PDA

View Full Version : Money for nothing test



Lexvandoef
8 oktober 2008, 17:23
Ik ben een beetje aan het testen en kloten met Cubase om voor de opnames die we met de band gaan doen, een beetje een redelijk iets te kunnen maken.

Hier is even een probeerseltje van mijzelf dat ik vandaag gemaakt hebt, heel simpel even het intro riffje van money for nothing ingespeeld. Het is wel een beetje druk geworden vind ik zelf, maar anders was het ook weer zo kaal. Alles is ingespeeld met mijn akoestische gitaar en de mic van laptop.

Dit probeerseltje is eigenlijk alleen om met Cubase een kleine beetje basisdingetjes te leren, en ik ben benieuwd of het gelukt is.

Thnx voor het luisteren en commentaar alvast!

Lex

linkje: http://www.soundclick.com/bands/page_songInfo.cfm?bandID=449782&songID=6956640

Bl44t44p
8 oktober 2008, 17:25
Klinkt goed vind ik maar wat wil je er precies mee laten horen? Ik bedoel, wat heb je er in Cubase mee gedaan?

Lexvandoef
8 oktober 2008, 17:31
Nou of jullie nog rare dingen horen, foutjes in de mix, fx die te veel overheersen, dat soort dingen. Dingen die beter kunnen in elk geval. Ik heb namelijk echt 0 ervaring met opnemen en mixen enzo. Dingen die beter kunnen in elk geval.

Er zijn overigens 4 sporen, 2 met de akkoorden, waarvan 1 een delay heeft van 50 ms met 1 repeat, 70 & rechts gepand en een duplicaat is van de ander. Het origineel heeft een lichte lesliesim erop en is 70% links gepand.
1 ritme spoor (tikken op mijn gitaar) en 1 solo spoor. Alle 4 die sporen hebben ook een lichte compressor er op en een analoge tape opname sim (allemaal inserts).

En bedankt!

Ace 1.15.19
8 oktober 2008, 18:02
Ik vind het akoestisch zo best lekker klinken. :cooler:

RoelTM
8 oktober 2008, 19:40
netjes, heb je goed gedaan. is moeilijk, 'effen' en kort nummertje opnemen, i've been there ;)

stiekem toch wat opmerkingen: ik vond het zo nu en dat iets te... jah, hoe zeg je dat?
iets te veel hoog/iets te schel/niet echt warm...
kan de bedoeling zijn, maar er zaten af en toe wat hele hoge boventonen in, wat het (voor mij) onplezierig maakt om er naar te luisteren... misschien iets minder hoog ofzo? ik heb echt geen idee...

maar voor de rest een zeer geslaagde opname, klinkt erg leuk zo die sporen over elkaar :)

GeofJackon
8 oktober 2008, 21:30
Nice. Heeft wel iets.

JelmerOnGuitar
9 oktober 2008, 00:00
Gaaf! Laptop mic's? Serieus? Wow, lekkere klank dan!:D

Klinkt lekker, ga zo door.

Lexvandoef
9 oktober 2008, 01:24
Thnx guys, tof dat jullie het leuk vinden!

@Roeltm: ik hoor dat hoge niet, maar ik kan hem alleen mixen/afspelen op brakke koptelefoons en mijn tv, dus daar moet ik even wat beters op verzinnen. Bedankt voor het luisteren en spuien van je mening! ;)

Nielsje
9 oktober 2008, 01:32
Over de opname heb ik niets zinnigs te vertellen, maar ik weet wel dat ik money for nothing net iets beter speel :D

Zullen we hem anders een keertje 'echt' opnemen? Lijkt me heerlijk!

Lexvandoef
9 oktober 2008, 01:38
Jaja, jij speelt hem ook iets beter, maar ik ben geen Dire Straits fangirl ;)

En lijkt me leuk, ik mail je zo Eric's Bar, vet geworden man!