PDA

View Full Version : TC electronic chorus



fenderben
12 oktober 2008, 20:00
Heb deze geweldige chorus recent gekocht (eerste uitvoering) maar deze geeft na een tijdje gebruik een ruis/tikkend/knetterend geluid. Dit heeft waarschijnlijk te maken met de aarding van het pedaal. Als ik hem aanraak is de ruis vrijwel weg. Dit is een 230 (220) Volt pedaal dubbel geisoleerd. Iemand enig idee hoe dit te verhelpen is? Is alsnog aarden van het pedaal een optie?
Bedankt alvast voor jullie input! FB

artnaz
12 oktober 2008, 20:28
Gefeliciteerd, de chorus is inderdaad geweldig! :)

Ik zou eerst bij de aarding van je stopcontact kijken, is dat wel goed?

fenderben
12 oktober 2008, 22:45
Gefeliciteerd, de chorus is inderdaad geweldig! :)

Ik zou eerst bij de aarding van je stopcontact kijken, is dat wel goed?

Ja, die is goed. zit trouwens een niet geaard snoer aan de pedal dus daar kan het niet aan liggen..toch?

artnaz
12 oktober 2008, 23:02
Oh ja, helemaal vergeten, sorry...

future2future
12 oktober 2008, 23:50
Ik heb hetzelfde, kan het ding niet op mijn pedalbaord zetten

ponq
13 oktober 2008, 17:44
tis echt een gruwelijk lekkere chorus! Mijne (2e versie) is stil.

fenderben
13 oktober 2008, 20:13
Ik heb hetzelfde, kan het ding niet op mijn pedalbaord zetten

iemand een idee waar het aan kan liggen? is wel duidelijk een aarde-probleem, misschien slechte verbinding met aarde in de input of output?

The Lo Lands
13 oktober 2008, 21:22
iemand een idee waar het aan kan liggen? is wel duidelijk een aarde-probleem, misschien slechte verbinding met aarde in de input of output?Ik heb de nieuwe versie en is verder muisstil. Heb je dit pedaal tweedehands gekocht? Je zou last kunnen hebben van vuile contacten. In het ergste geval is er misschien iets mis met de interne buffer? Heb je hier al aan gedraaid en geluisterd wat er dan gebeurt? Check ook even de modulator en flanger. Anders toch even naar een techneut brengen!

future2future
14 oktober 2008, 01:10
Die van mij is een van de eerste serie, van toen ie net uitkwam

artnaz
15 oktober 2008, 10:32
Ja, die van mij was dat ook, en had dus sowieso geen aarde aan de stekker. Dan zou je storing toch "normaal" kunnen zijn? Anders kun je je behuizing met d.m.v. een draadje kunnen aarden (of heeft dat geen zin)?

ponq
15 oktober 2008, 11:02
Kan je m eens openschroeven en wat foto's posten?

Dat de 'stekker' geen aarde heeft wil niet zeggen dat er geen afscherming is. Integendeel. Binnen in zal een trafo zitten. Het lijkt mij dat de 'aarde' van na de trafo wordt gepakt om de boel af te schermen.

Weet je trouwens 100% zeker dat het aan het pedaal ligt? (heb je met andere kabels/gitaar/amps/met-of-zonder andere effecten geprobeerd?)

fenderben
15 oktober 2008, 20:25
Kan je m eens openschroeven en wat foto's posten?

Dat de 'stekker' geen aarde heeft wil niet zeggen dat er geen afscherming is. Integendeel. Binnen in zal een trafo zitten. Het lijkt mij dat de 'aarde' van na de trafo wordt gepakt om de boel af te schermen.

Weet je trouwens 100% zeker dat het aan het pedaal ligt? (heb je met andere kabels/gitaar/amps/met-of-zonder andere effecten geprobeerd?)

Bleek een 'slechte' patch kabel te zijn. Had de TC icm een Boss DM2 delay in gebruik; wat bleek: de patchkabel was 'verrot' en de ruis bleek van de Boss te komen. De tc versterkte het wel door de Gain en het transpirante geluid. De input-gain werkt ook als de chorus uit staat!! Misschien de Boss (en de TC) aan de aarde van de pedalboard leggen? Of geeft dat weer brom?

zoon van Piet
16 oktober 2008, 09:41
De input-gain werkt ook als de chorus uit staat!!

Toen ik de TC (v1.0) in mn bak had, klonk mijn hele bak beter door de preamp van dat ding..
( maar helaas: toch verkocht..)

The Lo Lands
16 oktober 2008, 14:05
Toen ik de TC (v1.0) in mn bak had, klonk mijn hele bak beter door de preamp van dat ding..
( maar helaas: toch verkocht..)Klopt, de preamp/buffer in the TC is van hoge kwaliteit en werkt ook als het pedaal in stand-by modus staat! Daarnaast is het pedaal met line level (meeste serie effectloops van amps) zeer goed te gebruiken.

future2future
16 oktober 2008, 14:07
Toen ik de TC (v1.0) in mn bak had, klonk mijn hele bak beter door de preamp van dat ding..
( maar helaas: toch verkocht..)

Vind ik niet. Ik vind mijn sound minder lekker met de TC ertussen.

zoon van Piet
17 oktober 2008, 12:19
smaken verschillen! Feit is natuurlijk dat het anders wordt met een buffer in de keten. Maar de buffer in de Tc is wel high end, een van de betere die je hebben kunt ( denk ik..).

fenderben
18 oktober 2008, 18:41
Kom er nog even op terug. Zit toch een storing in de TC electronics, Waarschijnlijk een los contact in de buurt van de input gain potmeter. Hoe schroef je zo'n pedal van TC uit elkaar? Moeten alle schroefjes van de potmeters en de pluggen verwijderd worden? Iemand zo'n ding al eens geserviced? Greetz..FB

ponq
18 oktober 2008, 19:35
Waarschijnlijk een los contact in de buurt van de input gain potmeter. Waarom denk je dat?


Hoe schroef je zo'n pedal van TC uit elkaar? Moeten alle schroefjes van de potmeters en de pluggen verwijderd worden? Ik zou gewoon beginnen met de bodem los te schroeven. Kijken wat je dan ziet. Als daarna alle jacks+pots ook los moeten doe je dat. Stap voor stap. Wel ff stekker los halen he ;)

fenderben
27 oktober 2008, 22:17
inmiddels gerepareerd; bleek een onderbroken printbaan. heel 'lekkere' chorus!
TNX, FB