PDA

View Full Version : speaker conecting probleempje : welke output ( foto's bijgepost )



bagheera
11 oktober 2008, 12:09
Het gaat dus om een koch multitone II op een framus 2X12
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSC03177.jpg

het eerste cabinet dat ik gebruikte was een marshall 1922 ( 2x12) en daar kon ik kiezen tussen 2 inputs
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSC03179.jpg

er staat geschreven

Marschall aplification
mono input
england 150 RMS 8 Ohms

richt input left input
16 ohms ------------------- 16 Ohms
stereo 75/ CH

en dan dit is de foto van de achterkant bij de outputs van mijn multitone II
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSC03174.jpg

ok welke moet ik nu gebruiken want als ik het verkeerd doe kan het wel eens flink fout gaan

EDIT: want de framus heeft maar een input

dank u

CasB
11 oktober 2008, 12:22
Hoeveel Ohm is de Framus cab?

Mr.Fingers
11 oktober 2008, 12:31
Kan je met een multimeter niet meten wat de impedantie van het cabinet is? Volgens een forum zou dit 16Ohm moeten zijn, maar meet het voor de veiligheid na (lastig dat er op die site absoluut NIETS te vinden is, heb je toevallig geen manual meegekregen bij aanschaf?)

bagheera
11 oktober 2008, 13:42
Kan je met een multimeter niet meten wat de impedantie van het cabinet is? Volgens een forum zou dit 16Ohm moeten zijn, maar meet het voor de veiligheid na (lastig dat er op die site absoluut NIETS te vinden is, heb je toevallig geen manual meegekregen bij aanschaf?)
geen manual en op de site manuals in overvloed behalve van de cab's maar geen zorgen ik heb het erop gewaagd en het is in orde gekomen ik heb de output genomen met het bruine stikkertje onder ( zie foto )

En ik mag zeggen dat ding klinkt geweldig it bluw my mind

Mr.Fingers
11 oktober 2008, 13:45
kan zo'n ding "jazzy" klinken icm die ES175?

Mitch
11 oktober 2008, 14:07
er staat geschreven

Marschall aplification
mono input
england 150 RMS 8 Ohms

Leugenaar ;)


Hoeveel Ohm is de Framus cab?
Ghehehe, inderdaad geen onbelangrijke informatie. Je vertelt van alles en plaatst foto's, maar het belangrijkste sla je over. Als de Framus 8 ohm is: gewoon de 1x8 uitgang van de Koch prikken en idem voor 16. Het aantal inputs doet er niet toe op de speaker cab, je verbindt je cab toch sowieso maar met één speakerkabel. Vandaar dat je op de uitgangen van de Koch alleen moet kijken naar de 1x... vermelding.

bagheera
11 oktober 2008, 23:46
Leugenaar ;)


Ghehehe, inderdaad geen onbelangrijke informatie. Je vertelt van alles en plaatst foto's, maar het belangrijkste sla je over. Als de Framus 8 ohm is: gewoon de 1x8 uitgang van de Koch prikken en idem voor 16. Het aantal inputs doet er niet toe op de speaker cab, je verbindt je cab toch sowieso maar met één speakerkabel. Vandaar dat je op de uitgangen van de Koch alleen moet kijken naar de 1x... vermelding.
Het is een 8ohm cab

en @ mr fingers ik heb het wel jazzy laten klinken met een lag rx 100 ( nu niet bepaald een jazz gitaar eerder rock )

de es 175 heb ik ook geprobeerd en dat ging uitstekend.
Maar de top kan ook wel redelijk wat genres aan en dat zal er ook wat mee te maken hebben.