PDA

View Full Version : Fender Elite telecaster : Andere pups??



yhcmarc
12 oktober 2008, 12:19
Weet iemand toevallig of er pickups beschikbaar zijn, of bedrijfjes die pickups maken die in een Fender Elite telecaster passen? Als het moet ga ik frezen in de body (of het laten doen eigenlijk ;) ) maar liever niet natuurlijk.

Ik vind het echt een heerlijk spelende gitaar maar de pups missen gewoon iets, nu ben ik tegenwoordig helemaal leip van P90 pups, dus als iemand weet waar ik p90 pups kan scoren die hierin passen, dan hoor ik het graag. Ik heb al een mail naar Pete Biltoft van VintageVibeGuitars gestuurd of hij ze evt. kan maken.

Alle tips zijn welkom.

Hier een plaatje van de huidige pups, voor degenen die de gitaar niet kennen.
http://lh4.ggpht.com/marcvanduivenvoorde/SPHOuOTqe2I/AAAAAAAAAYE/Bf5YEFMo7sw/s800/DSC_0025.JPG

zoon van Piet
12 oktober 2008, 14:39
Die Elites zijn een werkelijk totaal mislukte serie.. en voorloper van de plus& ultra, die ook niet echt succesvol mogen heten..
Maar ze waren wel een behoorlijke upgrade tov de standaardmodellen. goed hout,prima afwerking. alleen jammer van die elementen - al heb ik destijds ene strat bespeeld die toch wel erg goed klonk.
ze hebben een andere maat - en als ik me goed herinner, zijn ze actief?
het zal niet meevallen om daar iets passends voor te vinden. misschien is de frees en een setje P90's de beste oplossing.. om de waarde hoef je het niet te laten, deze instrumenten brengen (te) weinig op..

yhcmarc
12 oktober 2008, 15:16
Ze gaan toch voor aardige bedragen online, maar deze is al niet meer origineel hoorde ik gisteren aangezien er ook schijnbaar in het verleden een single coil tussen heeft gezeten (vandaar ook de niet originele slagplaat). Maar als ik niet hoef te frezen zou ik altijd nog de mogelijkheid hebben om deze elementen ooit weer terug te zetten. Als het niet mogelijk is gaat de frees erin. Dus ik dacht, ik kijk eerst even goed rond voordat ik overhaast een beslissing neem.

Ik moet ook zeggen dat deze gitaar een stuk zwaarder is dan alle andere tele's die ik tot nog toe in mijn handen heb gehad, maar dat vind ik juist fijn.

Volgens mij zijn het idd actieve pups met een actief tone regeling systeem. Ik ben zelf meer een liefhebber van passieve low output pups.

pueblo
12 oktober 2008, 15:16
heeft wel iets zo een tele

Tupelo
13 oktober 2008, 12:44
Red je het niet met dogear P90's..?

yhcmarc
13 oktober 2008, 12:46
Ik denk het niet want gewone soapbars zijn al groter dan de pickups die er nu in zitten.

Tupelo
13 oktober 2008, 18:55
Dan zou ik niet moeilijk doen; frees erin hoppa..

Mr.Fingers
13 oktober 2008, 18:59
Zouden DeArmond Dynasonic's niet passen? of zijn die te hoog?

yhcmarc
13 oktober 2008, 19:10
Ze lijken op filtertron's zo te zien, dat zou misschien wel kunnen idd. Eens even uitzoeken.