PDA

View Full Version : Beste gitaarsolo's



WiMo
11 oktober 2008, 12:02
Stem hier op je favoriete gitaarsolo (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/gitaarsolotop20.msnw)

:gitarist:

Pepe
11 oktober 2008, 12:09
.....en dan?

Joey Handsome
11 oktober 2008, 12:13
Waarom dit in 'Electrische gitaren' moet staan...??? Nogal kansloos topic ook.

KamikazaGuitar
11 oktober 2008, 12:50
OT: November Rain :hippie:

barno
11 oktober 2008, 13:17
beste gitaarsolo? fuck who cares. ain't no competition en als het dat al was, dat lijstje is beperkt tot meanstream hitjes. er zijn echt wel betere dingen

hesse
11 oktober 2008, 13:28
Waarom dit in 'Electrische gitaren' moet staan...??? Nogal kansloos topic ook.
Het moet idd naar een andere afdeling
Maar kansloos...? Ik denk dat het best leuk is als je niet weet wat te spelen en je wilt es een uitdaging aangaan. Natuurlijk faal je hierin want de ultieme solo is de life versie van Van Halen bij eruption. En zelfs als je via CD gaat: de solo uit Beat it krijg je ook niet gedaan hoor.
Anderzijds: gooi dit topic in de prullenbak!!! Ga lekker wat luisteren naar weetikveelwatjegraaghoort, rommel wat in lifesessies (oa Django Reinhart Festival in NY!) en probeer iets gelijkaardigs uit te vinden.

hesse
11 oktober 2008, 13:31
Oh, en waarom zijn het weer dezelfde als altijd :angry: Wij (majesteitsmeervoud) willen een Rory Gallagher ertussen zien of een John Dowland!!!

artnaz
11 oktober 2008, 14:16
Wederom een standaardlijstje, maar wat wil je dan? Je kan moeilijk alle nummers er in proppen. En dan nog zullen toch de populaire nummers het winnen (dus gewoon dit lijstje). Sowieso zijn al die lijsten "most popular XXX" in plaats van "Best XXX".

Anyway, Child In Time gestemd... :satisfie:

WiMo
11 oktober 2008, 17:17
Wederom een standaardlijstje, maar wat wil je dan? Je kan moeilijk alle nummers er in proppen. En dan nog zullen toch de populaire nummers het winnen (dus gewoon dit lijstje). Sowieso zijn al die lijsten "most popular XXX" in plaats van "Best XXX".

Anyway, Child In Time gestemd... :satisfie:

Nuja, ik vind dit wel een goede keuzelijst qua solo's, het is nogal moeilijk om ieder zen keuze erin te zetten want dan krijg je een lijst van 1000 nummers waar je niet uit kan kiezen.

Mijn favo: Comfortably Numb van PULSE

JipStoop
11 oktober 2008, 17:20
Smells Like Teen Spirit !


Nee serieus, ik vind Soothsayer van Buckethead een mooie solo (hij speelt het als enige gitarist, dat maakt het een solo toch?)

artnaz
11 oktober 2008, 17:32
Mijn favo: Comfortably Numb van PULSEMja, ik heb het niet zo met coverbands, helemaal niet met zo'n rare naam als "PULSE"!

:D

Mauriits
11 oktober 2008, 21:08
eagles hotel california !

Swaag
11 oktober 2008, 22:51
Nou, er staan nummers bij waarvan ik mij afvraag of je eigenlijk wel van een solo kunt spreken.. Ik zie een solo toch als meer dan 2 noten die even tussen couplet en refrein geperst zijn..

WiMo
12 oktober 2008, 10:26
Mja, ik heb het niet zo met coverbands, helemaal niet met zo'n rare naam als "PULSE"!

:D

8-)

De groep vergeten te vermelden is een serieuze fout ja, iedereen zal wel weten dat het om het PULSE-concert gaat van Floyd.

WiMo
12 oktober 2008, 10:27
Nou, er staan nummers bij waarvan ik mij afvraag of je eigenlijk wel van een solo kunt spreken.. Ik zie een solo toch als meer dan 2 noten die even tussen couplet en refrein geperst zijn..

Over welke nrs gaat het dan??

Swaag
12 oktober 2008, 11:34
Solo in Cinnamon Girl van Neil Young? Er zit een break in met 1 noot, maar om dat een solo te noemen.. Jethro Tull's Locomotive Breath, oké ik hoor een gitaar, maar zie dat meer als intro ter ondersteuning van de piano dan als solo.

Krikkeden 1ste
12 oktober 2008, 11:45
Zie ik goed dat de heer Paul Gilbert niet in de lijst staat?
Bijna al diegenen die wél in de lijst staan hebben gitaarles bij de Paul gehad, en diegenen die het niet kregen zouden er beter eens dringend langsgaan...:seriousf:

Om maar iets te kiezen: Eudaimonia Overture!

artnaz
12 oktober 2008, 11:55
Zie ik goed dat de heer Paul Gilbert niet in de lijst staat?
Bijna al diegenen die wél in de lijst staan hebben gitaarles bij de Paul gehad, en diegenen die het niet kregen zouden er beter eens dringend langsgaan...:seriousf: Ja joh! Hendrix, Blackmore, Page, Slash, Gilmour, May, SRV, Roads, Satriani, Malmsteen, Clapton, etc. Allemaal les gehad bij Paul Gilbert!

En de rest heeft het inderdaad wel nodig zeg, hoe kun je in godsnaam zo'n belachelijke solo als in Hotel California spelen zeg (om maar één voorbeeltje te noemen!!! :stop:

Zjef
12 oktober 2008, 12:37
Little Wing...

Pepe
12 oktober 2008, 13:08
ik wilde maar zeggen
ipv te stemmen op een lijstje van een willekeurige msn pagina die ook maar iets copy/paste van Guitar World en zo wat bezoek probeert te genereren,
het lijkt me veel relevanter om als gitaarforum zelf elke jaar een lijstje op te stellen.
En waarschijnlijk is de keuze ook veel breder en verassender.

Wat je ook nu stemt, Comfortably Numb en Stairway to heaven komen uiteindelijk toch op 1 en 2.

Krikkeden 1ste
12 oktober 2008, 18:17
Ja joh! Hendrix, Blackmore, Page, Slash, Gilmour, May, SRV, Roads, Satriani, Malmsteen, Clapton, etc. Allemaal les gehad bij Paul Gilbert!

En de rest heeft het inderdaad wel nodig zeg, hoe kun je in godsnaam zo'n belachelijke solo als in Hotel California spelen zeg (om maar één voorbeeltje te noemen!!! :stop:

Ken jij het woordje "ironie"??? :o
Hotel California belachelijk? Als jij het zegt...
Ik wou maar zeggen dat Gilbert ook in de lijst thuishoort, zeker als je ziet dat er anderen op staan die mij tonnen minder kunnen bekoren... :punk:

artnaz
12 oktober 2008, 18:20
Ken jij het woordje "ironie"??? :o
Hotel California belachelijk? Als jij het zegt...
Ik wou maar zeggen dat Gilbert ook in de lijst thuishoort, zeker als je ziet dat er anderen op staan die mij tonnen minder kunnen bekoren... :punk:Ironie is wat ik zei over Hotel California, wat jij zei kwam en komt nog steeds speels doch serieus over... :satisfie:

Krikkeden 1ste
12 oktober 2008, 19:40
Ironie is wat ik zei over Hotel California, wat jij zei kwam en komt nog steeds speels doch serieus over... :satisfie:

hmmm, is dat nu ironisch bedoeld?

WiMo
19 oktober 2008, 12:40
Nog tot zaterdag 25/10 stemmen (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/gitaarsolotop20.msnw)

Thundermane
19 oktober 2008, 12:49
Waar de hel staat Necrophagist - Ignominious and Pale?
En ik dacht dat het beste gitaarsolo's was... niet dus.

Hiddie
19 oktober 2008, 13:58
Waar de hel staat Necrophagist - Ignominious and Pale?
En ik dacht dat het beste gitaarsolo's was... niet dus.

Wie :???:




Nog nooit van gehoord...

Mr.Fingers
19 oktober 2008, 16:36
Beste solo? Dat moet wel die orkaan zijn die vanaf 3.58m begint!


http://nl.youtube.com/watch?v=4bUch5dveX0

WiMo
25 oktober 2008, 11:13
Ook hier bedankt voor de vele stemmen! Persoonlijk vindt ik het een prachtlijst :gitarist:

Hier vindt je de lijst (http://groups.msn.com/TijdlozeMuziek/gitaarsolotop20.msnw)

Pepe
25 oktober 2008, 11:56
Dat commentaar erbij.. "daarachter zijn wat verschuivingen" dat is pure radio nostalgie!

Mijn favoriet is toch " dat ternauwernood zich kan handhaven", die vind ik net iets lekkerder dan de "opmerkelijke daler" http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

HaroldA
25 oktober 2008, 12:34
Ik zie Tiamat - Gaia (http://www.youtube.com/watch?v=ozQZZAhwYn0) er niet tussen staan???

Oftewel: 'wat is ja favoriete nummer waar ook een gitaarsolo in zit?'