin met de 201.. etc etc
Niet alleen qua effecten wat mij betreft, ook bijvoorbeeld qua gitaren. Het is een merk dat heel veel verschillende doelgroepen wil dienen, zowel op het gebied van prijsklasse (van Gio tot Prestige/J-Custom) als op het gebied van stijl (van Jet King tot Xiphos). Ze hebben m.i. een paar goede basismodellen (RG, S), maar af en toe zouden ze zich wat meer moeten focussen, de gitaarlijn helemaal opnieuw moeten neerzetten, etc.

Stond de link naar thomann hier al? Hier alsnog in ieder geval:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_ts808hwb.htm
Ik vraag me alleen af waar thomann die 'B' in de naam vandaan haalt, of waar ie anders voor zou moeten staan.

Mitch
23 december 2008, 19:20
"Hij klinkt opener door de superieure bekabeling." O wacht, die ander was helemaal niet bekabeld....dus kon -ie ook niet inferieur bekabeld zijn.
Maar goed, de veronderstelling dat een PCB (want dat hebben de 808 en alle andere TS'en) een tone-killer zou zijn is toch inmiddels wel de wereld uit zou je denken. Nee dus. Een goed gelezen blad als de Giarre&Bass mag dit nog gewoon schrijven. Triest.
Ik zeg dus niet dat ik vantevoren aanneem dat het pedaal identiek zal klinken. Weet ik veel, misschien hebben ze nog een aantal dingen veranderd t.o.v. de 808 en klinkt -ie inderdaad anders. Maar dit is puur marketing, leuk voor verzamelaars.

Dat ibanez wel heel erg op de Hap Snap begint te lijken kan ik alleen maar met stijgende verbazing beamen. Een groene TS7, een roze DE7, een AD9 en CS9 reissue, een nieuwe TK999HV, een 808ri, een 808HW...

Ash ketchum
23 december 2008, 21:52
Het lijkt me wel leuk als ze deze versie ook uitbrengen met een mix van carbon comp en metalfilm weerstanden, Mallory/Orange drop/SoZo caps, etc. Zet die versie dan tegenover de andere versies en kijk dan wat de verschillen zijn.

tubeonly
24 december 2008, 08:22
Het lijkt me wel leuk als ze deze versie ook uitbrengen met een mix van carbon comp en metalfilm weerstanden, Mallory/Orange drop/SoZo caps, etc. Zet die versie dan tegenover de andere versies en kijk dan wat de verschillen zijn.

Lol, ik ruik al weer een kans voor de boetiekbouwers om een speciale versie te maken van de TS808HW ;)


De Keeley TS808HW, voor slechts 600 euro!

crapton
25 december 2008, 09:04
Lol, ik ruik al weer een kans voor de boetiekbouwers om een speciale versie te maken van de TS808HW ;)


Tja er zijn blijkbaar altijd mensen die dit spul kopen, al is het maar voor de 'heb'. Zo worden er ook gevintagede en gerelicte (custom shop) gitaren gekocht, met precies dezelfde schade als het origineel. Maar met zo'n gitaar in je handen klink je nog niet meteen als Eric Clapton...

Ik zou de volgende mods nog willen voorstellen:
- links gewonden zilverdraad met geweven stoffen isolatie geleidt de stroom nog beter dus een veel opener vintage sound
- twee JRC 4558D hard-wired parallel - ook hier krijgt het geluid meer ruimte in de IC's dus reken op een meer dynamische sound, bovendien betere tube drive want lagere stroom impendantie
- koperfolie aan de binnenkant ter afscherming van storingen uit de omgeving, geeft een meer distorted undistorted karakter

Marshallover
3 januari 2009, 00:56
Zo, even wat bevestigen volgens mij ;-)

Vandaag heb ik de Handwired Tubescreamer in mijn klauwen gehad en uitgebreid getest op een Marshall 85th Anniversary combo en een Koch Twintone. Gitaren: Gibson LP Studio, een Fender Dlx. Telecaster en een Standard strat.

Wat blijkt: een 'normale' TS808 klinkt stukken warmer! Bij de handwired versie had ik het idee dat het cleane geluid van de gitaar er teveel doorheen kwam en dat het geluid van de tubescreamer 'onderdrukt' werd; het kwam er wat beknepen uit. Toen ik vervolgens een normale versie TS808 aansloot kreeg ik het gevoel van een échte Tubescreamer weer terug...

Ik ben niet zo goed in het uitdrukken hoe iets klinkt maar kan wel vertellen dat ik absoluut niet overtuigd ben van de meerwaarde van zo'n handwired tubescreamer! (neemt niet weg dat je 'm gewoon een keer geprobeerd moet hebben!)

Groet!

Mitch
3 januari 2009, 12:01
Mag ik u danken voor dit nuchtere testverslag :satisfie:

bagheera
3 januari 2009, 12:06
http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Ibanez-TS-808-HW-Tube-Screamer-Handwired-Limited-Edition/art-GIT0014600-000

ze hebben hem al bij musicstore voor 298 EURO

Speeddemon
3 januari 2009, 12:32
D_H, het zal je niet ontgaan zijn dat de draden er i.i.g. dik uitzien. Dit kan zijn OF een dikke plastic bescherming, OF gewoon echt AWG #24 of #22.
In de gangbare TS-9's gebruikt men het superdunne (IMHO) AWG #26.
Nu blijven het 9V circuitjes, maar het zal er allicht niet slechter van worden als je dikkere draad gebruikt (van een zelfde kwaliteit...).

Tja, als Ibanez dit pedaal ECHT goed had willen doen, waren ze achter de fabrikant van die mintgroene weerstanden aangegaan en die oudere condensatoren, ipv die gele, die ook in de RI zitten...

rpl
11 juni 2010, 20:50
Nou ben ik eigenlijk benieuwd of er iemand inmiddels al dit pedaaltje in bezit heeft en mij kan vertellen of deze screamer wel zijn geld waard is.
Om 1 of andere reden trekt dit pedaaltje mij aan en ben benieuwd of dat 'handwired' ook echt lekker klinkt (tenopzichte van de andere tubescreamers) :supercool:

JeroenP
13 juni 2010, 12:49
Dan ben je een egoist! (komt er op neer dat de rest tamelijk jaloers is... )

Iemand nog iets on topic te melden? Ben zelf ook wel benieuwd in hoeverre de handwired ts beter is dan de rest...

Dirk_Hendrik
13 juni 2010, 18:27
Draadje opgeschoond,

Da's rood. Nu weer zwart voor non-mod.
Mss was m'n "zucht" wat kort door de bocht maar met de thread die er was toch weer gaan vragen of het ding z'n geld waard is.

Ja. Hij is het volledig waard. Als jij bereid bent het te betalen. Je kunt je alléén afvragen of je voor die prijs dat mooie "handwired" verhaal ook in je gitaargeluid gaat meemaken. Alles is subjectief en dus aan mening onderhavig. En mijn mening is dus... AMMEHOELA!

rpl
13 juni 2010, 21:03
Draadje opgeschoond,

Da's rood. Nu weer zwart voor non-mod.
Mss was m'n "zucht" wat kort door de bocht maar met de thread die er was toch weer gaan vragen of het ding z'n geld waard is.

Ja. Hij is het volledig waard. Als jij bereid bent het te betalen. Je kunt je alléén afvragen of je voor die prijs dat mooie "handwired" verhaal ook in je gitaargeluid gaat meemaken. Alles is subjectief en dus aan mening onderhavig. En mijn mening is dus... AMMEHOELA!

ok, en bij deze :makeup:

Rick trodat
14 juni 2010, 09:33
Ik ben van plan deze te gaan namaken. Het verschil tussen pcb en point to point ga je in dit pedaal echt niet horen. Het gaat hier puur om de mojo.:ok:

dml
14 juni 2010, 17:02
Ik ben van plan deze te gaan namaken. Het verschil tussen pcb en point to point ga je in dit pedaal echt niet horen. Het gaat hier puur om de mojo.:ok:

En daar doen we het uiteindelijk voor, nietwaar?! :seriousf:

Voor wat het waard is: er staat in de Gitarist van deze maand een review van de TS808HW.