PDA

View Full Version : 7 stringers, unite!



gimiel
11 oktober 2008, 20:08
Misschien een beetje onbeschaamd op een fantastisch gitaarforum als dit (wil er natuurlijk niets afdoen), maar speciaal voor de 7-snarigen onder ons heb ik de volgende hyve aangemaakt:

http://eensnaartjemeer.hyves.nl

Just to let you know ;)

budje
11 oktober 2008, 20:16
dan word het nu wachten op

twee snaren minder (sommige bassisten)
een snaar minder (sommige bassisten en mensen met een Scott Ian signature van een paar jaar terug)
Evenveel snaren als jij maar dan dikker (voor 6 snarige bassisten)
4 snaren meer (10 snarige gitaar)
6 snaren meer (12 snarige gitaar)
twee snaren minder maar geen bas (cello's en ukelele's)
twee snaren meer (mandoline)

Anders Destium
11 oktober 2008, 20:26
Spam!

Ik ben het tweede lid, gaat hard :hippie:

Soulflyhigh
11 oktober 2008, 20:30
BAM ik ben nummer 3 :) Brons voor mij!

gimiel
11 oktober 2008, 20:31
Het gaat natuurlijk niet om het aantal snaren opzich. Dan zou je net zogoed een hyve kunnen maken voor alle gitaristen die houden van een rode gitaar.

De meesten onder ons weten dat de zeven-snarige gitaar een spectrum aan nieuwe muziekstromingen heeft voortgebracht door de creatieve manier waarop mensen de extra mogelijkheden hebben toegepast. Daarbij hoef je niet eens direct aan Korn te denken, maar ook aan jazz-toepassingen etc. Uiteraard valt hetzelfde te zeggen voor de 6 snarige bas of ieder andere niet-6 snarig instrument, maar dat is inderdaad een verhaal apart.

Het idee is om ideeen uit te gaan wisselen over de toepassing ervan, opnames uit te wisselen, specifieke (on)mogelijkheden te bespreken, versterkers die meer of minder geschikt zijn voor het veranderde frequentiebereik, alternatieve tunings, nieuwe fingerings die mogelijk worden, of juist onmogelijk worden, enz enz enz.

...maar als je behoefte hebt aan hyves voor andersoortige niet-6snarigen, dan houd ik je natuurlijk niet tegen!

...Kijk! Goed bezig... ben benieuwd.

budje
11 oktober 2008, 20:52
Het gaat natuurlijk niet om het aantal snaren opzich. Dan zou je net zogoed een hyve kunnen maken voor alle gitaristen die houden van een rode gitaar.

De meesten onder ons weten dat de zeven-snarige gitaar een spectrum aan nieuwe muziekstromingen heeft voortgebracht door de creatieve manier waarop mensen de extra mogelijkheden hebben toegepast. Daarbij hoef je niet eens direct aan Korn te denken, maar ook aan jazz-toepassingen etc. Uiteraard valt hetzelfde te zeggen voor de 6 snarige bas of ieder andere niet-6 snarig instrument, maar dat is inderdaad een verhaal apart.

Het idee is om ideeen uit te gaan wisselen over de toepassing ervan, opnames uit te wisselen, specifieke (on)mogelijkheden te bespreken, versterkers die meer of minder geschikt zijn voor het veranderde frequentiebereik, alternatieve tunings, nieuwe fingerings die mogelijk worden, of juist onmogelijk worden, enz enz enz.

...maar als je behoefte hebt aan hyves voor andersoortige niet-6snarigen, dan houd ik je natuurlijk niet tegen!

...Kijk! Goed bezig... ben benieuwd.

maar eigenlijk benje nu dus gewoon aan het proberen klanten weg te lokken van iemand anders :) Da's aardig!

gimiel
11 oktober 2008, 21:02
maar eigenlijk benje nu dus gewoon aan het proberen klanten weg te lokken van iemand anders :) Da's aardig!
Het is zeker niet mijn bedoeling om 'klanten' weg te lokken. Het hoeft toch geen 'of/of' verhaal te zijn? Nogmaals, ik wil niemand voor het hoofd stoten, gewoon een extra platvorm bieden voor 7 stringers specifiek.

...maar als mensen er aanstoot aan nemen, dan mag de post wat mij betreft verwijderd worden. Maar heb geen commerciele doelstellingen ofzo, dus het woord 'klanten' is wat mij betreft totaal niet van toepassing. Enkel goed bedoelde insteek.

Gitaar4LifeDude
11 oktober 2008, 22:06
niks aantrekken van dat eeuwige gezanik op dit forum hoor, prima plan die hyve. óveral is een hyve van, waarom zou dit dan niet prima zijn?

Anders Destium
11 oktober 2008, 22:12
maar eigenlijk benje nu dus gewoon aan het proberen klanten weg te lokken van iemand anders :) Da's aardig!

Eigenlijk ben je nu ontzettend aan het miepen en zeiken. Initiatief moet IMO beloond worden in plaats van gestraft. Wie weet word je een wat mindere tight-ass als je ook een 7-string koopt :hippie:Fat bottomed girls make the rocking world go round :)

budje
12 oktober 2008, 00:16
Eigenlijk ben je nu ontzettend aan het miepen en zeiken. Initiatief moet IMO beloond worden in plaats van gestraft. Wie weet word je een wat mindere tight-ass als je ook een 7-string koopt :hippie:Fat bottomed girls make the rocking world go round :)


koop een 12 snarige net als ik... je komt er 5 tekort!!!

(En complimenten voor je taalgebruik. Kleuter. :satisfie: )

edit: bijna de knipoog vergeten, moet ik over de knie straks!!

almarvk
12 oktober 2008, 11:46
Gitaarnet heeft al z'n eigen Hyves, en dit valt volledig buiten het forum.

Vragen? -> PM!