PDA

View Full Version : berken geschikt om de hiel iets op te hogen?



orreltak
10 oktober 2008, 21:22
ik heb een probleem met de actie van tussen mij snaren en hals.
die loopt te hoog op en de brug(zadels)staan plat op de body.

ik wil dus een strook van 2-3mm aan de hiel lijmen om de hals op te krikken.
heb nog wat berken restanten liggen.is het gunstig om dat te gebruiken ivm klank,resonatie en wat nog meer?


....en om nou a`dam op en af te rijden voor een strookje maplefineer is wel een beetje van de zotte.

Gearjunkie
11 oktober 2008, 18:34
Gewoon doen. Ik doe het zelf meestal met een stukje alu-tape, werkt ook goed.

barno
11 oktober 2008, 19:11
heb je nergens restje maple meer? anders kan je met de bovenfrees zelf een stukje fineer maken. heb ik al es gedaan, beetje een gedoe, maar het gaat goed.

Luigi
11 oktober 2008, 19:49
wat ook goed werkt is een stukje van een (oude) creditcard afknippen en dat gebruiken.

barno
11 oktober 2008, 20:03
wat ook goed werkt is een stukje van een (oude) creditcard afknippen en dat gebruiken.

dat zal wel werken maar zeker met de huidige bankencrisis lijkt me dit geen optimale oplossing ifv resonantie/sustain ...

GeofJackon
11 oktober 2008, 20:24
Hmm kan het niveau nog lager? :chicken:

knarf
11 oktober 2008, 20:42
Gewoon doen idd! Ik heb het eens gedaan met eiken, gewoon om een strakkere neck pocket te krijgen, en het ding heeft sustain dat het een aard heeft!

Maar ik vind het een goeie vraag. Ik gebruik ook liever (hard)hout dan plastic of alu.

Enra
11 oktober 2008, 20:54
Berken is prima. Hard en stabiel; en er wordt ook gereedschap van gemaakt.

barno
11 oktober 2008, 21:01
Hmm kan het niveau nog lager? :chicken:

en wat is nu precies jouw bijdrage in dit topic?

stijnkenens
11 oktober 2008, 22:39
Al eens geprobeerd je trushrod aan te spannen? Of juist te ontspannen, hangt ervan af wat voor iets er in je hals steekt.
Zo een plaatje onder je hiel lijkt mij vooral amateuristisch.
Heb het al een paar keer gezien, en meestal kon het er van tussen door enkel de halspen goed af te stellen.

Let op dat is niet iets dat je zo maar even doet, maar hier op het forum zal vast wel ergens een handleiding staan

stijn

Gearjunkie
12 oktober 2008, 10:33
Al eens geprobeerd je trushrod aan te spannen? Of juist te ontspannen, hangt ervan af wat voor iets er in je hals steekt.
Zo een plaatje onder je hiel lijkt mij vooral amateuristisch.

Nee hoor, een shim plaatsen is bij Stratocasters een vrij normale afstelhandeling.

Met de halspen verander je de hoek van de neck t.o.v. de body in principe niet, je verandert enkel de holling/bolling van de hals ermee.

oknarb180
15 oktober 2008, 00:02
Hey,

Ik heb een Oude Ibanez JEM en daar is de angle net een beetje aangepast door een kartonnetje van ca. 0,5mm dik, thats it!
En hij klinkt evengoed als een dijk, ondankks het karton!

vr.gr.

Branko

aaronstonebeat
15 oktober 2008, 00:44
Karton wordt ook van hout gemaakt :)