PDA

View Full Version : Elementen vervangen PRS Santana SE --> splitbaar



Rude Perception
12 oktober 2008, 17:27
Laatst had ik naar oefenen weer eens m'n prs SE mee, ipv m'n goedkope squier met splitbare humbucker. Ik heb altijd m'n squier mee omdat ik voor een aantal nummers echt een single-coil nodig heb (éénkanaals jcm800, zonder gain pedalen, moet redelijk clean en scheur uit kunnen komen).

Zonde van die prs was m'n conclusie van de avond. Verder ben ik eigenlijk heel tevreden over m'n prs, ook over de elementen. Toch wil ik ze dus vervangen voor splitbare elementen.
Ik heb totaal geen ervaring met het vervangen van elementen, en ik vind het heel erg moeilijk kiezen, omdat testen niet echt mogelijk is.

Daarom heb ik eigenlijk 3 vragen?
- Zijn alle elementen met 4 draadjes eruit (zoals eigenlijk allemaal van SD bijv.) splitbaar?
- Welke elementen raden jullie aan om erin te zetten?
- Kan ik nog op een andere manier aan tips komen, zijn er muziekzaken die, op welke manier dan ook goed advies kunnen geven, kortom, hoe hebben jullie voor nieuwe elementen gekozen?

Rude Perception
13 oktober 2008, 21:48
niemand tips?

no 1 hops
14 oktober 2008, 17:44
je kan natuurlijk ook je eigen pups splitten mits je handig bent en verder tevreden over de hummy sound

jimihattricks
14 oktober 2008, 18:37
je kan natuurlijk ook je eigen pups splitten mits je handig bent en verder tevreden over de hummy sound

je kunt toch niet zomaar elke humbucker splitten?

Rude Perception
14 oktober 2008, 20:16
Inderdaad, dat heb ik al nagevraagd bij dijkman. In een standaard humbucker zijn de draadjes al in de humbucker zelf verbonden. Je moet dus IN de humbucker zijn om ze splitbaar te maken. Dat kan niet zomaar.

Ik heb wat rondgezocht op de seymour duncan website en kwam op het volgende uit:
SH-4 JB in de brug
SH-2 Jazz in de neck

Is dit een goede keuze en/of set?