PDA

View Full Version : Hulp bij het zoeken van...



Ruuud
12 oktober 2008, 09:42
Hey,
Ik speel nu 7 jaar gitaar en na 2 jaar geleden m'n eerste elektrische gitaar te hebben aangeschaft (een low-budget Ibanez en een goedkoop Marshall versterkertje). Wil ik nu voor het grotere werk gaan. Ik wil nu toch wel wat beters dan een beginners-setje. (het was puur om elektrisch uit te proberen en wat wil je als je 13 bent) Maar goed, ik zit dus met het probleem, welke
e-gitaar voor een budget van rond de 800? Ben erg van de John Mayer Sound. Kom dan niet met een Fender Strat want dat wordt me iets te duur :D
Nou in principe gaat het om een gitaar dus rond de 800 euro, mooie clean sound en waar je gewoon ook lekker mee kan scheuren.
Tevens moet er ook nog een nieuwe versterker bij komen en aangezien ik net bij 'gear' keek, en me wat ging verdiepen in de Line6Spider lijkt me dit ideaal (eerst wilde ik een Randall 75 met een LivePodXt) Mooi 2 in 1 dus.
Alvast bedankt!

Mauriits
12 oktober 2008, 09:48
eum is een Les paul niet iets voor jou dan ? Een epiphone ligt ruim binnen jou budget ! of anders misschien een Mexicaanse fender ? :)

MarkV
12 oktober 2008, 10:04
Hey,
Maar goed, ik zit dus met het probleem, welke
e-gitaar voor een budget van rond de 800? Ben erg van de John Mayer Sound. Kom dan niet met een Fender Strat want dat wordt me iets te duur :D

Dat kan toch prima, een stratocaster? Voor JM is een '60 stijl strat echt prima en eentj uit Mexico zit prima binnen je budget..

fuchs
12 oktober 2008, 10:25
Een Fender Classic Players '60s Stratocaster heb je al voor rond de 600 euro... Een echte aanrader!

B~Rock
12 oktober 2008, 10:32
Voor een Mayer sound zou ik toch echt een strat nemen, en de eerder genoemde Mexicanen en andere modellen zijn op zijn minst uitproberenswaardig. Ik heb zelf een Mexicaans 70-s model die een nieuwprijs heeft van EUR 629,- en ik krijg iedere keer weer een grijns op mijn gezicht als ik op dat ding speel en me besef hoeveel gitaar ik voor dat geld heb gekocht.

Dan hou je bovendien nog wat geld over voor je te kopen versterker (al zou ik als je voor de eerder genoemde sound gaat toch zeker een keer wat buizenamps proberen, maar goed daar zijn genoeg topics over).

nevyn292
12 oktober 2008, 12:09
Hey,
Ik speel nu 7 jaar gitaar en na 2 jaar geleden m'n eerste elektrische gitaar te hebben aangeschaft (een low-budget Ibanez en een goedkoop Marshall versterkertje). Wil ik nu voor het grotere werk gaan. Ik wil nu toch wel wat beters dan een beginners-setje. (het was puur om elektrisch uit te proberen en wat wil je als je 13 bent) Maar goed, ik zit dus met het probleem, welke
e-gitaar voor een budget van rond de 800? Ben erg van de John Mayer Sound. Kom dan niet met een Fender Strat want dat wordt me iets te duur :D
Nou in principe gaat het om een gitaar dus rond de 800 euro, mooie clean sound en waar je gewoon ook lekker mee kan scheuren.
Tevens moet er ook nog een nieuwe versterker bij komen en aangezien ik net bij 'gear' keek, en me wat ging verdiepen in de Line6Spider lijkt me dit ideaal (eerst wilde ik een Randall 75 met een LivePodXt) Mooi 2 in 1 dus.
Alvast bedankt!

die line6 is inderdaad heel leuk, zelf een paar jaar gehad, maar als je al een paar jaar speelt => iets anders kopen. ding is echt voor beginners leuk, maar na een tijdje gaat ie je toch vervelen. nu een kustom versterker (Kustom Quad 65), waanzinnig ding!(en totaal NIET duur, en ook wat effecten net als de Line6) of een roland cube, die zijn ook wel goed. geef ook goed geld uit aan een versterker, die bepaalt minstens net zoveel van je geluid als de gitaar als het niet meer is. Line6 = niet doen, zeker niet met het oog op je zin 'ik wil wat beters als een beginnerssetje'.

ga voor de kustom!! :hippie:

en fender strat is toch best te krijgen voor 800 euro?

humbucker
12 oktober 2008, 12:54
Een Fender Classic Players '60s Stratocaster heb je al voor rond de 600 euro... Een echte aanrader!

dit is het gitaartje wat jij zoekt ;)

Mr.Fingers
12 oktober 2008, 13:02
en een "classic '60" is nog goedkoper... 498€ (http://www.thomann.de/be/fender_mex60_strat_bk_egitarre.htm)

Dit is denk ik DE gitaar voor je, de Classic Player heeft jumbo-frets, betere elementen & een tweepuntstrem, maar als je voor de "volledige vintage-look" wilt gaan, ben je beter af met een gewone "classic" (je kan er zelf betere elementen inzetten, hoewel deze ook al goed zijn!)

EDIT: ik ben niet de enige die lyrisch is over over de "classic" en "classic player" van Fender, ik heb nu de '60 telecaster, en dat is m'n no1 plank!