PDA

View Full Version : slechte snaren?



xantrax
4 maart 2003, 21:53
Ik had een tijdje geleden nieuwe snaren gekocht, GHS boomers .010'ers, en na een weekje sprong er eentje. Gelukkig had ik m'n oude snaren nog dus kon ik die er voorlopig terug opleggen, maar een tijdje later sprong er weer een, en dat bleef zo doorgaan tot al m'n oude snaren er terug oplagen :S. Ik snap er zelf niks van, zijn dit misschien slechte snaren?

staartmans
5 maart 2003, 09:53
Boomers zijn op zich geen slechte snaren, er spelen een aantal andere factoren een rol.

Springen er vaker snaren van je gitaar, en zo ja, welke? Het kan er mee te maken hebben dat de brug of de kam braampjes heeft. Door zo'n braampje kan de snaar er in vast trekken en breken omdat er meer spanning op staat. Ook de dikte of de structuur van snaren kan daar nog mee te maken hebben. Kijk er ff naar.
Greetz, Martino!

xantrax
5 maart 2003, 10:16
Nope, het zijn alleen die boomers die gesprongen zijn, mijn vorige snaren zaten op m'n gitaar toen ik ze kochtte dus ik weet niet welke dat zijn. En ik heb eens gekeken naar de brug en de kam maar het ziet er daar allemaal mooi gladjes uit.
Zou het kunnen dat ik net een pakje snaren had gekocht die van slechte kwaliteit waren?

franci
5 maart 2003, 13:18
Een pakje slechte snaren, dat is mij ook al overkomen.Maar het kan ook zijn dat je de niet de juiste snaren hebt voor het genre dat je speelt. Zo heb ik het zelfde gehad met ernie ball snaren en met de elexir snaren die vrij duur zijn.Nu speel ik met dadario 010, en geloof me vrij ik hang graag de beest uit op een gitaar.Dus probeer het nog eens met dezelfde soort, en moest het weer niet lukken schakel dan gewoon over op een ander merk.Het is de beste leerschool in het testen van snaren, iedereen heeft zo zijn eigen merk het is net zoals de gitaar zelf.

staartmans
5 maart 2003, 13:19
brakke snaren is idd mogelijk. Ook de wikkeling van de snaar kan nog uitmaken in combinatie met je aanslag.
Ik speel zelf al jaren op Ernie Ball Slinkys' (van Slayer tot Vivaldi etc) en ze breken zelden. Blijven redelijk lang op toon. Gewoon blijven zoeken en proberen tot je gevonden hebt wat je nodig hebt.

Succes! Martino!