PDA

View Full Version : Ik kan geen keuze maken tussen de strat en de tele waar moet



Eric Clapton is God
4 maart 2003, 23:06
help!!!

sash
4 maart 2003, 23:07
Wat je eigen oren het best vinden klinken. Verschil in kwaliteit en bespeelbaarheid is er niet, dus je zal het toch echt op je eigen oren moeten af laten gaan. Ikzelf zou voor de strat gaan.

Mithrandir
4 maart 2003, 23:09
koop je eerst de een en over een tijdje de ander

Eric Clapton is God
4 maart 2003, 23:09
Ik vind ze allebei mooi, ik vind ze allebei lekker spelen maar ik kan er maar een betalen!

hoofd
4 maart 2003, 23:10
Hmmm...als je nou zegt tussen welke strat en welke tele je twijfelt, maakt het al wat makkelijker :smile:.
Overigens ga ik voor de tele, tele all the way man! :grin:

sash
4 maart 2003, 23:14
Nou ik zie dat je al een strat hebt, dan lijkt de beste keus voor jou de tele.

Eric Clapton is God
4 maart 2003, 23:14
ik heb een budget van 1200 euro, ik heb al een mooie amsrs strat gezien (nieuw) en een mooie tele stnd rond de 1000.

Eric Clapton is God
4 maart 2003, 23:28
eh sorry ik bedoel op het oog

andy
5 maart 2003, 00:06
oorspronkelijk was de strat toch de sierlijke solo gitaar en de tele het werkpaard, dus meer als slag te gebruiken???
correct me if i'm wrong. maar als het zo is...dan weet je het wel

hoofd
5 maart 2003, 00:14
ehhh...nee, dan weet je het niet. Dan ben je eigenlijk nog geen steek verder.
De tele en de strat hebben gewoon een compleet ander geluid, dus zowel de solo's als de slag zijn erg verschillend van geluid.

En bovendien, waarom zou je een gitaar kopen puur omdat men hem van oorsprong ziet als een solo of als een slaggitaar? Het gaat er toch gewoon om of het lekker klinkt (tele) en lekker speelt (tele) en er mooi uitziet(tele!!)? Wat je er verder ook op speelt, solo of slag, het gaat om het geluid en de bespeelbaarheid.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: mtlhead op 2003-03-05 00:18 ]</font>

Neals
5 maart 2003, 00:27
een tele kan je best voor solo's gebruiken hoor..

Je gaat naar de winkel om een gitaar te kopen... niet om een solo of slaggitaar te kopen

Shay
5 maart 2003, 01:01
Ik ben zeer tevreden met mijn strat en zelfs met mijn ibanez rx40 .. maar toch wil ik een telecaster hebben vanwege de onmisbare karakteristieken die je alleen uit een originele telecaster haalt. Daarom vind ik ook zonde als gitaristen een humbucker erin gooien!!

Ik wil ze allebei !! :grin: .. Ik heb gister een 5 sn Samick bas gehaald hehehe had ik bonje gekregen met mijn vriendin omdat ik 6 mnd geleden al een Blade had gehaald voor 2200 euro .. nu weer een voor 350 euro (wel actieve bas heheh).. ik heb geen tactieken meer om mijn vriendin over te halen voor een tele ?? jullie suggesties???

Serefingers Super Aldi
5 maart 2003, 07:57
Geef haar een Tarzan.

Kjiratsiekoedel
5 maart 2003, 08:39
Op 2003-03-04 23:14, schreef Eric Clapton is God:
ik heb een budget van 1200 euro, ik heb al een mooie amsrs strat gezien (nieuw) en een mooie tele stnd rond de 1000.


Koop 2e hands een USA strat en voor het geld dat je over hebt koop je een mex tele. Kan natuurlijk ook andersom.

Of je gaat naar een winkel en koopt een mex strat en mex tele in een koop. Misschien willen ze dat wel doen voor €1200.

Rutger
5 maart 2003, 08:59
Ik vind (let wel:ik vind) een stratocaster meer voor het subtiele werk en de mooie ronde tonen. De telecaster kun je wat meer misbruiken zeg maar, hij bijt wat meer en is wat beter in het rockwerk. Al hoewel SRV er ook wat van kon op zn strat.

Dus als je meer van het subtiele werk houd kun je voor de strat gaan, voor de felle sound kun je beter een tele kopen.

Eric Clapton is God
8 maart 2003, 02:59
ok guys thanx, ik die paar dingen in overweging nemen!

piezo
8 maart 2003, 09:55
De tele is de ultieme rockgitaar, mits je clean en met eindversterkervervorming speelt. En wat de Tele als sologitaar betreft, bijna alle solo's op de Led Zeppelin platen werden door Jimmy Page op een telecaster gespeeld. Live speelde hij ze op een Les Paul.

telecastermaster
8 maart 2003, 12:11
Telecaster!!!!!!!!!

Deze gitaar is zo veelzijdig en zoveel meer 'soul'vol dan een strat.

Bovendien iedereen speelt toch al op een strat :wink:

Kjiratsiekoedel
8 maart 2003, 12:26
Koop een Mex strat en een Mex tele. 2e hands, het geld dat je over hebt, koop je ijsjes voor of nieuw PU's.

Horus
8 maart 2003, 13:13
Met een beetje geluk kan je ook wel misschien 2 tweedehandse usa gitaren vinden. Maar anders zou ik gewoon gaan voor wat je 2de hands kan vinden. Ik ben zelf meer een strat man maar er worden vaak genoeg usa strats en teles voor rond de 600 euro aangeboden op gitaarmarkt of marktplaats.