PDA

View Full Version : V-amp2 vs. POD-xt



maestro_nl
4 maart 2003, 21:39
Iemand deze 2 vergeleken?
Wat zijn de KLANK verschillen?
Welke klinkt meest 'organisch' en 3D?

riesj
4 maart 2003, 23:38
Eens kijken,

Het is je neem ik aan al opgevallen, dat de POD-XT ongeveer 3 keer zo duur is als de V-amp2?

Zelf heb ik een V-amp2. Dit zijn mijn bevindingen met dit apparaat na ongeveer 3 maanden. Eigenlijk gebruik ik alleen de modellen "Brit Classic" (model naar de Plexi) en de "Black Twin" (model naar de Blackfaced Twin). De GAIN is helaas niet fantastisch. Klinkt gewoon niet echt lekker, vind ik :grin:
Verder: als je van model switched, zit er 1 seconde laadtijd tussen. Dit is niet zo als je in hetzelfde amp-model blijft. En kun je dus gewoon van eq-settings veranderen of een effect toevoegen.
Van de effecten hoef je niet al teveel verwachten. (Het schijnt dat in die POD-XT veel van line6 haar vintage effecten zitten, dus daar zou ik wel veel van verwachten) Als je de V-amp2 in een versterker stopt (gitaarinput, zijn effecten zoals wah hopeloos, tenminste bij mij. (Ik weet niet of dit bij iedereen zo is, ligt misschien ook wel aan de amp.)
Qua opnemen op de compuh is hij voor mij goed genoeg.

Zowieso vind ik voor die 160,- euro's dit een geweldig ding en goed genoeg voor mij om thuis mee aan te kloten. In live situatie: geen idee.

Hopelijk heb je hier wat aan bij je keuze.

Groetjes,

A3
6 maart 2003, 12:15
ik heb ook een v-amp 2 en hetgeen hierboven staat sluit ik mij grotendeels mee aan. Het is echt ergerlijk dat het ding niet onmiddelijk schakelt als je op de footswitch drukt. Mijn ervaring zijn ook: via de input klinkt hij heel schel, via de effectloop heel dof. Ik vindt de gain wel vrij goed klinken, in ieder geval veel beter dan die van m'n valvestate 8080 combo, zeker als je er een cabinetmodel bijzwiert.
Het is zeker geen perfect toestel, maar het is leuk speelgoed met veel mogelijkheden, en voor mij was het ook een goede manier om verschillende effecten te leren kennen.
De pod moet wel beter zijn omdat hij zoveel duurder is, maar ik ken niemand die hem heeft, misschien kan je best eens naar een gitaarwinkel gaan om het te proberen, succes!!

Rectifier
6 maart 2003, 12:50
Behringer lanceert nu een soort V-AMP PRO 19".

http://messe.harmony-central.com/Musikmesse03/Content/Behringer/PR/V-Amp-Pro.html

zjanke
8 maart 2003, 22:09
Omdat mijn gitaar wat duurder was dan het begroote budget heb ik eerst een V-amp gekocht. Standaard kwam ik er ook niet zo ver mee, maar met de gratis sofware van Behringer en een midikabel kun je dus heel veel aanpassen.

http://www.v-amp.com/2_download/presets.cfm?View=1&count_from=1&mid=2&lang=eng&mod el_search=V-AMP2

Geluidje van POD gehoord?

http://home.swbell.net/bfalch1/indexContenta.html

succes!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: zjanke op 2003-03-09 01:29 ]</font>

jorrit
10 maart 2003, 08:58
hmz k blijf vinden dat digitaal klinkt. maar dat is bij de pod xt heeeeel veeel minder als de vamp-2 maar jah wat wil je kijk naar t prijsverschil....