PDA

View Full Version : Ibanez RS440



Chris90
9 oktober 2008, 22:00
Goede avond,

Ik ben een Ibanez Roadstar II 440 tegen gekomen in mijn lokale gitaarshop.
Hij heeft een humbucker van dimarzio en een kahler tremelo. Verder weet ik er weinig vanaf.

Zelf ben ik bassist en ben van plan om een gitaar te gaan leren spelen, hiervoor zoek ik dus een goede beginners gitaar. Ik ben opzoek naar de waarde van deze gitaar en mensen die er meer over kunnen vertellen, ervaringen e.d.

Groet,
Chris

Bram+
9 oktober 2008, 22:16
Als er inderdaad een Kahler op zit en een DiMarzio erin, dan is er het een en ander niet origineel, aangezien de RS440 met een Pro Rock'R kwam en met Ibanez' eigen V5 Bar humbucker in de brugpositie. Als de PR-brug inderdaad vervangen is door een Kahler, kan dat wel enigszins gezien worden als een voordeel aangezien er dan makkelijker vervangende onderdelen te vinden zijn als er iets aan versleten is (en dat zal ongetwijfeld na pakweg 15 jaar). Daarbij heeft ibanez wel betere tremolos uitgebracht m.i.

Overigens zijn tremolosystemen zoals die PR-brug vaak wel een hel voor beginnende gitaristen omdat het nogal een gekloot is met stemmen/snaren vervangen/intoneren etc. Daarentegen: als alles goed zit, is het ook meteen erg stabiel en m.i. spelen de meeste Ibanezzen als een droom, maar of het echt een goede 'beginnersgitaar' is, ik weet het niet.

Chris90
10 oktober 2008, 15:59
nog meer mensen?

dracobaco
10 oktober 2008, 16:11
Ligt er aan wat deze gitaar moet gaan kosten............
Een Roadstar heb je al voor € 150 a € 200. Tel daarbij op de upgrades
van het element en de Kahler................

Mij lijkt het maximum voor deze gitaar € 250 a € 275 op zijn plaats.

En ja, wat is een beginners gitaar ?? Een cheapo waar niet op te spelen
valt of een wat duurdere 2de handsje die je ook weer voor hetzelfde
bedrag van de hand doet....?

Chris90
10 oktober 2008, 23:54
Ze vroegen voor de gitaar 360 euro, nu weet ik zelf weinig van elektrische gitaren en dus ook niet de waarde van het dimarzio element en de kahler brug..