PDA

View Full Version : 8 snaren



Marshallover
5 maart 2003, 08:00
Ik heb het er al eerder over gehad; 8 sanrige gitaren, alleen bleef het toen bij alleen Conklin gitaren.

Mijn vraag is; zijn er nog andere fabrikanten die 8 snarige electrische gitaren standaard bouwen?

Het lijkt me geweldig om er een keer op te mogen spelen, alleen om nou een Conklin aan te gaan schaffen lijkt me iets te veel van het goede.

Heeft iemand plaatjes of websites waar je die 8 snarige monsters kunt bewonderen?

Dirk_Hendrik
5 maart 2003, 08:32
Excuse me met het "ik heb het hier al eerder over gehad". Volgens mij was dat mijn topicje!

nevertheless, Replies zijn welkom. Het vorige topic werd verneukt door het toenmalige gitaaforumbugje.

guhlenn
5 maart 2003, 09:53
err zijn er meerdere... weet even niet uit m'n hoofd, maar goedkoper dan Conklin heb ik ze nog niet gezien...

Raffel
5 maart 2003, 09:59
Conklin, Ken Bebensee check de websites

Phyrexian
5 maart 2003, 10:43
Meshuggah heeft z'n laatste cd opgenomen met achtsnarige Ibanez prototypes. Die gitaren zullen ooit wel eens op de markt verschijnen, just don't ask me when...! :wink:

gitaarTijntje
5 maart 2003, 10:48
gebruik google! zoek naar "8-string guitar" oid.

Shredhead
5 maart 2003, 12:39
Meshuggah speelt op 8-snarige Nevborn's

http://www.nevbornguitars.com/

Bron: http://www.meshuggah.net

skabouter
5 maart 2003, 13:24
wat doet een 8-snarige gitaar ??

Shredhead
5 maart 2003, 13:33
Niks, totdat je hem bespeelt. Net zoals bij een 7 of 6 snaar dus..

Dirk_Hendrik
5 maart 2003, 14:33
Op 2003-03-05 10:48, schreef gitaarTijntje:
gebruik google! zoek naar "8-string guitar" oid.


Thanks but thanks. Dat was een verkapte UTFS opmerking. Probeer je tip eens en kijk of je resultaten een beetje kloppen met de door de topicstarter gestelde vraag. Nee dus.

skabouter
5 maart 2003, 15:04
leuk hoor, Shredhead. :grin:

ik bedoel wat is die achterste snaar ? een hoge A, boven de hoge E ?

Shredhead
5 maart 2003, 15:05
Dat zou kunnen, maar 'standaard' is een lage F# naast de lage B.

Marshallover
5 maart 2003, 18:22
Op 2003-03-05 15:05, schreef Shredhead:
Dat zou kunnen, maar 'standaard' is een lage F# naast de lage B.


Dat zou dus betekenen dat je twee extra lage snaren, naast je standaard 6 snaren hebt.
Twee extra hoge kan dat ook?
Of 1 lage extra en een hoge?
Zijn die pakjes snaren te koop dan?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marshallover op 2003-03-05 18:24 ]</font>

Shredhead
5 maart 2003, 18:39
In principe zou dat kunnen ja, alleen weet ik niet hoe dun die snaren dan moeten zijn. Een 0.008 is al te dik voor een hoge A, laat staan als je daar nog een hoge D naast gaat leggen. Ik wil zelf 1 7snaar stemmen als EADGBEA, maar ik weet niet wat voor dikte ik zou moeten nemen voor die hoge A en waar ik em alleen al zou kunnen krijgen.

sash
5 maart 2003, 18:50
Op 2003-03-05 15:05, schreef Shredhead:
Dat zou kunnen, maar 'standaard' is een lage F# naast de lage B.


F#? Zou dat niet een A moeten zijn dan?


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sash op 2003-03-05 18:50 ]</font>

Shredhead
5 maart 2003, 19:10
Als je uit gaat van een stemming in kwarten niet, dan is F# de logische volgende stap :smile:

E -> A -> D -> G -> B -> E: allemaal kwarten als interval

A -> B = secunde is in deze niet logisch. Maar het kan wel natuurlijk :wink:

Static-M
5 maart 2003, 19:22
Is een lage G niet logischer dan een F#, ik bedoel E A D *G* B E. Zomaar ideetje van mij hoor! enneh die nevborn guitars... HAHAHAHA

ga je naar die site, staat er Nevborn Guitars, Snart Online!!!@ HAHA net of je online je neus ophaalt!

Shredhead
5 maart 2003, 19:53
Even een correctie op mijn vorige post:

E -> A -> D -> G -> B -> E: allemaal kwarten als interval

G -> B is een grote terts en geen kwart.

Gezien de tradiitonele stemming die je al aanhaalt zou je idd een G verwachten, maar een F# is m.i. logischer hier, omdat je dan netjes de kwarten als interval blijft behouden. Anders loop je weer te klooien dat die snaar weer 'anders' is en een 8e snaar erbij lijkt me op zich al even wennen :smile:

Er is een hele theorie over waarom de plek van de G-snaar niet netjes door een 'kwart' wordt opgevuld, maar de inhoud daarvan moet ik je schuldig blijven...

Marshallover
5 maart 2003, 20:34
kan wel op die manier, nooit op die manier over nagedacht, maar als ik geen extra hoge en een extra lage snaar toe kan voegen aan m'n sound, dan kan ik beter een 7-string kopen, want aan 2 extra lage snaren heb ik niets !!!

Shredhead
5 maart 2003, 21:15
Hoezo zou je daar niks aan hebben? Die snaren zijn echt wel ergens te krijgen lijkt me zo. Snakeskins maakt sanren voor Conklin bassen, wellicht dat ze ook voor die 8 snaren snaren maken :smile: Ze moeten ergens te krijgen zijn!!

Marshallover
5 maart 2003, 21:27
O, ja dat geloof ik ook wel, maar aan twee extra lage snaren heb ik niks, wordt mij veel te zwaar allemaal.

Wat ik graag zou willen hebben is een mooie 8-snarige gitaar met een extra hoge en een extra lage snaar.

Eerst maar eens 1 vinden om te proberen !!!

Shredhead
5 maart 2003, 22:00
Dat lijkt mij ook wel gaaf ja, hoewel ik ook helemaal niks tegen dat hele lage heb hoor :wink:

Lijkt me erg gaaf als je van die lekkere grooveriffs speelt :wink:

Marshallover
5 maart 2003, 22:20
Ik ben meer zo'n rock-solo mannetje, dus lekker zwaar is mooi voor mij, maar ook niet te zwaar. Een paar mooi extra hoge tonen voor m'n solo's zijn natuurlijk ook altijd welkom, vandaar.

Shredhead
5 maart 2003, 22:29
I snap :smile: Ik ben meer een Sevendust/Nevermore/Meshuggah type, dus ik moet flink laag :razz:

Darklight
5 maart 2003, 22:53
Flink laag kan heel mooi zijn :smile:

Maar ik vind het laatste meshuggah album wel erg laag :smile: Ze spelen een F...

Ik vind die nevborn wel ontzettend vet trouwns :smile:

Shredhead
5 maart 2003, 22:58
Is idd erg laag, maar wel lekker. De cd op zich vind ik overigens minder spannend. Hun minste tot nu toe eigenlijk..

Marshallover
6 maart 2003, 08:07
De volgende site heb ik gevonden met "Standaard" tunings voor 8-snarige gitaren:

http://www.bigcitystring.com/tg78.htm

Shredhead
6 maart 2003, 11:16
Cool!

Maar je kunt er natuurlijk van maken wat je wilt. Wel leuk om eens mee te experimenteren. Nu eerst een 8-snaar vinden om dat mee te kunnen..

Marshallover
6 maart 2003, 17:22
Juist ja, en das niet zo makkelijk.

Ik heb wel een aantal sites gevonden waar ze 8-snarige gitaren aanbieden als custom made gitaar, maar die zijn niet allemaal even mooi voor mij.....
En als je echt wat moois wilt hebben, volgens je eigen ideeen dan betaal je al gauw een paar duizend euro meer bovenop de standaardprijs.

Kijk maar ff;

http://www.novaxguitars.com/Pages/frame_GuitarSales.html

http://users.lmi.net/~jandove/mrrioso/index.3.html

Shredhead
6 maart 2003, 17:30
Oei!
daar zitten lelijke krengen tussen zeg *braak*

maar ja, dan heb je wel wat :smile:

Marshallover
6 maart 2003, 18:03
Dit komt al meer in de buurt:

(En ook nog goedkoper dan Conklin)

http://www.warrguitars.com/

Shredhead
6 maart 2003, 18:12
Ik ken de Warrguitar ja, maar dat zijn touchguitars geloof ik (alleen met tapping te bespelen, net als een Stick).

Hebben ze ook 'gewone' 8-snaren? Ik zal de site eens beloeren :wink:

Marshallover
6 maart 2003, 18:54
Klopt ja, ik zie het nu ook

Alleen; waarom zou je niet gewoon kunnen spelen op zo'n ding?

Shredhead
6 maart 2003, 19:29
Omdat de actie en de plaatsing van de elementen dat niet toelaat (het kan wel als je per se wilt, maar handig is het niet. Een vriend van me speelt Stick en met plectrum wil dat gewoon niet echt).

jorrit
6 maart 2003, 23:10
aaaaaaaaaaaaah ik wil ook een stick!!!

http://www.stick.com en dan naar de tweede video onder de link methods (gok ik zo uit mn hoofd..) tis in ieder geval geweldig!

lupoloco
6 maart 2003, 23:19
te gek die stick!

Marshallover
7 maart 2003, 07:13
Lijkt me inderdaad ook cool, maar ik ben net een beetje op dreef op m'n gitaar, dan moet ik nu opeens een hele andere techniek aan gaan leren.

Lijkt me niet echt zinvol........

Shredhead
7 maart 2003, 10:06
Een stick moet je ook niet als een soort gitaar zien, maar als een volleig ander instrument.

De dikke snaar zit in het midden en hij is geloof ik in kwinten gestemd ipv in kwarten. De logica is volledig anders dan bij een gitaar.

Marshallover
7 maart 2003, 17:09
Dan heb ik dus nog steeds geen perfecte 8-snarige gitaar gevonden, omdat zo'n Warr ook zo'n rare techniek heeft.

Tot nu is voor mij zo'n Conklin het beste en het mooiste, alleen nergens in NL te bespelen en ook zo verschrikkelijk duur.

Shredhead
7 maart 2003, 17:11
Dat is inderdaad de ellende altijd met exclusief spul :sad: