PDA

View Full Version : Empress Superdelay



joesman
12 oktober 2008, 12:12
Ik kwam vandaag de Empress Superdelay tegen op marktplaats.
Het lijkt me een enorm veelzijdig ding,maar zijn er mensen die al enige gebruikservaring hebben met dit apparaat?
Ik gebruik zelf een Diamond Memory Lane,waar ik op zich wel tevreden mee ben hoewel ik vind dat hij soms niet al te duidelijk door de mix snijdt,maar deze empress lijkt me een stuk veelzijdiger,wel digitaal.
Aangezien ik veel delay gebruik,ben ik wel geinteresseerd hierin,maar had graag wat meningen van andere forumleden gehoord.
Het is een duur ding maar dat is de DML ook,dus ben ik er over aan het denken deze twee gewoon om te wisselen.
Doen of niet doen?

Mitch
12 oktober 2008, 16:00
Totaal verschillende beestjes. Ik denk dat je voor gebruikersevaringen beter kan rondkijken op www.thegearpage.net in het subforum Effects, daar zijn al veel meer gebruikers te vinden dan hier. Er is daar momenteel ook een multi-review te lezen van een Duitse gebruiker die o.a. de Memory Lane en de SUperdelay vergelijkt. Hier de link (http://www.thegearpage.net/board/showthread.php?t=444786)
Sommige soundsamples klinken heel behoorlijk, maar de bediening is me een gruwel. De bediening wordt duidelijk gedemonstreerd op de filmpjes op de site van Empress zelf. Daar lees je bijna niks over van gebruikers (bijna alleen maar halleluja verhalen zoals gebruikelijk bij een duur pedaal op thegearpage), maar houd dat wel in je achterhoofd...

jero
12 oktober 2008, 16:13
Dat is inderdaad niet echt de beste plek voor objectieve reviews. Dure en schaarse pedalen worden altijd gehyped, en de Empress voldoet daaraan. Eens met Mitch dat de bediening verschrikkelijk lijkt, obv de filmpjes die ik tot nu toe heb gezien zie ik mezelf hem echt niet op een podium gebruiken. Ik heb hem zelf nog nooit mogen proberen.

the sure thing
12 oktober 2008, 19:30
Je hebt op dit moment wel een koning onder de delay pedaaltjes, de diamond memory lane..... Ik denk dat het feit dat ie misschien niet lekker door de mix heen komt, ligt aan z'n vintage geluidskarakter. Ik heb m vaak uitgeprobeerd (helaas nooit gekocht omdat ie mij te duur is) maar ik vind dat het pedaaltje het dichtst bij een echte tape in de buurt komt. Wil je nog veel beter, dien je met een echte echo tape te gaan werken....

Er is inmiddels een 2e versie van de memory lane, met iets meer mogelijkheden.