PDA

View Full Version : humbucker solderen



robinprins
9 oktober 2008, 16:30
K heb vandaag een Seymour duncan humbucker gekocht.

Die wil ik in de brug van mn Carvin gitaar zetten.

Nu zitten er alleen aan de Carvin humbucker 4 draadjes:
Rood, wit, zwart en de aarde.

De witte en zwarte gaan naar de coilswitch. De rode naar de normale switch.


Aan de Seymour Duncan zitten er 5:
Rood, wit, zwart groen en aarde.


Ik heb gehoord dat je dan 2 draadjes aan elkaar moet hebben?

De witte en rode staat bij in het boekje van het Seymour duncan element..

Maar welke moet ik dan waarop solderen?

De groene is dan de vervanging voor de rode? of de witte?

HaroldA
9 oktober 2008, 16:35
Hooray for Google! (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Seymour+duncan+wiring)

robinprins
9 oktober 2008, 16:44
zo makkelijk kom je er niet..

http://www.seymourduncan.com/support/wiring-diagrams/schematics.php?schematic=1hum_1vol_1tone_split


deze heb ik wel gevonden, maar nu weet ik niet aan welk aansluitpunt van de coilswitch de rode en witte (samen) moet.

Er zit nu zwart en wit aan beide kanten en de aarde in het midden. Maar volgens dit schema moet ik hem in het midden aansluiten, waar dus de aarde al zit.

robinprins
9 oktober 2008, 16:46
hmm overal zie ik dat de groene bij de aarde opzit.

Moet ik het dan gewoon op de Carvin manier doen en dan de extra groene die bij de Seymour duncan zit gewoon bij de aarde op doen?

HaroldA
9 oktober 2008, 17:19
Moet ik het dan gewoon op de Carvin manier doen en dan de extra groene die bij de Seymour duncan zit gewoon bij de aarde op doen?
Je moet het doen zoals bij SD aangegeven wordt. Blijkbaar moet Wit/Rood aan de aarde gehangen worden om een coil split te krijgen.

Ik heb er zelf ook geen ervaring mee...

robinprins
9 oktober 2008, 17:32
lama,

k ga er vanavond ff mee naar big one.

het gat voor de humbucker was ook iets te klein dus die moet ook nog een heel klein beetje bijgeschaafd worden ofzo...

bedankt in ieder geval

HaroldA
9 oktober 2008, 17:35
lama
Te weinig info of durf je het niet aan? Je kunt namelijk niets kapot maken, alleen verkeerd aansluiten.

Maar ja, als je toch nog een keer terug moet voor het gat, dan kunnen ze dit ook gelijk voor je fixen... Succes ermee in ieder geval!

robinprins
9 oktober 2008, 17:46
ik zou het wel aandurven, maar omdat ik voor dat gat toch al heen moet laat ik hem daar ook meteen maar ff solderen idd

ben benieuwd of dat een beetje te doen is zonder dat je ziet dat de lak er af is aan de zijkant van de humbuckers