PDA

View Full Version : big muff probleem



reneding
10 oktober 2008, 23:24
vandaag plugde ik mijn ehx big muff in maar, toen ik hem intrapte ging het ledje aan maar er kwam geen geluid uit. iemand enig idee wat het kan zijn ? los contact, iemand iets soortgelijks ooit meegemaakt, krijg die schroefjes ook erg moeilijk los dus heb hem nog niet open gekregen..

Bernardduur
11 oktober 2008, 00:14
EHX is bekend om zn slechte draadverbindingen; een los draadje is een goede optie.

Fuhgawz
11 oktober 2008, 00:26
Yup, vooral veel problemen bij de schakelaar. Kijk daar eerst eens of alle verbindingen nog oke zijn.

reneding
11 oktober 2008, 01:48
had em even opengedraaid en zag niets opvallends, probeerde nogmaals en wonderbaarlijk deed hij het weer, weet alleen nog niet of dit eenmalig was of dat die het niet deed eenmalig was maarja hij doet het nu in iedere geval weer..

zoon van Piet
11 oktober 2008, 14:07
typisch EH.. dit is zoals ze zijn. Dat kun je onbetrouwbaar noemen - en dat is het ook. Maar het houdt het wel altijd spannend..
Tegen het pedaal schoppen wil wel eens helpen.. maar mijn favoriet blijft een gebedje zeggen voor het aansluiten..

Jorisch
11 oktober 2008, 14:53
volgens mij heb je de kabels er gewoon verkeerdom ingestoken (amp in IN en gitaar in OUT)

Sinner
11 oktober 2008, 15:24
Mijn Big Muff heeft soms (maar nooit te voorspellen wanneer) dat hij bijna geen geluid geeft al hij aan heeft gestaan en je'm dan uittrapt. Oplossing: weer aan en uit zetten. Werkt altijd (?!?!)