PDA

View Full Version : Fender Twin?



VanMeekeren
12 oktober 2008, 23:33
Hallo,

Ik speel momenteel op een Epiphone Les Paul Standard door een Tonelab SE naar mijn Mode Four.

Ik word alleen een beetje gek van het gesjor van die grote 4x12 en dan ook nog eens die top. Ik wil eigenlijk terug naar een 2x12 combo.

Ik had een AC30 op het oog, maar de Wharfedales bevallen mij niet en geld voor Alnico's heb ik niet. Al zou ik natuurlijk later nog de speakers kunnen upgraden naar Alnico's.


Nou zag ik laatst nog een Fender Twin staan. Niet bespeeld met een LP en eigenlijk nog nooit een Fender amp bespeeld met mijn Tonelab,dus ik zou niet weten of dit een beetje klinkt. Ik had een HotRod Deluxe, maar deze klonk zeker niet lekker met een LP, denk met P90's wel.

Goed, hamvraag:
Zou ik met een Twin eigenlijk net zo goed uitzijn dan met een AC30? Ik vind op zich de typische klank van de VOX lekker, maar echt clean is het niet. Ik vond een strat op mijn HotRod ook heerlijk om zo nu en dan even te bluesen. Daar scoort de Twin dus op. En hoe reageert een Twin op mijn Tonelab?

Van Meekeren

DeiDRagonas
12 oktober 2008, 23:46
Misschien kunnen anderen iets meer zinnigs zeggen, maar ik denk direct: Ga eens een dagje testen!

R

Realeigo
13 oktober 2008, 08:01
De oplossign voor je tonelab:
http://www.imuso.co.uk/images/Product/PA00225.jpg

Kim Wilson
13 oktober 2008, 09:09
Nogal verschillende amps, een Twin Reverb of een AC30. En op basis van een Hotrod kun je de Twin Reverb geen punten geven, dat zijn ook echt twee verschillende amps.

Vergeet niet dat een TR in principe alleen maar heel erg clean is, en onbenullig zwaar. Ga hem vooral testen, want een TR is niet voor iedereen geschikt. Ik heb hem iig niet ervaren als allemansvriend. De AC30 is wat meer allround.

jacky
13 oktober 2008, 16:15
Nogal verschillende amps, een Twin Reverb of een AC30. En op basis van een Hotrod kun je de Twin Reverb geen punten geven, dat zijn ook echt twee verschillende amps.

Vergeet niet dat een TR in principe alleen maar heel erg clean is, en onbenullig zwaar. Ga hem vooral testen, want een TR is niet voor iedereen geschikt. Ik heb hem iig niet ervaren als allemansvriend. De AC30 is wat meer allround.

Onbenullig lijkt me hier een verkeerd woord als je 100 W en 2 x 12 wil zit je gewoon aan dat gewicht.

Verder helemaal eens

Kim Wilson
13 oktober 2008, 16:18
Ja, als je 100 watt wil. Maar ik ben van mening dat 30 tot 50 watt het in 95% van de gevallen ook wel doet, en misschien nog wel prettiger en mooier dan een 100W Twin Reverb. :)

Rutger
13 oktober 2008, 16:25
k Heb zelfs de 135Watter gehad

Mooiste moment was die gig waarin ik op standje 8 heb mogen blazen en de geluidsman hem ook nog over de monitor gooide. Iedereen hoorde zichzelf nog en ik hen, beste podiumgeluid ever! :D En nog steeds geen randje overdrive te bekennen.

Verder teveel kilo's en decibellen voor de gewone burger. En inderdaad vrij kieskeurig, zeker met externe overdrives/distortions. Dan kun je beter naar iets als een Pro Reverb kijken, erg fijne versterkers en een stuk handelbaarder! :)

Eko
13 oktober 2008, 18:42
Als je een geluid ,uit de amp, zoekt met een randje dan wordt het met een Twinreverb wachten op de SRV stand. Dat doet dat ding namelijk alleen op de maximale stand. En dan nog met moeite.
Uiteraard kun je daar je Tonelab wel voor gebruiken , maar het blijft anders.
Een AC 30 heeft een natuurlijke oversturing bij hogere volumes. Dat is niet te immiteren met pedalen ( vind ik). De Wharfedales zijn idd naadje pet. Iedereen zou zo`n amp een keer met EN zonder de blue alnico`s moeten horen. Geen hond die dan nog de Warfdales koopt.

schwalbe
13 oktober 2008, 18:56
Je bent het tillen zat en wilt dus aan de twin?


http://failblog.files.wordpress.com/2008/04/weightlimitfail.jpg

Shaggy
13 oktober 2008, 20:07
Een andere optie is de preamp van de tonelab gebruiken en een eindtrap en sjouwbare cab kopen. Voordeeltje is dat je alles naar eigen hand zetten.

VanMeekeren
13 oktober 2008, 20:31
Je bent het tillen zat en wilt dus aan de twin?




Gewicht kan me niks schelen; omvang wel. En met een combo hoef je maar 1 keer te lopen; stack 2x. ;)

Eko
13 oktober 2008, 20:56
Gewicht interesseert je niet , tot dat je met ongeveer 40 kg een keer of honderd hebt lopen sjokken. Podium op en podium af.
Geeft niks. Het geluid van een goede twin is legendarisch en niet zonder reden. Iedereen moet er ooit eens een tijd over gespeeld hebben.

the sure thing
13 oktober 2008, 22:24
Ik ben JUIST overgstapt naar top en cab omdat ik liever 5x loop met spul loop wat ik zelf kan dragen, dan 1x loop met spul wat een hart- en rugverzakking veroorzaakt... Man, wat heb ik een hekel aan zware combo's gekregen!

shredneck
13 oktober 2008, 22:40
Mja, ik heb een 100 watt silverface twin en het gewicht is echt geen probleem. Sound is meer dan goed te noemen, sterker nog, met de huidige speakers vind ik de klank mooier dan van menig "boutique" versterker.

Ik heb een selectie van mullards een JJ in de preamp en winged C svetlana's in de poweramp. Het geluid is dik, rond, vol en clean. Hier moet je hard mee spelen, net als met elke buizenbak want dat klint gewoon altijd beter. Een Twin kun je wegdraaien van je publiek of zet hem schuin achterover ( BRMC ) en voila, zet maar open.

Qua pedalen slikt ie het liefste overdrives, distortions heeft een twin toch meer moeite mee. Wat voor mij goed werkt zijn de ts9 en de Barber DD, ik heb bijna alle pedalen gehad, getest en bezit er nog veel.

Voor een Tonelab zou ik zo'n yamaha powered cabinet kopen zoals iemand hier al aanraadde. Logischerwijs gebruik je dan de preamp van de Vox en krijg je de sounds zoals ze bedoelt zijn door Vox/Korg.

Succes, ik zou het ding verkopen en een Twin kopen en dan HARD spelen.

Corvin