PDA

View Full Version : Hallo allemaal



Snijdie
10 oktober 2008, 15:41
Jaja, even mezelf voorstellen :). Ik ben Michiel, en mijn nickname is een verbastering van mijn achternaam. Ik ben 21 jaar, en ik studeer Technische Bedrijfskunde.


Komende maand ga ik wat meer verdienen door de herstvakantie, en ik heb besloten dat ik de wens om electrische gitaar te bespelen niet langer wil/kan uitstellen. Het begint steeds kouder te worden om te mountainbiken (http://snijdie.pinkbike.com/album/Commencal-VIP-S-again/); dus dat komt allemaal goed uit (zijn het geen twee schatjes ;)?).


Mijn zus had in een grijs verleden akoestische gitaar gespeeld. Een belletje leerde dat ik deze week alles op kon halen. Voor een treinretourtje van 17 euro heb ik een nu Aria AK-50, gitaartas, stemapparaat, ophangbeugel (correcte benaming?) en wat boekjes. Hiermee hoop ik al wat basics te leren; zoals stemmen.



Komende maand hoop ik dat er iets 'Ibanez RG-achtigs' op mijn kamer staat. Vanavond ga ik in op een uitnodiging van een collega om lessen bij hem te nemen. Mijn budget zal een 350-500 euro bedragen, suggesties zijn welkom. Is een Roland Cube-15 een goede beginnersversterker?


Jullie horen nog van me :D.

Mr.Fingers
10 oktober 2008, 15:43
Aan je naam te horen vreesde ik al dat je een EMO was :D

Welkom! enneh, een Roland Cube X is een van de beste beginnersamps die er bestaan (ik gebruik ze zelf ook nog regelmatig!)

bagheera
10 oktober 2008, 15:49
mr fingers heeft helemaal gelijk een cube 30 is een top of the line beginners amp, en om eerlijk te zijn niet enkel goed voor beginners hoor.
Ik ken iemand die echt super goed is, en die heeft er ook een gekocht een jaar of 2 á 3 geleden.

Welk genre wil je spelen ?

Snijdie
10 oktober 2008, 16:30
*zoekt op Wiki op wat uberhaupt emo is*
Bedoel je voornaam of nickname?