PDA

View Full Version : squier vraagje



iron maarten
12 oktober 2008, 23:56
Hallo allemaal

Ik zat laast op de website van squier te kijken, en nu vroeg ik mij een paar dingen af.
Squier heeft vele series, maar welke biedt nu het meeste waar voor je geld. (niet de affinity series).
Gaat het dan om de standard serie, de classic vibe serie of de vintage mod. , als het gaat om het mooise geluid en goede bespeelbaarheid.
Ik zie namelijk even het verschil niet.

okee dan zie ik het wel
bedankt voor de reacties

KamikazaGuitar
12 oktober 2008, 23:59
Misschien kun je beter eerst even vermelden wat je precies zoekt?

iron maarten
13 oktober 2008, 00:06
Het gaat er bij mij voornamelijk om welke van bovengenoemde squir gitaren de allerbeste prijs/ kwaliteit verhouding heeft.
Misschien dat anderen er ook iets aan hebben.

OJJVZ
13 oktober 2008, 00:13
De Vintage Modified series zijn ongeveer net zo goed als de Classic Vibe series
Ik weet niet hoe het zit met de gitaren, maar bij de bassen heeft de Classic Vibe serie als eerste squier serie fatsoenlijke stevige bruggen, in plaats van het doorsnee gebogen plaatje metaal, bij de gitaren zie ik wel verschil in de brugzadels, verder niet zoveel.
Oftewel de Classic Vibe serie is de minst classic serie die ze hebben :D
Verder maakt het dus waarschijnlijk niet uit, behalve dat de Vintage Modified serie wat minder duur is omdat ze niet zo nieuw meer zijn, maar dat verschilt dus niet echt veel.
De vintage modified series hebben Duncan Designed pickups, de Classic Vibe's hebben alnico's.

De Deluxe serie is ook wel vet, heeft volgens de squier site maar 2 modellen, de hot rail strat \m/ en een normale strat, beide met duncan design pickups.

De andere series bieden ook wel wat waar voor je geld, maar de Affinity's zijn gewoon een beetje cheap (ookal vallen sommigen nog wel wat mee) en de bullets zijn nog ietsje cheaper... de Standard series is wel ok, btje in het midden.
Het is maar net wat je uit wilt geven...

Edit: zie nu dat zowel de CV als de VM modellen andere brugzadels hebben dan k zo even gewend ben van de gemiddelde strat..