PDA

View Full Version : Chinese Democracy nog in 2008 ?



JipStoop
11 oktober 2008, 20:28
Zie ernaar uit dat het nieuwe Guns & Roses cd na 15 jaar eindelijk uitkomt !
Op 23 november (of de dinsdag erop, de 25e) zou dan eindelijk Chinese Democracy uitkomen.
En wat ook tof is, Dr Pepper geeft iedere Amerikaan (behalve Slash en Buckethead :)) een blikje cola als het dit jaar nog uitkomt.

Ow, en ook Appetite for Destruction komt opnieuw op vinyl uit :rockon:

BRON (http://ultimate-guitar.com/news/upcoming_releases/gnr_new_album_next_month.html)

budje
11 oktober 2008, 21:00
Zie ernaar uit dat het nieuwe Guns & Roses cd na 15 jaar eindelijk uitkomt !
Op 23 november (of de dinsdag erop, de 25e) zou dan eindelijk Chinese Democracy uitkomen.
En wat ook tof is, Dr Pepper geeft iedere Amerikaan (behalve Slash en Buckethead :)) een blikje cola als het dit jaar nog uitkomt.

Ow, en ook Appetite for Destruction komt opnieuw op vinyl uit :rockon:

BRON (http://ultimate-guitar.com/news/upcoming_releases/gnr_new_album_next_month.html)


fijn, de enige die nog over is van de succesbezetting is degene die ze er beter uit hadden kunnen gooien en die niemand gemist heeft... krijgen we weer video's van axl rose in een van z'n "ik ben niet gay" outfits

godzijdank weten we in ieder geval zeker dat er geen nirvana reunie meer komt

van de week hoorde ik op de radio op mn werk de 90's top 100, maar wat mij betreft duurt het beste van de 90's hooguit 25 minuten

(hmmmmmmmm volgens mij heb ik een zeurdag vandaag)

JipStoop
11 oktober 2008, 21:08
de enige die nog over is van de succesbezetting is degene die ze er beter uit hadden kunnen gooien

Er zijn er 2; Axl Rose en Dizzy Reed (toetsen)

BamBuFan1
11 oktober 2008, 23:18
Zie ernaar uit dat het nieuwe Guns & Roses cd na 15 jaar eindelijk uitkomt !
Op 23 november (of de dinsdag erop, de 25e) zou dan eindelijk Chinese Democracy uitkomen.

D'r schijnt een leuke package deal op komst te zijn: de CD Chinese Democracy van Guns n' Roses samen met het DVD spel Duke Nukem Forever en de film DVD "Natalee Holloway: dit keer los ik het wel op" van Peter R. de Vries, samen voor €99,95!!

budje
12 oktober 2008, 00:03
Er zijn er 2; Axl Rose en Dizzy Reed (toetsen)


Ik moet heel eerlijk bekennen dat het me nog nooit was opgevallen dat er een toetsenist in in guns 'n' roses zat...

voor de mensen die altijd zeggen dat kan je toch horen

in mijn herinnering zat in de live opnames en videoclips meneer axl altijd op de piano te rammen!

(maar dat is dan ook alweer aardig lang geleden)

almarvk
12 oktober 2008, 11:49
Bij de live shows zat hij er wel bij.

Er zijn toch heel wat songs in de loop der jaren uitgelekt van het duurste album ooit gemaakt? Dr. Pepper kan iig z'n productie ff tijdelijk flink omhoog gooien.

Danieldg
12 oktober 2008, 17:33
'Behalve Slash en Buckethead'

Lol, wat een kinderachtige reactie, bewijzen ze nog maar is dat Axl Rose een klein kind is, die door iedere groep die ooit met hem getourd heeft gehaat wordt.

JipStoop
12 oktober 2008, 21:53
Er zijn toch heel wat songs in de loop der jaren uitgelekt van het duurste album ooit gemaakt?

Klopt, ik heb er meerdere op mijn pc staan, zowel live als studio versies.
Jammer dat Oh, My God er niet op zal verschijnen, dat vind ik echt een gruwelijk nummer :rockon:
Maar Madagascar, TWAT, Rhiad and the Bedouins, The Blues en Better maken een hele hoop goed!

En over meneer Reed, luister maar eens naar Estranged op Live Era, daar zegt meneer Rose "And on the keyboard, mister Dizzy Reed". Dizzy is ook de persoon die piano speelt tijdens The Blues.

Pegasus
12 oktober 2008, 22:47
En waarom zou de mensheid opeens moeten gaan geloven dat Chinese Democracy in 2008 wél uitkomt?

Roro92
12 oktober 2008, 22:53
Ik vond de grap van the Offspring om het album Chinese Democracy te noemen leuker dan dit.

Vooral de reactie van Axl en zijn advocaten was om te lachen :rockon:.

JipStoop
13 oktober 2008, 01:29
"Axl stole my braids, so I steal his album title"

Geweldig :)
Achteraf toch maar Splinter genoemd....

almarvk
13 oktober 2008, 11:02
De datum is nog niet officieel bevestigd, maar het is wel duidelijk dat de platenmaatschappij erop heeft aangedrongen dat het album zo snel mogelijk uitgebracht gaat worden aangezien het nu al het duurste album ooit is. De kosten schijnen zo rond de 14 miljoen te liggen en de platenmaatschappij (Geffen dacht ik...) heeft geen zin om dat allemaal zelf te moeten bekostigen.

nevyn292
13 oktober 2008, 20:07
'Behalve Slash en Buckethead'

Lol, wat een kinderachtige reactie, bewijzen ze nog maar is dat Axl Rose een klein kind is, die door iedere groep die ooit met hem getourd heeft gehaat wordt.

geloof dat axl anders wel had gezegd zijn blikje te delen met buckethead?

kassie
13 oktober 2008, 21:03
Nee Axl wacht op een aardbeving in LA, net zoals met Appetite. Al die kosten van dat album liggen in seismologisch onderzoek, want wat ik ervan gehoord en gezien heb is het knudde met de pet op. Maar het valt ook niet mee om telkens weer nieuwe sessiemuzikanten in te huren die het weer moeten inspelen en vervolgens weer vertrekken. Die cyclus duurt een poos.

Wat echt te gek zou zijn..... Velvet Revolver een tourtje met Axl als zanger. En dan per ongeluk niet zo veel VR songs spelen. Haha

Nee ik denk serieus dat het album pas uitkomt als China daadwerkelijk besluit om een democratie te worden. Dan wordt het album echt mosterd na de maaltijd.

SGbanez
13 oktober 2008, 22:03
Ik denk dat het bij dit album niet eens gaat om de titel zelf, maar meer om wat erachter zit. Volgens mij wordt China nooit een democratie ---> album komt ook nooit uit. Ik geloof er geen barst van dat ie bijna uitkomt, dat hebben ze al ongeveer 529 keer geroepen. En eigenlijk boeit het me ook niet zoveel. Ik vind Axl maar vreemd doen de laatste tijd, met pimpin' outfiits ofzo, en z'n stem is ook pretty f**ked up. Guns N' Roses zal nooit meer worden wat het is geweest. Ik hoop meer op een goeie zanger voor Velvet Revolver...

En natuurlijk hoop ik ook dat album van Slash een beetje snel komt :)

Daan_B
23 oktober 2008, 13:20
Hoe vaak hebben ze nou al gezegt dat dit album zou komen?
Zou mij benieuwen of 'ie ook daadwerkelijk uit komt de 23e.:dontgeti:

Nocki
23 oktober 2008, 13:22
Ik vind het niet verkeerd klinken. Klinkt een beetje als de mindere nummers van Use your Illusion. De sound en het idee is gewoon hetzelfde dus wat dat betreft echt een GNR album. Wah's en gitaar/bass sounds zijn gewoon gelijk aan wat we kennen.

Ik zie m wel zitten...

Blues is trouwens een lekker nummer idd! erg poppy :)

Ghostface
24 oktober 2008, 14:57
Hij komt 23 november uit. Het is bevestigd door het management zelf.

http://www.heretodaygonetohell.com/news/shownews.php?newsid=1930

Het staat ook op de site van gnr zelf.

http://web.gunsnroses.com/splash.jsp

(Daar kan je ook de eerste single beluisteren, die al is uitgebracht.)

De nummers die er op komen:
1. Chinese Democracy
2. Shackler's Revenge
3. Better
4. Street Of Dreams
5. If The World
6. There Was A Time
7. Catcher In The Rye
8. Scraped
9. Riad N' The Bedouins
10. Sorry
11. I.R.S.
12. Madagascar
13. This I Love
14. Prostitute

kassie
27 oktober 2008, 21:56
Ik vind het niet verkeerd klinken. Klinkt een beetje als de mindere nummers van Use your Illusion. De sound en het idee is gewoon hetzelfde dus wat dat betreft echt een GNR album. Wah's en gitaar/bass sounds zijn gewoon gelijk aan wat we kennen.
ben het toch niet helemaal met je eens hoor. Dat domme geshred de hele tijd. En heel af en toe nog een keer een uithaal alla slash, (poging om papa in de kont te n****n). Heb ze ook live gezien. Elke gitarist om de beurt een solootje, geregeld en kinderachtig vind ik. Sound van slash wordt niet gehaald. En wahwah kennen we al van jimi hendrix. En gelukkig ook maar. Anders was slash hem voor niets gepeerd. Gelukkig had hij het al tijdig voorzien.

Verder ben ik wel blij dat het album eindelijk uitkomt zodat de mythe ontkracht kan worden.

ACSlater
27 oktober 2008, 23:51
ik blijf gewoon hopen op een reunie van de AfD GNR leden. Het ging al prima met Izzy als special guest 2 jaar geleden bij GnR in Nijmegen. Velvet Revolver mist de diepgang in de liedjes zoals die in de liedjes van Axl zit (een uitzondering als My World daargelaten). De nieuwe GNR mist de punkinvloeden van Duff, de Stones sound van Izzy en de kickass gitaar van Slash.

Van de nieuwe nummers vind ik "Better" op de irritante intro na echt een goed nummer.

ajaxrulzz
31 oktober 2008, 19:50
www.gunsnroses.com COUNTDOWN :)

Ik mag dit album wel :) Maar je moet het ook niet zien als een guns n roses album wat dat is niet eerlijk. Zie het als een axl rose solo album.

Realeigo
19 november 2008, 13:33
Ik ben nu naar de gelekte versie van het album aan het luisteren, en niet de demo's dus!


Ff Reviewen per nummer:

Chinese Democracy
Keihard rockend nummer.

Shacklers Revenge
Cool begin, maar gaat over in een soort en met rockende dansplaat, niet helemaal mijn smaak.

Better
Het intro klinkt lelijk, ik begon me hier een beejte te irriteren aan het gebruik van rare effecten, had het iets meer recht toe recht aan gezien.
Klinkt een beetje alsof three doors down dit nummer heeft geschreven (en dat is zeker geen compliment..) De breakdown is wel aardig, heeft wel aardig wat invloeden van buckethead erin. Maar al dat gesweep hoort dan weer niet thuis op een guns n roses album.

Street of Dreams
Een zeer goede ballad vind ik. De gitaar en bas klinken hier zeer ok, en ook axl laat zich van zijn betere kant horen. Solo is ook leuk.

If The World
Absoluut bagger nummer, punt! Klinkt als slechte hip hop beat meets axl rose..

There Was a Time
Idem, vreselijk nummer.

Catcher In The Rye
Meer van het zelfde gejank..

Scraped
Eindelijk weer een rockend nummer, de riffs zijn goed maar de zang is niet echt je van het.

Riad 'N The Bedouins
Maarja daarna komt dus weer zon halfhippe; half guns n roses nummer wat dus samen 3x niks is.

Sorry
Gadver wat n zeiknummer

I.R.S
Weer zon dom intro, weer n zeiknummer. Maar dan toch nog wel een van de betere zeiknummers.

Madagascar
En weer een zeik nummer, met een hiphop beat eronder.


This Is Love
Idem

Prostitute
Idem

Conclusie:
Een album vol langzame zeik nummers met kattengejank.
Maar met een 3 (misschien 4) nummers die wel leuk zijn.
Ik ga het album niet kopen...

TimoSomers
20 november 2008, 19:07
Op de myspace van Guns n Roses zijn alle nummers al te luisteren.
Dat deed ik en ik was...

AMAZED!

Holy fuck wat een vette plaat !

Daan_B
21 november 2008, 12:11
AF-SCHUW-E-LIJK!

Damn, het is nog slechter dan ik had gedacht:dontgeti:.

Het lijkt niet eens op GnR:stop:.

Nino1110
21 november 2008, 12:38
Gelekt kan toch niet als die over 2 dagen pas uit is?
Maar goed, ik download er nu ook eentje die volgens de beschrijving real is etc en 320 kb/s bitrate.

Ik ben benieuwd.

Fuhgawz
21 november 2008, 12:50
Gelekt kan toch niet als die over 2 dagen pas uit is?
Maar goed, ik download er nu ook eentje die volgens de beschrijving real is etc en 320 kb/s bitrate.

Ik ben benieuwd.

De definitie van 'gelekt' is toch juist dat iets al (online) beschikbaar is vóórdat het officieel is uitgebracht!? :P Zoals gezegd zijn alle nummers op MySpace te luisteren: http://www.myspace.com/gunsnroses

Ik heb een beetje geluisterd en het lijkt inderdaad niet op oude Guns N Roses zoals Daan B. al zegt, maargoed het is dan ook compleet verschillende band! Een beetje zielig eigenlijk van Axl dat hij als enige oorspronkelijke lid de Guns N Roses naam nog gebruikt. Maargoed, creativiteit was nooit Axl's sterkste punt getuige ook de lange wachttijd en zelfs een bandnaam verzinnen is hem schijnbaar te veel gevraagd. ;)

Anyway, morgen zou hij dus uitkomen en iedereen in Amerika krijgt een gratis blikje Dr. Pepper. God bless the USA! :)

TimoSomers
21 november 2008, 19:16
Het meeste lead werk is trouwens gedaan door Buckethead!
Erg veel melodieuze shit ook, dit keer combineert hij het snelle rare met langzame gevoelige echt heel goed.

Megadeth22
21 november 2008, 20:20
Ben nu aan het downloaden ,heb al anderhalf nummer gehoord.


Maar ik heb wel zo iets van; boeiend of het nou Guns n Roses is, als het een goeie plaat is, is het een goeie plaat.

sunday violence
22 november 2008, 23:07
ik vond m behoorlijk vet tot nu toe, heb 5 songs gehoord en ik ben zeer onder de indruk door de lead gitaarpartijen, mèèèn die zijn dik!!

Misery Signals
23 november 2008, 22:41
Ik vind de plaat wel grappig. Ik weet niet wat ik er op het moment anders van moet denken. Is niet goed en is ook niet slecht. Eén ding is zeker: bij de solo's zet ik de cursor verder, super gitaristen maar dit kan enkel Slash in deze band brrr... Axl is nog zeer goed bij stem, zoveel is wel duidelijk...

MS

Orpheo
24 november 2008, 15:48
net binnen. ik luister, en ben nog niet onder de indruk zoals ik dat wel bij 'saudades de Rock' , 'silver spoons and broken bones' en nog wat nieuwe 2008 platen was.

Nino1110
24 november 2008, 18:42
Ik vind de plaat wel grappig. Ik weet niet wat ik er op het moment anders van moet denken. Is niet goed en is ook niet slecht. Eén ding is zeker: bij de solo's zet ik de cursor verder, super gitaristen maar dit kan enkel Slash in deze band brrr... Axl is nog zeer goed bij stem, zoveel is wel duidelijk...

MS

Ik word daar zo moe van he, mensen die nog steeds zeiken dat Slash weg is.
Hij is gone en komt niet meer terug, laat het lekker rusten.
Als je Slash wilt moet je of Velvet Revolver luisteren of wachten op z'n solo album. Maar ga niet zeiken op de solo's die gewoon goed en prachtig zijn.

Misery Signals
24 november 2008, 19:34
Is toch normaal dat vele mensen Slash een sleutelfiguur vinden en hem missen? Zijn solo's vol gevoel waren een grote bijdrage aan het succes. Ik hoor allemaal technisch perfecte dingen, maar ik heb bij de helft van de songs het gevoel dat al die perfect klinkende puzzelstukjes gewoon niet in elkaar passen. Ik stoor me gewoon aan het solowerk. Veel te snel gespeeld, zodat er weinig gevoel overblijft. Zoals op dat laatste rustige nummer. Verneukt heel die song voor mij.

Maar respect voor ieders mening en als je moe bent kruip je maar in je bed... Ik vind hem alleszins in verhouding pakken beter als de nieuwe Metallica.

En Velvet Revolver vind ik het ook niet...

MS

Orpheo
24 november 2008, 23:59
ik heb 'm nu beter geluisterd, en ik had zelf wat gekke intro's wel weggesneden, maar de kern van de plaat is verdomd lekker. ik heb het nooit uitgehouden om een hele GnR plaat af te luisteren, maar nu zeker wel. her en der zou ik het bijna hiphop achtige invloeden noemen, en dan hoe hij naar de rock gaat 'out the book' (van buckethead welliswaar, maar toch!!) geweldig. Ik heb al een paar pareltjes ontdekt. Madagascar (met een knipoog naar hiphop) IRS, Better, Shackler's Revenge. Verdomd goeie songs her en der. Axl Rose heeft een plaat afgeleverd waar hij oprecht trots op mag zijn. of het 15 jaar legitimeert (waarvan 3 jaar gekloot met platenmaatschappij en 3 jaar transitie met verkeerde bandleden, in zijn ogen) weet ik niet. ik snap nu waarom het liedje van Brian May niet opgenomen is op deze plaat. past er totaaaal niet bij! maar de plaat is stevig, zit goed in elkaar. lekker experimenteel. Verwachtte je echt de classic bluesbased Rock van Appetite?! tuf luk! totaaaal niet, maar dat mag je toch ook niet verwachten? Rose had zich altijd al daar tegen verzet, dan is het logisch dat ie daar niet mee op de proppen komt. of het Guns n Roses genoemd mag worden weet ik niet, maar het is echt een luisteraartje, ben dik tevreden.

Voor de duidelijkheid. Ik ben geen fanboy. Ik ben geen fan van Rose of slash. ik houd alleen van muziek, het liefst muziek die goed is.

HaroldA
25 november 2008, 09:59
of het Guns n Roses genoemd mag worden weet ik niet, maar het is echt een luisteraartje, ben dik tevreden.

Ik moet 'm nog een aantal keer draaien, maar mijn (voorbarige) conclusie is dat de eerste 3 nummers goed en gaaf zijn, maar dat het daarna voor mij minder wordt.

Of je het nog GNR mag noemen ben ik ook nog niet over uit...


Is toch normaal dat vele mensen Slash een sleutelfiguur vinden en hem missen? Zijn solo's vol gevoel waren een grote bijdrage aan het succes.

Echt niet alleen zijn solo's. Luister maar eens naar de uber-composities op "ain't life grand"!

Orpheo
26 november 2008, 00:45
Ik moet 'm nog een aantal keer draaien, maar mijn (voorbarige) conclusie is dat de eerste 3 nummers goed en gaaf zijn, maar dat het daarna voor mij minder wordt.

Of je het nog GNR mag noemen ben ik ook nog niet over uit...



Echt niet alleen zijn solo's. Luister maar eens naar de uber-composities op "ain't life grand"!


ik heb aint life grand hier liggen, en na een paar liedjes heb ik 'm huilend uit gezet. wat een kutplaat. ik vind chinese democracy echt een stuk beter.Ik vind buckethead's stempel op deze plaat heerlijk. die sound, die feel, te gek. axl's stem is echt heellekker op deze plaat.

mijn pareltjes:

IRS (vooral het eind, hoe hij het nummer opbouwt, hoe Buckethead erover heen soleert)
Sorry
Catcher in the Rye
There was a Time
If the World
Street of dreams
better
shackler's revenge (pff lekkere riff, goeie zangpartijen; dat intro, typisch buckethead, heerlijK!)

de rest spreekt me nog niet echt aan, maar dat komt omdat ik ze niet echt veel speeltijd geef. ik wil de andere nrs die ik ken al eerder horen, haha.

TimoSomers
26 november 2008, 07:31
ik heb aint life grand hier liggen, en na een paar liedjes heb ik 'm huilend uit gezet. wat een kutplaat. ik vind chinese democracy echt een stuk beter.Ik vind buckethead's stempel op deze plaat heerlijk. die sound, die feel, te gek. axl's stem is echt heellekker op deze plaat.

mijn pareltjes:

IRS (vooral het eind, hoe hij het nummer opbouwt, hoe Buckethead erover heen soleert)
Sorry
Catcher in the Rye
There was a Time
If the World
Street of dreams
better
shackler's revenge (pff lekkere riff, goeie zangpartijen; dat intro, typisch buckethead, heerlijK!)

de rest spreekt me nog niet echt aan, maar dat komt omdat ik ze niet echt veel speeltijd geef. ik wil de andere nrs die ik ken al eerder horen, haha.


Ben ik het helemaal met je eens, Buckethead's werk is (op 2 nummers na ofzo) in ieder nummer terug te horen en dan niet alleen solo's, maar ook subtiele leads en dat tilt de nummers toch naar een veel hoger niveau.
Ook moet ik zeggen dat Buckethead op deze CD echt op zijn top is.
Fantastische plaat !

Stratman70
26 november 2008, 11:06
Ik word daar zo moe van he, mensen die nog steeds zeiken dat Slash weg is.
Hij is gone en komt niet meer terug, laat het lekker rusten.

Tip: kom NOOOIT op een Deep Purple forum! ;)

Orpheo
26 november 2008, 11:16
Tip: kom NOOOIT op een Deep Purple forum! ;)

oh. laat me raden. gezever over blackmore? een over het paard getilde, neo-medieval hippie. daaahaag, Morse speelt tig keer beter.

Ik heb weer een nr gevonden wat echt te gek is. Voorheen heette het the blues, nu heet 't street of dreams. Pff, lekkere riff, geweldig lekkere opbouw, axl zingt lekker, fijne solo, mooi werken naar een hoogtepunt. Beetje slash-style zou ik haast zeggen, qua soleren, maar dan een minder gedateerd geluid. :cheerup:

Orpheo
26 november 2008, 11:19
Ben ik het helemaal met je eens, Buckethead's werk is (op 2 nummers na ofzo) in ieder nummer terug te horen en dan niet alleen solo's, maar ook subtiele leads en dat tilt de nummers toch naar een veel hoger niveau.
Ook moet ik zeggen dat Buckethead op deze CD echt op zijn top is.
Fantastische plaat !

nou ja...op zijn top? op zijn top binnen een band ja. in zijn soloplaten gaat ie natuurlijk pas echt los. maar dat die man ook in een band echt zo te gek kan spelen. Ik hoor constant overal nieuwe licks en fills van Buckethead. Ik heb gisteren tijdens de gitaarles even wat laten horen aan mijn leerling, maar kon 't niet laten om effe mee te spelen. klinkt belachelijk, maar de nummers zijn geschreven echt 'voor de gitaar''. het vliegt eruit, zonder problemen. of nja, wellicht pakken mijn vingers het gewoon supermakkelijk op.

Kamiess
26 november 2008, 12:21
Buckethead, die is er toch niet meer.

Of heeft hij nog wel een groot deel van de nummers ingespeeld??

Ace 1.15.19
26 november 2008, 14:06
Robin Finck en Bumblefoot spelen op alle nummers lead, en Buckethead speelt lead op alle nummers behalve Catcher In The Rye en This I Love.

Tenminste, als ik Wikipedia moet geloven, maar dan hebben ze drie lead gitaristen gebruikt bij bijna alle nummers op dit album.

Kamiess
26 november 2008, 14:38
Ja ok, das duidelijk.

Maar volgens mij heb ik wel gelijk dat buckethead er niet meer bij zit.
Tenminste niet in Nijmegen in 2006 en daarna heb ik hem ook niet weer gezien op filmpjes.

TimoSomers
26 november 2008, 18:53
nou ja...op zijn top? op zijn top binnen een band ja. in zijn soloplaten gaat ie natuurlijk pas echt los. maar dat die man ook in een band echt zo te gek kan spelen. Ik hoor constant overal nieuwe licks en fills van Buckethead. Ik heb gisteren tijdens de gitaarles even wat laten horen aan mijn leerling, maar kon 't niet laten om effe mee te spelen. klinkt belachelijk, maar de nummers zijn geschreven echt 'voor de gitaar''. het vliegt eruit, zonder problemen. of nja, wellicht pakken mijn vingers het gewoon supermakkelijk op.

Zeker gaatie' op zijn soloplaten helemaal los, zeker qua techniek, maar vind op deze CD de feel en de solo's binnen het nummer gelijk staan aan zijn beste solo-dingen.
Ik heb hier op m'n speaker zon ''3D Audio'' knop en als je die uitzet valt het mid/hoog van de slagpartijen heel erg weg en hoor je de leads en solo's HEEL duidelijk, en qua techniek zijn buckethead's solos (vooral eindsolo's) echt een van zijn beste ooit.
De nummers zijn inderdaad erg gitaargeorienteerd, het is ook echt ongelooflijk hoe de hoeveelheid gitaar-lagen alleen al zo fantastisch melodieus bij elkaar klinken.
Chinese Democracy begint zo langzamerhand m'n lievelingscd te worden;x.

Orpheo
27 november 2008, 01:34
Zeker gaatie' op zijn soloplaten helemaal los, zeker qua techniek, maar vind op deze CD de feel en de solo's binnen het nummer gelijk staan aan zijn beste solo-dingen.
Ik heb hier op m'n speaker zon ''3D Audio'' knop en als je die uitzet valt het mid/hoog van de slagpartijen heel erg weg en hoor je de leads en solo's HEEL duidelijk, en qua techniek zijn buckethead's solos (vooral eindsolo's) echt een van zijn beste ooit.
De nummers zijn inderdaad erg gitaargeorienteerd, het is ook echt ongelooflijk hoe de hoeveelheid gitaar-lagen alleen al zo fantastisch melodieus bij elkaar klinken.
Chinese Democracy begint zo langzamerhand m'n lievelingscd te worden;x.

ja ik begin dat ook te denken. ik kan me voorstellen dat als je niet (echt) bekend bent met buckethead, je het niet hoort dat 't van hem is maar ik hoor echt in bijna alle grote solo's zijn kenmerk. het is zo duidelijk, zo aanwezig. als je crime scene slunk kent, is deze plaat een feest der herkenning, nietwaar Timo?

Michael AE
27 november 2008, 02:06
Ik heb hem net gekocht en moet wel zeggen dat ik het geen slechte plaat vind, maar ik mis absoluut de feel van de eerdere platen. Er is ook wel een enorm verschil tussen een plaat met click en loops inspelen en gewoon lekker alles met z'n allen in 1 keer op de band raggen met wat overdubs hier en daar. Dat laatste past in mijn opinie veel meer bij Guns 'n Roses. Ik mis Slash zijn ballen en de groove van de oudere platen. Helaas moet ik wel stellen dat Velvet Revolver ook niet echt mijn ding is. Wat dat aangaat was de combi Slash/Axl wel echt G 'n R voor mij.

Nee, deze plaat zal mijn cd-speler niet zo vaak halen als het oudere werk en dat is geen fanboy gezeik van mijn kant. Ik stond echt helemaal open voor een G 'n R met mijn grote vriend Bumblefoot, maar ik mis toch de frasering en de pure soul van Slash z'n gitaarspel in combinatie met de mega-vette ritme sectie van Duff/Izzy/Matt/Adler en de magistrale stem van Axl. (En dan het liefst ZONDER AUTOTUNE AUB!!!!)

Orpheo
27 november 2008, 16:13
Ik heb hem net gekocht en moet wel zeggen dat ik het geen slechte plaat vind, maar ik mis absoluut de feel van de eerdere platen. Er is ook wel een enorm verschil tussen een plaat met click en loops inspelen en gewoon lekker alles met z'n allen in 1 keer op de band raggen met wat overdubs hier en daar. Dat laatste past in mijn opinie veel meer bij Guns 'n Roses. Ik mis Slash zijn ballen en de groove van de oudere platen. Helaas moet ik wel stellen dat Velvet Revolver ook niet echt mijn ding is. Wat dat aangaat was de combi Slash/Axl wel echt G 'n R voor mij.

Nee, deze plaat zal mijn cd-speler niet zo vaak halen als het oudere werk en dat is geen fanboy gezeik van mijn kant. Ik stond echt helemaal open voor een G 'n R met mijn grote vriend Bumblefoot, maar ik mis toch de frasering en de pure soul van Slash z'n gitaarspel in combinatie met de mega-vette ritme sectie van Duff/Izzy/Matt/Adler en de magistrale stem van Axl. (En dan het liefst ZONDER AUTOTUNE AUB!!!!)

precies dat wat jij zegt vind ik juist de redenen dat deze plaat zo lekker is. ik denk niet dat axl ooit dit had voor elkaar kunnen krijgen met slash. Ik vind trouwens niet dat slash een lekkere sound heeft, om maar te zwijgen over goed gitaarspel, techniek of ballen. Ik vind dat Axl's muziek, wat hij in zijn hoofd, veel beter tot zijn recht komt met dhr. buckethead. Ik draai deze plaat non stop de hele week. Sommige songs vind ik met de keer dat ik ze hoor beter worden. De vette ritmesectie is nu overgenomen. Ik vind dat degenen die 'm niet echt lekker vinden klinken, nog steeds teveel met 'appetite' in hun hoofd zitten. ik zie deze plaat niet als guns n roses, maar als een soloproject van axl en buckethead, waar bij toeval de naar GnR op staat.

kassie
1 december 2008, 14:34
precies dat wat jij zegt vind ik juist de redenen dat deze plaat zo lekker is. ik denk niet dat axl ooit dit had voor elkaar kunnen krijgen met slash. Ik vind trouwens niet dat slash een lekkere sound heeft, om maar te zwijgen over goed gitaarspel, techniek of ballen. Ik vind dat Axl's muziek, wat hij in zijn hoofd, veel beter tot zijn recht komt met dhr. buckethead. Ik draai deze plaat non stop de hele week. Sommige songs vind ik met de keer dat ik ze hoor beter worden. De vette ritmesectie is nu overgenomen. Ik vind dat degenen die 'm niet echt lekker vinden klinken, nog steeds teveel met 'appetite' in hun hoofd zitten. ik zie deze plaat niet als guns n roses, maar als een soloproject van axl en buckethead, waar bij toeval de naar GnR op staat.

ja het was idd beter geweest als Guns n' Roses nu een andere naam had gekregen. Dan was de CD veel beter waardeerbaar geworden. Nu ben je automatisch geneigd om te vergeleken naar eerdere pareltjes uit het verleden. Terwijl je eigenlijk naar een grote overgeproduceerde brei van allerlei sessie muzikantjes zit te luisteren. Shredding hoort niet bij GnR, opera hoort bij Queen, Er zit geen lijn in het hele album. T is een industrieel zielloos pareltje. Helemaal te gek hoor, maar durf het dan geen Guns n' Roses meer te noemen maar 'Axl Rose en de step in band' ofzo. Maar als wel geaarde fan is het me nu ook duidelijk geworden waar slash, buckethead en bumblefoot tegen over elkaar staan muzikaal gezien. Een stelletje notenpoepers maken nog geen mooie muziek en mooie composities iig. Ik dacht dat Axl een hele verbetering voor ogen had toen hij de rest uit de band dwong, maar 't is gewoon een flop. En dat na 16 jaar.

HaroldA
1 december 2008, 14:37
Ik dacht dat Axl een hele verbetering voor ogen had toen hij de rest uit de band dwong, maar 't is gewoon een flop. En dat na 16 jaar.

Gisteren op de heenweg naar een optreden in Volkel de CD met de band eens beluisterd/doorgenomen.

We hebben zeker gelachen! :seriousf: Maar dat was denkik niet de bedoeling van Axl ;)

kassie
1 december 2008, 14:46
Gisteren op de heenweg naar een optreden in Volkel de CD met de band eens beluisterd/doorgenomen.

We hebben zeker gelachen! :seriousf: Maar dat was denkik niet de bedoeling van Axl ;)

haha zo verging het mij ook, eerst lachen, daarna dacht ik 'wat triest', daarna hopeloos zoeken naar nog enige smaakvolle nummers waarbij alle intro's direct overgeslagen werden, op een gegeven moment vast houden aan nummers die nog enigzins te pruimen zijn maar al snel beginnen te vervelen, en dan de conclusie. Tja, dit was het hoofdstuk Guns n' Roses, time to move on. Meesterlijke Job van Axl trouwens, om de hele wereld 16 jaar lang voor de gek te houden.

TimoSomers
1 december 2008, 21:29
ja het was idd beter geweest als Guns n' Roses nu een andere naam had gekregen. Dan was de CD veel beter waardeerbaar geworden. Nu ben je automatisch geneigd om te vergeleken naar eerdere pareltjes uit het verleden. Terwijl je eigenlijk naar een grote overgeproduceerde brei van allerlei sessie muzikantjes zit te luisteren. Shredding hoort niet bij GnR, opera hoort bij Queen, Er zit geen lijn in het hele album. T is een industrieel zielloos pareltje. Helemaal te gek hoor, maar durf het dan geen Guns n' Roses meer te noemen maar 'Axl Rose en de step in band' ofzo. Maar als wel geaarde fan is het me nu ook duidelijk geworden waar slash, buckethead en bumblefoot tegen over elkaar staan muzikaal gezien. Een stelletje notenpoepers maken nog geen mooie muziek en mooie composities iig. Ik dacht dat Axl een hele verbetering voor ogen had toen hij de rest uit de band dwong, maar 't is gewoon een flop. En dat na 16 jaar.

Ik denk dat het onderhand wel duidelijk is dat jij Slash prefereert tegenover Buckethead en de andere zogenaamde 'notenpoepers'.
En leer de woordjes ' ik vind ' te gebruiken ipv. ' het is '.

De Beer
2 december 2008, 13:55
Ik was wel aangenaam verrast eigenlijk. Ik had me nooit verdiept op de gelekte demo's ed.
Nee het is geen appitite, maar dat waren de use your illusions ook niet.
Die had ik laatst weer eens op gezocht en daar staat naast de grijs gedraaide singles ook een hoop minder werk op.(ook pareltjes)

Maar goed Chinese Democratie is van een heel ander soort had idd geen GNR op hoeven staan.
Geen gedateerde overgeorkestreerde drieluiken waarvan de zenders die beste nooit draaien. Daar was ik wat bang voor omdat dat natuurlijk toen de grote Axl show was.

Ik vind het wel verfrissend, In europa heeft/had de gemiddelde niet gitarist nog nooit van Bumblefoot of Buckethead gehoord voor dat Axl ze inlijfde, mijzelf incluus en ik ben van het gitaar werk wel erg gecharmeerd.
Ik moet nog wel effe wennen aan die sweeps en shreds, en die kennen we nu ook wel. Maar die rare buckethead dingen vind ik erg cool.

Axl heeft maar mondjes maat het scheerapparaat in zijn keel aan staan en dat vond ik wel jammer. Hij gaat qua stem niet helemaal los, het zal hem allemaal wat moeilijker af gaan denk ik of hij heeft te veel les gehad.

De achtergrond zang mist ook een hoop, (Shannon Hoon is natuurlijk dood, dat scheelt al) maar daar mist het een en ander.
Op de UYI albums staan een hoop 2 stemmige partijen die beide door Axl zijn gezongen(al dan niet met die van Hoon oa) en dat vond ik altijd wel tof.

Mijn Conclusie: Leuke interressante (gitaar freak)plaat, en Axl Rose mag de zang doen en dat doet hij niet onaardig!
My 5c

gabriel
2 december 2008, 22:20
ik vind het echt een belachelijke k*t plaat.
zwaar overgeproduceerd, liedjes lijken nergens op, zang is zwaar bagger.

en dit van een ex-gnr fan

Marc Oblivian
3 december 2008, 11:44
Ik heb hem nu ook een paar dagen binnen en moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel een beetje een groeiplaat vind.
Best een goed album dus!
Niet zo goed als Appetite, maar ook niet echt te vergelijken, want het gaat hier om heel andere muzikanten, die ook hun eigen sound hebben.
Gelukkig maar: stel je voor als ze de oude Guns zouden proberen te imiteren...dat kan alleen maar slechter klinken naar mijn mening.
Desalniettemin hoop ik dat de oude formatie ook nog eens een album maakt, onder de naam Velvet Roses ofzo:-)

Pepe
3 december 2008, 12:44
Goed album, 4 x achter elkaar geluisterd en wordt steeds beter.

Ik snap die kritiek wel, je wil de oude Guns & Roses horen van 15 jaar geleden. Helaas, de muzikanten zijn doorgegroeid, de luisteraar is blijven steken.

Michael AE
3 december 2008, 18:00
Goed album, 4 x achter elkaar geluisterd en wordt steeds beter.

Ik snap die kritiek wel, je wil de oude Guns & Roses horen van 15 jaar geleden. Helaas, de muzikanten zijn doorgegroeid, de luisteraar is blijven steken.

Als er Guns 'n Roses op het hoesje staat, lijkt het me nogal wiedus dat er een hoop mensen zijn die een Guns 'n Roses plaat verwachten.

Bovendien had de oude G 'n R een chemie die je niet vaak tegenkomt en die op Chinese Democracy naar mijn mening niet te horen is.

En doorgegroeid? Wie dan? Axl?

Ik hoef helemaal geen 15 jaar oude gerecyclede troep te horen en ik zit al helemaal niet op een tweede Appitite te wachten. Wel hoor ik graag goede albums. Naar mijn mening is dit geen goed album en dat heeft niets te maken met "blijven steken" in het verleden.

Conclusie: Volgens mij snap jij de kritiek dus helemaal niet.

Hiddie
3 december 2008, 18:46
Is toch normaal dat vele mensen Slash een sleutelfiguur vinden en hem missen? Zijn solo's vol gevoel waren een grote bijdrage aan het succes. Ik hoor allemaal technisch perfecte dingen, maar ik heb bij de helft van de songs het gevoel dat al die perfect klinkende puzzelstukjes gewoon niet in elkaar passen. Ik stoor me gewoon aan het solowerk. Veel te snel gespeeld, zodat er weinig gevoel overblijft. Zoals op dat laatste rustige nummer. Verneukt heel die song voor mij.

Maar respect voor ieders mening en als je moe bent kruip je maar in je bed... Ik vind hem alleszins in verhouding pakken beter als de nieuwe Metallica.

En Velvet Revolver vind ik het ook niet...

MS

Dus jij prefereert kattengejak boven een dikke ouderwetse Metallica riff-fest? :rockon:

MichielClaessen
3 december 2008, 20:12
Ik zit het album nu voor de eerste keer te luisteren.
Eerste nummer klinkt voor mij als een mix van Velvet Revolver en Electric Six...

Pepe
3 december 2008, 20:58
Conclusie: Volgens mij snap jij de kritiek dus helemaal niet.

Het sloeg op de kritieken die een vergelijk maakten met de G&R van 15 jaar geleden. Of je deze cd wel of niet goed vindt is een kwestie van smaak lijkt me.

gabriel
3 december 2008, 21:03
helaas :-P
smaak heeft er niks meer mee te maken. iedereen die deze drek beluisterd en het wel ok vind tja, ik weet eigenlijk niet wat ik daar over moet zeggen.

het is jammer allemaal maar 'aan alle het goeie komt een end'

Michael AE
4 december 2008, 10:27
Het sloeg op de kritieken die een vergelijk maakten met de G&R van 15 jaar geleden. Of je deze cd wel of niet goed vindt is een kwestie van smaak lijkt me.

:chicken:

Oeps. Ik dacht even dat je het over ALLE kritieken had. Sorry. My bad. Ik neem alles terug.

kl1172
11 december 2008, 16:15
ik vind de plaat goed. Je kan het inderdaad niet zo gemakkelijk met de oude gnr vergelijken. Deze plaat heeft voor mij bijna een "pop" feel over zich, waarschijnlijk door de doorgedreven productie. De oude Gnr had meer een "in your face" gevoel. Toen wilden ze iedereen een 'sjot' onder de kont geven en nu voel ik een ietsjes gematigdere aanpak. Het is een album met toch een aantal catchy nummers voor mij, zo zie je maar Axl kan best nog wel een song schrijven. Er staat weliswaar geen nieuwe November Rain op, maar de mensen die meerdere meesterwerken in hun leven hebben geschreven kun je ook op 1 hand tellen.

De oude GnR klonk wel authentieker, "echter" maar misschien is dit een meer hedendaagse sound en de oude GnR sound zou misschien wat gedateerd klinken tussen al het jonge geweld. (dju, ik begin toch ook oud te worden). Ik vind dit toch beter dan wat de andere bandleden buiten GnR hebben gemaakt, zelfs Velvet Revolver.

Ik was ook verbaasd over hoe goed Axl zijn zang nog is, had echt gedacht dat ie niet meer in zijn hoogste registers kon uithalen, maar hij klinkt erg sterk. Ik zou zeggen dat zijn bereik nog quasi hetzelfde is als 20 jaar geleden (excuseer als mijn gehoor niet tot op de hertz nauwkeurig is), wat toch niet alle vocalisten na zo'n carrière kunnen zeggen. Zeker als je zoals Axl bijna constant een "geraspte" stem bovenhaalt.

Het gitaargeweld op deze plaat is soms erg gaaf en slechts op 1 of 2 stukjes denk ik van hier had slash toch net iets beters neergelegd (bij tragere licks/solo's). De hypertechnische gitaarwerkjes storen de liedjes wonderwel niet, ze zijn erg goed verwerkt tot een deel van de songs en niet het "shredstukje" dat in de song is geworpen.

Blijkbaar is het een love it or hate it album als je hier de meningen er op na leest. Natuurlijk 14 jaar of hoe lang was het nu weer is natuurlijk veel te lang voor zo'n plaat maar ik ben er toch fan van. Had dat niet verwacht voor ik het album beluisterd had wegens wat vooroordelen tegen Axl.

Ik hoop toch stiekem op een reunie natuurlijk. Want live kan de nieuwe GnR de oude GnR nummers iets minder goed brengen vind ik, Axl zingt ze nog steeds erg lekker, maar meestal loopt het een beetje mis in de solo's, dan mis ik Slash zijn iets simpelere maar meer gevoeligere en meer gepaste aanpak, op die momenten is er echt geen geshred nodig in mijn opinie.

Stratman70
14 december 2008, 13:25
Verrassende plaat!

Hey...zingt Geoff Tate van Queensryche af en toe op dit album? Oh nee, het is toch Axl Rose. ;)