PDA

View Full Version : Blackheart killer ant



fozziemusic
10 oktober 2008, 00:14
Jeuheuh, bij rockshop.de hadden ze al killer ants op voorraad, en vandaag is er eentje bij mij afgeleverd. Had alleen wat YT filmpjes gezien en een paar ervaringen op het www gelezen, maar nooit zelf gehoord. Gokje gewaagd voor 134 euro incl verzenden, en wat een bak :hippie: :rockon: :gitarist: :cooler:
Ik speel via een 1x15 dynacord cab met EVM15L en via een oude SF champ speaker in een soort isolatiekastje. Beide klinken fantastisch, maar de dyna cab is nog steeds te luid om met slapende huisgenoten of gevoelige buren op vol te gebruiken. Zelfs mijn 74 jazz over de 15" klinkt heel lekker! En dat dus met minder dan 1 watt vermogen, echt ongelooflijk.
Idee: beetje vintage marshall; geen fender-achtige cleans met veel hoog, wel warm en expressief geluid. Bij gain verder dan 'twee uur' een behoorlijke dosis OD die op 10 een beetje fuzzy wordt. Heel goed voor blues-breakup. . Volgens bevriende "echte" gitarist (ik doe van alles wat) ook wel orange-achtig. Ik vind het iig helemaal top, superkoop voor de prijs van een leuk pedaal.

jimihattricks
13 oktober 2008, 10:37
Ik heb um ook!!

Haha, dit weekend moest ik toch in Keulen zijn voor een dEUS concert, dus meteen maar ff langs geweest bij de MusicStore..

grappig verhaal, zitten twee van die EMO's in het testhok met een marshall JVM en ik kom daar binnen met die Killer Ant en wordt een beetje lacherig bekeken..

die kerel die daar werkt zegt: 'Der ist ziemlich laut'

en hij sluit em aan op een 2x12 box..

enja, hij is nog steeds vrij hard :) maar wat fozzie zei: dat ding is ranzig! echt daar komt een vuige scheur uit a la orange inderdaad

dus ik meteen laten inpakken (119 euro) en meegenomen..

nu heb ik thuis geen cab staan, en heb em dus maar aangesloten op de 8" van mijn Epi Valve Jr., en zie daar nu in de hoek van mijn kamer een schattig ministackje staan.. :)

overigens stelt hij met een 8" wel iets teleur, dus mijn volgende aankoop wordt een 1x12 cab denk ik

nog even een tone-review:
side-by-side naast de Epi Valve Jr. heeftie dus veeel minder cleane headroom (duh) en ook wat meer hoog (wat ik op zich wel fijn vind).. je kunt er echt flink ranzig mee scheuren, want hij begint al te oversturen als je m aankijkt

enige nadeel vind ik dat je heel voorzichtig moet zijn met delays, want omdat er dus geen fx-loop inzit en hij zo snel overstuurt klinken opeengestapelde delays echt bagger

voor thuisopnames wordt dit denk ik "the rhythm-monster"! en dan speel ik op de Epi de solo-passages in..

ik zal nog een pic posten van t stackje als ik er eentje heb

cheers!

Jan Buurman
19 mei 2009, 22:15
Lukt het om er een clean jazzy soundje te halen met een hollowbody gitaar?