PDA

View Full Version : nieuw nummer van de band Gematria



pannekoek
8 oktober 2008, 21:09
hey mensen,

met de band hebben we gister ons 3de nummer opgenomen en hier is ie dan:

http://www.youtube.com/watch?v=1GVKeKOe1yI

we vinden het zelf wel een geslaagd nummer (ondanks een paar aanmerkingen) maar ik zou toch willen weten wat jullie ervan vinden.

groeten, pannekoek

edit:
ik had nog een vraagje:
wat vinden jullie van mijn gitaar-solo (1.58-2.23) ik heb veel uiteenlopende reacties gehoord namelijk, ik speel nu bijna 2 jaar

Ace 1.15.19
8 oktober 2008, 21:25
Gitaarpartij is niet altijd in de maat. Bijvoorbeeld in het stuk 0:54 - 1:35, met name op 1:28.

Verder is het niet mijn stijl muziek dus ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind, maar dat komt omdat het mijn persoonlijke smaak is.

[Edit]
Blijft het nummer instrumentaal of krijgen we ook nog vocals te horen? :satisfie:

pannekoek
8 oktober 2008, 21:39
Gitaarpartij is niet altijd in de maat. Bijvoorbeeld in het stuk 0:54 - 1:35, met name op 1:28.

Verder is het niet mijn stijl muziek dus ik kan niet zeggen dat ik het mooi vind, maar dat komt omdat het mijn persoonlijke smaak is.

[Edit]
Blijft het nummer instrumentaal of krijgen we ook nog vocals te horen? :satisfie:


het blijft helemaal instrumentaal ja ^^

het is voor een wedstrijd wat we waarschijnlijk met een orkest gaan spelen

duckman
8 oktober 2008, 23:34
Klinkt wel lekker, deed me een beetje aan maiden denken. Kan zeker als instrumentaal.Niet overal even strak en zuiver, maar de ideeen zijn goed.

Succes met de wedstrijd! :rockon:

Sonno
9 oktober 2008, 23:48
Het nummer zelf is best ok maar die solo's zijn niet echt denderend. Let op de timing en of de noten überhaupt wel passen op de achtergrond. Ohja, en ploinks, die zijn altijd gevaarlijk ;) . Zitten verder zekers wel gave elementen in!

Rock on!

pannekoek
12 oktober 2008, 00:56
vandaag hebben we het opgestuurd richting amsterdam, op hoop van zegen dat we mogen optreden in het concertgebouw te amsterdam op nieuwjaarsdag.

MichaelSS
12 oktober 2008, 19:15
Toen ik het begin hoorde dacht ik "ah.. dit kan nog wel eens een goed nummer worden" kan nog wel wat netter maar was wel redelijk.

Na het intro vond ik het al een stuk minder.

Je solo is opzich wel redelijk maar vind het niet geweldig. Moet veel netter en het geluid vind ik vreemd.
Verder redelijk.

pannekoek
12 oktober 2008, 22:55
Toen ik het begin hoorde dacht ik "ah.. dit kan nog wel eens een goed nummer worden" kan nog wel wat netter maar was wel redelijk.

Na het intro vond ik het al een stuk minder.

Je solo is opzich wel redelijk maar vind het niet geweldig. Moet veel netter en het geluid vind ik vreemd.
Verder redelijk.


we hebben dit inderdaade met veel haast opgenomen, dit komt omdat er een deadline was. volgende week als we onze examens gehad hebben gaan we in de vakantie al onze nummers opnemen, met een marshall jvm410h buizenstack + mic ipv line out van de boss gt6

dan word het allemaal veel strakker en gaan we veel meer letten op timing
zou ik mogen vragen wat je niet geweldig vond? welke punten we moeten verbeteren?

groeten, stephan

Mitch
12 oktober 2008, 22:55
Ik vind het nummer eigenlijk niet spannend genoeg zonder zang. Het klinkt nog een beetje als knip- en plakwerk zo; losse ideeën die zijn samengebracht en die een zanglijn als bindmiddel zuoden moeten hebben om als een goed geheel te kunnen worden gehoord.
De solo klinkt niet zo best, te slordig, of eigenlijk vooral alsof je sneller wil spelen dan je kan. Daardoor kom je niet uit qua timing. De frasering klinkt niet erg logisch, alsof -ie eigenlijk voor een ander akkoordenschema bedoeld was.

Succes met de wedstrijd!

pannekoek
12 oktober 2008, 23:01
Ik vind het nummer eigenlijk niet spannend genoeg zonder zang. Het klinkt nog een beetje als knip- en plakwerk zo; losse ideeën die zijn samengebracht en die een zanglijn als bindmiddel zuoden moeten hebben om als een goed geheel te kunnen worden gehoord.
De solo klinkt niet zo best, te slordig, of eigenlijk vooral alsof je sneller wil spelen dan je kan. Daardoor kom je niet uit qua timing. De frasering klinkt niet erg logisch, alsof -ie eigenlijk voor een ander akkoordenschema bedoeld was.

Succes met de wedstrijd!


bij de laatste solo is dat inderdaad wel het geval, we hebben met de band half uur lang lopen discuseren dat de laatste solo niet klopt, van 3.20 tot 3.40 ofzo klopt het gewoon niet maar de gitarist beweerd het tegenovergestelde, erg frustrerend dus....

mijn solo is niet helemaal goed getimed, het was ook meer een improvisatie

demetalenman
21 oktober 2008, 17:15
bij de laatste solo is dat inderdaad wel het geval, we hebben met de band half uur lang lopen discuseren dat de laatste solo niet klopt, van 3.20 tot 3.40 ofzo klopt het gewoon niet maar de gitarist beweerd het tegenovergestelde, erg frustrerend dus....

mijn solo is niet helemaal goed getimed, het was ook meer een improvisatie

Ik zou de discussie toch nog eens aankaarten, het stukje solo is gewoon off-key. Hoort de gitarist het niet, dan is ie redelijk toondoof.

pannekoek
21 oktober 2008, 18:36
Ik zou de discussie toch nog eens aankaarten, het stukje solo is gewoon off-key. Hoort de gitarist het niet, dan is ie redelijk toondoof.

ik denk niet dat er een discussie nodig is, ahhahaha, iedereen is er wel mee eens dat t gewoon niet klopt en dat het gewoon slecht is....

iig, we gaan het verbeteren. morgen en overmorgen gaan we weer ns opnemen.