PDA

View Full Version : Nieuwe Preamp! M/B Stu-stu-studio



Jimwoud
12 oktober 2008, 16:16
NEt een nieuwe preamp gehaald een Mesa Boogie Studio. Eerste indruk is nog niet zo. Clean is echt prachtig, alleen een strakke scheur eruit halen is nog lastig. Zal eerst wel even de manual doornemen, want dat is denk ik wel nodig om te weten hoe de toonregeling werkt.

Heeft iemand zo settings van een strakke Dream Theater/ Petrucci ritme sound?

TimmU
12 oktober 2008, 16:42
Kijk eens op boogieboard ,of het petrucciforum~!

caliban
12 oktober 2008, 16:48
Bas laag, treble hoog, en voor de rest met je GEQ werken.

Arvoitus
12 oktober 2008, 17:12
http://www.youtube.com/watch?v=IiYIkO7kCxs

Ik denk dat je hier veel van opsteekt ;)

Jimwoud
12 oktober 2008, 17:24
Bas laag, treble hoog, en voor de rest met je GEQ werken.
Klopt, heb net een setting gecopieerd, inderdaad wat je zegt, klinkt meteen echt super vet. Wat een low end zit er in dat ding zeg.

Jammer is wel dat je clean meteen een stuk trebley is. Nog maar even expermenter. Had hem nu trouwens ook over m'n Engl Blackmre eindtrap, eerst over een valvestate.

Bedankt voor de reacties

Nocki
12 oktober 2008, 19:33
Hee! congrats met deze meesterlijke preamp!

Ik heb m een aantal keer gehad en kan me de eerste keer nog goed herrinneren. Ik had m jaren geleden gekocht aan het begin van mn zoektocht, 2ehands bij Populiers in Culemborg omdat er Mesa/Boogie op stond. Had wel eens een Boogie gehoord bij Feedback en vond het fantastisch klinken.
In combi met 2 1x12 Mesa thiele cabs en een Marshall 9005 eindtrap.
Na een maand spelen nog steeds vreselijk teleur gesteld. Ik kon er geen geluid uit krijgen... reselijk ding.
Te koop gezet en binnen de kortste keren 2 gasten uit Denhelder aan de deur met een rackje met daarin de Mesa 50/50 en een PS.

Die gast haalde precies het geluid eruit wat ik zocht... Enorm teleurgesteld dat het hem wel lukte met bijna dezelfde gear :)

Later heb ik geleer waar ik het fout deed. Marshall 9005 was natuurlijk een bagger ding en mn gitaar hielp ook niet mee maar het belangrijkste was leren draaien.

Die gozer van de video doet het goed! ik heb m niog niet helemaal bekeken maar het klinkt bekend. Dit is idd wat ik van de boogie's geleerd heb! Ik gebruik deze info nog steeds bij veel andere amps ondanks dat ze neit allemaal zo werken. Luisteren naar wat een control doet is belangrijker dan lezen wat de controll doet. Bass, mid en treble zijn enorm nietszeggend...

Bij boogie is er echt van alles uit te halen als je maar leert draaien met de manual in je hand! Goede poweramp is ook belangrijk.

Ik heb nu de CAE 3+ preamp waar ik helemaal gek mee ben. Toen ik las dat hij op een aantal albums van Megadeath is gebruikt geloofde ik dat niet. Ik gebruikte de CAE 3+ met een Boogie 20/20 wat helemaal tegek klonk. Alleen metal kwam er zeker niet uit. Nu gebruik ik een VHT 2/50/2 eindtrap en het is opeens een monster geworden... Echt super! de Studio heeft dat ook! het is een samenwerking van preamp en poweramp!

Veel succes en plezier ermee! het zijn leuke amps! de Quad is trouwens nog beter! die is helemaal tegek!

Michael AE
12 oktober 2008, 19:48
Treble op 8, mids op 4 en bas op 2, en dan de gains op acht dan kom je wel op de Dream Theater sound. :)

Jimwoud
12 oktober 2008, 23:15
nocki, michael Tenx.

Heb nu een valvestate 8008 en een hafler G300. Zoek nu nog een goed bijpassende poweramp.

- liefst eenkanaals 100 watt ofzo
- geen EL84's Vaak teveel buizen erin, niet leuk om te vervangen zoals bij een peavey classic 50/50

Laat maar horen. Wat is een leuek preamp voor weinig, of te wel 'bang for the bucks'

Nocki
12 oktober 2008, 23:18
hihi. dat is makkelijk! VHT 2505!

Ik loop al meer dan een maand te zoeken naar een leuke poweramp.... Iedereen vraagt enorme bedragen... 600, 650 voor een EL84 20/20 van Boogie... 1000 en meer voor een 2:90... 50/50 van boogie klinkt niet en andere poweramps zie je niet of zijn te duur te groot of klinken niet (marshall)
De VHT heb ik nu niew gekocht voor een prijs waar je een 2:90 niet voor hebt.. en dan met nieuwe buizen! kan m je echt aanraden. als je het teveel geld vind moet je kijken naar iets andere en je eisen en wensen laten varen. wil je goed?! ga dan voo rdie VHT!

Jimwoud
12 oktober 2008, 23:37
hihi. dat is makkelijk! VHT 2505!

Ik loop al meer dan een maand te zoeken naar een leuke poweramp.... Iedereen vraagt enorme bedragen... 600, 650 voor een EL84 20/20 van Boogie... 1000 en meer voor een 2:90... 50/50 van boogie klinkt niet en andere poweramps zie je niet of zijn te duur te groot of klinken niet (marshall)
De VHT heb ik nu niew gekocht voor een prijs waar je een 2:90 niet voor hebt.. en dan met nieuwe buizen! kan m je echt aanraden. als je het teveel geld vind moet je kijken naar iets andere en je eisen en wensen laten varen. wil je goed?! ga dan voo rdie VHT!
Haha, een VHT zit er zeker niet in. Zoek eigenlijk gewoon een mazzeltje met een wat onbekendere poweramp. Maar heb de tijd. Die blackmore klinkt ook heel vet. Maar kont dit setje voor een goede prijs krijgen en dan kan ik het toch niet laten liggen.

BTW een foto van mijn tot nu toe erg lege rack.
http://i232.photobucket.com/albums/ee6/jimsoprano/SDC10323.jpg

AART
12 oktober 2008, 23:49
Treble op 8, mids op 4 en bas op 2, en dan de gains op acht dan kom je wel op de Dream Theater sound. :)

Ik gebruik die settings ook al jaren. Hoe bevalt de Mk 4 jou btw na een half jaartje?

Jimwoud
12 oktober 2008, 23:58
Met gains op 8 kan ik helaas m'n clean wel vergeten, maar dan klinkt het lead kanaal wel een stuk lekkerder.

AART
13 oktober 2008, 11:18
Met gains op 8 kan ik helaas m'n clean wel vergeten, maar dan klinkt het lead kanaal wel een stuk lekkerder.

Dat is idd het nadeel bij deze amps, je moet kiezen of een compromis maken.
Je kan ook een tweede preamp zoeken voor je clean sound.

Nocki
13 oktober 2008, 11:20
Daarom de Quad~! die is echt fantastisch!

Jimwoud
13 oktober 2008, 11:24
Dat is idd het nadeel bij deze amps, je moet kiezen of een compromis maken.
Je kan ook een tweede preamp zoeken voor je clean sound.
Ja moet maar eens kijken. Is wel zonde want het clean is gewoon heel erg goed.

Ik vind het wel een erg gave aanvulling op m'n Engl. Nu nog een Marshall preamp erbij.

@Nocki: Deze kwam zo op m'n pad, anders had ik hem niet eens gekocht. Dus om nu weer op zoek te gaan naar een quad is geen optie. Wil er toch een beetje een 'bang for the bucks' rack van maken.

Jimwoud
13 oktober 2008, 15:22
Is een Marshall 9200 wat? 2x100 watt type 5881 buizen.

kan ik voor onder de 400 euro krijgen.

Michael AE
13 oktober 2008, 15:46
Ik gebruik die settings ook al jaren. Hoe bevalt de Mk 4 jou btw na een half jaartje?

Bevalt me goed, maar het is niet echt een aanvulling op de MKIIC. Qua sound in mijn vorige band was ik best tevreden met de MKIV, maar volgens meerdere mensen klonk de XTC in die setting toch iets beter. Naast mijn MKIIC klinkt de MKIV wel iets minder open moet ik zeggen. Ik denk dat ik alles wat ik met de MKIV kan, ook wel met de XTC en de MKIIC kan, dus ik twijfel of ik de MKIV niet moet verkopen tegen iets totaal anders. Vind het echter wel een goede amp voor heavy dingen. Vooral met solo's klinkt hij gewoon erg romig en vol. Ben nog aan het twijfelen wat ik moet doen.

marc_o
13 oktober 2008, 16:10
hihi. dat is makkelijk! VHT 2505!

Ik loop al meer dan een maand te zoeken naar een leuke poweramp.... Iedereen vraagt enorme bedragen... 600, 650 voor een EL84 20/20 van Boogie... 1000 en meer voor een 2:90... 50/50 van boogie klinkt niet en andere poweramps zie je niet of zijn te duur te groot of klinken niet (marshall)
De VHT heb ik nu niew gekocht voor een prijs waar je een 2:90 niet voor hebt.. en dan met nieuwe buizen! kan m je echt aanraden. als je het teveel geld vind moet je kijken naar iets andere en je eisen en wensen laten varen. wil je goed?! ga dan voo rdie VHT!

En als je die niet kunt vinden, moet je nocki's onderschrift 2 weken in de gaten houden, issie NOG goedkoper met HEEL WEINIG speeluren omdat hij overdag moet werken en in de avonduren stil zijn omdat hij een baby heeft!!

Dirk_Hendrik
13 oktober 2008, 18:57
:seriousf:


+ 10 tekens

Nocki
13 oktober 2008, 19:01
hihi. en zo is het!

De Marshall zou ik zelf links laten liggen maar als je weinig geld wilt uitgeven en snel resultaat wilt is het een goede optie. voor iets meer heb je een mesa 50/50 die misschien net wat prettiger werkt. Is lager en pas misschien beter bij je studio.

Jimwoud
13 oktober 2008, 20:23
hihi. en zo is het!

De Marshall zou ik zelf links laten liggen maar als je weinig geld wilt uitgeven en snel resultaat wilt is het een goede optie. voor iets meer heb je een mesa 50/50 die misschien net wat prettiger werkt. Is lager en pas misschien beter bij je studio.
Ok, bedankt voor de tip. Dat is eigenlijk de enige buizenpoweramp die ik ken, maar vond hem eigenlijk niet zo. De andere gitarist van m'n metalband heeft een ENGL poweramp dus daar zal ik hem ook wel even op proberen.

Het is wel echt een pain in the ass dat ding om er goed geluid uit te krijgen. Als ik dan m'n Engl preamp in plug klinkt het meteen goed eigenlijk. Maar ik wil hem eerst goed proberen voordat ik verdere stappen onderneem.

Jimwoud
18 oktober 2008, 00:13
Net wezen oefenen met m'n metalband. Eerst m'n Mesa op de valvestate. Kon niet echt hard genoeg, dus daarna maar op de Hafler, die veel vetter klink en veel harder kan. Klonk eigenlijk wel snel erg lekker, lekker dik, weet nu meteen wat het Mesa geluid inhoud. Na een pauze ging de andere gitaris erop spelen met zijn Engl 2x60 eindtrap en Engl cabinet en dat klonk meteen een heel stuk beter, echt heel vet. Ik ben toen op m'n '5150' gaan spelen, maar die Mesa klinkt echt veel dikker. En hij snijd zo goed door de mix heen.

Wordt echt een dilemma met wat ik nu ga houden en wat ik weg ga doen. Of gewoon alles houden.

Shit!!!

Bram78
19 oktober 2008, 07:20
Tip van een 5150-ervaringsdeskundige...
Resonance op 8 en presence op 2, geeft het geheel een stuk meer body.
En.... Die buizen moeten echt vervangen worden!

Jimwoud
19 oktober 2008, 10:28
Tip van een 5150-ervaringsdeskundige...
Resonance op 8 en presence op 2, geeft het geheel een stuk meer body.
En.... Die buizen moeten echt vervangen worden!

Hey Bram, bdankt voor de tip, dan ga ik maar eens wat buizen bestellen.