PDA

View Full Version : Cool Edit Pro 2.1 Opname "probleem"



Mr.Fingers
12 oktober 2008, 12:08
Ik heb de zoekfunctie al geraadpleegd, maar weinig schijnt te helpen bij mij.

Ik wens dus een bepaalde instrumentlijn op te nemen met Cool Edit Pro 2.1 (volledige versie). Mijn "setup is"

Gitaar->BossMe50->Fender HotRod Deluxe ->1x12 HotRod Enclosure
.................................................. ...................-> Preamp out -> line in

Ik hoor dus perfect mezelf spelen, en neem tegelijkertijd op, so far zo good.

Ik zet echter tegelijkertijd op de computer het mp3tje met het originele nummer op (via winamp), om zo "in de maat" mee te kunnen spelen (via een externe speaker). Ik neem op, maar als ik dan mijn opgenomen lijn afspeel, merk ik dat de MP3 mee "geintegreerd" is in die opgenomen track, zonder dat ik dat wil. Er hangt nergens een microfoon aan die het geluid kan opvangen. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat ik die MP3 niet meer in m'n track hoor?

als je wil post ik wel eens een soundsampletje, ik moet eerst gaan eten.

Alvast bedankt!

bert k
12 oktober 2008, 12:12
Dat doe je niet goed. Je moet naar het multitrackscherm van CE gaan (Groene knop linksboven) en de mp3 importeren in CE. Vervolgens zet je speer 2 in opname en je gaat opnemen. Dan speelt hij spoor 1 af waar de mp3 opstaat en hij neemt je gitaar op speer 2 op. Als je dan alleen spoor 2 saved heb je je opname van de gitaar.

nielsduursma
12 oktober 2008, 12:32
En even kijken bij je windows geluidsmixer of je niet de "stereo mix" (ik geloof dat dat zo heet, zit nu op een mac, kan het zo 123 niet controleren) opneemt ipv. de Line In.

Want als je de stereo mix opneemt neemt Cool Edit gewoon alles op wat je op de computer hoort, dus ook jouw mp3'tje in winamp.

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 12:41
@bert: het is nu al een stuk minder, maar ik hoor mezelf nog steeds, nu alleen maar als ik effectief speel (dus als ik een paar maten rust, is alles muisstil, maar vanaf dat ik weer een noot produceer, hoor ik terug lichtjes de backingtrack erdoor) :???:

@niels, eens proberen die stereomix uit te zetten

EDIT: klein voorbeeldje (Housewife - Daan): Klik (ik hoop dat het werkt!) (http://boomp3.com/listen/c1sxtg38k_y/voorbeeld) (je kan best "download" bestand nemen, die speler op die site werkt niet perfect)

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 15:22
Niels, zelfs met die "stereo-mix" uitgeschakeld blijf ik dat geluid erdoor hebben :(

bert k
12 oktober 2008, 15:50
Heb je ergens een microfoon openstaan? Is het een laptop?

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 15:52
laptop ja, microfoons staan volledig toe & gemuted

bert k
12 oktober 2008, 16:09
Inclusief de ingebouwde laptopmic?

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 16:12
Inclusief de ingebouwde laptopmic?

ja (een Packard Bell Easynote E), maar die micro staat constant uit

bert k
12 oktober 2008, 16:13
Hm, jammer, daar leek de klacht nogal op. Vaak staat hij dan in de Windowsmixer nog aan.

nielsduursma
12 oktober 2008, 19:21
Pfffu... Raar probleem, voorbeeldje klinkt ook apart :confused:

En als je eens weg draait of ergens anders gaat staan?
Het zal het probleem mischien niet zijn, maar als je bijv. de oordopjes van een mp3-speler boven je element houdt hoor je het geluid ook door je versterker.

Of anders proberen met een koptelefoon op te nemen?

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 20:31
externe speaker, koptelefoon, oortjes, laptopspeakers,... het blijf gewoon de hele tijd. speaker staat 2m van de pc af, versterker ook.

JvD.
13 oktober 2008, 07:45
lijkt me gewoo dat interne geluidskaarten gezijk. volgens mij lekken die dingen altijd output in het inkomende signaal.

pol
13 oktober 2008, 08:32
interface kopen is hier de enige oplossing.

bert k
13 oktober 2008, 11:54
Het zou wel een enorme kwaliteitsverbetering zijn.

Mr.Fingers
13 oktober 2008, 13:48
'aight! Bedankt heren! (gaat nog een dure maand worden :( )

RoelTM
19 oktober 2008, 20:34
Ik heb zojuist de demo versie van dit programmaatje gedownload, en heb geprobeerd wat op te nemen.
Alleen hoor ik bij de opname niks anders dan ruis.
Ik heb het opgenomen met een Digitech multieffectenpedaal. (RP350)
Weet iemand waar dat aan kan liggen?

pol
19 oktober 2008, 22:08
begin eens met vertellen wat en hoe je alles hebt aangesloten.
standaard geluidskaarten in pc's zorgen altijd wel voor problemen, als je wil opnemen, koop dan tenminste een kaartje van m-audio ofzo.

harrie-beton
20 oktober 2008, 10:25
De bron waar je naar luistert in windows is NIET automatisch dezelfde als de bron die je opneemt. Hoe stel je dat in? Klik op opties van je geluidskaart icoon maar klik dan op OPNEMEN en selecteer de lijn ingang.
Als je gaat opnemen in Windows dan wordt waarschijnlijk deze ingang opgenomen, de andere ingangen worden NIET opgenomen. Windows is een raar ding, je kunt bijvoorbeeld een extern apparaat opnemen en deze op dempen zetten bij de weergave. Je kunt dan luisteren naar iets anders zoals een cd.

heb je dit goed staan?

http://www.besidesdata.nl/opname/SITE/screenshots_software/opnemen-eigenschappen.jpg

RoelTM
21 oktober 2008, 20:18
sorry voor het late reageren, paar dagjes weggeweest ;)
maar ik heb inderdaad ingesteld dat hij opneemt vanaf het pedaal, wat aangesloten is met USB
(dit is gelijk ook de geluidskaart, omdat die in de computer niet doet, ik krijg 'm niet geïnstalleerd)

maar hij doet wel 'iets', want als ik een bepaald deuntje speel, hoor ik dat zelfde deuntje in kraakjes...
dus als ik bijv. Smoke on the Water speel, hoor ik Smoke on the Water met kraakjes ipv. gitaargeluid... er komt blijkbaar wel een signaal binnen (moet ook, het pedaal staat ingesteld als de microfoon)

RoelTM
21 oktober 2008, 20:31
Owkeej, ik probeerde het zonet weer even, en nu doet het gewoon.
Alleen gaat het opnemen en afspelen tegelijk niet, dan hoor ik alleen gekraak ;)

Maar toch bedankt voor jullie adviezen, misschien dat een beetje dingen uitproberen met alles wat jullie zeiden tog geholpen heeft. :satisfie: