PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb Versterker



torkidlx
5 maart 2003, 09:33
Heb even een vraagje, ik heb een Fender Twin Silverface en ik vroeg me af of iemand een idee had wat deze versterker waard is.
Het is een 135 Watt met een orginele Fender Speaker (Electrovoice volgens kenners) en een Celestion speaker.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: torkidlx op 2003-03-05 09:59 ]</font>

Rutger
5 maart 2003, 10:59
ik denk zo rond de 800 euro, hangt een beetje van de staat van de amp af

torkidlx
5 maart 2003, 11:04
Thanx, staat van de amp is naar mijn idee goed, hij is vorig jaar opnieuw van buizen voorzien.

PeeVee
6 maart 2003, 14:16
Die late 80's 135 ultralineaire (UL) Twins doen zo rond de 600 - 700 Euro met standaard speakers.

Ze zijn overigens aanzienlijk minder populair dan "gewone" Twins, niet helemaal terecht want de UL output trafo kan ook "gewoon" aangesloten worden (simpelweg door de taps niet te gebruiken maar de schermroosters gewoon aan de middentap van OT aan te sluiten. Het hogere vermogen komt door hogere spanning, maar ook dat valt wel mee, 480V i.p.v. 460. Verder zitten er in het circuit nog wel wat "verbeteringen" die de amp wat pinniger maken, maar ook daar is wel wat aan te doen. Kortom, best wat van te maken.

De EV die jij noemt is misschien wel een Fender speaker (uit een 75?) maar niet standaard voor de Twin, de andere speaker ook niet geloof ik. Ik denk dat 600 - 700 een reële prijs is.

Negative K3 fan
6 maart 2003, 15:36
Wat zou je trrouwens kunnen doen om deze amp wat op te leuken?

Die transformatore anders aansluite, goede buizen erin, andere speakers?

torkidlx
6 maart 2003, 16:04
Thanks Peevee,
en inderdaad, wat zou je kunnen doen om deze versterker wat op te leuken. Ben een beetje een leek wat dat betreft. Het verhaal van die schermroosters snap ik niet zo.
alvast bedankt