PDA

View Full Version : Even voorstellen



kaassie
9 oktober 2008, 09:18
Hallo ik ben Kaassie en de laatste tijd lees ik regelmatig het forum van gitaarnet. Het lijkt me wel leuk om me af en toe in de discussies te mengen. Vandaar dat ik me aanmeld. Ik speel al geruime tijd gitaar, geef ook gitaarles en bandworkshops en ik heb een websitje met eigen gitaargerichte/rock/metal instrumentale songs die vooral beinvloed zijn door gitaarhelden als john petrucci en joe satriani etc. :gitarist: check mijn muziek op www.myspace.com/kaassiesgitaar

Ik hoop door het forum nog wat te leren qua versterkers en gitaarsounds en qua opname technieken. qua techniek en muziektheorie kan ik andere mensen misschien weer wat bijbrengen.

cheers kaassie :rockon:

Harry
9 oktober 2008, 13:23
welkom! Kijk maar eens in het subforum Speeltechnieken en theorie, misschien kun je daar nog wat tips geven...

whammy67
11 oktober 2008, 09:36
welkom bij het forum en een indrukwekkend stukje 'myspace' werkje !!

kaassie
13 oktober 2008, 08:52
welkom bij het forum en een indrukwekkend stukje 'myspace' werkje !!

Bedankt voor de compimenten! :cooler:

marc_o
13 oktober 2008, 10:44
welkom hier Kaassie.


Ik heb eens geluisterd naar je werk op myspace en vind het erg goed, je beheerst je spel meer dan prima, zou het zelf niet kunnen.
De sindustrie Riffs vind ik te gek. wat ik wel bijna altijd vind bij schredwerk is dat het te vaak soleren om het soleren wordt....net alsof je op een gitaarbeurs naar een demonstratie staat te luisteren. Met jouw techniek zou ik proberen het over een andere boeg te gooien, meer naar songstructuur om je luistermarkt wat te vergroten. Wellicht vind je dat onzin, dat kan natuurlijk. Shredders zijn er al zoveel namelijk (net als bluesgitaristen uiteraard, hahaha), dus het is nodzakelijk jezelf te onderscheiden.
Zeker een zeer waardevolle aanvulling op het forum, dus veel plezier hier!

kaassie
13 oktober 2008, 12:12
welkom hier Kaassie.


Ik heb eens geluisterd naar je werk op myspace en vind het erg goed, je beheerst je spel meer dan prima, zou het zelf niet kunnen.
De sindustrie Riffs vind ik te gek. wat ik wel bijna altijd vind bij schredwerk is dat het te vaak soleren om het soleren wordt....net alsof je op een gitaarbeurs naar een demonstratie staat te luisteren. Met jouw techniek zou ik proberen het over een andere boeg te gooien, meer naar songstructuur om je luistermarkt wat te vergroten. Wellicht vind je dat onzin, dat kan natuurlijk. Shredders zijn er al zoveel namelijk (net als bluesgitaristen uiteraard, hahaha), dus het is nodzakelijk jezelf te onderscheiden.
Zeker een zeer waardevolle aanvulling op het forum, dus veel plezier hier!

Hey, bedankt voor de complimenten en ik kan begrijpen dat je soms moe wordt van shredders. Ik daarentegen kan er geen genoeg van krijgen, ik luister voor 80 procent naar shredmuziek en als ik op een gitaarbeurs loop dan hoop ik een demo te zien van iemand die het publiek wegblaast ha, ha. Ik ben verkocht aan shredding. In een band met een zanger geef ik je helemaal gelijk dan gaat het om de song. Bij instrumentale gitaarrock gaat het er om om zoveel mogelijk uit je instrument te halen en daar zijn ook zat liefhebbers voor.

cheers kaassie :jam:

marc_o
13 oktober 2008, 13:51
Hey, bedankt voor de complimenten en ik kan begrijpen dat je soms moe wordt van shredders. Ik daarentegen kan er geen genoeg van krijgen, ik luister voor 80 procent naar shredmuziek en als ik op een gitaarbeurs loop dan hoop ik een demo te zien van iemand die het publiek wegblaast ha, ha. Ik ben verkocht aan shredding. In een band met een zanger geef ik je helemaal gelijk dan gaat het om de song. Bij instrumentale gitaarrock gaat het er om om zoveel mogelijk uit je instrument te halen en daar zijn ook zat liefhebbers voor.

cheers kaassie :jam:


daar heb je dan ook compleet gelijk in. Niet dat ik moe word van shredders hoor, ik zou die technieken ook graag beheersen, maar omdat ik een lui varken ben, begin ik er nooit aan. Begin jaren 80 ging ik er ook helemaal in op, luisterde al die Schrapnel gasten met toen nog mooie getoupeerde haardossen (Vinnie Moore) en dergelijke. Ik was zelf erg onder de indruk van Micheal Lee firkins, die viel overal net buiten, kon shredden als een trein, speelde met zijn vingers i.p.v. plectrum en had een goeie sound, gooide er een berg invloeden uit de blues en countryhoek in en voila, prachtig. wat zou er van die gast terechtgekomen zijn?

whammy67
13 oktober 2008, 18:29
wat zou er van die gast terechtgekomen zijn?
Michael Lee Firkins bestaat nog hoor: zie hier (http://www.michaelleefirkins.com/index.htm)