PDA

View Full Version : goede gitaar?



brechteken
12 oktober 2008, 17:59
hey
binnen 2 weken ongeveer ga ik naar de welgekende musicstore daar in duitsland en ik ben van plan daar volgende gitaar en versterker te kopen. Aangezien het mijn eerste elektrische gitaar is (ik heb al akoestisch) wil ik toch wel weten of het een goede keuze is :)

- http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Fender-Special-Ed.-Lite-Ash-Tele-MN-Black/art-GIT0007471-001

- http://www.musicstore.de/nl_NL/BEF/Fender-Frontman-FM-212-R-Combo-100-Watt-2x12-Speaker-3-Kanaele/art-GIT0005308-000

hierbij koop ik ook wel nog een standaard, strap enzo, als jullie nog iets weten dat ik niet mag vergeten, zeg maar :D

:listen:

(>',')>
12 oktober 2008, 18:02
Toevallig ben van plan om over 2 maanden te gaan! Ik vroeg me af of er in keulen nog wat te doen is voor het vrouwke? :p

Met die gitaar is verder niks mis mee. Mijn voorkeur voor de versterker zou meer in deze richting liggen http://www.musicstore.de/nl_NL/EUR/Fender-Super-Champ-XD-Roehrencombo/art-GIT0012144-000 Maar je kan ze daar rustig testen neem ik aan. :D

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 18:07
Als je wat moeite had gedaan met de zoekfunctie had je gelezen dat die Frontman absolute bagger is! Een Roland Cube 20X is beter (en heeft veel onboard effecten (van Boss (de pedaaltjes))

Die "lite ash" tele is niet verkeerd, maar ze klinkt nogal "droogjes" (steriel & doods is beter van benaming), als ik u was zou ik voor een Squier "Vintage Modified" gaan.

toon-
12 oktober 2008, 18:11
Ik vind die tele nogal lelijk in die kleur :) Maar daar ben je natuurlijk niets mee.
Test gewoon zo veel mogelijk gitaren en neem diegene die jij het best vindt spelen en het best vindt klinken.
Voor de versterker zou ik zeker ook eens kijken naar Roland Cube's.

Luke-wannabe
12 oktober 2008, 18:14
Die Lite Ash is best goed. De Squier Vintage Vibe is ook erg goed. Ik zou in dit budget ook eens London City testen. Schijnen ook erg lekkere gitaartjes te zijn.

Laer
12 oktober 2008, 18:16
Hoi,

Ik heb de Frontman 212R hier ook staan als 2e versterker. Clean is hij goed, maar overdrive is bagger. Wellicht op te lossen met pedaaltjes. Heb er zelf nu een GT8 voorhangen en daardoor klinkt hij gewoon goed.

Ook een voordeel is dat hij hard gaat, heel hard!

Maar ik zou als ik jou was even verder zoeken naar een versterker in die prijsklasse.

aart steekelenburg
12 oktober 2008, 18:18
Ik vind die squier vintage vibe series eigenlijk gewoon een stuk beter ook al zijn ze een stuk goedkoper.

brechteken
12 oktober 2008, 18:31
bedankt allemaal

ik zal normaal bijna nooit overdrive spelen enzo :)
meestal gewoon clean en dergelijke
gitaar was ik toch redelijk overtuigd, maar ik zal ze daar zeker uitvoerig proberen te testen (voor zover ik er iets vanaf weet) het geluid speelt momenteel eigenlijk niet zo'n grote rol, maar daar kan natuurlijk snel verandering in komen

toon-
12 oktober 2008, 19:54
het geluid speelt momenteel eigenlijk niet zo'n grote rol, maar daar kan natuurlijk snel verandering in komen
Natuurlijk dat het geluid wel een rol speelt :o
Waarom zou je anders een elektrische gitaar kopen als je al een akoustische hebt?

brechteken
12 oktober 2008, 20:04
met geluid bedoel dat het geluid natuurlijk wel elektrisch moet zijn, maar gewoon niet dat het het beste geluid van de wereld moet zijn

de genre muziek is meer de air traffic, editors, interpol, ...

macwilliams
12 oktober 2008, 20:22
met geluid bedoel dat het geluid natuurlijk wel elektrisch moet zijn, maar gewoon niet dat het het beste geluid van de wereld moet zijn

de genre muziek is meer de air traffic, editors, interpol, ...
Tjah, in dat genre is goed geluid zo wie zo geen vereiste :roll:

SGbanez
12 oktober 2008, 20:29
Ik heb goede verhalen gehoord van iemand die een London City tele heeft, dus die zou je inderdaad uit moeten proberen.

Mijn ervaringen met Frontman zijn ook niet echt geweldig. En sowieso, is 100 watt niet een beetje veel? Ik weet niet of je een grote gig gaat spelen ofzo, maar om te oefenen op je slaapkamer ofzo is het niet bepaald praktisch.

hezz
12 oktober 2008, 23:55
Tjah, in dat genre is goed geluid zo wie zo geen vereiste :roll:

Sarcastisch, right? :satisfie:

Spitfire
13 oktober 2008, 01:01
met geluid bedoel dat het geluid natuurlijk wel elektrisch moet zijn, maar gewoon niet dat het het beste geluid van de wereld moet zijn

de genre muziek is meer de air traffic, editors, interpol, ...

Waarom zou je in godsnaam een versterker kopen die bout is als je voor hetzelfde geld een betere kan krijgen?

En de 3 bands die je noemt spelen allemaal met een randje overdrive

pannekoek
13 oktober 2008, 01:25
Als je wat moeite had gedaan met de zoekfunctie had je gelezen dat die Frontman absolute bagger is! Een Roland Cube 20X is beter (en heeft veel onboard effecten (van Boss (de pedaaltjes))

Die "lite ash" tele is niet verkeerd, maar ze klinkt nogal "droogjes" (steriel & doods is beter van benaming), als ik u was zou ik voor een Squier "Vintage Modified" gaan.


fender frontman is een goede bak hoor! mits je gebruik maakt van pedalen....

anders doet een cube 30x beter zn werk