PDA

View Full Version : het is geen bogner os geworden,



bagheera
10 oktober 2008, 15:39
framus 2x12 v30 speakers.

Ja dus, sommige onder jullie weten that I had my heart set on bogner maar omdat ik de cab cadeau krijg, en omdat 720 Euro toch wel een verdomd duur cadeau is, heb ik genoegen genomen met een Framus 2x12.
MIjn arme grootvader is er vandaag voor naar Duitsland gereden echt den beste bompa da ge u kunt voorstellen.
Maak ik mij zorgen over de kwaliteit? Ja ! maar het is mij aangeraden door ne kenner da mij nog nooit teleurgesteld heeft.

De bogner komt nog hoor, maar pas als ik weer ga optreden voorlopig ligt dat even stil.
voor de specificaties + foto's (http://www.framus.de/modules/produkte/produkt.php?submenuID=14172&katID=11076&cl=EN)

en voor wie de site niet wil bezoeken hier is enkel de foto
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/FR212CB_01.jpg

zo wat denken jullie, zijn er hier mensen met framus ervaring ?

greets
bagheera

pol
10 oktober 2008, 16:03
Ik zou er ook mee tevreden zijn, het enige wat beter is aan bogner is de doorverkoopwaarde doordat het overal zo gehyped wordt op forums, al snap ik niet waarom.

bagheera
10 oktober 2008, 16:44
ja das wel waar het wordt idd gehyped, ik denk omdat ze er zo mooi uitzien maar deze vind ik ook niet mis.
Ik hoop alleen dat hij groot genoeg is om mijn koch multitone op te zetten.

Michael AE
10 oktober 2008, 16:49
Ik zou er ook mee tevreden zijn, het enige wat beter is aan bogner is de doorverkoopwaarde doordat het overal zo gehyped wordt op forums, al snap ik niet waarom.

Hmmm, ik vind de 2x12 OS ook niet heel speciaal, maar de 4x12's en de cubes zijn wel ongeveer het beste wat ik tot nu toe gehoord heb, hoor.

Sarco
10 oktober 2008, 16:50
Framus is geen brol hoor man! Heb je er al op gespeeld, met welke amp?

bagheera
10 oktober 2008, 16:55
Framus is geen brol hoor man! Heb je er al op gespeeld, met welke amp?
Een koch multitone voor het moment ( en dat zal normaal gezien nog niet zo vlug veranderen )

Mr.Bluesbreaker
10 oktober 2008, 17:17
Ik ken ze niet in de zin van zelf erop hebben gespeeld, maar een hele goede liveact hier uit Groningen gebruikt oa. vaak een Dragon icm. een 2*12 van Framus. Zeer goede live sound elke keer, dat wordt wel wat.

Rutger Molenberghs
10 oktober 2008, 18:45
Ik heb mijn Framus 2x12 nu al iets meer dan een jaar en ben er nog steeds tevreden mee. Dit ding heeft iets minder bas dan de cabs van bv. Engl (die ook een stuk dieper en zwaarder zijn), maar daar let je niet meer op als je aan het spelen bent.
Nog veel plezier ermee!

AART
10 oktober 2008, 21:18
Framus is een prima betrouwbaar merk hoor. Het is zeker geen Fame of Harley Benton. Framus is qua bouwkwaliteit ook beter dan bijv. de marshall cabs. Ze gebruiken gewoon goede multiplex.

bagheera
11 oktober 2008, 11:17
hey bedankt voor al de reacties straks sluit ik hem voor het eerst aan

bagheera
11 oktober 2008, 11:28
oja ik zou de foto nog vergeten
http://i40.photobucket.com/albums/e232/bagheeraguitar/DSC03177.jpg

Shaggy
11 oktober 2008, 15:08
Daarstraks heb ik dat ding ook besteld. Kun je aangeven wat je bevindingen tot zover zijn.

Chris Winsemius
11 oktober 2008, 15:15
OFF topic: Shaggy; mail/bel me nog even omtrent die EV, 1 schijnt verkocht te worden, andere is nog (even) hier.

mVg!

Chris

bagheera
11 oktober 2008, 23:33
Daarstraks heb ik dat ding ook besteld. Kun je aangeven wat je bevindingen tot zover zijn.
de recentie
In één woord : warm !

In meerdere woorden:
Hij is niet te groot makkelijk transporteerbaar, uiterlijk is zeker niet mis.
Maar wat echt belangrijk is is de klank, ik heb er dusver jazz, blues en funk op gespeeld en dat ging allemaal geweldig goed.
Een mooi open klank en die v30's doen het geweldig.
In combinatie met de multitone II kan ik niets verkeerds opmerken en dat is opmerkelijk want ik ben niet vlug tevreden maar vanaf het eerste akkoord ( en dat bedoel ik letterlijk ) was ik verkocht.
Een warm tintelend gevoel gleed mijn lichaam in en liet een warme gloed achter.
Met als gevolg een heel nieuwe sensatie voor mij, namelijk ik heb geen, maar dan ook echt absoluut geen GAS meer.

Ik ben er zeker van dat je tevreden zult zijn ook kwa bouw, moet dit ding tot nog toe nergens voor onder doen ( voor zover ik cabs geprobeerd heb natuurlijk )

Het is een closed back dus ook redelijk wat kracht in zo eentje.

Ik ben er zeker van dat je er blij mee zult zijn !!!

En jij ook proficiat met je bestelling / koop :satisfie:

Shaggy
12 oktober 2008, 10:26
oke, haha goed om te lezen.

Van wat ik van die celestions gelezen heb moet je ze ook nog eens inspelen waarna ze alleen maar warmer worden en het schelle ervan af gaat. De conus is nog wat stijfjes naar het schijnt.

Ik ben benieuwd, ik krijg hem in de loop van de week naar verwachting. :)

bagheera
12 oktober 2008, 10:29
oke, haha goed om te lezen.

Van wat ik van die celestions gelezen heb moet je ze ook nog eens inspelen waarna ze alleen maar warmer worden en het schelle ervan af gaat. De conus is nog wat stijfjes naar het schijnt.

Ik ben benieuwd, ik krijg hem in de loop van de week naar verwachting. :)

ja bij dat inspelen is er daar iets wat ik zeker niet of net wel moet doen
om toch het optimale geluid te krijgen met verloop van tijd

caliban
12 oktober 2008, 15:29
Ik heb er momenteel ook nog een van een vriend thuis staan. Staat bij mijn moeder en daar heb ik geen amp, maar is echt een geweldige cab, zeker voor zijn geld.

Thom TK
12 oktober 2008, 17:35
Ja ik heb er ook eentje. Inderdaad verrassend goede cab voor het geld jah, lekker warme toon en absoluut niet donker of zompig. Ik vind hem erg prettig! :)