PDA

View Full Version : Effect Loop Soldano HR50+



Danny_
12 oktober 2008, 18:04
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over de effectloop van mn soldano.
Ik heb in bandsituaties een cleane volume boost nodig voor wat solo's, en had daarom voordat ik een boost pedaal ga aanschaffen even de mxr microamp van een vriend geprobeerd.

Deze heb ik dus aangesloten in de effectloop, om zo een volume boost te krijgen, maar ik krijg alleen meer gain ipv volume.
Bij zijn versterker werkt het pedaal wel goed in de effectloop.

Nu dacht ik altijd dat een effectoop er voor zorgt dat het effect de verterker ingaat na de voorversterker. Ik had het bedrijf GAparts.nl gemaild met de vraag of dit zo hoorde of dat het misschien een productie fout was ofzo, maar ik kreeg het antwoord terug dat dit zo hoort.

Hoe zou ik nou voor een volume boost kunnen zorgen? ik hoop dat jullie met wat suggesties of ideeën komen.

Een volume pedaal heb ik ook al aan gedacht, maar daar moet je natuurlijk weer heel erg aan wennen.

Alvast bedankt,
groetjes Danny

bluegate
12 oktober 2008, 18:47
Ik heb een HotRod 50 gehad en had opzich weinig problemen met de loop, zolang je een
paar dingen in de gaten houdt.
Volumepedaal werkt aardig, maar als je deze helemaal dicht zet dan hoor je toch nog geluid.
De loop werkt op Line level dus rack app werkt het beste.
Je kunt de loop om laten zetten naar inst. level (1 weerstand en 1 condenstator wijzigen)
Probleem is dat de loop een onderdeel is van het geheel, niet simpel tussen pre en eindtrap.

Danny_
13 oktober 2008, 22:29
ok dank je voor je reactie! hier heb ik wat aan.
Ik had ondertussen de mannen van soldano ook een mailtje gestuurd en inmiddels daar ook antwoord van terug gekregen.

ze zeggen idd het zelfde als jij, het is dus een line level, +4 dB dus rack apparatuur, terwijl een pedaaltje -10 dB is.

Als ik het goed begrijp kan ik dus bv een g-sharp of g-major aanschaffen en zou het probleem opgelost zijn.

nu heb ik ook nog een boost pedaaltje gevonden op internet van mxr en custom audio electronics, de booster/line driver.
er staat dat deze boost van 0 tot +20dB. Zou dit dan ook een oplossing zijn?

Sorry ik heb er nog niet zo veel verstand van, ik speel al heel lang zonder effecten dus vandaar haha!

alvast bedankt voor de info!
groetjes,
Danny

bluegate
14 oktober 2008, 00:03
G-major heb ik ook gebruikt in de loop, alleen geluid gaat wel achteruit helaas.