PDA

View Full Version : Super light/ Custom light snaren



toon-
11 oktober 2008, 20:20
Hey

Vandaag mijn (nog tamelijk nieuwe, dus nog niet zó vaak bespeelde) gitaar weer gaan afhalen na een afstelbeurt. Ik heb het altijd moeilijker gehad om op deze gitaar alternate picking te doen op de lage E dan op mijn oudere gitaar. Ik dacht dat ik gewoon nog even moest wennen, maar vandaag zag ik dat op de nieuwere gitaar 'Super light' snaren staan en op mijn oudere 'Custom light'.
Super Light .009 .011 .016 .024w .032w .042w
Custom Light .009 .011 .016 .026w .036w .046w

Veel verschil zit hier niet in, maar ik denk toch dat het daarmee te maken heeft, kan dit? Dan heb ik wel een probleem want mijn gitaar is net afgesteld naar die 'Super light' snaren en ik heb geen zin om ze weer binnen te brengen en weer te moeten betalen. Of maakt dat kleine verschil tussen die 2 diktes snaren niet uit qua afstelling?

Alvast bedankt en ik hoor jullie antwoord graag :)

Danieldg
11 oktober 2008, 20:21
Dat verschil valt wel te verwaarlozen denk ik. Pas vanaf grotere verschillen in dikte zal je hem moeten bijstellen.

toon-
11 oktober 2008, 21:07
Ik vind vooral dat de 3 laagste snaren zo losjes hangen, er zit minder spanning op. Ik denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat die 3 snaren dunner zijn bij de 'Super light' snaren.

Mijn vraag is eigenlijk gewoon: maakt het kleine verschil tussen die super en custom light snaren uit qua afstelling? Of is het te verwaarlozen?
Het gaat om een gitaar met een Floyd Rose, misschien handig om te weten.