PDA

View Full Version : Fender champion 600 mods



joesman
9 oktober 2008, 11:26
Ik heb gisteren een fender champion 600 gescoord,leuk ding alleen hoor ik wel eens dat je hem veel beter kan doen klinken door de lampen te vervangen en eventueel een andere speaker te steken.
Mijn vraagjes:
1.Kan ik de lampen zonder meer vervangen? Of moet er dan iets aangepast worden? Welke lampen raden jullie me aan?

2.Welke speaker raden jullie me aan?

3.Andere suggesties?

Alvast bedankt!

Thunders1988
9 oktober 2008, 11:36
Hey, Ik heb dat ding ook gehad.
Heel tof versterkertje. Ik heb mijn eindbuis vervangen door een Tung-Sol 6V6GT (te halen bij TAD) en een gewoon Fender 12AX7 in de voorversterking. Heel tof geluid, klonk meteen veeeeel beter. Ik heb de kans gehad om de verschillen tussen een stockversterker en de mijne te kunnen horen en wat een verschil... Als je hem een beetje op z'n staart trapt, klinkt die stockversterker echt niet goed. De overdrive was wat blikkerig enzo. Maar met die nieuwe buizen was het geluid veel ronder.
Ik heb ook een 1x12" speakerkast gemaakt met een Celestion G12M 'greenback'. Daar kan ik niet veel over zeggen. Het geluid werd wat bassiger. Heb er niet lang genoeg op kunnen spelen om dat verschil te merken.

Edit: je kunt die lampen zonder problemen vervangen. Gewoon zachtjes eruit halen en de nieuwe erin... Wel oppassen dat je je vingers niet verbrand. Haal die lampen er nooit uit nadat je er pas op hebt gespeelt!!!