PDA

View Full Version : hoe versterk je bij jammen met een volledige band?



crypticon
4 maart 2003, 21:30
niet helemaal zker of dit t goeie forum is maar goed, kan t altijd proberen.
Vandaag ginge we oefenen met de band in ons muzieklokaal. Daar staat namelijk een bas en een drumstel en is een mic aanwezig. Probleem is alleen dat k het zo gigantisch kut vond klinken. Qua spel enzo ging t wel goed maar de manier waarop we uitversterkt stonde beviel me totaal niet.
We stonde vrij dicht op elkaar omdat er niet zoveel ruimte is. Maar door de drums hoorde ik de rest niet echt en als wij harder ginge klonk het ook allemaal weer niet goed.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe lossen jullie dit op. De rest van de band vond t wel meevalle maar k vond t gewoon kut :grin:

schaap
4 maart 2003, 22:00
in een muzieklokaaltje kan je eerlijk gezegd ook bar weinig goeds verwachten van je geluid, Ik heb het ook weleens gedaan en het was altijd slecht.
Ga gewoon naar een echte oefenruimte, het is het geld waard.

MonkeyFace
4 maart 2003, 23:48
hmmm wij hadden op scouting (jaja :smile: )ook een bandje, en wij versterkte meestal de hele zooi via een mengpaneel naar een goeie ouwe stereoversterker (zo'n ding van 20 jaar oud) met 2 4x12 Bascabinetten en 4 2x12 cabinetten eraan... Klonk eigenlijk best lekker, en we hadden die materialen toch gratis ter beschikking :razz:

Neals
5 maart 2003, 00:37
of oefenen op slaapkamer met je band...

ook een afrader.

pimmetje
5 maart 2003, 00:49
whoahhh ff... dat 't in een muzieklokaaltje minder makkelijk goed klinkt dan op vele andere plekken is misschien waar... maar 't kan wel!

Waarschijnlijk is dat lokaal niet al te groot en goeddeels hol met kale, harde muren. Lekker galmpje dus :grin:.

Gewoon beginnen met alles zachter. Eerste impuls is bijna altijd harder, maar die is dan ook vaak fout... kan wel heel leuk zijn, maar toch fout :grin:.

Die drum moet dan gewoon bijna geaaid worden. Dan kan de bas en zang ook meteen op relaxt volume... je hoort jezelf en elkaar beter en het wordt ook nog eens aangenamer voor eventuele toeschouwers.

Rutger
5 maart 2003, 09:01
mee eens

leer die drummer wat zachter spelen

gitaarTijntje
5 maart 2003, 10:45
of drumster in dit geval :smile:

Stitch
5 maart 2003, 10:51
geloof me.....in 9 vd 10 keer is dat utopie.

Droffie
5 maart 2003, 12:31
Goede oordoppen.