PDA

View Full Version : Van een beginner moet je het maar hebben !!!!!!!



wieniet
4 maart 2003, 19:59
Voor de beginners onder ons (ik dus ook). Hier hebben jullie wat liedje`s die makkelijk te spelen zijn voor beginners. Ik vind ze zeer makkelijk en ik ben ook maar net bezig. Jullie hoeven alleen nog maar de tabs op internet te zoeken.

* Jewel - You were meant for me
* Metallica - nothing else matters
* Acda en de munnik - slaap zacht ellisabeth

ps. het is ook makkelijk om de muziek er bij te houden zodat je weet hoe het moet klinken.

Nou succes en speelse.


Greetings

Dux
5 maart 2003, 16:53
nou..NEM is nou ook weer nie ZO'N beginners nummer hoor..vind ik dan toch..misschien de eerste paar maten :smile: maar qua akkoorden is het wel simpeltjes idd

belfrink
16 maart 2003, 17:19
Nothing Else Matters een beginnersnummer, dacht het niet, de solo is nou niet bepaald makkelijk voor een beginner.

MonkeyFace
1 april 2003, 23:01
NEM voor beginners? Als je alleen de akkoorden speelt ja... Ik denk dat eer je dat nummer HELEMAAL GOED kunt spelen, dat je toch al wel een tijdje speelt... en dan valt de solo nog mee... (voor mij is fingerpicken moeilijker :wink: )

Harry
2 april 2003, 09:27
wat wieniet waarschijnlijk bedoelt is dat het een simpel nummer is om een beetje mee te tokkelen, een beginner hoeft zoiets niet precies na te spelen, gevorderden trouwens ook niet.

Neals
18 april 2003, 12:47
Zoals de coverbandsgitaristen nu zouden moeten zeggen: Geef er je eigen draai aan...

Blink 182 dingen zijn ook leuk, en je speelt ze al snel exact na, alleen verder ben ik er niet zo weg van.

lupoloco
18 april 2003, 15:43
ik ben met soundgarden begonnen, hun riffs rijn wel redelijk makkelijk, loud love, spoonman, black hole sun,...

BLOK182
18 april 2003, 21:09
Blink182 is idd ideaal voor beginners, Sum41 is ietje lastigers, die doen net iets meer dan akkoorden rammen. Verder is Green Day ook wel te doen. Of simpele tallica nummers als so what en die die my darling (solo's daargelaten).

Nimrod
28 april 2003, 13:29
Speel half jaartje...NEM is nou niet echt makkelijk. Vind de solo beter te doen als de rest. Enter Sandman en For whom the bells tolls is relaxter om mee te beginnen, die zijn goed te doen

later

UncomfortableDotOrg
28 april 2003, 22:21
Ik heb nothing else matters geleerd op mijn spaanse kl*teding... haha, ik heb les in fingerpicking en dat scheelt enorm...
ik kon hem in twee maanden spelen, maar voor iemand die geen les heeft lijkt het me enorm moeilijk...

MonkeyFace
27 mei 2003, 21:20
zo van: ik heb er 4 maanden over gedaan om hem te kunnen spelen. Ik speel inmiddels ruim 4 jaar (geen les) en eigenlijk vind ik nu pas dat ik NEM goed kan spelen