PDA

View Full Version : Mijn nieuwste aankoop



Falconer67
11 oktober 2008, 12:16
Een 20 anniversary Ibanez RG550MXX Desert yellow.
Wat speelt deze gitaar lekker !! Gemaakt door het J-craft team van Ibanez.
En er zijn er maar 1987 van gemaakt in 3 kleuren,waarvan ik dit toch wel de mooiste kleur vindt. Heb deze gekocht ipv een Ibanez Jem 555, die kan in de verste verte niet tippen aan deze RG, onvoorstelbaar want ze zijn nagenoeg even duur.

http://i208.photobucket.com/albums/bb210/falconer67/IbanezRG550-MXX.jpg

Pepe
11 oktober 2008, 12:26
Nou, da's mooi, gefeliciteerd.

Maar als je dan toch een verjaardag viert, waarom dan niet gelijk de full monthy? Ik zie dan toch liever de originele met monkeygrip en pyramids. Tis nou toch een beetje een un-pimped 777, dat heeft zo'n RG toch niet nodig zou je zeggen.

peter_heijnen
11 oktober 2008, 12:33
waarom dan niet gelijk de full monthy? Ik zie dan toch liever de originele met monkeygrip en pyramids.
Volgens mij moet je dan niet de pyramids maar de gifgroene hebben.

Ik heb de roze gehad, kwam ik dan mee aanzetten op het conservatorium en viel een van de conservatieve docenten bijna flauw toen ik dat ding uitpakte. Was een erg fijne gitaar.

Gefeliciteerd met die rg, die zal een hoop plezier opleveren!

(>',')>
11 oktober 2008, 12:34
Ik vind hem echt mooi maar alleen de dots niet echt en ik heb zowiezo meer met rosewood. :p

barno
11 oktober 2008, 13:23
had steve fosset deze gitaar maar bij gehad. Hadden ze 'm zo gespot vanuit de lucht.

niet my cup of tea maar congrats !

Falconer67
11 oktober 2008, 13:46
Nou, da's mooi, gefeliciteerd.

Maar als je dan toch een verjaardag viert, waarom dan niet gelijk de full monthy? Ik zie dan toch liever de originele met monkeygrip en pyramids. Tis nou toch een beetje een un-pimped 777, dat heeft zo'n RG toch niet nodig zou je zeggen.

Op dit model is de 777 gebaseerd, de RG is het originele model en die hebben ze met alle toevoegingen de 777 genoemd.

nerdyrockstar
11 oktober 2008, 13:58
owja, tis idd een mooie kleur :O:D geel is in tegenwoordig he :P

vulvasonic
11 oktober 2008, 14:13
Endatteme....... :cooler:

Pepe
11 oktober 2008, 14:17
owja, tis idd een mooie kleur :O:D geel is in tegenwoordig he :P

U doelt op mij? Ja, ik beken.

@ Peter, de originele 3 jems hadden toch allen pyramids?

@ Falconer, hoe zit dat dan? De jem is toch origineel niet van Ibanez?

macwilliams
11 oktober 2008, 16:30
Ferrie nais en zulks :cooler:

Bram+
11 oktober 2008, 17:15
Op dit model is de 777 gebaseerd, de RG is het originele model en die hebben ze met alle toevoegingen de 777 genoemd.
De JEM is tegelijk met de huidige RG-vorm gelanceerd en de 1987 RG550 (de 'allereerste' moderne RG) werd juist gezien als een goedkopere uitgeklede versie van de JEM i.p.v. andersom.
Misschien dat het model al ergens in een schetsboekje bestond voordat men besloot dat het de Vai-signature werd, maar het is in ieder geval niet zo dat de RG in zijn huidige vorm al verkrijgbaar was en vervolgens in 1987 een aangepaste versie als JEM op de markt verscheen. Alle Pre-'87 RG's/Roadstars hebben namelijk een andere vorm en de afkorting 'RG' werd volgens mij ook pas in 1986 geïntroduceerd.


Anyway, vette gitaar!

Bram+
11 oktober 2008, 17:28
@ Falconer, hoe zit dat dan? De jem is toch origineel niet van Ibanez?
Afgezien van het feit dat het natuurlijk gebaseerd is op andere strat/superstrat-modellen en de specs verzonnen zijn door S. Vai, is het ontwerp van de gitaar 100% Ibanez. De gitaren die in eerste instantie JEM heetten (de Despagni JEMs) en waar Steve de naam vandaan heeft, lijken niet op de Ibanez.

peter_heijnen
12 oktober 2008, 00:25
@ Peter, de originele 3 jems hadden toch allen pyramids?
Oh wat ongelofelijk dom van me, natuurlijk is dat zo. Ik dacht ondanks jouw correcte beschrijving toch aan die flowerpattern, vlaag van verstandsverbijstering denk ik, excuses! :)

Roro92
12 oktober 2008, 00:28
RG550's zijn tof :cooler:.

pannekoek
12 oktober 2008, 00:32
ik vind het een heeeeeeeeele gafe gitaar iig! :rockon:

toneblo
12 oktober 2008, 08:35
De kleur alleen al verplicht je nu ook om briljant gitaar te spelen.....





...anders sta je toch een beetje voor aap op het podium, niet dan?

Verder, echt wel een goed gitaar, veel plezier dude!

RobertoL
12 oktober 2008, 09:43
Mooie gitaar in een mooie kleur. Opvallend!

interessander
12 oktober 2008, 11:07
Altijd mooi een DY! Ik ben zelf een gelukkige eigenaar van de twee andere uit deze serie, maar dan de oudjes, die kunnen ook altijd nog prima meedoen.
IK kan me voorstellen dat hij in vergelijking met een JEM 555 beter is, maar dat is dan ook een low budget JEM.

budje
12 oktober 2008, 11:13
Dat is nogeens een kleur voor echte mannen :jam:

en niemand zal snel je koffer proberen te jatten!!