PDA

View Full Version : Marshall JVM410 head/combo, vraagjes



Orpheo
10 oktober 2008, 00:06
ik zit al een poosje te dneken over het kopen van deze amp, maar zit flink te hikken tegen een aantal 'negatieve' dingen die ik lees; zwakke knopjes, her en der rammelen ofzo, gammele constructie, al met al, geen solide apparaat, lees ik dus.

wat zijn de meningen van de mensen die 'm al langer hebben? Het gaat nu effe niet om de sound, maar om de bouwkwaliteit.

wat lijkt jullie handiger, een losse head en kast (ik zit te denken aan de bogner cube, als ik een kast+head los doe) of een combo?

Een andere optie voor mij is om nog wat door te sparen voor de engl sovereign (sprak mij ook heel erg aan), de koch twintone, of zal ik juist voor iets compleet anders gaan? wat raden jullie mij aan, vanuit jullie eigen optiek. probeer je in te denken dat je van alles speelt, van heavy metal (metallica, tot black album, iron maiden) tot Sinatra en van T Bone Walker tot Motley Crue. de meeste artiesten hebben vooral gemeen dat ze op marshall spelen, maar het zit me niet echt lekker dat ik dus hoor dat het lead2-kanaal niet echt strak is, flubberig, gruizig, en dat de algehele constructie wat slapjes is.

iWishmaster
10 oktober 2008, 08:49
Constructie heb ik geen ervaring mee, voor de rest:

Lead 2 is inderdaad niet zoveel mee te beginnen: heeft gewoon meer gain dan het ding voor gemaakt is lijkt het wel. Naar het schijnt is dat met enkele mods goed op te lossen (choke erin, andere OT etc.). Anderszijds hoef je 'em ook gewoon niet te gebruiken: alle sounds die ik zocht zaten _redelijk_ in de andere 3.

Op een Bogner Cube gaat niet lukken, tenminste niet 1tje: het ding is 100 Watt en in de cube zit een V30 van 60W. Ik heb zelf een cube thuisstaan en zoek eigenlijk ook een oplossing voor dat probleem als ik een 100W head thuis en in de oefenruimte wil gebruiken (ik vind het een fijn cab en wil 'em niet kwijt).

Ik vond de combo op huiskamer volume erg lekker klinken, maar zodra ik de knop wat verder opendraaide werd het wat minder vol en het cleane kanaal brak redelijk snel op. En dat voor een buizenamp ... Over een 4x12" was het precies andersom. Overigens: de combo weegt iets van 42 Kg en de hernia garantie kost extra.

Ik zou dus de head met losse cab aanraden. Andere optie is misschien de Engl Invader (veelzijdig ding: heeft zelfs een ietwat brits gevoicte crunch) of een Mesa Stiletto, die ik erg schel vond, zelfs met presence helemaal dicht, maar verder een erg mooie amp: JCM800 meets Dual Rectifier.

Kim Wilson
10 oktober 2008, 08:59
Voor thuisgebruik kan een 100W amp prima op een 60W cab, hoor. Ik kan me iig niet voorstellen dat je thuis alle 100 watts gaat gebruiken. Zelfs in de oefenruimte zou dat al behoorlijk afdoende moeten zijn, maar daar kan ik me voorstellen dat je wat veiliger wil zitten.

JimiDylan
10 oktober 2008, 09:14
ik zit al een poosje te dneken over het kopen van deze amp, maar zit flink te hikken tegen een aantal 'negatieve' dingen die ik lees; zwakke knopjes, her en der rammelen ofzo, gammele constructie, al met al, geen solide apparaat, lees ik dus.

wat zijn de meningen van de mensen die 'm al langer hebben? Het gaat nu effe niet om de sound, maar om de bouwkwaliteit.

wat lijkt jullie handiger, een losse head en kast (ik zit te denken aan de bogner cube, als ik een kast+head los doe) of een combo?

Een andere optie voor mij is om nog wat door te sparen voor de engl sovereign (sprak mij ook heel erg aan), de koch twintone, of zal ik juist voor iets compleet anders gaan? wat raden jullie mij aan, vanuit jullie eigen optiek. probeer je in te denken dat je van alles speelt, van heavy metal (metallica, tot black album, iron maiden) tot Sinatra en van T Bone Walker tot Motley Crue. de meeste artiesten hebben vooral gemeen dat ze op marshall spelen, maar het zit me niet echt lekker dat ik dus hoor dat het lead2-kanaal niet echt strak is, flubberig, gruizig, en dat de algehele constructie wat slapjes is.
Ik heb de JVM410H met 1960BV (v30's) en ik weet dat de dingen die je wil spelen, zeker zal lukken met deze amp. Inderdaad de combo is echt te zwaar, dus ik zou zoiezo voor head+cab gaan. Constructie is wat mij betreft echt ronduit perfect! ik heb nog geen gammel onderdeeltje gevonden. Waarschijnlijk heb je die dingen gehoord over de 1ste versie. De footswitch is tegenwoordig ook anders als de eerste serie, alles is verbeterd t.o.v. de eerste modellen.

pm me maar voor vraagjes of desnoods clipjes van kanalen met bepaalde settings, ik stuur ze wel. ik gebruik een Shure SM57 voor opnames dus het is redelijk correct qua geluid.

Als je m besteld, zou ik dat via www.soundslive.co.uk doen. perfecte service, binnen een week na bestelling heb je hem, en het scheelt op de head alleen al 550 euro!! :o

Yek1
10 oktober 2008, 10:04
Heb geen problemen met m'n JVM. Zou er me geen zorgen over maken.
Bevalt Lead 2 niet, dan heb je nog 9 sounds (3 kanalen x 3 modes) over.
Lekkere versterker, alleen klinken de leads wat dun. En ze hadden die footcontroller anders moeten ontwerpen (LEDs boven elke knop).

BartL
10 oktober 2008, 10:54
Vind het een interessant topic. Zou wel willen vragen of de mensen die reageren (de mensen die de JVM dus gebruiken) erbij zouden kunnen vermelden hoe lang ze de amp hebben en hoe intensief deze wordt gebruikt. Tack!

ben vanhoof
10 oktober 2008, 11:58
Ik heb de amp nu bijna een jaar, 2dehands gekocht van iemand die 'm een half jaar had maar 'm niet gebruikte en gebruik 'm vrij intensief: ik speel er bijna elke dag op, en op redelijk volume (master 3). Er wordt bijna wekelijks mee gerepeteert en ik heb er ongeveer al 10 optredens mee gedaan. Nog nooit geen problemen mee gehad...

De knopjes zijn er idd snel uit te trekken, maar als je er normaal mee omgaat blijven ze zitten. De footswitch heb ik niet lang gebruikt, ik speel met midi. Maar de keren dat ik 'm gebruikt heb vond ik 'm best handig. Ledjes boven elke knop had idd wel handig geweest, maar echt nodig vind ik het niet.

Mss doe ik de mods die hier een tijdje terug beschreven waren, maar das nog niet zeker. Ik ben tevreden van 't gene dat hij nu doet.

classicrooock
10 oktober 2008, 16:19
ik heb er zelf nog geen enkel probleem mee gehad.behalve dan dat je beter een ns-2 van boss er bij koopt soms komt er irritante klank op de achter grond. ik ga me binnenkort zo'n noise gate aanschaffen.

ben vanhoof
10 oktober 2008, 17:09
Idd dat is wel ambetant. Ik gebruik de hush functie op mn intellifex, werkt perfect!

Orpheo
10 oktober 2008, 19:44
Heren, dank voor de info!

Ik heb vandaag een HOOOP amps getest. ik begin bij 't begin.

Ik heb in mijn 'verleden'/'carriere' een jcm800 en een mesa mark4 gehad (als main amps), en daarop bouw ik mijn ervaringen. Ik wil een amp die behoorlijk strak is, maar net zo balls-ey klinkt als de 800, net zoveel kloten, karakter, complexiteit, en toch dat 'no bullshit, balls to the walls' geluid geven.

De JVM410 :
clean: van echt lekker clean, zonde franje, tot een lekker lichte crunch, maar het clean is niet warm genoeg; geen jazz-bakstyle clean (kom ik zo op terug).
crunch: redelijk lekker. ac/dc style, niks mis mee.
OD1: dit is redelijk mijn terrein, maar het mist definitie, strakheid, punch, directheid, ballen....maar ik kom hier ook zo op terug :D
OD2: een ramp. veel te gruizig.

Ik heb de jvm echter als combo gehad, dus met open back; ik denk dat het clean veel meer projectie krijgt en OD1 veel strakker wordt met een cab. OD2 moet je gewoon niet zien als een kanaal met nog meer distortion, maar echt als een solokanaal, net als bij de invador.

Mesa Mk4.
lead+OD is gewoon te gek, as usual. de V vorm iets minder scherp, en lead is ook te pruimen. clean is een doods, vlak gedoe zonder diepte (JVM wint hier), en rhythm is ook gewoon hopeloos (jvm wint WEER!)

Mesa Recto: na wat gekloot met de mark is de recto een verademing; lekker clean, lekker open en geprojecteerd, lekker pinnig crunch, stevige, 'lompe' distortion. maar naast de JVM denk iktoch wel weer zo van... mooie LOOKS, maar de JVM klinkt (wat) beter.

Toen een nieuw ding, ik had tot vandaag 0 ervaring met dit merk, en nu toch al wel wat meer: VHT!

De VHT SigX.
3 kanalen, gescheiden EQ, per kanaal instelbaar op 100w of 40w, overdrives instelbaar per od-kanaal blablabla; veelopties!

Het clean was geweldig; supergedefinieerd, geprojecteerd, warm of juist weer heel helder; te gek.

OD1 en OD2 zijn eigenlijk juist het tegenoverstelde van wat ik hoopte. Ik hoopte: superstrak met ballen, lekker dik en brullerig. En hoe was het? tone? Hopeloos. projectie, strak? zeker. maar veel en veel en veeeel te schel. kan niet aan de cab gelegen hebben, want ik ken die bogner kast heel erg goed, en eigenlijk klinkt alles lekker op die kast (dacht ik). zelfs een marshall MG kan je daarop redleijk lekker laten klinken, maar dit was hopeloos. Veel te veel treble (en ja, ik had 'm dicht gedraaid, met 40w ipv 100w). Direct afgefakkeld dus.

Hook Captain. Boy oh boy! :rockon: :sssh: wat een sound! wat een clean, wat een distortion. precies wat IK wil, maar mijn portemonnee niet! Grootste manken: prijs en die harde TOK als je switcht van kanaal tijdens spelen; effe dempen zit er soms gewoon niet in, dus daarom zal deze ook niet snel bij mij thuis staan.

En toen beging ik de grootste fout van vanmiddag; ik zette de JCM800 2203 aan. Ik kon wel janken; de tone, het karakter, de feel, de power, de agressie, de subtiliteit; alles wat ik wil, zit in die amp. Ik houd van die amp, en haat 'm tegelijkertijd. Waarom klinkt ie zo goed? Waarom brult ie zo lekkeR? waarom is 't clean en crunch zo lekker als ik m'n gitaarvolume dichtdraai?

en waarom moet dat snertding zo verdomd hard gaan?! volumeknop, ja, ha, breek me de bek niet open. Maar het klinkt gewoon nergens naar. hij kan OF hard, OF harder. er is op dit ding niet zoiets als 'bruikbaar volume zonder dat je oren naar de knoppen gaan in een kleine band of zelfs je huiskamer".

wattage verlagen? wellicht. maar heeft geen nut op uiteindelijk volume, zoals we allemaal weten. De enige amp die enigszins voldoet aan mijn eisen, is de JVM. de rest valt gewoon af. de hook en de jcm800 klinken het best, maar zijn (voor mij)(nog) niet bruikbaar. Ik zou willen dat er een amp was met het karakter van de jcm800, maar dan met zeg, 2x een jcm800 in 1 behuizing, en dat ik dan daartussen kan kiezen als zijnde een channel switcher, en met een PPIMV oid om toch op lager volume lekker te klinken.


Al met al een leuke testmiddag (hoewel mijn gitaar me compleet gestoord maakte met ontstemmen; moet daar echt eens naar kijken), maar ik heb nog geen idee wat 't wordt. Dit is 't lijstje voor mij tot nu toe:
Marshall JVM410 (de 205 mot ik niet)
Koch twintone2
Hoest en Knetter switchblade (hoewel ik de jvm dan wel weer iets leuker vindt, omdat dat marshall is :chicken:)

of zal ik gewoon Chris Winsemius maar eens mailen?

Gitaar4LifeDude
10 oktober 2008, 20:31
enorm genoten van je mooie verslag :)
ik ga zelf ook waarschijnlijk een jvm410h aanschaffen, jammer dat je alleen de combo getest hebt!

Coolguy
10 oktober 2008, 20:37
Wel, ik en een vriend zaten vorige week ook te prutsen aan met de OD2 van de JVM410H - het klonk nogal modderig maar het hoofdvolume van de amp verder opendraaien maakt deze mode als het ware plots waanzinnig goed (geen idee waarom).
Deze amp heeft echter wel een deftige noise gate nodig zoals een boss ns2 of ISP Decimator om hem ten volle te kunnen benutten.

En de JVM410 komt (naar het schijnt, ik heb het gelezen op jvmforum.com) veel beter tot zijn recht met een gesloten cab.
De open back combo doet hem geen eer aan.

Rock on. :gitarist:

Orpheo
10 oktober 2008, 21:09
Wel, ik en een vriend zaten vorige week ook te prutsen aan met de OD2 van de JVM410H - het klonk nogal modderig maar het hoofdvolume van de amp verder opendraaien maakt deze mode als het ware plots waanzinnig goed (geen idee waarom).
Deze amp heeft echter wel een deftige noise gate nodig zoals een boss ns2 of ISP Decimator om hem ten volle te kunnen benutten.

En de JVM410 komt (naar het schijnt, ik heb het gelezen op jvmforum.com) veel beter tot zijn recht met een gesloten cab.
De open back combo doet hem geen eer aan.

Rock on. :gitarist:

ja echt he? mastervolume 'open' (maakt minder veel uit voor de andere kanalen dan OD2!), en het kanaalvolume wat dicht, en od2 klinkt plots stuk beter. echt een solo-kanaal.

Lexvandoef
10 oktober 2008, 21:17
Cool verslag Orpheo! Over die 2 mankes mbt een Hook, dat ploppen van kanaal dat hoort niet natuurlijk niet, maar Leendert/v/d Haar kan dat eenvoudig repareren (vaak onder garantie zelfs, dacht ik). En de prijs, tsja, ik zeg het nog een keer, maar als je zoveel top gitaren hebt, maar niet te veel aan een amp wilt uitgeven, ben je m.i. niet heel erg verstandig bezig ;) :hippie:
En een 2dehandse Hook kost minder dan een nieuwe, zo heb ik het ook gedaan ;)

Orpheo
10 oktober 2008, 21:50
Cool verslag Orpheo! Over die 2 mankes mbt een Hook, dat ploppen van kanaal dat hoort niet natuurlijk niet, maar Leendert/v/d Haar kan dat eenvoudig repareren (vaak onder garantie zelfs, dacht ik). En de prijs, tsja, ik zeg het nog een keer, maar als je zoveel top gitaren hebt, maar niet te veel aan een amp wilt uitgeven, ben je m.i. niet heel erg verstandig bezig ;) :hippie:
En een 2dehandse Hook kost minder dan een nieuwe, zo heb ik het ook gedaan

tja, ik ben er echt nog niet uit :) ik heb (maar?) 1700E beschikbaar, 1900E max, en meer kan er echt gewoon niet af. een Hook is een stuk duurder. maar ey, dat ploppen is dus gewoon te verhelpen? ik dacht te lezen dat dat niet 't geval was....

ps: zoveel Hooks zie ik nu ook weer niet 2ehands staan. eigenlijk, geen een! en ik vind ze gewoon te duur voor de dingen die je krijgt. 1000E meer voor de head is gewoon teveel. ik moet er nog een cab bij hebben dan (de jvm kan via die engelse site voor een schijntje, en dan nog een cab erbij, de bogner 212 kan bijvoorbeeld er top bij), en de hook is gewoon te duur (voorlopig) besides, ik ben aan 't denken voor een eigen 'hook' achtige Amp. Ik heb chris gemaild, kijken wat hij van mijn idee vindt :)

Lexvandoef
10 oktober 2008, 22:23
Dat ploppen is echt te verhelpen inderdaad.

Een tijdje geleden zag je trouwens een aantal Hooks op marktplaats staan, toevallig net toen ik in de markt was :seriousf: Ik heb toen contact gehad met wat verkopers en ze gingen gem. voor ronde de 2100e weg.

Trouwens, te duur voor wat je krijgt? Ben je mal joh! Ik heb liever een simpele amp die gelijk goed klinkt, dan een hele ingewikkelde waarbij je uren aan knopjes moet draaien, prijs is niet gelijk aan features en knopjes he Orpheo ;) Ik zou erg geirriteerd raken van een amp die niet op alle standen bruikbaar is, maar wel veel standen heeft.

Ik zou zelf echt gaan voor een amp die je echt goed vindt klinken ipv een amp die je net niet helemaal iets vind, ook al kost die iets meer. Ik lees in je reviews een beetje een toontje van 'ik wil wel een hook, en vind het ook een de beste amps die ik gehoord heb, maar hij is te duur'.
Dan denk ik, als je 1 gitaar minder koopt ben je er ook, en ben je helemaal tevreden ;)
Of houdt de 2dehands markt een beetje in de gaten.
Trouwens, een one-off custom amp bouwen is wel wat duurder dan een Hook denk ik :hippie:

Orpheo
10 oktober 2008, 23:50
Dat ploppen is echt te verhelpen inderdaad.

Een tijdje geleden zag je trouwens een aantal Hooks op marktplaats staan, toevallig net toen ik in de markt was Ik heb toen contact gehad met wat verkopers en ze gingen gem. voor ronde de 2100e weg.

Trouwens, te duur voor wat je krijgt? Ben je mal joh! Ik heb liever een simpele amp die gelijk goed klinkt, dan een hele ingewikkelde waarbij je uren aan knopjes moet draaien, prijs is niet gelijk aan features en knopjes he Orpheo ;) Ik zou erg geirriteerd raken van een amp die niet op alle standen bruikbaar is, maar wel veel standen heeft.

Ik zou zelf echt gaan voor een amp die je echt goed vindt klinken ipv een amp die je net niet helemaal iets vind, ook al kost die iets meer. Ik lees in je reviews een beetje een toontje van 'ik wil wel een hook, en vind het ook een de beste amps die ik gehoord heb, maar hij is te duur'.
Dan denk ik, als je 1 gitaar minder koopt ben je er ook, en ben je helemaal tevreden ;)
Of houdt de 2dehands markt een beetje in de gaten.
Trouwens, een one-off custom amp bouwen is wel wat duurder dan een Hook denk ik :hippie:

Bij CHris vallen de prijzen heel erg mee, dus ik wacht 't nog effe af :) en ja, tis duur, maar ik kan echt niet boven die grens. doe ik ook gewoon niet. Kijk, een hook is dus 2100 a 2700E. daarbij nog een leuke cab, dan zit je toch wel aan de 3000 a 3500 euro, en dat is echt een brug te ver. kom op, het moet leuk blijven; ik wil een amp waar ik enorm veel kanten mee op kan, en de JVM levert 10 bruikbare sounds. met kanaal 4 anders zien dan alleen maar 'nog zwaarder dan 3' en juist als een solo-kanaal, wat ook denk ik eigenlijk de bedoeling is (hoewel het dan beter 'lead' had geheten...), kan je zelfs alle 12 de sounds bruikbaar maken. De hook heeft van die leuke features die niet instelbaar zijn (wat ik wel wil, anders is het toch zinloos?), en voor die prijs wil ik gewoon een amp die 100% is wat ik wil, en de JVM is 80%, wellicht zelfs wel 90% van wat ik wil, voor een veel, veel lagere prijs. Ik ga van de week de JVM head + bogner 212 closed back proberen, en ik heb heel sterk het vermoeden dat dat een hoop van de problemen gaat oplossen (punch, druk, warmte op bepaalde kanalen, warmere sound overall...). De sound van een Hook is waanzinnig, maar geen 2700 euro waard, echt niet. dat is, imho, geen enkele amp (tenzij het amp+cab is) of gitaar waard. en nee, ikzelf heb nooit meer dan 2000E neergeteld voor een gitaar, ook niet de custombuilds, en ook niet deze custombuilds die er nu aan gaan komen.

en trouwens, zoveel features heeft de JVM niet; 4 volledig gescheiden kanalen met per kanaal instelbaar reverb aan of uit. wow, wat een features...

Lexvandoef
11 oktober 2008, 00:40
hehe, je hoeft geen Hook te nemen als je niet wilt hoor ;) ik probeer alleen een beetje inzicht te krijgen in wat jij wil en waarom enzo.

Orpheo
11 oktober 2008, 07:56
hehe, je hoeft geen Hook te nemen als je niet wilt hoor ;) ik probeer alleen een beetje inzicht te krijgen in wat jij wil en waarom enzo.

weet ik, en ik probeer mijn gedachtengang een beetje uit te leggen en te legitimeren :)

svdijk
11 oktober 2008, 09:09
Ik heb m'n JVM410H nu ruim anderhalf jaar, en staat iedere week een keer of 4 te brullen.
Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, dus wat betrouwbaarheid zit het echt wel goed.
Ik heb 'm wel gemod met Mercury Magnetics uitgangstrafo, en ik heb er een choke ingezet.
Qua sound kom je dan heel dicht in de buurt van een JCM800 2203 (crunch oranje), maar sinds die mod vind ik de JVM echt een heel stuk beter klinken als m'n JCM800 (ik heb een 2210).
Toen ik de mod gedaan heb, heb ik ook het inwendige (de hoofprint) goed kunnen bekijken.
Dit is echt een geweldig goed ontwerp, hier is echt goed over nagedacht!!
Je gitaarsignaal komt op de hoofdprint terecht, en gaat daar niet meer vanaf, totdat deze naar de eindtrafo gaat.
Je hebt dus feitelijk een éénkanaals versterker in iedere mode die erop zit. Dus geen solidstates voor het schakelen, maar relais (die zonder plop of vertraging schakelen), en geen bedrading die van de ene naar de andere print lopen.
Na de mod is het OD2 kanaal zeer bruikbaar geworden, en heeft 'ie meer diepte gekregen (meer een 3D sound) in de OD kanalen, en is het crunch veel strakker geworden, maar ook origineel is het gewoon een geweldige versterker, die ook nog eens superbetrouwbaar is!

Orpheo
11 oktober 2008, 10:34
Ik heb m'n JVM410H nu ruim anderhalf jaar, en staat iedere week een keer of 4 te brullen.
Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten, dus wat betrouwbaarheid zit het echt wel goed.
Ik heb 'm wel gemod met Mercury Magnetics uitgangstrafo, en ik heb er een choke ingezet.
Qua sound kom je dan heel dicht in de buurt van een JCM800 2203 (crunch oranje), maar sinds die mod vind ik de JVM echt een heel stuk beter klinken als m'n JCM800 (ik heb een 2210).
Toen ik de mod gedaan heb, heb ik ook het inwendige (de hoofprint) goed kunnen bekijken.
Dit is echt een geweldig goed ontwerp, hier is echt goed over nagedacht!!
Je gitaarsignaal komt op de hoofdprint terecht, en gaat daar niet meer vanaf, totdat deze naar de eindtrafo gaat.
Je hebt dus feitelijk een éénkanaals versterker in iedere mode die erop zit. Dus geen solidstates voor het schakelen, maar relais (die zonder plop of vertraging schakelen), en geen bedrading die van de ene naar de andere print lopen.
Na de mod is het OD2 kanaal zeer bruikbaar geworden, en heeft 'ie meer diepte gekregen (meer een 3D sound) in de OD kanalen, en is het crunch veel strakker geworden, maar ook origineel is het gewoon een geweldige versterker, die ook nog eens superbetrouwbaar is!
interessant; waar heb jij die mods laten doen, en hoeveel kost dat?

ps: wat is een choke?

robostrat
11 oktober 2008, 10:53
kijk maar hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113472&highlight=mercury+magnetics) , zit zelf ook aan deze upgrade te denken

Orpheo
11 oktober 2008, 13:05
kijk maar hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113472&highlight=mercury+magnetics) , zit zelf ook aan deze upgrade te denken

jij gebruikt je switchblade niet, of hoe zit 't? :) ik heb nog nit alles kunnen lezen, maar heb jij een idee van de prijs?


en wat is een choke...??de mod klinkt wel HEEl aantrekkelijk, moet ik zeggen. redelijk goedkope amp, met een bogner 212 kast en dan die mod erbij (na 1 jaar, dan is de garantie voorbij geloof ik :D ). lijkt me totaaaal niet verkeerd!

robostrat
11 oktober 2008, 13:15
jij gebruikt je switchblade niet, of hoe zit 't? ik heb nog nit alles kunnen lezen, maar heb jij een idee van de prijs?

die gebruik ik voor thuis..... jvm staat op de zaak ; ))
waar de meeste een beetje problemen mee hebben ( geluid kan 3/4 )bij de jvm
vind ik ook.
ik denk dat de oplossing met de ot en de choke de versterker echt een kick in the @ss geeft.
kosten voor de materialen ca. E 250,-

Orpheo
11 oktober 2008, 13:24
die gebruik ik voor thuis..... jvm staat op de zaak ; ))
waar de meeste een beetje problemen mee hebben ( geluid kan 3/4 )bij de jvm
vind ik ook.
ik denk dat de oplossing met de ot en de choke de versterker echt een kick in the @ss geeft.
kosten voor de materialen ca. E 250,-

jou probleem met de JVM is dus dat ie soms wat gruizig is en flubberig op OD2 met veel volume?

maar materiaalkosten is niet veel, zeker niet. installeren is hoeveel...? in totaal 450E ofzo? niet meer lijkt mij....

TimmU
11 oktober 2008, 13:33
dat is toch raar. geef je veel geld uit, moet je die versterker gelijk laten modden, als je wil dat hij écht goed klinkt.

Orpheo
11 oktober 2008, 13:36
dat is toch raar. geef je veel geld uit, moet je die versterker gelijk laten modden, als je wil dat hij écht goed klinkt.

nee, tis nog beter laten klinken; hij klinkt namelijk al goed. ik kan me goed voorstellen dat voor bepaalde stijlen hij al goed klinkt, maar ik wil 'm iets anders hebben, simpel :) daarnaast, ik heb nog nooit een amp gehoord die stock, direct, perfect klonk. zelfs de HOOK captain is nog niet helemaal perfect als je 'm stock koopt (denk aan dat ploppen).


maar ik heb eigenlijk de keuze gemaakt (ik wacht echter nog even op de mail van Chris...), en dat is de JVM+bogner 212 kast. i d e a a l !


closed back, by the way :satisfie:

robostrat
11 oktober 2008, 13:36
jou probleem met de JVM is dus dat ie soms wat gruizig is en flubberig op OD2 met veel volume?

ik gebruik kan 4 eigenlijk ook niet veel, maar kan 3 kan ook wat strakker
(ik gebruik een 2x12) vandaar mijn idee voor de mod
intallatie kosten weet ik niet, volgens mij is het goed zelf te doen.
probleem is wel dat je garantie denk ik vervalt indien je dit bij een nieuwe doet
(die van mij heb ik al langer)
maargoed dit zou mij niet boeien ; )
CMW is volgens mij dealer van Mercury M
hoewel ze ook via Ebay / rechtreeks bij MM te verkrijgen zijn volgens mij

svdijk
11 oktober 2008, 15:12
Die mod heb ik zelf gedaan.
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout, en voorzichtig te werk gaat kan er eigenlijk niets misgaan.
Op zich heeft de JVM deze mod niet nodig, alleen als je echt het onderste uit de kan wilt halen!!
Het gruizige geluid is dan echt helemaal weg trouwens, je krijgt er een retestrak, en toch een vet geluid voor terug in de OD-kanalen.

Orpheo
11 oktober 2008, 16:58
Die mod heb ik zelf gedaan.
Als je een beetje handig bent met een soldeerbout, en voorzichtig te werk gaat kan er eigenlijk niets misgaan.
Op zich heeft de JVM deze mod niet nodig, alleen als je echt het onderste uit de kan wilt halen!!
Het gruizige geluid is dan echt helemaal weg trouwens, je krijgt er een retestrak, en toch een vet geluid voor terug in de OD-kanalen.

precies wat ik wil dus, maarrr eerst de amp zelf hebben. dat is het meest belangrijke. de amp klinkt au naturelle ook al gewoon lekker. een makeover zal 'm allicht beter maken, maar is nog (effe) niet nodig, omdat ik 't geld ook in n leuke gitaar wil stoppen (nou ja...2 gitaren)

pannekoek
11 oktober 2008, 18:19
knopjes hebben inderdaad wat speling, maar ik ken mensen die er een paar keer per week mee optreden en er is niks mee aan de hand.

het 2de od kanaal is echt wel bruikbaar hoor,

1ste kanaal, clean
2de kanaal, medium gain
3de kanaal, high gain riff werk
4de kanaal, solo setting (reverb, meer gain, iets andere eq)

een erg bruikbaar apparaat dat echt wel degelijk werkt.

in het begin had ik ook wel zo mijn twijfels maar ik ben nog steeds volledig overtuigd en elk kanaal gebruik ik flink

TimmU
11 oktober 2008, 18:36
knul, jij hebt op kanaal 4 je gain op tien staan zag ik op foto's ...Dan word ie nogal fizzy inderdaad! :soul:

pannekoek
11 oktober 2008, 18:38
knul, jij hebt op kanaal 4 je gain op tien staan zag ik op foto's ...Dan word ie nogal fizzy inderdaad! :soul:
hij staat nu op 8, en dat is alleen voor solo's

kanaal 3 staat op 5 ong

Orpheo
11 oktober 2008, 18:49
knopjes hebben inderdaad wat speling, maar ik ken mensen die er een paar keer per week mee optreden en er is niks mee aan de hand.

het 2de od kanaal is echt wel bruikbaar hoor,

1ste kanaal, clean
2de kanaal, medium gain
3de kanaal, high gain riff werk
4de kanaal, solo setting (reverb, meer gain, iets andere eq)

een erg bruikbaar apparaat dat echt wel degelijk werkt.

in het begin had ik ook wel zo mijn twijfels maar ik ben nog steeds volledig overtuigd en elk kanaal gebruik ik flink

precies, zo zie ik deze amp eigenlijk ook wel. De invador is 1000E duurder, maar klinkt minder, imho. om eerlijk te zijn. (ik zeg dit, omdat de invador dezelfde kanaal opbouw kent).


Voor mensen die 'm hebben; is rood/oranje/groen schakelbaar met je footswitch? nee he? vind ik wel jammer...

pannekoek
11 oktober 2008, 18:55
precies, zo zie ik deze amp eigenlijk ook wel. De invador is 1000E duurder, maar klinkt minder, imho. om eerlijk te zijn. (ik zeg dit, omdat de invador dezelfde kanaal opbouw kent).


Voor mensen die 'm hebben; is rood/oranje/groen schakelbaar met je footswitch? nee he? vind ik wel jammer...
wel, als je m zeg maar op kanaal crunch (groen hebt) en je drukt weer op kanaal crunch via footswitch, dan springt ie dus op oranje


wat natuurlijk handig als je op od1 oranje zit, lekker medium gain en dan een extra boost door hem op rood te laten springen (ieder kleur kanaal kan je zelfs nog bepalen of je reverb wilt inschakelen of welk mastervolume (voor een volume boost dus

Orpheo
11 oktober 2008, 19:22
wel, als je m zeg maar op kanaal crunch (groen hebt) en je drukt weer op kanaal crunch via footswitch, dan springt ie dus op oranje


wat natuurlijk handig als je op od1 oranje zit, lekker medium gain en dan een extra boost door hem op rood te laten springen (ieder kleur kanaal kan je zelfs nog bepalen of je reverb wilt inschakelen of welk mastervolume (voor een volume boost dus

dus ik kan door meerdere keren op die knop te drukken, kan ik door de kleuren heen scrollen? right?

Funkblaster
11 oktober 2008, 19:46
dus ik kan door meerdere keren op die knop te drukken, kan ik door de kleuren heen scrollen? right?

dat is juist, maar je kan er ook voor kiezen om met presets te werken.

Orpheo
11 oktober 2008, 20:01
dat is juist, maar je kan er ook voor kiezen om met presets te werken.

ja, lees ik nu in de handleiding :) ik vind het doorscrollen door de modes per kanaal en dan master volume 1/2 en fx aan/uit en reverb aan/uit veel handiger, om eerlijk te zijn :)

Funkblaster
11 oktober 2008, 22:52
ja, lees ik nu in de handleiding :) ik vind het doorscrollen door de modes per kanaal en dan master volume 1/2 en fx aan/uit en reverb aan/uit veel handiger, om eerlijk te zijn :)

dat dacht ik in het begin ook, maar na een weekje kreeg ik al behoorlijke voorkeuren voor bepaalde settings en heb daar presets van gemaakt

pannekoek
11 oktober 2008, 23:35
ja, lees ik nu in de handleiding :) ik vind het doorscrollen door de modes per kanaal en dan master volume 1/2 en fx aan/uit en reverb aan/uit veel handiger, om eerlijk te zijn :)

vind ik ook, zowieso heb je na een tijdje een bijna vaste setting van 4 kanalen, hoeveel meer sounds zou je nou kunnen gebruiken dan 4 verschillende?

met presets werken is dus een beetje overbodig, 4 kanalen en de keuze om iedere x van mastervolume,reverb en fx te wisselen moet zeker genoeg zijn

Orpheo
11 oktober 2008, 23:39
en toch wil ik kunnen kiezen voor de levels van gain :) ik heb de settings voor de EQ per kanaal dan ingesteld, en dan kan ik met dat pedaal alsnog zo hop hop, clean instellen, oh, nu wil ik iets meer crunch, maar kanaal2 cruncht te hard, ah, clean/rood dus! :P ideal.

Lexvandoef
12 oktober 2008, 00:12
Maar dan kan je dus niet in een keer van kanaal 2 rood naar kanaal 1 groen, dat wordt dus lastig.

pannekoek
12 oktober 2008, 00:22
Maar dan kan je dus niet in een keer van kanaal 2 rood naar kanaal 1 groen, dat wordt dus lastig.

jawel, je zet kanaal 2 gewoon op rood en daar blijft ie op staan tot je hem van kleur veranderd, als je dan op knop 1 druk (kanaal 1... duhhu) dan springt ie op kanaal 1 met die settings die jij voor het laatst gebruikt heb

mijn settings:

kanaal 1 groen, master 1, reverb
kanaal 2 oranje, master 1
kanaal 3 rood, master 1
kanaal 4 rood, master 2, reverb

ik maak geen gebruik van fx


@orpheo, kanaal 2 hoeft niet hard te crunchen je kan zo instellen dan kanaal 2 zelfs clean met randje word, zelfs kanaal 3 en 4 zijn bijna clean te krijgen dus je zult nooit last hebben dat een kanaal teveel gain heeft ^^

Lexvandoef
12 oktober 2008, 00:30
Ja oke, hij blijft dus gewoon staan in z'n laatste modus, maar als dat toevallig niet rood 2 is en ook niet clean 1, dan trap je je helemaal het lazarus. Ik zou dan liever met een aantal vaste presets werken. 12 Verschillende heb je in de meeste bands toch niet nodig, heb ik gemerkt.

pannekoek
12 oktober 2008, 00:34
Ja oke, hij blijft dus gewoon staan in z'n laatste modus, maar als dat toevallig niet rood 2 is en ook niet clean 1, dan trap je je helemaal het lazarus. Ik zou dan liever met een aantal vaste presets werken. 12 Verschillende heb je in de meeste bands toch niet nodig, heb ik gemerkt.


maar zoals ik al zei, meer dan 4 basissounds heb je toch niet nodig per nummer of per optreden? goede clean, goede crunch, lekkere gain en een eventueel solo kanaal

switchen kan binnen 10 seconden tussen de nummers door presets is dus overbodig

Lexvandoef
12 oktober 2008, 00:38
maar zoals ik al zei, meer dan 4 basissounds heb je toch niet nodig per nummer of per optreden? goede clean, goede crunch, lekkere gain en een eventueel solo kanaal

switchen kan binnen 10 seconden tussen de nummers door presets is dus overbodig

lees nog eens goed wat ik probeer te zeggen ;)

Ik werk liever met 3/4 vaste presets (doe ik nu ook), bv clean/crunch/od, dan op elk kanaal net een klein beetje meer gain, en gedoe met scrollen enzo. Lijkt me vrij overbodig.

Orpheo
12 oktober 2008, 13:32
ik vind 't niet erg dat supersnel swithen niet gaat; ik vind dat wel best zo :)

pannekoek
12 oktober 2008, 14:17
ik vind 't niet erg dat supersnel swithen niet gaat; ik vind dat wel best zo :)

oke, conclusie: het is gewoon een topbak, kopen dus! het kan haast geen miskoop worden!

Dude
12 oktober 2008, 19:47
switchen kan binnen 10 seconden tussen de nummers door presets is dus overbodig


slaapkamergitarist ?



Anyway... ik lees in dit topic meer hearsay onzin en een aantal meningen van slaapkamer gebruikers. Mijn thuis instellingen zijn 100% anders dan mn live gebeuren. Kanaal 1 en 2 hebben ballen in een band, kanaal 3 en 4 stukken minder/niet. En als je met een beetje stevige band speelt (zoals ik) kan ik me niet voorstellen dat je met 1 van de 2 overdrive kanalen in het rood met een gain boven de 3 uberhaubt door de mix gaat komen... dat kom je dus ook niet.

Anyway... gewoon proberen, vrijwel elke buizen marshall (en ik heb op de dsl na alles wel gehad / gebruikt in bands) is een no nonsence bak die in bands zonder teveel tweaken gewoon goed klinken, bij een JVM is dat alleen niet zo en moet je een beetje je best doen (maar ook deze is hufterproof en klinkt zonder al te veel moeite te hoeven doen gewoon goed in een band)

Het grote live pluspunt aan dit ding is juist dat je kanaal / gain presets kan maken en in combinatie met je FX loop / 2e master volume / reverd(allen per gain instelling/kanaal keuze ook apart te programmeren) zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

Anyway, die van mij heeft in de afgelopen anderhalf jaar een keer of eeuhm 35 staan blazen in kroegen en ook wel een keer of 15 a 20 in de oefenruimte, per week ook op rustig volume thuis, en ik heb op een losse footswitch nog niks gehad, ja 1 keer nieuwe buizen nu.

ben vanhoof
12 oktober 2008, 20:09
Ik draai er idd ook wel wat meer mids in als we repeteren en ook de gain een beetje terug en gebruik OD 1/2 als lead geluid.

Orpheo
12 oktober 2008, 21:22
slaapkamergitarist ?



Anyway... ik lees in dit topic meer hearsay onzin en een aantal meningen van slaapkamer gebruikers. Mijn thuis instellingen zijn 100% anders dan mn live gebeuren. Kanaal 1 en 2 hebben ballen in een band, kanaal 3 en 4 stukken minder/niet. En als je met een beetje stevige band speelt (zoals ik) kan ik me niet voorstellen dat je met 1 van de 2 overdrive kanalen in het rood met een gain boven de 3 uberhaubt door de mix gaat komen... dat kom je dus ook niet.

Anyway... gewoon proberen, vrijwel elke buizen marshall (en ik heb op de dsl na alles wel gehad / gebruikt in bands) is een no nonsence bak die in bands zonder teveel tweaken gewoon goed klinken, bij een JVM is dat alleen niet zo en moet je een beetje je best doen (maar ook deze is hufterproof en klinkt zonder al te veel moeite te hoeven doen gewoon goed in een band)

Het grote live pluspunt aan dit ding is juist dat je kanaal / gain presets kan maken en in combinatie met je FX loop / 2e master volume / reverd(allen per gain instelling/kanaal keuze ook apart te programmeren) zijn de mogelijkheden vrijwel onbeperkt.

Anyway, die van mij heeft in de afgelopen anderhalf jaar een keer of eeuhm 35 staan blazen in kroegen en ook wel een keer of 15 a 20 in de oefenruimte, per week ook op rustig volume thuis, en ik heb op een losse footswitch nog niks gehad, ja 1 keer nieuwe buizen nu.

maar dingen in de lijn van echt flinke heavy metal (nou ja...maiden, zakk wyde, die kant op) moet er op lukken (qua door de bandmix heen)?

ben vanhoof
13 oktober 2008, 00:16
Wij spelen hardrock achtige songs, en de distortion waarmee ik soms speel neigt wel naar zakk wylde. Als je er voldoende mids in draait en niet té hard overdrijft met de gain (rood met gain op 3 vind ik te veel, ik speel met oranje gain op 2.5 - 3) komt hij nog wel vrij goed door de mix heen. Dit is natuurlijk ook wel erg afhankelijk met wat voor n cabinet je speelt.

De rhytmgitarist van Sanitarium, een goeie veel gevraagde metallica coverband van hier in de buurt, heeft pas een jvm 205 gekocht en al zeker 1 keer mee opgetreden heb ik gehoord van een maat. En die mens weet wel wat goei materiaal is, speelde voordien op een 5150, een fireball en op een mesa rectifier.

Orpheo
13 oktober 2008, 10:52
ik zit ook nog te kijken naar een cab, natuurlijk. ik zit te denken aan een bogner cab. welke past hier het beste bij? ik zat te denken aanvankelijk aan de (OS)212 bogner, maar dat ding is niet veel kleiner dan een 412 (waar ik enorm goeie ervaringen me heb). Zouden jullie gewoon de 412 doen? (ook wel handig met mijn CMW lijkt me zo... 2 speakers voor de cmw, 2 speakers voor de marshall). of zijn er echt gegronde redenen om juist niet een 412 te doen?

pannekoek
13 oktober 2008, 11:07
ik zit ook nog te kijken naar een cab, natuurlijk. ik zit te denken aan een bogner cab. welke past hier het beste bij? ik zat te denken aanvankelijk aan de (OS)212 bogner, maar dat ding is niet veel kleiner dan een 412 (waar ik enorm goeie ervaringen me heb). Zouden jullie gewoon de 412 doen? (ook wel handig met mijn CMW lijkt me zo... 2 speakers voor de cmw, 2 speakers voor de marshall). of zijn er echt gegronde redenen om juist niet een 412 te doen?



ik heb destijds verschillende 412 cabs uitgeprobeert, en greenbacks is een hele vette combinatie met de jvm410h

enne, als je toch 212 neemt die bijna ter grote is van een 412, neem dan gewoon een 412, toch net iets vetter :hippie:

Orpheo
13 oktober 2008, 11:19
ik heb destijds verschillende 412 cabs uitgeprobeert, en greenbacks is een hele vette combinatie met de jvm410h

enne, als je toch 212 neemt die bijna ter grote is van een 412, neem dan gewoon een 412, toch net iets vetter :hippie:

het ziet er gewoon te gaaf uit, en de amp klinkt gewoon veel beter; vetter, stuwender... of ik er een neem met greenbacks of v30's weet ik nog niet. V30's hebben toch veel mids en hoog en zijn behoorlijk strak in tone, en greenbacks losser, ook veel mids maar meer laag, en wat meer vintage gevoiced? (wellicht moet ik een combi maken van 2x v30 en 2x greenback...)

Dude
13 oktober 2008, 11:58
2x12 V30's in een 1936 werd ik niet blij van in de band, 4x12 greenbacks wel maar vind dan op hogere volumes de OD kanalen niet ok meer. Dat was met V30's anders.

Ik ken trouwens zowel hier als op het jvmforum geen gebruikers van die 2x12 van bogner maar heb over de combi jvm/bogner wel eens wat mindere dingen over gelezen daar. Wellicht ook weer hearsay bull maar dat weet je pas als je het zelf hoort, ik speel al 2.5 jaar naast een bogner 2x12 in de band en zeg ook al 2,5 jaar dat ik hem een keer wil pakken maar het komt er niet van. Volgende keer misschien maar eens.

Orpheo
13 oktober 2008, 12:00
2x12 V30's in een 1936 werd ik niet blij van in de band, 4x12 greenbacks wel maar vind dan op hogere volumes de OD kanalen niet ok meer. Dat was met V30's anders.

Ik ken trouwens zowel hier als op het jvmforum geen gebruikers van die 2x12 van bogner maar heb over de combi jvm/bogner wel eens wat mindere dingen over gelezen daar. Wellicht ook weer hearsay bull maar dat weet je pas als je het zelf hoort, ik speel al 2.5 jaar naast een bogner 2x12 in de band en zeg ook al 2,5 jaar dat ik hem een keer wil pakken maar het komt er niet van. Volgende keer misschien maar eens.

wat zijn de klachten dan van de bogner met de jvm? ik heb 'm zelf er meerdere keren op getest, en was zeer te spreken (de 412). lekker veel punch en strakheid leverde 't op, tegenover de marshall cabs.

Dude
13 oktober 2008, 12:40
zoeken gozer.... www.jvmforum.com

ben vanhoof
13 oktober 2008, 13:46
Toen ik mn cabinet ben gaan halen heb ik een marshall 1960a, een handwired H30 cab, engl 4x12 v30, bogner 4x12 v30 + greenbacks en een mesa 4x12 v30 (os) getest.
Marshall 1960 viel direct af, tevens ook de v30 versie. Van speakers werd het snel duidelijk dat de v30 me het beste lag tov de greenback. De engl klonk het strakste van allemaal, de bogner iets losser en had een korrel. De mesa zat daar tussenin (op de od kanalen, high gain settings). Op crunch kanaal was de handwired overtuigend overwinnaar, maar omdat hij op high gain wat fuzzy klonk werd hij het zeker niet. Ik heb gewoon voor het strakste cabinet gekozen, de engl pro.

Orpheo
13 oktober 2008, 14:12
Toen ik mn cabinet ben gaan halen heb ik een marshall 1960a, een handwired H30 cab, engl 4x12 v30, bogner 4x12 v30 + greenbacks en een mesa 4x12 v30 (os) getest.
Marshall 1960 viel direct af, tevens ook de v30 versie. Van speakers werd het snel duidelijk dat de v30 me het beste lag tov de greenback. De engl klonk het strakste van allemaal, de bogner iets losser en had een korrel. De mesa zat daar tussenin (op de od kanalen, high gain settings). Op crunch kanaal was de handwired overtuigend overwinnaar, maar omdat hij op high gain wat fuzzy klonk werd hij het zeker niet. Ik heb gewoon voor het strakste cabinet gekozen, de engl pro.

ik vond de mesa heel droog, alsof het een stuk karton was ipv stuk hout.

de marshalls, op de greenback kast na, gun ik nooit een blik waardig. vind ik over 't algemeen troep.

de Engl kasten vind ik top; supergoed afgewerkt, mega-solide, zien er tof uit ook, heel strak, maar voor wat 'milder' werk (ik wil soms ook nog wel eens wat bluesen en jazzen) is ie minder geschikt.

de bogner kast vond ik er lekker tussenin zitten; strak genoeg voor mijn highgain needs, en los genoeg voor bluesy en jazzy stuff.

pannekoek
13 oktober 2008, 14:14
ik vond de mesa heel droog, alsof het een stuk karton was ipv stuk hout.

de marshalls, op de greenback kast na, gun ik nooit een blik waardig. vind ik over 't algemeen troep.

de Engl kasten vind ik top; supergoed afgewerkt, mega-solide, zien er tof uit ook, heel strak, maar voor wat 'milder' werk (ik wil soms ook nog wel eens wat bluesen en jazzen) is ie minder geschikt.

de bogner kast vond ik er lekker tussenin zitten; strak genoeg voor mijn highgain needs, en los genoeg voor bluesy en jazzy stuff.


als je een testlijstje gaat maken zet dan de marshall 1960tv er ook op, greenback, waanzinnige looks, geweldige klank, wat wil je nog meer? ^^

Orpheo
13 oktober 2008, 14:28
als je een testlijstje gaat maken zet dan de marshall 1960tv er ook op, greenback, waanzinnige looks, geweldige klank, wat wil je nog meer? ^^

mijn cab-lijstje tot nu toe:

engl 212
engl 412
bogner 412
bogner 212

en meer nog niet :) marshall cab... kweenie. slechte smaak van in m'n mond als ik marshall cab hoor.

ik wil een cab met veel projectie, strak, maar los genoeg voor bluesy en jazzy stuff, maar echt strak genoeg voor metal (zakk wylde als de max eigenlijk). heftiger doe ik soms, maar niet vaak. het idee van een bogner 212 en een engl 212 spreekt me echter ook wel aan, moet ik stiekem toegeven...

@pannekoek: weet jij of 't mogelijk is kanalen toe te wijzen aan een bepaalde speakeroutput, nee he? dat kan volgens mij wel bij de mark4, en een paar andere mesa's...

pannekoek
13 oktober 2008, 14:30
mijn cab-lijstje tot nu toe:

engl 212
engl 412
bogner 412
bogner 212

en meer nog niet :) marshall cab... kweenie. slechte smaak van in m'n mond als ik marshall cab hoor.

ik wil een cab met veel projectie, strak, maar los genoeg voor bluesy en jazzy stuff, maar echt strak genoeg voor metal (zakk wylde als de max eigenlijk). heftiger doe ik soms, maar niet vaak. het idee van een bogner 212 en een engl 212 spreekt me echter ook wel aan, moet ik stiekem toegeven...

@pannekoek: weet jij of 't mogelijk is kanalen toe te wijzen aan een bepaalde speakeroutput, nee he? dat kan volgens mij wel bij de mark4, en een paar andere mesa's...

volgens mij kan dat niet bij de jvm410h,

speelt mr. wylde ook niet met greenbacks eigenlijk? ik dacht namelijk van wel

Orpheo
13 oktober 2008, 14:46
volgens mij kan dat niet bij de jvm410h,

speelt mr. wylde ook niet met greenbacks eigenlijk? ik dacht namelijk van wel

jep, hij wel :) maar ik niet :D ik heb liever g12t 75's, of v30's. gek he.


michael schenker had vroeger ook greenbacks maar heeft nu geloof ik ook g12t75's of v30's. geen greenbacks geloof ik. maar goed, schenker heeft imho ook een waanzinnig goeie sound waar ik achteraan zit ghehe

Baker
13 oktober 2008, 15:11
nee hoor, da's helemaal niet gek.
Ik vind de gt75's ook lekkerder bij de JVM dan de V30's.
Omdat de JVM al zoveel mids heeft, is het niet zo lekker om speakers te gebruiken die dat ook nog eens benadrukken. (v30 dus)
Het klinkt wat naar in het hoog dan vind ik.

Ik heb een 1960a kast en die bevalt mij prima.
zie ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545&page=13&pp=10
(even doorscrollen naar halverwege de pagina)

Orpheo
13 oktober 2008, 15:37
nee hoor, da's helemaal niet gek.
Ik vind de gt75's ook lekkerder bij de JVM dan de V30's.
Omdat de JVM al zoveel mids heeft, is het niet zo lekker om speakers te gebruiken die dat ook nog eens benadrukken. (v30 dus)
Het klinkt wat naar in het hoog dan vind ik.

Ik heb een 1960a kast en die bevalt mij prima.
zie ook:
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=97545&page=13&pp=10
(even doorscrollen naar halverwege de pagina)

ik bedoelde 't meer in 't algemeen :) (zeker met bijvoorbeeld de jcm800 en een plexi). ik vind v30 ook niet verkeerd met de JVM. een v30 en een g12t75 is denk ik een heel lekkere combi...

matty
13 oktober 2008, 16:01
welke 2x12 cab zou goed gaan bij deze amp?
liefst niet al te duur, aangezien het voor thuis is enzo :)

Najera
13 oktober 2008, 16:02
Je zou ook de combinatie v30/g12h30 (de 70th anniversary, niet de heritage) kunnen proberen. Ik heb echt van z'n leven nog nooit zoiets gehoord, echt geweldig, zeker in combi met el34 amps.

Najera
13 oktober 2008, 16:06
welke 2x12 cab zou goed gaan bij deze amp?
liefst niet al te duur, aangezien het voor thuis is enzo :)

Misschien is de Bogner alchemist 212 een overweging waard?

Felanovic
13 oktober 2008, 21:32
Ik ben het met benvanhoof eens. Sinds 2 weken een JVM + marshall ahw kast en de high gain kanalen (od1 + od2) zijn een beetje fuzzy. Wat ik niet erg vind (kwestie van smaak). Voor de rest prima kast en voor mij tellen de looks ook mee.

Kheb pas 2 repetities gespeeld met JVM + marshall ahw dus kmoet nog een beetje tweaken en wennen aan die bak om echt de sound te krijgen die ik wil. Maar eigenlijk vanaf dat die aanging was ik 99% te vreden!

Orpheo
14 oktober 2008, 10:21
hmm... ik zie nu de egnater. moet ik ook eens naar kijken, ik ben zeer, zeer benieuwd! Hopelijk kan ik 'm ergens in NL testen. kan ik echter niet de bogner 412 veroorloven :(

Orpheo
14 oktober 2008, 16:14
vandaag maar weer eens getest. nu alleen de jvm en de vht sig x. ik heb gewoon vrijdag niet goed getweaked (superveel knopjes). maar de vht geeft dus wel die 'oompf' en wel die warmte en wel de dynamiek die ik wil; ik had 'm gewoon op de verkeerde stijl gezet (je kan op de lead kanalen kiezen welke stijl je wilt, net als bij bv. de recto). het clean blijft fantastisch. ik denk dat 't deze wordt, icm een bogner kast. dan moet ik maar een maandje of 2 langer werken. De 412 van bogner is by the way maar een paar centimeter groter dan de 212. en 't maakt geen klap uit voor 't volume heb ik wel gemerkt, maar ok.

Ik heb de JVM ook nog geprobeerd op een 412 kast met g12t75's, de speakers die ik 't liefst heb met een marshall. t was beter qua druk en oompf, maar nog lang niet wat ik wil. ik ga geen 1000+euro neertellen voor een amp die niet doet wat ik wil qua sound. als ie geen 2 masters heeft, ok. jammer. maar als de tone maar goed is.

ben vanhoof
14 oktober 2008, 17:15
Man waarom toch op de op enkele na slechtste kast die er op de markt is?

Orpheo
14 oktober 2008, 20:45
Man waarom toch op de op enkele na slechtste kast die er op de markt is?

vind je de bogner 412 een van de slechtste cabs?! ik totaaaal niet.

Jimwoud
14 oktober 2008, 20:55
vind je de bogner 412 een van de slechtste cabs?! ik totaaaal niet.
Volgens mij bedoelt ie een 1960, is ook mijn smaak niet.

ben vanhoof
14 oktober 2008, 21:40
Idd, de 1960a. Een tijdje terug heb ik in een winkel ook eens eventjes de jvm 205 getest op een 1960a. Klonk echt schijt ivm hetgene dat ik thuis heb staan. En het zou me eig erg verbazen dat je ongeveer de geluiden van een 410 niet uit een 205 haalt.

Orpheo
14 oktober 2008, 23:07
Idd, de 1960a. Een tijdje terug heb ik in een winkel ook eens eventjes de jvm 205 getest op een 1960a. Klonk echt schijt ivm hetgene dat ik thuis heb staan. En het zou me eig erg verbazen dat je ongeveer de geluiden van een 410 niet uit een 205 haalt.

tja, dat weet ik niet. ik wil OF de 410, of geen JVM, en waarschijnlijk wordt het dat.

Baker
15 oktober 2008, 09:13
Idd, de 1960a. Een tijdje terug heb ik in een winkel ook eens eventjes de jvm 205 getest op een 1960a. Klonk echt schijt ivm hetgene dat ik thuis heb staan.


Man waarom toch op de op enkele na slechtste kast die er op de markt is?


Ik heb ook v30's en greenbacks getest, maar bovenstaande is sterk overdreven een ook een kwestie van smaak.

Baker
15 oktober 2008, 09:16
tja, dat weet ik niet. ik wil OF de 410, of geen JVM, en waarschijnlijk wordt het dat.

Hehe, groot gelijk hoor. Hoewel de verschillen kwa geluid niet groot zijn.

Ik heb ook zo'n 210 getest. Ik ben blij dat ik een JVM 410 heb.
Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107359

Maarre, wat wordt het nou Orpheo? Een JVM of een VHT? Je bent er nog niet uit he?

Lexvandoef
15 oktober 2008, 10:12
Ohja Orpheo, er staat nu een Hook op gitaarmarkt die misschien wel in je budget past ;)

Edit: volgens mij zelfs van forumlid Angel.

Orpheo
15 oktober 2008, 10:17
Hehe, groot gelijk hoor. Hoewel de verschillen kwa geluid niet groot zijn.

Ik heb ook zo'n 210 getest. Ik ben blij dat ik een JVM 410 heb.
Zie: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107359

Maarre, wat wordt het nou Orpheo? Een JVM of een VHT? Je bent er nog niet uit he?
ik denk dat ik er wel uit ben. de VHT zal 't zeer zeer waarschijnlijk gaan worden. hij is n pak duurder dan de JVM, maar hij klinkt zoveel beter. niet dat lompe van de mark4, wel het strakke. heel dynamisch, heel erg 'perfectionistisch'. waar de JVM makkelijk pinches 'weggeeft', moet je bij de VHT erop werken. als je ze goed doet, klinken ze meesterlijk. doe je ze slordig, heb je niks. hij wordt niet gruizig met veel gain, en het clean is supersprankelend, dynamisch... Het kost me bijna 1000E meer dan de JVM kopen via die engelse site, maar hij is vergeleken met de Nederlandse prijzen maar een 400 euro duurder ofzo. in dat perspectief zal ik 't ook zien.

de JVM is heel handig, met een goed uitgewerkt concept. maar de tone laat wat te wensen over, helaas. Het liefst had ik gewoon dat de JVM helemaal bruikbaar was op alle kanalen, maar helaas...niet.is zoiets als je koopt een ferrari, maar de verkoper zegt, ja sorry, maar harder dan 90 kan ie niet, nja hij kan t wel, maar de versnellingsbak is niet supersolide en hij rammelt uit elkaar. daar koop je geen ferrari voor! dan liever iets meer neertellen voor die mooie Aston Martin.

Baker
15 oktober 2008, 10:38
Die vergelijking met doe ferrari gaat niet helemaal op. Nu is het net alsof de JVM uit elkaar rammelt. En dat is niet zo.

En een solo lead met tone.., gebruik een Tubescreamer icm crunch red en BAM! daar heb je tone.

Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je juist een bak wil hebben waar die lead met tone al in zit. Zonder pedaaltjes te gebruiken.

Als de VHT dat wel kan, en je hebt het budget, dan denk ik dat de VHT inderdaad een betere keuze is.

Orpheo
15 oktober 2008, 10:53
Die vergelijking met doe ferrari gaat niet helemaal op. Nu is het net alsof de JVM uit elkaar rammelt. En dat is niet zo.

En een solo lead met tone.., gebruik een Tubescreamer icm crunch red en BAM! daar heb je tone.

Aan de andere kant begrijp ik heel goed dat je juist een bak wil hebben waar die lead met tone al in zit. Zonder pedaaltjes te gebruiken.

Als de VHT dat wel kan, en je hebt het budget, dan denk ik dat de VHT inderdaad een betere keuze is.

ik wil niet meer met pedalen werken, dat is iets dat vast staat. distortion pedalen, wel te verstaan.

en dat de JVM uit elkaar rammelt; ik doelde meer op een vergelijking; de JVM is minder solide qua feel dan de VHT, dat is 1, en verder vind ik dat de JVM echt die ferrari is; hij heeft wel die bovenste versnellingen, maar je moet 't doen met een rammelende auto (lees: gruizig, niet strakke gain). de VHT is die aston martin;hij dondert, hij beukt, buldert, gaat met veel gain niet gruizig worden.


de VHT is helaas duur, maar ik ga niet meer een jarenlange zoektocht en dwaalsporen afgaan voor tone; tis nu in een keer goed en over. Ik ga mijn gitaarcollectie ook afmaken, 2 maingitaren, 2 backups, en thats it. de rest verkoop ik niet (niet verkoopbaar, emotionele waarde), maar het is nu eigenlijk wel over en klaar.


edit: kijken of 't me lukt, de drang onderdrukken om gitaartjes in elkaar te knutselen.

Lexvandoef
15 oktober 2008, 10:54
Ohja Orpheo, er staat nu een Hook op gitaarmarkt die misschien wel in je budget past ;)

Edit: volgens mij zelfs van forumlid Angel.

Ahum....... ;)

Orpheo
15 oktober 2008, 11:06
Ahum....... ;)

leuk ;) maar mijn geld komt pas over een maandje, dus

a: ik denk niet dat dat forumlid een maand wil wachten
b: de prijs is te hoog (betere prijs is nieuw*(2/3), dus 1800E, niet 2000)
c: de VHT klinkt beter ;)

maar thanks dat je me erop attendeert!


en na gisteren heb ik nog de volgende opmerkingen over de hook:

hij klinkt te gek met een strat, en met een LP ook, maar niet voor wat ik wil (na de VHT beter gehoord te hebben). de hook is te warm, te vintage, terwijl de VHT EN vintage echt belachelijk lekker kan doen (ac/dc style crunch), maar high gain ook lekker doet. echt dat 'wapperende broekspijpengevoel'. zelfs/ook mijn vriendin vond 't een goeie amp.

Lexvandoef
15 oktober 2008, 12:40
Het is maar een tipje he ;)

Ik krijg overigens ook wapperende broekspijpen met mijn Hook, maar moderne nu-metal high gain ga je niet redden inderdaad, maar goed, ik ben ook een vintage persoon :dontgeti:

Jimwoud
15 oktober 2008, 13:03
zelfs/ook mijn vriendin vond 't een goeie amp.
Steengoed! M'n vriending wordt gek van al die troep van me. Als ik dan keer vraagt hoe het klinkt zal ze ook altijd wel zeggen dat ht toch herrie is.

TimmU
15 oktober 2008, 13:25
Mijn vriendin begint het juist allemaal ook wel te waarderen.Verschillende modellen en merken haalt ze al uit elkaar. Clean en distortion ook.

Baker
15 oktober 2008, 13:35
zou niet best zijn als ze het verschil tussen clean en distortion niet zou horen.... :dontgeti:

Marc Oblivian
15 oktober 2008, 14:29
Steengoed! M'n vriending wordt gek van al die troep van me. Als ik dan keer vraagt hoe het klinkt zal ze ook altijd wel zeggen dat ht toch herrie is.

Tja...moet je d'r ook maar niet vrienDING noemen.

Kim Wilson
15 oktober 2008, 14:39
Of een keer leren spelen...

Orpheo
15 oktober 2008, 14:50
de enige reden dat ze zn kritisch is,is omdat ze zelf speelt!

almarvk
15 oktober 2008, 14:58
M'n vriending wordt gek van al die troep van me.
Beetje grappen jatten van een mod... :sneaky:

;)

Henri H
15 oktober 2008, 15:34
't is te laat maar wil toch nog wel graag even m'n mening geven. ;)

Heb m'n JVM nu zo'n 10 maanden en hij wordt bijna wekelijks in de oefenruimte gebruikt.
Ik sleep hem elke week weer mee naar huis en speel er dan 3 à 4 keer p /week een paar uurtjes op.
Ik heb er een Marshall 1960AX (Greenbacks) bij.
Ik heb er een paar maanden geleden problemen mee gehad (met de JVM); het volume was erg laag.
Heb hem toen naar Voerman gebracht en een paar weekjes later was tie er weer.
Daarna heb ik nog een paar dagen wat problemen gehad maar ik vermoed dat ikzelf aan de verkeerde knoppen heb zitten draaien ('t zijn er ook zoveel!).
Alles is weer OK nu.
Ik gebruik (hoofdzakelijk):
- Clean Green
- Crunch Red
- OD1 orange > hoofdzakelijk als lead met delay
- OD2 orange > instant Metallica.

De volumes van de OD kanalen zijn relatief lager dan vooral het Crunch kanaal maar zijn dus goed per kanaal of met de beide master volumes gelijk te trekken.
In de winkel heb ik hem destijds getest op een Koch 4x12 cab met Jensen-achtige speakers. Dit klonk ook erg goed. Misschien ook nog 's het overwegen waard.
Mijn Marshall 1960AX kast bevalt goed.
Thuis gebruik ik de 2x12 G12T 75 speakers van m'n combo.
Dat is ook best lekker, misschien zelfs nog wel beter!
Meer vergelijkingsmateriaal qua speakers heb ik niet maar ik lees her en der dat Greenbacks, V30's en G12T 75's het wel goed doen.

Wat me ook erg opvalt is het verschil in gitaren.
M'n Les Paul klinkt totaal anders (vooral minder gain) dan m'n Music Man.
Ik gebruik geen Noisgate/Hush.
Wat ik ook op het JVM forum heb gelezen is dat de JVM's nogal 's afgeleverd worden met een slechte biassing.
Het schijnt vrij éénvoudig te zijn om de buizen zelf te biassen:
http://jvmforum.com/phpBB3/viewtopic.php?t=237&sid=3b17158395811df252f666413036deaa

kokeleko
15 oktober 2008, 15:55
Het is zelfs zeer eenvoudig om te biassen, ik heb welliswaar een 205H maar ben er dik tevreden mee.

Baker
15 oktober 2008, 16:47
- OD1 orange > hoofdzakelijk als lead met delay


Heb jij er dan geen last van dat deze lead wat dunnetjes is, en ook niet heel erg lekker door de mix komt. Ik wel in ieder geval. Zeker als ik de lead vergelijk met mijn mede gitarist. (Van Weelden modded Marshall)

Om deze reden gebruik ik voor lead solo's:

crunch red + MasterII + fxloop met delay pedaaltje +RAT overdive pedaaltje.

En dat klinkt een heel stuk mooier/dikker/vetter/romiger.

Ook zie ik dat je crunch orange niet gebruikt.
Terwijl dit zo'n heerlijke crunch is. Ik weet niet wat je voor muziek speelt, maar dit is echt een mooiste/meest dynamische geluid wat er bij zit.

Vind ik dan he. ;)

Henri H
15 oktober 2008, 17:12
Ja, Crunch orange is ook wel mooi maar ik houd wel van wat gain.
Ik gebruik op Crunch red de volume knop v.d. gitaar voor iets minder gain.
Volgens mij komt dit aardig overeen met Crunch orange.
Wat OD1 orange betreft: Nee, ik heb geen moeite om door de bandmix te komen.
Ik gebruik wel Master 2 (iets meer volume dus) op dit kanaal maar je kunt er ook voor kiezen om het kanaal volume iets op te draaien en/of de ander kanaal volumes iets omlaag te draaien.
De vele knoppen hebben ook weer zo hun voordeel. ;)
Ik speel hoofdzakelijk (hard/pop)rock en metal (vooral Metallica).
Ook gebruik ik soms Crunch green (voor Van Dik Hout - Stil in Mij) maar het volume is dan weer iets lastiger te compenseren.
Met wat tweaken kom je een eind maar kost even tijd.

ben vanhoof
15 oktober 2008, 17:52
Best bij OD 1 de mids over de helft en de presence niet te ver open, anders geraak je er moeilijk door vind ik. En algemeen niet overdrijven met de gain.

Henri H
16 oktober 2008, 08:14
Best bij OD 1 de mids over de helft en de presence niet te ver open, anders geraak je er moeilijk door vind ik. En algemeen niet overdrijven met de gain.Bij Beide OD kanalen staat de gain op 3 - 4.
Bij Crunch op 8 - 10 (afhankelijk welke gitaar).

Orpheo
16 oktober 2008, 08:28
ik ga vandaag of morgen denk ik weer effe testen. eerder deze week was 't niet met mijn gitaar, maar deze keer wel. door de mix prikken gaat met een vht zo belachelijk makkelijk, niet grappig gewoon. en zo ongelooflijk veelzijdig. je lead kanaal kan je laten klinken als je cleane kanaal zonder problemen. de verkoper zei, hoe vind je dit dan? ja, lekker clean hoor, en terwijl ik speelde draaide hij de gainknop open tot een behoorlijk lekkere crunch. 'boost' erbij voor meer saturation, en gaan met die banaan. te gek!

nog een maandje wachten... Hopen dat over een maand die financiele meevaller waar ik stiekem op reken erdoor komt, en anders moet 't wachten (neem ik eerst die gitaren waar ik NOG langer op zit te azen, en dan de amp). maar ik heb redelijk goeie hoop.

Henri H
16 oktober 2008, 09:21
Hoe heb je dat "door de mix prikken" getest?
Mocht je de VHT meenemen naar de oefenruimte?
Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden naar die VHT's.
Niet dat ik niet tevreden ben met m'n JVM maar puur uit interesse en misschien kan het (nog) beter?!

Orpheo
16 oktober 2008, 10:08
Hoe heb je dat "door de mix prikken" getest?
Mocht je de VHT meenemen naar de oefenruimte?
Ik ben ook wel nieuwsgierig geworden naar die VHT's.
Niet dat ik niet tevreden ben met m'n JVM maar puur uit interesse en misschien kan het (nog) beter?!

nee, een paar gasten gingen dar ter plekke meespelen :chicken:

en ja, het kan nog beter. ik zie 't ongeveer zo:

low range:
marshall
vox
orange
fender
crate
peavey

medium range:
mesa
engl
koch
budda

high end:
vht
matchless
Hook
dumble

zo zie ik 't ongeveer. marshall is leuk,en heeft bij tijd en wijle een briljante amp (tegenwoordig, ik heb 't niet over vroeger), maar ik vind 't over 't algemeen, dat er beter is.

Henri H
16 oktober 2008, 10:36
Ja, je hebt wel een beetje gelijk.
Ik ben wel van mening dat de JVM erg veel biedt voor die prijs.
Als je dan evt. ook nog mods uitvoert zoals Svdijk heeft gedaan dan heb je natuurlijk wel een wat betere amp.
Het blijft natuurlijk ook wel een beetje een kwestie van smaak en zolang ik geen VHT bespeeld/gehoord heb weet ik natuurlijk ook niet beter.
Marshall heeft toch wel degelijk een soort van eigen geluid (lees: Marshall brul).
Zeker de JCM 800 series hebben een eigen geluid maar die hebben idd weer als nadeel dat ze hard of harder moeten wat weer op te lossen valt met een Hotplate of Powersoak trouwens.

P.S. wat kost een Sig:X? en waar heb jij hem getest? Bij v.d Haar?

Orpheo
16 oktober 2008, 10:48
Ja, je hebt wel een beetje gelijk.
Ik ben wel van mening dat de JVM erg veel biedt voor die prijs.
Als je dan evt. ook nog mods uitvoert zoals Svdijk heeft gedaan dan heb je natuurlijk wel een wat betere amp.
Het blijft natuurlijk ook wel een beetje een kwestie van smaak en zolang ik geen VHT bespeeld/gehoord heb weet ik natuurlijk ook niet beter.
Marshall heeft toch wel degelijk een soort van eigen geluid (lees: Marshall brul).
Zeker de JCM 800 series hebben een eigen geluid maar die hebben idd weer als nadeel dat ze hard of harder moeten wat weer op te lossen valt met een Hotplate of Powersoak trouwens.

P.S. wat kost een Sig:X? en waar heb jij hem getest? Bij v.d Haar?

de sigx kost 1800 a 1900E. valt dus zeker wel mee. De JVM is leuk voor 't geld, echt waar. maar ik heb geen zin om te gaan modden en knutselen weet ik 't. ik wil 't in een keer goed doen. ik heb teveel zitten kloten ermee. De marshall brul zit in een jcm800, een plexi, maar niet in de jvm vind ik. de jvm is veel te tam. ja, hij heeft gain, maar geen ballen. geen kloten, niet die 'oompf'. de vht weer wel, en daarom wil ik die.


ik heb 'm, onder andere, bij dijkman getest in a'dam

TimmU
16 oktober 2008, 10:56
budda en mesa bij medium range? Wat een raar lijstje zeg.

Lexvandoef
16 oktober 2008, 11:01
zo heel erg high range/boetiek is mesa nou ook weer niet vind ik ;)

Orpheo
16 oktober 2008, 11:08
zo heel erg high range/boetiek is mesa nou ook weer niet vind ik ;)

daarom staat ie ook niet bij de high end amps :chicken:

@timmu: vind jij dan budda en mesa zo geweldig high end en boutique? ik niet. je ziet ze (in nederland) niet veel, maar dat wil niks zeggen. ik vind de toen van budda, om te beginnen, gewoontjes, en mesa...tja. ik wil mesa-fan zijn, maar word 't gewoon niet.

hier effe wat clipjes:

http://nl.youtube.com/watch?v=r5UBi9zVjBk&feature=related

http://nl.youtube.com/watch?v=_iiNk1Z-5IU&feature=related

niet van mij, ik vond ze net op youtube. komt behoorlijk overeen met wat ik eruit kreeg qua sounds. op lead had ik wel wat meer treble d'r in dan dit, ik vind 't op slag iets te warm, maar overall komt 't behoorlijk in de buurt. als ik dit vergelijk met de rivera knucklehead (waar ik ook naar keek, nog niet getest), vind ik de vht een betere kandidaat.

edit: op rhythm heeft ie wel heeel veel gain, ik had een pak minder gain gebruikt en een anderen voicing, om een wat meer ac/dc style crunch eruit te krijgen (nja, iets meer dan acdc maar ook niet zoveel gain als hij heeft, daar gebruikte ik het 3e kanaal voor).

Lexvandoef
16 oktober 2008, 12:10
Ik had het tegen TimmU Orpheo ;)

Orpheo
16 oktober 2008, 13:36
Ik had het tegen TimmU Orpheo ;)
Ah,ik dacht al...

Lexvandoef
16 oktober 2008, 14:23
Ik vind trouwens de geluidkwaliteit van je die clipjes nou niet bepaald goed, maar wat ik er van hoor vind ik hem te compressed en te modern klinken. Niet mijn ding in elk geval.

Henri H
16 oktober 2008, 14:45
Ik heb wel weer een aanval van GAS te pakken gehad.
Maar Lex heeft me er weer (gedeeltelijk) van afgeholpen.
Ik vond zelf de youtube filmpjes ook al niet zo.
Maar je moet natuurlijk niet afgaan op die filmpjes maar zelf uitproberen.
Heb ik met m'n JVM wel degelijk gedaan (uitproberen dus) en was gelijk verkocht.
Als je al een HOOK hebt en je houdt van die vintage sound, tja daar kan geen amp tegenop denk ik.
In 't oosten zeggen we dan: "ie bunt 'n verwend nûst" (je bent een verwend nest). Is ietwat grappig bedoeld hoor Lex. ;)

Lexvandoef
16 oktober 2008, 14:48
Haha, nu is het weer mijn schuld he ;)

Ik ga ook alleen af op deze filmpjes, ik heb nog nooit zo'n sig X in het echt bespeeld/gehoord.

En ach, verwend, ik heb het nodig voor in de band :seriousf: ;)

Henri H
16 oktober 2008, 14:50
Eigenlijk ben ik gewoon jaloers ;)

Orpheo
16 oktober 2008, 17:03
de VHT is de modernere versie van de Hook, zo kan je 't zeker zien. de Hook kan moderne dingen wel, maar minder goed dan old school/vintage stuff, en vice versa. omdat ik 'n amp wil die gewoon goed strak is, lekker droog met gain, maar juist wat losser met simpele crunch, en een warm, transparant clean heeft, is de VHT zo goed voor mij. en ja, hij is modern ;) behoorlijk zelfs, ghehe. het clean kanaal is echter net zo lekker als die van de hook. nog iets dynamischer en transparanter zou ik haast zeggen. De naam van 't beest is stom, sig:x, maar ze willen daarmee zeggen: put your signature: HERE! omdat iedereen er eigenlijk zijn signature sound mee zou kunnen maken.

Let wel, die vent op de clipjes heeft 'm op een strakke voicing staan, je kan 'm veel en veeeel meer als een plexi laten klinken.


TRouwens, had ik al verteld over de ingebouwde powersoak? 40w of 100w. PER KANAAL instelbaar trouwens.

Dude
16 oktober 2008, 20:15
nee, een paar gasten gingen dar ter plekke meespelen :chicken:



mjah.... dan weet je inderdaad wel of die door de mix gaat prikken in een band he ? :chicken:

Baker
16 oktober 2008, 20:27
De marshall brul zit in een jcm800, een plexi, maar niet in de jvm vind ik. de jvm is veel te tam. ja, hij heeft gain, maar geen ballen. geen kloten, niet die 'oompf'.

Begrijp me niet verkeerd hoor. De VHT zal jou een betere amp zijn dan de JVM. Daar twijfel ik niet eens aan.

Maar uit bovenstaande blijkt dat je duidelijk de JVM niet goed hebt getest. Als je in crunch red geen ballen kunt vinden, dan vind je die ook niet in een VHT.

En die opmerking van dat er een paar gasten mee gingen spelen, en dat je zo weet dat ie echt wel heel erg goed door de mix prikt is inderdaad nogal belachelijk.

Dude
16 oktober 2008, 20:29
Da's orpheo joh.... ik moet elke keer weer erg lachen om dit topic ;)

die vht is trouwens ook gewoon onwijs gaaf hoor,

Henri H
16 oktober 2008, 21:04
....die vht is trouwens ook gewoon onwijs gaaf hoor,wel bijna 2 x zo duur als de JVM...

Dude
16 oktober 2008, 21:29
yep.... maar uiteindelijk heb ik denk ik nog wel 5 keer zoveel uitgegeven aan gear voor ik had wat ik wilde. En ook daar blijft altijd wat op aan te merken ;)

Gitaar4LifeDude
16 oktober 2008, 21:33
dit forum is echt niet goed voor m'n portemonnee, hier ga ik gewoon even m'n ouders héél lief voor aankijken wat een megading die vht.

Lexvandoef
17 oktober 2008, 01:34
yep.... maar uiteindelijk heb ik denk ik nog wel 5 keer zoveel uitgegeven aan gear voor ik had wat ik wilde. En ook daar blijft altijd wat op aan te merken ;)

tsja, je kan het ook gewoon gelijk goed doen he ;)

BartL
19 december 2008, 20:48
Is het bij de JVM410 overigens mogelijk 2 eindbuizen te "trekken"?

Ik heb momenteel bij soundslive een JVM410H & 1936 Vintage in mijn mandje... 1100 incl shipment, schandalig gewoon.

Moet me inhouden...twijfel twijfel!

Mitch
19 december 2008, 21:11
Eindbuizen trekken, ik dacht dat we daar nu wel over uit waren dat dat qua volume niet zoveel scheelt en de sound er meestal niet op voorut gaat. En waarom zou je het willen bij zo'n multi-instelbare meerkanaals poly-mastervolume bak? Daar kun je op minstens vijftien manieren het volume temperen...

Het kan overigens wel.

Dude
19 december 2008, 21:16
en het wordt afgeraden op jvmforum.com (waar ook de ontwerper van de jvm zit)

BartL
19 december 2008, 21:19
Duidelijk.

sjaak1990
20 december 2008, 17:57
Zo'n orange cabinet zou ik nemen!
Die zijn zo goedkoop daar en zijn geweldig goed, klinken als bogners, en je betaald de helft. Als ik niet al 3 cabinets had staan dan kocht ik er meteen 1.

pannekoek
20 december 2008, 19:55
Zo'n orange cabinet zou ik nemen!
Die zijn zo goedkoop daar en zijn geweldig goed, klinken als bogners, en je betaald de helft. Als ik niet al 3 cabinets had staan dan kocht ik er meteen 1.

orange cabinetten zijn niet echt goedkoop hoor, wel erg gaaf!

BartL
20 december 2008, 21:15
orange cabinetten zijn niet echt goedkoop hoor, wel erg gaaf!

http://www.soundslive.co.uk/product~name~Orange-PPC212-OB~ID~9614.asp
317 euri... Best OK lijkt me :D

pannekoek
20 december 2008, 21:30
http://www.soundslive.co.uk/product~name~Orange-PPC212-OB~ID~9614.asp
317 euri... Best OK lijkt me :D


tja, voor een openback 212 cabinet vind ik het niet echt goedkoop :)

Lexvandoef
20 december 2008, 22:15
tja, voor een openback 212 cabinet vind ik het niet echt goedkoop :)

Euh, wat vind jij dan wel goedkoop voor een 2x12? Oftie nou openback of niet is maakt meestal niks uit voor de prijs hoor ;)

BartL
20 december 2008, 22:43
Euh, wat vind jij dan wel goedkoop voor een 2x12? Oftie nou openback of niet is maakt meestal niks uit voor de prijs hoor ;)

Dat dacht ik toch. Lijkt me niet echt heel duur voor een 2x12...